Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 05:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 5 lis 2019, 17:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Cześć,
Posiadam Mazdę 6 z 2005 roku z silnikiem 2.0 benzyna + lpg.
Jakiś czas temu oddałem ją do warsztatu ponieważ brała olej. Wymienili pierścienie, uszczelniacze na zaworach, uszczelke pod głowicą, planowali głowice itp. Silnik przestał brać olej.

Mniej więcej po przejechaniu 6000-7000km zauważyłem że ubywa płynu chłodniczego - za pierwszym razem musiałem wlać 2 litry, potem sprawdzałem i dolewałem regularnie aż w końcu oddałem samochód do tego samego warsztatu żeby sprawdzili o co chodzi.

Wyciek płynu naprawili - był poluzowany jakiś wąż i wyciekał. Jednak stwierdzili też że silnik nie ma kompresji na trzecim cylindrze (było ok 3 atm) oraz na tym samym cylindrze świeca była popękana i mieli problem z wykręceniem jej. Po zdjęciu głowicy okazało się że materiał głowicy w miejscu tego cylindra oraz cylindra obok (dwa wewnętrzne cylindry) ''łuszczy się'' i bardzo kosztowna byłaby naprawa tej głowicy ponieważ trzeba by zebrać dużo materiału. Dodatkowo nie wiadomo czy ''łuszczący się'' materiał nie wpadł gdzieś w dół silnika.

Moje pytanie jest takie - co mogło spowodować że materiał głowicy zaczął odpadać? Czy jest możliwe że przez ubytki płynu chłodniczego silnik się przegrzewał i materiał w głowicy pod wpływem zbyt wysokiej temperatury zaczął się kruszyć?

Z góry dzięki za odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lis 2019, 08:20 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
Masz zdjęcia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 18:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Byłem dzisiaj w warsztacie i wygląda to gorzej niż sie spodziewałem.

Mam zamiar załatwić sprawę przez rzeczoznawcę.
Myślę że w trakcie poprzedniej naprawy mogło coś im przypadkiem wpaść do tych dwóch cylindrów co widać na tłokach i na głowicy.
Czy źle wyregulowany rozrząd i kolizja zaworów z tłokami mogłaby spowodować jakiś odprysk materiału z głowicy który później spowodował te szkody?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 21:53 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
Ta kolizja zaworów była teraz czy uprzednio? Mam spekany telefon i malo co na nim widzę :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 20:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Właśnie nie wiadomo. Warsztat w trakcie remontu silnika o niczym mnie nie informował. Gdyby to zrobili i silnik w środku wyglądałby wtedy tak jak teraz to bym mógł się zastanowić i zdecydować czy chcę go remontować czy od razu wymieniać na inny silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 11:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Skoro tłoki tak napier..ły w głowicę to może te odpadające od niej kawałki metalu powpadały do cylindrów rysując ścianki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 lis 2019, 09:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Silnik brał olej, poszedł do naprawy i oleju już nie brał. Po 6-7kkm płyn uciekał ale oleju dalej nie brał.

Po co wykrecali świece i Sprawdzili kompresję?
Pęknięta świeca może takie uszkodzenia zrobić, te uszkodzenia powstały po chwili pracującego silnika.

Pęknięta, ułamana świeca podczas wymiany...., jest powodem takich uszkodzeń, silnik złom.

Łuszczenie się głowicy hehe, ciekawe co jeszcze wymyślą ci wspaniali mechanicy...

Rzeczoznawca? Możesz spróbować.

Uszkodzenie silnika (tu akurat pęknięcie tłoka w dieslu), podczas jazdy wygląda tak Obrazek

Widać co robi niedługi czas pracującego silnika z obcymi elementami wewnątrz cylindra.
U ciebie jest tylko kilka uderzeń zgniecen uszkodzeń. Ale cylindry wyglądają źle. Z jakiego powodu nie ma kompresji, czy na zaworach a może na pierścieniach. Sprawdzić szczelność głowicy na zaworach. Ale to już mi w ważne.....,50 kg złomu w słupku będzie.

Dobra, przyjrzałem się dokładnie zdjęciom. Zawory są krzywe uszkodzone, tłoki wyvzyszczone w sensie zebrane jakimś dremelem powierzchnie uszkodzeń na tlokach. Co to za dziura jakby po wiertle, dla mnie mechanik próbuje zacierać ślady.
To nie mogło się stać po wymianie pierścieni, bo zauważył byś że bierze olej przez zniszczone cylindry. Nie widzę dokładnie, ale chyba na wszystkich cylindrach są uszkodzenia. Jest zagadka. To prawdopodobnie stało się podczas "naprawy" uciekajacego płynu. Co ma opaska na wężu ze swiecami. Nie zauważyłeś że silnik jest słaby? Brak kompresji to widoczne objawy...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 13:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
borek100 kolego tutaj nastąpiła kolizja tłoki-zawory. Prawdopodobnie przeskoczył pasek rozrządu lub od początku został źle zamontowany, a jakieś tam łuszczenie się to totalne bzdury. Silnik do wymiany, naprawa kompletnie nieopłacalna.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 13:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dla mnie to nie wygląda jak kontakt zaworów z tlokami, możliwe, ale powiedz w którym momencie musiało to nastąpić. Po remoncie pierścieni czy kiedy...

Dla mnie to zagadka, i niewoadoma co się stało z silnikiem. Bo kolega oddał do naprawy i naprawili bo już nie brał oleju.
Później tylko płyn uciekał z rzekomo nieszelnego węża opaski. Świece weszły w rachubę, po co na co z jakiego powodu? No i finisz mamy taki ze silnik zrobił się złom.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 15:00 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A to kontakt z czym jest?

Rzeczoznawca i do sądu.

Przechwytywanie.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2019, 15:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Fabek, ty tak serio z tym pytaniem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.