Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 26 paź 2019, 08:46 
Świeżak
Offline
Od: 10.10.2019
Posty: 26
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja też musiałem podszlifowac klocki na uchwytach, pierwszy komplet jakiejś firmy wogóle za ciasny około 3mm góra i dół, nastepny zestaw był taki że wchodziły tylko bez blaszek zabezpieczających, no.i zostałem.z.trzecim zestawem jakiejś japońskiej firmy to musiałem.tylko.na.krawędziach po fabryce poprawić, bo nie dość że nawalone farby to każdy komplet wyglądał tak jak by go nikt suwmiarką nie mierzył czy bedzie pasować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 12:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Koledzy mam problem, ze zdzieraniem klocka hamulcowego. Mianowicie jak zmieniałem tarcze z tyłu i klocki to na lewej tarczy klocek nie przylega calkowicie do tarczy. Tzn. nie zdziera zewnętrznego klocka od środka tarczy. Na zewnątrz zdziera ładnie, ale im bliżej do środka to jest co raz gorzej. Chyba w poprzednich wątkach jakiś kolega też miał taki sam problem, że mu nie zdzieralo dobrze. Rozbierałem to chyba z 8 razy. Za każdym razem to samo. Juz trzeci zestaw klocków montowałem. Krzywe jarzmo? Zacisk? Nie możliwie chyba jest to żeby taki kawał żeliwa sie skrzywił.

-- Dodano: 24 kwietnia 2021, o 13:54 --

Wymianę zacisku jednak załatwiła sprawę. Teraz zdziera całe powierzchnią klocka. Mogłem od razu wymienić zacisk a nie wymieniać 3 pary klockow, jarzmo, blaszki, prowadnice... Teraz jest elegancko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2022, 19:55 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam
Dzisiaj w ten piękny słoneczny dzień postanowiłem wymienić tarcze i klocki a przy okazji pomalować zaciski i jarzma wymarzyłem sobie kolor czarny, nowy zestaw ATE błyszczy w bagażniku, zestaw naprawczy do klocków i pasata do prowadnic tez kupione. Podnośnik pod samochód koło zdjęte i czas wymianę zacząć. Nauczony doświadczeniem zawsze zaczynam od odkręcenia śrub mocujących tarcze. Wkrętak w dłoń klucz płaski założony na wkrętak i ani drgnie, szybki telefon do kolegi potrzeba jest wkrętaka udarowego, kolega jak zwykle nie zawiódł wkrętak szybciutko dostarczył. Dwie godziny pukania w śruby a efektów nie widać, myślę sobie może czas inną technikę zastosować nabicie na łeb śruby bita krzyżakowego z nasadką z użycie grzechotki. Po chwili zauważyłem ze śruba drgnęła serce się raduje myślałem że jest finał tej walki nagle moim oczom ukazuje się ukręcony łeb od śruby. Koło założyłem z powrotem na samochód i odstawiłem na parking. Tak wyglądała moja wymiana tarcz z klockami.
Czy macie jakieś pomysły jak odkręcić pozostałe śruby w ilości szt. 3 z czego jedna delikatnie mówiąc ma uszkodzony łeb, i czy macie pomysł na urwaną śrubę. A może sobie darować i w następną sobotę parę piwek przy grillu sobie wypić a furę odstawić do warsztatu niech się tez inni napocą i podenerwują i oczywiście Ja za te nerwy zapłacę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2022, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
O jakich śrubach piszesz?? Bo są dwie śruby co trzymia tarcze. Są one mało ważne bo tak naprawdę przykręcając koło one będzie trzymało tarcze.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2022, 20:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Tak to śruby trzymające tarcze z nimi dzisiaj walczyłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 06:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ogólnie te śruby nie spełniają żadnej znaczącej funkcji, tylko pozycjonują tarcze podczas montażu zacisków. Finalnie tarcza i tak jest przyciśnięta felgą więc te śrubki są "zbędne".

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 09:40 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Czyli wkrętarka w rękę wiertło kobaltowe założyć i rozwiercić, tarcze zdemontować pozostałości uciąć i po temacie. Jest to pierwszy przypadek że poległem przy odkręcaniu śrub od tarczy, zawsze udawało mi się je odkręcić z mniejszym lub większym trudem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 10:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tak zrob i po problemie :). Ja mam jedną śrubę urwaną i tak sobie jeżdżę już od 4 lat i jest ok.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 17:23 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Dzisiaj podjęta ponowa próba i idą za radą kolegów Lucasbadboy i dejwid - dzięki za wskazówki macie u mnie po browarku, śruby mocowania tarcz rozwiercone może z każdej strony uda się ponownie wkręcić po 1 sztuce. Niestety ale założenie nowego zestawu będę musiał przełożyć na przyszłą sobotę gdyż dzisiaj dokonałem przeglądu w jakim stanie są prowadnice zacisku i niestety dwie mają wżery i niezbędna jest ich wymiana. Zastanawiam się nad wyminą jarzm są dosyć mocno skorodowane zewnętrznie i się obawiam że prowadnice mogły tez swoje zrobić.
Musiałem ponownie złożyć wszystko na starym zestawie ale z pospiechu nie wiem czy ponownie odpowiednio włożyłem prowadnice do jarzm.
1. Strona prawa - krótsza prowadnica góra, dłuższa dół
2. Strona lewa - dłuższa prowadnica góra, krótsza dół
Trochę jestem też zaniepokojony zaciskiem po stronie prawej gdyż trudno było go wcinać stawiał duży opór.


Ostatnio edytowano N, 8 maja 2022, 18:15 przez maniek72, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 maja 2022, 18:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie ma sprawy <spoko> . Z przodu krotsza prowadnica ma być na dole. Oczywiście z obu stron musi być tak samo :). Zaciski musisz skontrować czy gumy są całe i czy tłoczki nie mają rdzy. Wystarczy delikatnie odchylić gumkę. Aby przedłużyć ich żywot, możesz dodać do środka smaru ate do hamulcy. Jak już jest rdza to byś musiał je zregenerować. Lepiej zrobić raz a dobrze i nie wracać do tematu. Powodzenia i pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 18:51 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam
Dzisiaj zakupiłem prowadnice więc już skompletowałem wszystko żeby wymienić tarcze oraz kocki. ATE do kloców nie daje podkładek antywibracyjnych trochę się obawiam o piszczenie klocków. Stare klocki nie mają tych metalowych zatrzasków odpadły, czy klocek z tymi zatrzaskami z bolcem dajemy od strony tłoczka ?????

-- Dodano: 14 maja 2022, o 19:51 --

Dzisiaj kolejna próba wymiany tarcz i klocków ale niestety w osłonie tłoczka po stronie prawej jest 2-3 mm pęknięcie i planuję wymianę osłony oraz sprawdzenie czy tłoczek nie ma korozji. Na razie wyczyściłem jarzma pomalowałem na czaro założyłem nowe prowadnice przesmarowane pastą ATE.
Czy udzieli ktoś wskazówek jak wymienić osłonę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2022, 20:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Osłonę tarczy ?? Z przodu czy z tylu ?? Z tylu na bank trzeba odkręcić łożysko z Piasta ( 4 śruby) z przodu nie wiem ale myśle ze tez nie będzie łatwo.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 maja 2022, 07:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Osłona tłoczka czyli ta guma po prostu.
Trzeba zdjąć zacisk, wypchnąć tłoczek, zdjąć stara gumę, skontrolować zacisk wewnątrz czy wszystko ok czy powierzchnia jest gładka itp, założyć nową gumę, nowy tłoczek i na koniec po montażu zacisku odpowietrzyć.
Zestaw naprawczy (tłoczek plus wszystkie gumki) kosztuje grosze.

(Dziwnie brzmi ten opis hahaha)

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2022, 06:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
maniek72 poczytaj ten post na temat remontu przednich zacisków viewtopic.php?f=43&t=2228 a ten na temat tylnych viewtopic.php?f=43&t=10833


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 cze 2022, 20:28 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam
Mazda na os przednią dostała nowe tarcze, nowe klocki, wymienione zostały również prowadnice, blaszki oraz tłoczki w zaciskach, zaciski i jarzma wyczyszczone położony został podkład i pomalowane farbą do zacisków. Na os tylną poszyły nowe klocki, prowadnice oraz blaszki również zostały pomalowane zaciski i jarzma. Pytanie do szanownych kolegów czy takie ślady na nowych tarczach to zjawisko normalne czy cos jest do poprawki w układzie hamulcowym na osi 1. Na tarczach przejechane około 200 km


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 cze 2022, 06:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Na razie wygląda ok, musisz trochę pojeździć, żeby to się ułożyło itd...

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 mar 2024, 17:57 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 62
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Bardzo przydatne:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.