Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 7 kwi 2019, 12:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0i 147 km z LPG kombi. Ostatnimi czasy wyskoczył mi błąd po jego sprawdzeniu okazało się że to błąd wyjściowy hamulca czy coś takiego dokładnie P0571 i P0703. Przestał działać klakson i światła stopu. Sprawdziłem bezpieczniki okazało się że jest spalony. Oryginalny Bezpiecznik o mocy 20. Gdy go wymieniłem światła wróciły ale po naciśnięciu klaksonu (jeden sygnał) bezpiecznik się spalił i od nowa to samo. Włożyłem bezpiecznik 30 i jak narazie jest dobrze no ale fabrycznie jest zalecana 20 więc przydało by się naprawić. I tu moje pytanie czy mieliście podobny przypadek? Co to może być... Instalacja czy sam klakson jest wadliwy?

-- Dodano: 7 kwietnia 2019, o 13:35 --

Dodam jeszcze że gdy włączę klakson to pobiera bardzo dużo prądu az silnik traci na obrotach


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 13:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Witam u mojego taty w GG tez klakson nie działa ale światło stopu działa, sprawdziliśmy bezpiecznik tez wszystko ok.
Jak naciskamy klakson to słychać jak przekaźnik klika, a jak podłączyliśmy syreny na sztywno to działają, czyli prawdopodobnie kable od przekaźnika do syren gdzieś maja zwarcie, chyba że przekaźnik klika ale nie działa. Sprawdzimy jak się trochę cieplej zrobi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 17:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poradziłeś sobie z tym klaksonem?
Bo faktycznie klakson jest zasilany z bezpiecznika od STOP 15A, sygnał klaksonu załącza przekaźnik HORN RELAY, i tyle....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 18:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Jeszcze nie, dopadł mnie jakiś wirus i pod pierzyną leżę.
A mazda GG z 2006 r ma bezpiecznik 20A stop/horn
https://www.autogenius.info/mazda-6-2006-2008-fuse-box-diagram/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 19:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha, faktycznie, ja posiłkowalem się GG przed FL jeśli to jakaś różnica, ale te 15A wynika z Diagram Workshop


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 14:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
basyl sprawdź też przekaźnik, bo one potrafią płatać figle.
W Opel Astra II miałem przypadek, że zawiesił się przekaźnik od kierunkowskazów i nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki lewe kierunkowskazy "świeciły".
Szybka podmiana i wszystko działało jak należy.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2020, 20:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
U mnie przy naciśnięciu klaksonu palił się bezpiecznik i nie było ani stopu ani klaksonu. Wiem że to nie naprawa ale u mnie podzialalo i już tak jeżdżę z rok... Mianowicie wymieniłem bezpiecznik na 30


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 12:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
wicher11 ostrożnie z tym bezpiecznikiem 30A.
Skoro poprzedni się przepalał musiał być tego powód, np.:
- zwarcie do "masy"
- duża rezystancja na kostce połączeniowej

Wkładając większy bezpiecznik, spowodowałeś, że prąd płynący w tym obwodzie będzie znacznie większy (cześć na zasilanie klaksonu i stopu, a część na zwarcie).
Generalnie gdzieś będzie się wydzielać dodatkowe ciepło, które może stopić izolację przewodów lub obudowę złącza.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sty 2020, 12:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Klakson działa, najwyższej mazda się spali...
Tak w skrócie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.