Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 16:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Skąd ten pesymizm a jak wpadnie 90% to stawiasz piwo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 paź 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
U mnie działa to tak jak u Millerka, tylko jest mała różnica, mój akumulator ma 370dni.
Minimum SOC to 80% max. 90%.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 paź 2019, 12:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, nie dawało mi spokoju dlaczego wydoiło mi akumulator. Niby żarówka świeciła włączona manualnie, ręcznie..

No i sprawdziłem, żarówki włączone w suficie te "do czytania", będą ciągle świecić, przestaną jak braknie prądu w akumulatorze

Dlaczego? Taki scenariusz będzie gdy nie zamkniemy mazdy z pilota guzika itd...

Mimo zatrzasnietętych drzwi, i nienzaryglowaniu zamków, lampki świecą cały czas.

Jak zamkniemy auto z pilota, lampki te (mimo że włączone ręcznie), wyłączają się po kilku sekundach razem z oświetleniem w drzwiach.

Hehe, tak więc można włączyć sobie wszystko wewnątrz, jak zamkniemy auto z pilota, wszystko wyłącza się. Jeśli nie zamkniemy pilotem, światełka świecą w najlepsze...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 paź 2019, 13:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Z pilota? A jak auto sie zarygluje i uzbroi alarm, bo odejdziemy?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 paź 2019, 13:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak samo..
Czy Keyless, czy pilot, czy w automacie jak odejdziesz od auta...
Jeśli zamki nie będą zamknięte, lampki świecą cały czas.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 paź 2019, 16:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przecież to proste
https://www.youtube.com/watch?v=afwO_MZjRjA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 paź 2019, 20:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
<spoko> <brawo> :lol: a najlepsze jest operowane młotkiem i przecinakiem, kwasem i wrzącą cyną? w klapkach i to bez skarpet <boisie> <hahaha>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2019, 13:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
zbliza sie 7 zima dla moj aku to sprobowalem go doladowac ladowarkom z tesca, jestem ciekawy czy 7 zima wytrzyma, po 15 godzinach ladowania zmierzone 13,8V, prod ladowania na koncu 0,6A i 15,5V
Obrazek
Obrazek

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lis 2019, 08:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
A propos Yuasa czy Exide?.... zdziwiłem się bo VW w Golfie instaluje Exide EFB .
Taki mam w moim Golf VII 1,5/150 KM,oczywiście z systemem start-stop :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 lis 2019, 12:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ja mam jecze originalna Yuasa Q85

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 lis 2019, 22:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po żarówkowym wydojeniu akumulatora, mazdeczka ciągle coś tam ładuje.Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 20:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
koliber1960, nie ma się co dziwić. Nie wiem czemu tutaj Exide jest tak marginalizowany w stosunku do Yuasy. Tam, gdzie pracuję, do dużych maszyn przemysłowych z silnikami po 10 litrów są wstawiane akumulatory Exide. Są wstawiane także Varty. Yuasa była tylko stosowana jako malutki akumulator podtrzymujący, taki jak w instalacjach alarmowych. Dla mnie marka zupełnie egzotyczna. Po rozmowie w ASO zdecydowałem się na wymianę z Yuasa na Exide. Jak na razie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jak to mówią "działa jak ta lala".


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 10:21 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z ciekawostek... Pseudo prostownik automatyczny z Lidla po tym jak przestaje ładować i przechodzi w tryb podtrzymania cały czas podnosi napięcie akumulatora. Mam go włączonego na tryb ładowania zimowy/AGN ten że śnieżynka. Aku wpięty w samochodzie tzn bez odłączania klem. Obecnie ma 14V. Moj akumulator to oryginał 4 lotnia Yuasa. Rozumiem, że jak postoi tak przez 2 doby to dla niego nie jest za duże napięcie?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 10:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podnosi napięcie, to ok, jak jest 14V to też ok, ważne aby do instalacji nie poszło więcej jak 15V.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 13:36 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
...z ciekawostek, dla potomnych....
ostatnio w garażu na cały długi weekend moja M6 stała pod tym pseudo prostownikiem z lidla, tak dla jego podładowania, bo miałem na to czas. Oczywiście akumulator i wszystkie -istopi i i-eloopy działały bez problemu, ale pomyślałem ma stać 3 dni w garażu do to podładuję akumulator - bez jego wyjmowania z samochodu.
Dzisiaj rano po wyjechaniu z ciepłego garażu mocno się zdziwiłem. i-stop nie włączał się przez brak gotowości akumulatora :( (gdzie przed tym ładowaniem wszystko działało prawie natychmiast po wyjechaniu z garażu). Jadąc ponad godzinę czasu w ruchu miejskim i-stop nie włączył się ani razu z powodu braku gotowości akumulatora. Dopiero po zgaszeniu na kilka minut silnika i ponownym ruszeniu, wszystko zaczęło działać. ..... Magia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 13:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No magia jak cholera , będzie dobrze, czasami tak bywa

A mój akumulator się zdupił, po akcji z żarówką, naładował się do 85% SOC, aby po kilku dniach zrobiło się 75%


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 14:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No zacznie spadać, bo chłodniej. Nie ma siły.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 16:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Najwyżej pójdzie pod prąd bo dzisiaj miałem 71% SOC


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 09:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, po dwóch dniach stania w ciemnym garażu, gratisowo dostałem 15% dodatkowego SOC.
Potewerdzam, że akumulator jego SOC podnosi się jak się poglaszcze mazde po ryjku i klepnie w zadek, trzeba mieć podejście...
A tak serio to nic nie rozumiem
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lis 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Bo jak jest chłodno to wyliczany SOC mocno zależy od temperatury. Zmiany +/- 15% są na porządku dziennym z dnia na dzień. TTTM.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 20:33 
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
10 czerwca 2018, o 12:23 Leko napisał(a):
Leko

Mam problem z otwarciem samochodu z powodu rozładowanego aku. Jak otworzyć maskę z zewnątrz?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 21:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Otwierasz kluczykiem drzwi, i maskę z kabiny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lis 2019, 23:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.05.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To nie może być takie proste, gdzieś musi być haczyk <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2019, 00:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Cały problem,że nie czytacie instrukcji,którą w przypadku braku można sobie ściągnąć na kompa. :parowka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2019, 09:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Przymrozki ale na razie wszystko działa :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 10:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hihi, jak tam Wasze bateryjki?
Moja się zbuntowała, odmawia współpracy po rozładowaniu żarówką o której pisałem wcześniej.

Niestety, po wydojeniu akumulatora przez świecącą żarówke, po chyba tygodniu jeżdżenia, SOC podniósł się z krytycznego poniżej 60% do 90% a nawet trochę więcej, później nastąpiły dwa spadki 10cio procentowe w ciągu nocy, więc teraz finalnie bujam się z SOC równym 60% od około 1.5kkm.

W samochodzie prąd ładowania równy 0A, w szczycie 1A.

Tak więc yuasa jutro idzie pod prąd


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 12:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Piszesz, ze masz teraz finalnie SOC 60%. To należy rozumieć, że w ogóle pojazd nie komunikuje Ci o gotowości I-stopa w trakcie jazdy, czy też 60% to SOC poranny, zaraz po nocce.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 12:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No u mnie ciągle w zakresie 51-60. Z auta korzystam raz w tygodniu. W sobotę - jakieś 15-20km.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 12:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Moja się ciągle nie buntuje. Po staniu jakiś miesiąc temu na parkingu pod chmurką przez tydzień, SOC spadł z 80+ do 55%. Dość szybko bo po 2 dniach użytkowania dobił do 74% i taki stan utrzymywał się jakiś czas. Ostatnio, od jakiegoś tygodnia regularnie 80-86%.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 14:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mój ma 60 % od rana do wieczora, przez ostatnie 1.5kkm i nic się nie zmienia, no może dwukrotnie podskoczył do 61%SOC po 4h jazdy.
Oczywiście I-Stop nie działa przez brak gotowości akumulatora.

Już wyjąłem Yuase z mazdy, niech się ociepli do temp pokojowej ( przed wyjęciem, forscan pokazał 19stC) jak wrócę zmierze go ponownie aby zobaczyć jakie są różnice w pomiarach ( poziom elektrolitu napięcie spoczynkowe i gęstość) pomiędzy... wyjety od razu z samochodu a 12h później. Tak dla sprawdzenia...

Za chwilę będę uzupełniać zdjęcia..(ograniczenia Tapatalka nie pozwalają na w klejenie kilku zdjęć..)
Napięcie waga gęstość każdej z cel...
Dajcie chwilkę..

Po 2h jazdy po mieście, przyjechałem i zaraz wyjąłem aku z M6.

Napięcie spoczynkowe 12.92V..., super.

Obrazek

Waga akumulatora..

Obrazek

Patrząc od lewej strony, słupek masowy (minus)

Gęstość pierwszej celi 1.24

Obrazek

Gęstość drugiej celu 1.26

Obrazek

Gęstość trzeciej celi 1.26

Obrazek

Gęstość czwartej celi 1.25

Obrazek

Gęstość piątej 1.25

Obrazek

Gęstość szóstej celi 1.25

Obrazek


Dokument serwisowy Yuasy, wskazuje, jeśli która kolwiek cela będzie mieć mniejszą Gęstość niż 1.25, akumulator należy już ładować odpowiednim napięciem oraz, prądem, przez odpowiedni czas.
Zaraz wkleje screen..


Obrazek
Obrazek


Jak widać, po idealnej współpracy z akumulatorem od początku roku, po perypetiach żarówkowych, moją Yuase rozładowała kilka tygodni temu taka maleńka żarówka włączona przed ponad dwa dni. Mazda próbowała ratować akumulator, co też było zaznaczone we wcześniejszych moich postach czyli soc z początkowego 57%SOC, podniósł się nawet do ponad 90%.

Niestety, po trzech tygodniach (około) , jakoś miesiąc temu, soc szybko spadł do około 80 80paru, później jeszcze kilkan%, oraz zaliczył dwukrotny samoistny spadek po nocy, dwa razy po 10% i tak trwa do dzisiaj.
60% SOC wisi tak już kilka tygodni.


Przyjdę z pracy i zmierze yuase ponownie, zobaczymy co się zmieniło.


No to pa


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4333 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.