Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 10:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
TommyG Info na ten temat będziesz miał chyba ok. 10 strony tego forum - pewien nie jestem. Konkluzja dyskusji była taka, że Exide to akumulator nie gwarantujący poprawnego działania systemów. Tylko Yuasa. Sam wstawiłem Sebang (podobno taka tania Yuasa) i działanie S/S pozostawia wiele do życzenia...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 11:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Problemy z istop em, nie są związane tylko i wyłącznie z akumulatorem. Są jeszcze inne warunki do spełnienia przecież...

Jeśli już chcecie czepiać się akumulatora, to musicie sprawdzić parametr BATT_SOC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 11:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
13 stycznia 2020, o 11:04 Millerek napisał(a):
Problemy z istop em, nie są związane tylko i wyłącznie z akumulatorem. Są jeszcze inne warunki do spełnienia przecież...

Jeśli już chcecie czepiać się akumulatora, to musicie sprawdzić parametr BATT_SOC.


Millerek:
Pytanie, czy przez takie odłączenie czujnika od klemy w celu przywrócenia I-stopa- w jakimś okresie czasu działa negatywnie na żywotność akumulatora ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 11:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale o jakie odłączenie czujnika chodzi?
W jakim celu?

Jak już, to odłączamy go, inicjujac ponowne wyliczenie parametrun SOC, po podłączeniu nowego akumulatora bądź po naładowaniu go.

Jaki macie SOC? Sprawdzał ktoś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 12:50 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak, dokładnie o to chodzi
odłączenie czujnika od klemy (-) następnie włączenie wszystkich wszystkie możliwe pobory prądu: grzanie siedzeń ogrzewanie szyb i nadmuch.
W modelu przed liftem nie ma chyba opcji sprawdzenia parametru SOC


Ostatnio edytowano Pn, 13 sty 2020, 17:25 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 12:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
13 stycznia 2020, o 11:08 TommyG napisał(a):

Millerek:
Pytanie, czy przez takie odłączenie czujnika od klemy


o jaka kleme chodzi ? maja to i samochody bez eloop ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 13:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zaczyna wyglądać jak masło maślane ta rozmowa

Kleme mają wszystkie samochody wyposażone w akumulator rozruchowy.
Klema jest masowa i ujemna zakładana na słupek bieguna akumulatora. Tyle.

Czujnik (zapomniałem nazwy) jest na klemie masowej (ujemnej)
To ten czujnik Obrazek

Odłączenie go i uruchomienie odbiorników prądu i ponowne podłączenie powoduje oszukanie systemu (często też generuje błędy OBD), ale prowadzi do złudnego naładowania akumulatora.

Ten czujnik, odłączamy również w procesie inicjacji ieloopa przed rozpoczęciem procedury jak podłączamy naładowany bądź nowy akimu.


Ostatnio edytowano Pn, 13 sty 2020, 13:17 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 13:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
a to ja tekie cos tam niemam, czyli jest to wynalazek dla aut z i-eloopem

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 14:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
12 stycznia 2020, o 21:54 TommyG napisał(a):
przy pokonywaniu TYLKO codziennych krótkich miejskich odcinkach


To znowu pewnie mało precyzyjne, ale na krótkich miejskich odcinkach lepiej, żeby się iStop nie włączał... Chyba, że dla ekologii chcesz zniszczyć ten znienawidzony silnik spalinowy...
Naprawdę gaszenie i odpalanie zimnego silnika to nic dobrego... Zwłaszcza jak się ma dziać kilkadziesiąt razy dziennie...
Rozumiem po min. 20 minutach/kilometrach jazdy... Wcześniej, zwłaszcza w zimie dziękowałbym wszystkim świętym, że się iStop nie włącza...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 21:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
gzesiolekon się włącza przy silniku, gdzie temperatura płynu chłodniczego wynosi ponad 50 stopni, przy mrozach, kiedy aku jest zimny też nie działa, więc spokojnie. Wszystkim nieprzekonanym polecam statystki i-stopu. U mnie silnik "stoi" 30 minut w ciągu tygodnia, więc warto...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 22:35 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ja przez 20 k km nabiłem tylki 29 h istopa i 187 dodatkowe km. Słabo to ekonomiczny system ten cały istop

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 22:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
wrobel79 to włącz auto na 29 godzin, choćby na godzinę, i niech stoi z włączonym silnikiem, to zobaczysz czy to słabo...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 10:52 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie to bardzo łatwo policzyć: przebieg ok. 60.000, pokazuje ok. 600 dodatkowych km dzięki iStop. Wychodzi "zarobek" 1%. Ekonomicznie nieuzasadnione.
Inna kwestia to środowisko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 11:07 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie tak samo - 570km po 58kkm.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 11:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
13 stycznia 2020, o 21:51 Jaro1976 napisał(a):
gzesiolekon się włącza przy silniku, gdzie temperatura płynu chłodniczego wynosi ponad 50 stopni, przy mrozach, kiedy aku jest zimny też nie działa, więc spokojnie. Wszystkim nieprzekonanym polecam statystki i-stopu. U mnie silnik "stoi" 30 minut w ciągu tygodnia, więc warto...


nie tak proste czy warto, jak stoji 1z min 40 sekund, to chyba warto, ale jak 5,10,15 , to napewno nie

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:18 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jaro1976 napisał(a):
wrobel79 to włącz auto na 29 godzin, choćby na godzinę, i niech stoi z włączonym silnikiem, to zobaczysz czy to słabo...
Przez 20 000 przejechanych km zyskałem 187 km i uważasz, że to super oszczędność? W tym czasie dzięki temu istop silnik uruchamiał się ok 1500 razy. Gdzie tu sens i logika.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 13:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale takie zasadnicze pytanie....

Czy ta oszczędność to ma być dla Was ? W sensie posiadacza pojazdu z tym systemem?
Czy ta znikoama (bo jakaś przecież jest..) oszczędność, nie przynosi komuś ogromnych zysków?
Przecież za ten system Eco, już dawno zapłaciliśmy, i jeśli nawet nie będziemy tego używać, to poniesionych kosztów i tak nikt wam / mnie, nie zwróci.

Taka więc...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 15:18 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zwłaszcza pod kątem zużycia silnika, osprzętu, akumulatora

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 15:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
..., itd, etc
No ale skoro jest, to mamy o czym się zajmować, dywagowac dlaczego nie działa, i jak sobie z tym radzić.
Nie byłoby żadnej frajdy, z posiadania czegoś co jest (powinno być) bez obsługowe.
Ale jak dodamy do tego jeszcze brak informacji ogólnie dostępnych, i poniekąd braku świadomości co jak i z czym się je czy użytkuje, to już w ogóle byłaby cisza absolutna

A tak, pogadamy, wymienimy się informacjami, poradzimy, doradzimy, zapobiegniemy wydawaniu ciężko zarobionych pieniążków na nowy akumulator (wymiana sprawnego akumulatora na nowy sprawny akumulator) , bo przecież to nie taki sam akumulator


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2020, 16:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dla przypomnienia tego o czym było już tu wspominane. Dlaczego wprowadzono system Start/Stop? Fragment artykułu z AutoŚwiat z 5 stycznia br.
Czy układy start-stop mają sens?

"...Niewiele rozwiązań technicznych zrobiło tak szybką karierę, jak układy start-stop, mimo że większość użytkowników aut wcale za nimi nie przepada. Skąd ich popularność? Jeśli myślicie, że chodzi tu o poważne oszczędności w zużyciu paliwa podczas codziennej jazdy, to jesteście w błędzie. Prawdziwy powód jest zupełnie inny – chodzi przede wszystkim o to, w jaki sposób dotychczas mierzono zużycie paliwa i emisję spalin podczas oficjalnych testów.

W tzw. cyklu pomiarowym NEDC, który bez większych zmian obowiązywał od lat 90. aż do sierpnia tego roku, przez 1/5 czasu testu auto... stoi. Cała procedura badawcza trwa 1180 s, z czego aż 241 s zajmuje postój. W tym czasie kierowca nie może samodzielnie wyłączyć silnika, ale jeśli ten automatycznie wyłączy się sam, to przecież oszczędności będą wymierne. Dodatkowa zaleta jest taka, że podczas testów panują takie warunki, że system start-stop musi działać, w realu aż tak dobrze często nie jest. Nowe procedury badań emisji spalin i zużycia paliwa (WLTP) są bliższe jeździe w warunkach drogowych, przez co start-stop aż tak dużych korzyści nie daje. Z drugiej jednak strony normy są już tak wyśrubowane, że niekiedy choćby procent czy dwa oszczędności też mogą być na wagę złota...."

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 14:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 37
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: podkarpacki
Jednym zdaniem :)
Funkcja i-stop jest u was aktywna ?
Najchętniej bym ją wyłączył aczkolwiek pojawia się ta pomarańczowa kontrolka informująca o tym że i-stop nie działa.
Jak wy robicie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 14:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jest, działa. Wolałbym bez. Przeprogramowywać nie będę ale zbieram się od 3 lat :D na patent z papierkiem. Zwłaszcza że mam wrażenie że działa słabiej (dłuższy czas reakcji) niż na początku.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 15:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bobibob, po programowym wyłączeniu nie ma żadnego komunikatu / pomarańczowych kontrolek.

Wedrowiec, a czemu nie chcesz wyprogramować?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 15:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
popielasty nie chce mi się grzebać. Wszystko działa jak trzeba, trochę szkoda mi czasu a trochę że jak coś się sypnie to później będzie szukanie dlaczego i kto winny.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 21:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.01.2020
Posty: 37
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: podkarpacki
popielasty, a cóż to jest to programowe wyłączenie i jak takie mogę uczynić ?
Jest jakieś info w instrukcji ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 21:32 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
viewtopic.php?f=62&t=11921

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 16:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.12.2019
Posty: 4
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Cześć, jestem od nowym posiadaczem Mazdy 6 (2014 rok, 2,0 165 KM, benzyna). Nie do końca jeszcze rozgryzłem działanie funkcji i-stop. Mianowicie, gdy zatrzymuję się na światłach i-stop działa, lampka świeci się na zielono. Natomiast po kilkudziesięciu sekundach lampka zaczyna migać na zielono i silnik jakby się ponownie uruchamiał. Lampka od i-stop wtedy gaśnie. Na kolejnych światłach (przy dłuższym niż kilka sekund postoju) sytuacja się powtarza.
Czy takie zachowanie jest normalne, czy coś jest nie tak?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 16:57 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak. I-stop trzyma maksymalnie około dwóch minut.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 17:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.12.2019
Posty: 4
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Dzięki, dobrze wiedzieć. A od czego to zależy? Nieraz mi trzyma kilka sekund a innym razem pewnie ze dwie minuty.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 sty 2020, 18:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Naładowanie akumulatora i ile żre prądu w danej chwili. Masz klimę, muzę włączoną, światła - będzie krócej działać.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.