Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 18:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Panowie, a może wypowiecie się nt. opon wielosezonowych? Mam mały dylemat, bo kupując auto mam już założone opony zimowe, koła 17" 225/55. W zasadzie byłem nastawiony że na lato kupię coś budżetowego ( Barumy, Dębicę lub Sportiva) z uwagi na dobre opinie i oczywiście cenę. Nie bardzo widzi mi się wydawania po 2 k za komplet opon premium, gdzie rocznie jeżdżę może max. z 8 tys km. Jazda w 90% to miasto lub czasami autostrada. Teraz jak czytam opinie, testy i wpisy na innych forach, to ludzie przekonują się do opon wielosezonowych. Klimat się zmienia i zimy już nie są takie jakie były ileś lat wstecz, do tego nie tracimy rocznie tych 140-160 zł na wymianę u wulkanizatora. Niektórzy nawet piszą że na wielosezonówkach zjeździli Europe i jest ok. oraz że Niemcy do tej pory też pomykają na takich gumach. Tak myślę czy nie zjeździć tych zimówek co mam do końca i nie kupic porządnego kompletu całorocznych? Co o tym myślicie?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jak wielosezonowe to tylko premium.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 lis 2017, 21:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko właśnie chodzi o zachowanie takich opon w różnych warunkach? Opłacalność myślę że na dłuższą metę by wyszła podobnie jak 2 kompletów, z tego względu że takie opony użytkowane cały rok szybciej się po prostu ścierają a dodatkowo porządne klasy premium kosztują tyle, co 2 komplety budżetowej klasy na sezon zima i lato. Michelin Crossclimate czy Goodyear Vector 4Seasons G2 to koszt 2500-2700 zł. Właśnie, z jednej strony kusi ta uniwersalność i brak konieczności zmiany opon, a z drugiej wysokie koszty zakupu wielosezonówek i zachowanie na drodze o różnej porze roku?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 09:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wielosezonowe premium można kupić w cenie poniżej 500/szt. Wytrzymają do 60k przebiegu.
Aktualne ceny zachęcają:
https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1 ... 225-45-r17
Na Michelina są fajne promocje w sprzedaży ratalnej.
Nie jeżdżąc więcej niż 15k rocznie opłaci się zdecydowanie lepiej niż 2 komplety nawet budżetowych opon. W kwestii tychże gównianych budżetówek jestem gotów się założyć, że wypaczone i bijące po 3 sezonach będą Ci psuć radość z jazdy każdego dnia.
Co do zachowania się wielosezonowych zimą - modele certyfikowane na zimę z odpowiednim symbolem gór i śnieżynek przewyższają właściwościami jezdnymi te wszystkie huczące Sawy, Dębice itepede. A latem dają odpowiedni komfort akustyczny.
Nb jako zapasowe możesz przecież wozić dotychczasowe koło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 13:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No tak, tylko ja potrzebuję rozmiar 225/55 R17 a tu już cena szybuje sporo do góry w stosunku do 225/45. Na niskoprofilowych by mi auto trochę śmiesznie wyglądało, bo średnica koła by się zmniejszyła. Do tego myślę że komfort też by trochę ucierpiał :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2017, 15:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Bez przesady. 45 to nie jest niski profil, a już z pewnością taka wartość nie wpłynie na komfort.
Zauważ, że profil 60 jest stosowany w małych i średnich SUVach a 225/45R17 np. w GJ. Ten drugi rozmiar na tym forum jest określany przez estetów jako 'balon'.
Nb. średnica tego 'balonu' jest identyczna jak fabryczny rozmiar Twojego bolidu ( 195/65R15).
Przynajmniej tak mi wychodzi z kalkulatora


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2017, 09:34 
Świeżak
Offline
Od: 08.09.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Widzieliście jakie są kolejki na tych wszystkich stacjach wymiany opon. Normalnie godzinę albo dłużej trzeba spędzić.
I tak 2x w roku, z portfela umyka te 160 zł za wymianę opon. Zastanawiam się coraz poważniej nad całorocznymi. Zwłaszcza,że zimy są jakie są - a nie są zbyt śniezne i mroźne.
Czytam, analizuje i sam nie wiem...
Tutaj https://nocar.pl/blog/czy-warto-kupic-opony-caloroczne/ napisali, że całoroczne przypominają trochę letnie opony niż zimowe. Ktoś już śmigł na całorocznych? Np Michelin Crossclimate - letnie, ale z homologacją zimową, podobno takie fajne.


Ostatnio edytowano Śr, 6 gru 2017, 09:34 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2017, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To jest własnie to o czym pisałem wyżej i też mam problem. Minusem na pewno takich opon jest ich cena i to że siłą rzeczy zuzywają się dwukrotnie szybiej jak przy 2 kompletach. Z drugiej jednak strony jeżdżąc nawet te 5 lat mamy w kieszeni ok. 750 zł, które byśmy stracili u wulkanizatora. Teraz trochę śniegu popadało i mając budżetowe opony zimowe ( marki nie pamiętam) nie jestem jakoś specjalnie zadowolony. Są głośne i też zauwazyłem problemy przy mocniejszym hamowaniu. Nie wiem czy to kwestia rozmiaru 225 czy opon, bo w M6 na Fuldach jeździło mi się świetnie. Więc reasumując, może tak być że dobre wielosezonówki będą lepsze niż ekonomiczne opony sezonowe.
|

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 05:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.12.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dobra opcja jest miec 2 zestawy calych kol. Np alusy letnie i felgi zimowe. I tylko kola przekladasz wiec mozesz sam to zrobic nie placa wulkanizacji. Ja tez rozwazalem wielosezonowe. Tylko ale. Sa drozsze. Szybciej sie zuzywaja. Kupilem 4 nowe zimowki Fuldy na oponeo i nie zaluje. Akurat ja bardzo duzo jezdze bo fura jezdzi jako taryfa... :)
Jesli ktos jezdzi malo to wielosezonowe moga byc ciekawa opcja. Bo predzej Ci sie oba komplety zestarzeja niz je zjezdzisz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 gru 2017, 14:49 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Miałem dwa komplety alusów z letnimi i zimowymi (dunlop winter sport m3), teraz mam jeden komplet i całoroczne hankook optimo 4s i nie widzę różnicy - innych niż całoroczne już nie kupię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 13:53 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Panowie sprawa wygląda tak że na zimę opona wielosezonowa jest w stanie dorównać oponie zimowej jednak jeśli chodzi o okres letni to jest kilka opon całorocznych które są powiedzmy w stanie dotrzymać kroku oponie letniej. Jeżeli chodzi o hamowanie oraz trzymanie boczne na zakrętach, jak i przyczepność na suchej nawierzchni, opona całoroczna latem się szybciej będzie zużywać. W zimę zalecany jest niższy profil opony niż latem dlatego że im węższa opona tym lepszy kontakt z podłożem na śliskiej i zaśnieżonej nawierzchni. Jeżeli nie masz aspiracji na kierowce rajdowego i nie zamierzasz wykorzystywać granicznych możliwości opony to opony całoroczne mogą być odpowiednie - krzysiek1980.
http://www.motofakty.pl/artykul/adac-wy ... kazal.html



Sory za pomyłkę dobrze że mnie poprawiłeś.
Mniejsza szerokość opony. A co za tym idzie większy profil opony. Więcej gumy to lepsze zabezpieczenie przed zasypanymi śniegiem dziurami.


Ostatnio edytowano Cz, 21 gru 2017, 16:08 przez GRETKIEP, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 15:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tutaj tylko sprostuję że na zimę nie jest zalecany niższy profil, tylko szerokość. Chociaż tutaj też czytałem różne opinie. Kurcze, wszystko jest jasne tylko właśnie gdyby nie ceny takich dobrych wielosezonówek, bo nie oszukujmy się że za prawie 3k możemy mieć 2 komplety średniej klasy opon sezonowych. Owszem, stracimy w roku te 120-140 zł na wymianę, ale z drugiej strony 2 x dłużej takie opony wytrzymają. Jeżeli takim min. wysokości bieżnika jest zimą te 4 mm, to przy oponie wielosezonowej w jakim czasie uzyskamy taki wynik? Podejrzewam że 2 lata i już na zimę się kiepsko nadadzą. Trochę w domu kalkulowałem i chyba podsumowując finansowo wychodzi bardzo podobnie, z tym że mamy większą wygodę bo nie odwiedzamy dwa razy w roku wulkanizatora.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 16:37 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Z tym że jeżeli masz 2 komplety felg to nie ma problemu na te 2 komplety opon. Natomiast jeśli doliczysz sobie co roczne wymiany to za jakiś czas nazbierasz na felgi nawet stalowe do drugiego kompletu opon. I tak historia się kręci i kręci jedni robią tak inni inaczej.
Widziałem niedawno URS 3 225/40 R18 za 366 zł. dość fajna cena za 4 wychodzi
1464 zł. Felga stalowa do mnie 15 to 200 zł razem mamy 800. Do tego opony Toyo Snowprox S943 cena 166*4 = 664.
Jak podliczysz wszystko razem to wychodzi niecałe 3 tysiące jeżeli masz już fajne felgi na lato.
Kasa podobna a 2 komplety opon wytrzymają dłużej a komfort podróżowania i bezpieczeństwo zimą na wyższym profilu mogą być przydatnymi argumentami.
Już słyszałem że w mojej Madzi stalówki na zimie wyglądają jak bieda.pl ale jak bym miał cały rok jeździć na 18 to po 3 latach przy przebiegu rocznym 15 tys. km to musiałbym wymienić połowę świeżo co wymienionego zawieszenia.
A przy moim balonie 195/65 R15 nie muszę aż tak uważać na stan nawierzchni i mogę poruszać się szybciej niż 15 km/h na rozwalonej kostce brukowej. Bo na R18 po kostce staram się nie przemieszczać szkoda opon i felg. Niedawno kolega na przejeździe tramwajowym rozwalił oponę jeśli się nie mylę 215/45 R17. nie rozmiar tutaj chodzi tylko o fakt że na niższym profilu trzeba bardziej uważać. A zimą czeka na kierowce pełno niespodzianek przez co w tej porze roku pokochałem moje stalówki.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jak miałem M6, to na lato były alu 16" a na zimę kupiłem właśnie stalówki 15". Powiem Ci że jak dobierzesz ładne kołpaki, to te stalówki wcale tak źle nie wyglądają, a z drugiej strony zimą bardziej się liczy bezpieczeństwo i żeby czegoś nie uszkodzic, niż się rozczulać nad wyglądem felg czy opon. :-P Ja za Fuldy Kristall Montero 3 195/65 płaciłem 760zł i oponki świetne. Za felgi stalowe wypiaskowane i profesjonalnie odmalowane zapłaciłem 400 zł z gwarancją. Teraz należy spojrzeć na same opony, bo na większej średnicy felgi markowe produkty są dość drogie, a te tanie to przeważnie jakieś chińskie "no name". Z tych chińskich też są produkty dobre i ogólnie znane, ale one również trzymają ceny, a powiem szczerze że jakiś Vikingów czy innych cuda wianków trochę bym się bał kupować. Teraz mam na zimę jakieś Champiro i nawet polotu nie mają do tej Fuldy co miałem w M6. Są tak głośne, że myslałem że mi łożyska klękają a do tego jakoś super na śniegu nie trzymają. Tak więc klasa opon też odgrywa rolę, chociaż również nie jestem zwolennikiem wydawania kroci na gumy i kupowania klasy premium.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 gru 2017, 21:49 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Ja teraz na lato kupiłem 245/35 R18 i mam nadzieje że się sprawdzą właśnie URS3. Na zimę mam w/w Toyo. Na lato na co dzień mam 205/55 R16 czyli standardowe na miejskie tłuczenie się samochodem. Wprawdzie to 3 komplety kół ale jakoś nie narzekam. Poza tym jak pójdzie mi opona to zapłacę mniej niż jak pójdzie mi całoroczna za 800 zł. Przy obniżonym samochodzie i tak zawsze uważam na opony ale jednak niższy profil jest delikatniejszy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2019, 08:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2019
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: mazowiecki
Witam,
Które opony wybrać w naszych polskich warunkach pogodowych? Zastanawiam się nad kupnem całorocznych. Jakieś możecie polecić, doradzić jak je prawidłowo dobrać?


Ostatnio edytowano Pn, 5 sie 2019, 08:07 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2019, 08:49 
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 307
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ja obecnie w starej 6 (GY Kombi) mam Michelin Crossclimate. Na razie mam za sobą jeden sezon letni i jeden zimowy. Generalnie jestem zadowolony, nie miałem z nimi jeszcze żadnych problemów, w zimie sprawowały się całkiem przyzwoicie, na deszczu, moim zdaniem, są fenomenalne. Jeżeli ktoś nie mieszka w górach to przy naszych zimach tego typu opony są chyba najlepszym wyborem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 06:56 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2003
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie wiem jak wy, ale ja dostrzegam pewien trend w którym coraz więcej osób decyduje się na zakup wielosezonowek. I nie są to budżety jak Dębica Navigator, ale zwykle wysoka półka typu Michelin CrossClimate.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 10:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Johny Bo coraz więcej ludzi ma 2/3 (i więcej) samochodów w domu. Skoro samochód robi 5 tys km rocznie to ludzie nie wiedzą sensu dwóch kompletów i ja to rozumiem. Ale jeśli ktoś jeździ więcej jak np ja 35/40tys km rocznie (a dużo ludzi robi więcej) nie wyobrażam sobie jeździć na całorocznych. Nie dość, że nie jeździł bym na nich tak by pewnie to pewnie raz na dwa lata nowe opony a tak dwa nowe komplety lato/zima starczą mi na 4 lata więc na jedno wychodzi cenowo a jeżdżę spokojny :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 13:48 
Świeżak
Offline
Od: 08.09.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Muszę się zgodzić z tym co kolega wyżej napisał. Kilka samochodów, kilka przeglądów, kilka ubezpieczeń, kilka par opon - czym to wszystko sfinansować, w jaki sposób utrzymać koszty w granicach rozsądku. Opony całoroczne wydają się być dobrą opcją.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 14:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
tarkan Ale ja polecam i tak mieć w swoich kilku pojazdach chociaż jeden na dwóch kompletach opon jeśli planujemy dalsze trasy. A jeśli ktoś jeździ poza granice to już w ogóle ze względu na sytuacje prawne w różnych krajach


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 13:36 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2003
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie no z tego co analizuję, to budżetowe opony, nie są takie tragiczne.
Fundamentalne pytanie, to czy zakup całorocznych się opłcaca? Czytam sobie na portalach branżowych np tutaj: http://fungusgs-spot.info/opony-i-felgi ... ie-oplaca/
I jak zwykle, to zależy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 13:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Prosta zasada - opony powinieneś użytkować nie więcej niż 5 lat. Jeśli jeździsz dużo - nie opłaca się. Bo i tak i zimówki i letnie zjedziesz przed tym okresem. Jeśli jeździsz bardzo mało to opłaca się, bo zestarzeją się zanim zjedziesz bieżnik.
Ja mam 2 samochody:
- jeden robi 40-50kkm rocznie - tutaj wybór jest oczywisty - zimowe i letnie.
- drugi robi 5-8kkm rocznie - tutaj też wybór oczywisty - porządne wielosezonówki.

Warto mieć na uwadze że porządne wielosezonówki kosztują jakieś 20% drożej niż porządne letnie lub zimowe. Więc przy jeździe dużo kompletnie to się nie opłaci, a przy jeździe mało i tak mamy w kieszeni niecałą połowę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 gru 2019, 13:39 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2017
Posty: 29
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
11 grudnia 2019, o 13:48 tarkan napisał(a):
Muszę się zgodzić z tym co kolega wyżej napisał. Kilka samochodów, kilka przeglądów, kilka ubezpieczeń, kilka par opon - czym to wszystko sfinansować, w jaki sposób utrzymać koszty w granicach rozsądku. Opony całoroczne wydają się być dobrą opcją.


a ja się nie zgodzę, skoro stać kogoś na kilka aut to i z utrzymaniem nie powinno być problemu

_________________
92GE->05GY->14GJ


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 gru 2019, 19:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
dirtracer warto skoczyć temat bo zaraz zejdziemy na temat polityki czy innych. Każdy ma prawo do swojej decyzji. Mając auto którym żona jeździ dziennie 2km zmiana opon jest bez sensu i lepiej kupić całoroczne a do tego nikt nie mówi o samochodach za 100 tysi, dużo ludzi ma auto za parę tys i jedno lepsze droższe.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 gru 2019, 20:56 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Koledzy czy ktoś ma doświadczenie z GOODYEAR VECTOR 4SEASONS G2.
Miałem poprzedniej generacji: były głośne.
A jak z G2? Czy noszą po drodze?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 lut 2020, 09:08 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2003
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mam dylemat, bo kończą mi się zimówki, letnie też już trzeba by było wymienić. I teraz pytanie, czy iść w kierunku typowo letnich/zimowych (wiadomo, jakie są obecnie zimy). Czy może jednak wielosezonowki. W okresie letnim, wiosennym czy jesiennym ok - ale zimowy. Aby nie było takich sytuacji, że podjazd pod jakąś górkę czy wyjaz z zaśnieżonego parkingu stanie się problemem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 lut 2020, 15:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Johny to zależy od przebiegów jakie robisz.
Ja w poprzedniej maździe byłem zadowolony z wielosezonowych i dawały radę. Ważne też na jaką markę opon się zdecydujesz.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 10:50 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2003
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Dzięki za info. No skłaniam się w kierunku wielosezonowych typu Michelin CrossClimate. Przebiegi roczne to około max 20 do 25 tys km.
Zastanawiam się jeszcze nad tymi Dunlopami letnimi: https://www.sklepopon.com/opony/letnie/dunlop - chodzi konkretnie o model Bluresponse
Bo jednak indeks prędkości w okolicach do 200 km/h to też pożądana wartość. Zwłąszcza, że dróg ekspresowych i autostrad mamy dużo. Jest więc po czym jeździć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 mar 2020, 12:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja już przy tych przebiegach szedł bym w dwa komplety - sezonowych.
Miałem CrossClimate i powiem, że to świetnie gumy.
Sam zdecyduj.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.