Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 20:11 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jasne że nie toyota ale jeszcze rok temu toyota lała 0w20 a teraz dają 0w16, co do faktu że toyota to nie mazda za kilka lat można się kłócić :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 22:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Dzwoniłem do ASO Mazdy. Mają 0W20 Supra-X. Kosztuje u nich 450 zł. :idea:
Mówi,że na pewno oryginalny,mają też w beczkach 207 litrowych do wymiany na przeglądzie. Koszt ok 550 zł. ale rabat gdy serwis olejowy :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2019, 12:16 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tego można było się spodziewać, nie mają jakiś szczegółów o ile lepszy nowy olej? 0w20 supra jest za 150zł a supra-x za 250zl w motostacja
Wersje która ma ASO jest lepsza bo jak każdy wie z olejem jest jak z whisky, wiek liczy się tylko wtedy jak płyn znajduje się w beczce, po rozlaniu do butelek traci swój urok <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2019, 12:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
o tym,że Supra-X od zwykłej jest lepsza pisał czarne paliwo wyżej :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2019, 12:49 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
O tym wiem, pytanie o ile lepsza, Z opisu oleju wynika, że jest on specjalnie pod silniki SkyActive-X którego my nie mamy ale może dla naszych też byłby korzyść


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 11:30 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
17 listopada 2019, o 12:28 koliber1960 napisał(a):
o tym,że Supra-X od zwykłej jest lepsza pisał czarne paliwo wyżej :)


Niczego takiego nie napisałem :parowka: :wink:

9 listopada 2019, o 17:18 CzarnePaliwo napisał(a):
9 listopada 2019, o 15:05 JaFGdy napisał(a):
Mazda Supra-X Original Oil 0W20


Bardzo niska lepkość kinematyczna w 100'C. Klasyfikacja SAE J300 dopuszcza dla 0w20 zakres od 6,9 do 9,3 mm^2/s. Tutaj mamy 7,36. Do tego również bardzo niska lepkość w 40'C sprawia, że olej legitymuje się niespotykanie wysokim indeksem lepkości na poziomie 238: https://oil-club.de/index.php?attachmen ... 0w-20-pdf/
Punkty płynięcia i zapłonu bez zarzutu. Dobre wartości.

Najpewniej produkt bardzo paliwo-oszczędny. Chętnie zobaczyłbym więcej parametrów w tej karcie. Przydałyby się: HTHS, CCS, Noack i TBN.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 12:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
no dobra , dobra :)

co nie zmienia faktu,że olej dobry przynajmniej w papierach :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 12:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
koliber, ty przeczes zalales ostatnio amsoila 0w20, poco tam wiecej kombinowac ? ten w testach jest lepszy niz original mazda 0W20.
mnia ostatnie moje ASO olalo i powiedzali mi po 5 latach, ze inny olej jak Mazda, mi niezaleja do silnika ani do skrzyni biegow . Bylem troche .......

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 20:03 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 listopada 2019, o 12:47 koliber1960 napisał(a):
co nie zmienia faktu,że olej dobry przynajmniej w papierach


:facepalm:

Papiery są co najmniej niekompletne. W karcie danych technicznych Supra-X 0w20 NIE PODAJE SIĘ podstawowych do oceny jakości parametrów takich jak:
- HTHS,
- CCS,
- Noack,
- TBN.

To co skomentowałem to kwestie lepkości kinematycznych i wynikającego z nich indeksu lepkości, które wskazują na bardzo paliwo-oszczędny produkt. Dodatkowo punkty płynięcia i zapłonu jako w porządku. Tyle. To jednak za mało do oceny. Poczyniłeś nadinterpretację mojej wypowiedzi.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 22:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Sorki to prawda nadinterpretacja. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 08:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
CzarnePaliwo - mam w sumie do Ciebie pytanie. Na podstawie moich obserwacji. Czy olej może mieć jakąś lepszą odporność na rozrzedzanie?

Mój poprzedni cykl olejowy (od ok 200k km) przejechałem na oleju od Mazdy 0W-30 - niestety, ale podczas podróży do Trójmiasta miałem przygodę z przytkanym smokiem olejowym... Nie miałem przy sobie Ravenola i nigdzie go na miejscu nie mogłem kupić, wziąłem więc olej z Mazdy za niebagatelną sumę 380 zł... Przy przebiegu ok 195k km miałem czyszczony DPF (mechanicznie, wyczyszczony do zera). Ogólnie to dbam od DPF, kontroluję cykle wypalań itp. Normalnie wymieniam olej co 10k-12k km. Na tym oleju z Mazdy 0W-30 nie dojechałem 10k nawet. Przy 9,5k wywaliło mi "Low oil pressure", a po odczytaniu DTC info, o wysokim rozrzedzeniu oleju - niezwłocznie zmieniłem, oczywiście na Ravenol. Nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło, a od dłuższego czasu używam Ravenola. Dzisiaj wymieniam olej, ostatnia wymiana 13,5k km temu, brak kontrolek, brak DTC - po prostu regularna wymiana....

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 09:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Co prawda dotyczy mojej poprzedniej GH z 2.0 DPF, ale miałem podobnie. Jak jeździłem na początku na mazdowskiej Dexeli DPF to oleju mi przybywało pod x razem z komunikatem-błędem...., miałem tak dwa razy.
Po zmianie na ravenol oleju już nie przybywało i był spokój.

I nie wiem czy to ma związek i dlaczego tak było, bo albo Dexeli nie ubywalo jako oleju, albo ravenol był brany przez silnik i sumaryczny poziom nie powiększal się na ravenolu...

Nie mam pojęcia, bo to przecież wyliczenia matematyczne patrząc na komunikaty-błędy, potwierdzone poziomem oliwy na bagnecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 11:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
popielasty nie ma czegoś takiego jak odporność na rozrzedzanie. po prostu nie rozrzedza go, bo nie wypala tak często.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 12:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale jest efekt rozrzedzenia na podstawie różnego oleju.... na bagnecie

Nie wiadomo który olej znika


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lis 2019, 14:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
fabek, ale częstotliwość wypalań się nie zwiększyła :D pod tym względem prowadziłem badania :D https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

Dlatego napisałem tego posta, dziwi mnie to. Z wypalaniami nic się nie zmieniło, są takie same. Procesu nie przerywam (chociaż to nie ma wpływu a SkyD, wypalanie nie jest aktywne na jałowym, więc przerwanie nie ma wpływu na ściekanie ropy), charakterystyka tras też się nie zmieniła.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 11:23 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
18 listopada 2019, o 22:05 koliber1960 napisał(a):
Sorki to prawda nadinterpretacja. :)


Nie gniewam się :wink: Rozglądam się po zagranicznych klubach olejowych za analizą tego oleju. Dam znać, jeśli na coś natrafię :wink:

popielasty, odporność na rozrzedzenie można tutaj rozumieć tylko poprzez niższą popiołowość oleju, nowocześniejszy, mniej popiołowy pakiet dodatków przeciwzużyciowych i w konsekwencji niższą częstotliwość wypaleń DPF, ale tej nie zaobserwowałeś?

VSW 0w30 zawiera w składzie bezpopiołowe związki boru. SA% VSW wynosi 0,63%. Maksimum dla ACEA C3 wymaganego przez Mazdę to 0,8%.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 08:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Cześć koledzy. Jest to mój pierwszy post więc witam wszystkich. W lipcu zakupiłem moja Mazde z silnikiem 2.5.
z przebiegiem 147 tys. Do końca była serwisowania w ASO Lublin, a ostatnia wymiana oleju miała miejsce przy 140tys.
Aktualnie nalatane mam 152tys i chciałbym wymienić olej. Czy warto zrobić płukanke? Jeżdżę dość dynamicznie. Niestety nie wiem jaki olej był zalewany do tej pory. Lepszy będzie 0W20 czy może 5W30? Dziękuję za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 09:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jeżeli auto było w ASO to powinni Ci podać jakim olejem zalany silnik. Byłoby chyba lepiej żeby to był 0W20. :)
Jeżeli masz dokument ,że była wymiana na 140 tys. to poczekaj trochę i zrób przegląd olejowy na 160 tys. no chyba ,że sam chcesz częściej :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 13:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak w książce elektronicznej jest wpis o wymianie, niestety nie jest podane na jaki. Olej był wymieniany co 20tys.
Osobiście wolałbym skrócić interwał wymiany na około 15 tys. Na pewno zaleje Amsoil tylko jeszcze kwestia lepkości i ewentualnej płukanki przed wymianą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 13:56 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
21 listopada 2019, o 08:47 Sebagdz napisał(a):
ostatnia wymiana oleju miała miejsce przy 140tys.
Aktualnie nalatane mam 152tys i chciałbym wymienić olej


To właściwy moment na wymianę. Poruszaliśmy na forum wiele razy kwestię długości interwałów olejowych w tych silnikach. Jest nawet wątek z analizami olejów z eksploatacji: viewtopic.php?f=46&t=10110

Rozsądny z punktu widzenia żywotności interwał to około 10 tys. km.

21 listopada 2019, o 13:33 Sebagdz napisał(a):
Olej był wymieniany co 20tys.


21 listopada 2019, o 13:33 Sebagdz napisał(a):
Na pewno zaleje Amsoil tylko jeszcze kwestia lepkości i ewentualnej płukanki przed wymianą.


Nie zastanawiałbym się, jeśli chodzi o zastosowanie płukanki w obliczu dotychczas stosowanych długich interwałów. Płukanka ma za zadanie usunąć z silnika osady, szlam inne zanieczyszczenia. Rozrzedza wyeksploatowany olej, do którego została wlana dzięki czemu ten efektywniej spływa z miski olejowej. Dobrej jakości produkt jest wolny od agresywnych rozpuszczalników, które mogłyby uszkodzić strukturę gumy, z której wykonane są uszczelnienia silnika (wysuszenie i w konsekwencji tworzenie się mikropęknięć). Powinien zawierać pakiet myjący o określonej rezerwie alkalicznej, która pozwoli na rozpuszczenie (za to odpowiadają detergenty) i rozproszenie (za to odpowiadają środki dyspergujące) szlamu, lakierów i osadów. Zerknij na płukankę Archoil AR2820: https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html Archoil stosuje w niej od połowy 2018 roku także dodatki antykorozyjne i dozę środka smarnego.

W kwestii lepkości; czy ciągasz przyczepy?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 17:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja kupiłem mazdę z trochę większym przebiegiem i też była serwisowana w ASO co 20 tyś. Dwa razy odpuściłem,ale po przejściu na Amsoil zauważyłem sporo ciemniejszy olej przy wymianie (podobno śr. czyszczące działają bardzo dobrze w tym oleju) jesli tak to było co wypłukiwać i dlatego przy ostatniej wymianie zastosowałem płukankę (nie pamiętam chyba Liqui Moly). Po spuszczeniu olej był w duuużo gorszym stanie (wizualnie) niż podczas oględzin na bagnecie,więc coś tam zadziałało.Ze swej strony polecam co kilka wymian przepłukać komorę.Niektórzy robią co wymianę lub co drugą,ale to chyba przesada,przecież oleje też mają dodatki myjące i przy skróconym interwale na pewno w jakimś stopniu to działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 19:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzięki za odzew. Nie będę podpinał przyczepy. Ogólnie 4 x w roku robię trase po 1700km(szybka jazda autostradą) kilka tysięcy miasto i reszta drogi z ograniczeniem do 90km/h


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 13:18 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
21 listopada 2019, o 17:19 pedrito napisał(a):
Ja kupiłem mazdę z trochę większym przebiegiem i też była serwisowana w ASO co 20 tyś. Dwa razy odpuściłem,ale po przejściu na Amsoil zauważyłem sporo ciemniejszy olej przy wymianie (podobno śr. czyszczące działają bardzo dobrze w tym oleju) jesli tak to było co wypłukiwać i dlatego przy ostatniej wymianie zastosowałem płukankę (nie pamiętam chyba Liqui Moly). Po spuszczeniu olej był w duuużo gorszym stanie (wizualnie) niż podczas oględzin na bagnecie,więc coś tam zadziałało.Ze swej strony polecam co kilka wymian przepłukać komorę.Niektórzy robią co wymianę lub co drugą,ale to chyba przesada,przecież oleje też mają dodatki myjące i przy skróconym interwale na pewno w jakimś stopniu to działa.


Cała seria Signature od Amsoil ma bardzo wysoką liczbę zasadową (TBN). Olej zyskał bardziej intensywną, ciemną barwę, z uwagi na zaabsorbowane do zawiesiny zanieczyszczenia, które zaczął wymywać. W silniku serwisowanym dotychczas co 20 tys. km jest co czyścić. To nie jest jednak szybki proces, dlatego warto wspomagać go regularnym stosowaniem płukanki i skróceniem kolejnych interwałów do 10 tys. km.

Sprawa ma się nieco inaczej, jeśli silnik od nowości jest sumiennie serwisowany co 10 tys. km. Wtedy płukankę można zastosować raz na 2-3 wymiany oleju.

Sebagdz, wybrałbym 0w20 :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 18:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Oczywiście wymiany robię co 10-12 tyś.Z uwagi na małe przebiegi wypada to raz do roku i gównie krótkie odcinki dlatego taki interwał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 14:06 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
pedrito, rozsądnie :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 gru 2019, 11:36 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ten nowy olej Mazda Supra-X 0w20 chyba będzie zastępować olej Supra bo na motoracja.com już nie ma Supra a cena Supra-X spadła do 146zł z poprzednich 246zł


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 3 gru 2019, 11:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
To o niczym nie świadczy :wink:

-- Dodano: 3 grudnia 2019, o 11:21 --

Nielegalna rozlewania podrabianych olejów w Rosji:



Od 2 minuty linia do produkcji olejów sygnowanych logiem Mazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 gru 2019, 21:39 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No ładnie widać mają tam MAZDA DEXELIA 5W30 ULTRA, ciekawe ile tego specyfiku na własny rynek a ile za granice?

Kupiłem Supra-X 0w20 będę uważnie nasłuchiwać gładszej pracy silnika i dużo niższego spalania jak to obiecują marketingowcy <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 4 gru 2019, 10:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
3 grudnia 2019, o 21:39 Rysiek napisał(a):
ciekawe ile tego specyfiku na własny rynek a ile za granice?


Polskiego rynku nie muszą zasilać. Polacy sami podrabiają oleje :wink:

http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/7 ... oleju.html

http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/1 ... oleju.html

Potem po forach krążą linki gdzie to ktoś okazyjnie kupił olej na Allegro i po co przepłacać u autoryzowanych źródeł :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 22:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.07.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: lubelski
Co sądzicie o Ravenolu ECS 0W20? Silnik Sky-G 2.5 (2017, bez GPF).
(tak Amsoil odpada bo jest za drogi, nie jeżdżę autem z turbo żeby aż tak przesadzać - i nie klepię 20k na jednym oleju)

Obrazek

karta produktu: http://www.ravenol.pl/karty/1111102.pdf

Będzie lepszy od Shella 0W-20 Helix Ultra i oryginalnego 0W-20 Mazdy/Totala (czyli chcę wybrać jeden z tych trzech opcji)? Parametry na papierze, przynajmniej mi się podobają.

ASO nie powinno robić problemów z Ravenolem. Z Shellem przez infolinię mówili że nie zalecają i preferują Supre/Totala...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.