Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 28 wrz 2019, 20:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
28 września 2019, o 19:00 Andrzejsr napisał(a):
Abstrahując od ilości oleju, różnic w rocznikach itd.

Ale w czym się przejawia to, że auto jeździ lepiej ? subiektywne odczucie, czy jakieś pomiary (czasu zmiany biegu ? ) ?


Subiektywne odczucia - płynniejsze działanie, brak (sporadycznych) delikatnych szarpnięć przy zmianach na niskich obrotach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 wrz 2019, 20:48 
Offline
28 września 2019, o 17:15 Jaro1976 napisał(a):
Po drugie, żaden z Was nie wymieniał oleju w skrzyni auta po drugim liftingu (rok modelowy 2017),


Czy ktoś może mi wyjaśnić skąd wynika brak filtra skrzyni biegow w roczniku 2017? Oszczędność, inna konstrukcja skrzyni? Skąd te informacje? Czy kolega Jaro1976 posiada rocznikowo model 2017?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 wrz 2019, 21:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Informacja od pracownika serwisu. Tematu nie drążyłem. Zadzwonię tam w poniedziałek w tej sprawie.


Ostatnio edytowano N, 29 wrz 2019, 08:05 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 wrz 2019, 03:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jaro1976 napisał(a):
..więc kolegów ironia wynika z domysłów...


Ojtam, domysłów..naoglądalim się po prostu jutjubów z ameryki gdzie dynamic vs static to taki płynny temat jak u nas o wyższości świąt BN nad WN. Lub Ramadanem ostatnio.
A istota rzeczy tkwi właśnie w filtrze, który ma postać siateczki z magnesem i wyłapuje co większe elementy zanieczyszczeń z oleju. Bo spuszczając statycznie olej drobinki (o jeżeli są) pozostają nieruszone w konwerterze, a te w siateczce przy magnesach przy wymianie dynamicznej są wypłukiwane (lub nie- w zależności od typu podłączonej machiny.Są machiny z intensywnym "płuczącym" przepływem, inne ze zbliżonym do konstrukcyjnej cyrkulacji AT.) Niestety w czasie tego procesu zanieczyszczenia mogą gdzieś się zaklinować w kanalikach zaworów skrzyni i powodować jakąś niesprawność po wymianie. Ale teoretycznie, bo w praktyce nikt o takim przypadku nie słyszał.Przy czym te większe zanieczyszczenia to rezultat np. termicznie przepracowanego ATF przy ostrej jeździe autostradowej, holowaniach no i rzecz jasna zbyt długich interwałach wymiany.
Mechanicy określani powyżej jako "kumaci" z reguly nigdy nie mieli do czynienia z nowoczesnym sprzętem do wymiany dynamicznej i dlatego upierają się przy swoim zdaniu. A Ci drudzy (gorszy sort ?), którzy przeszli szkolenia i zainwestowali kasę w drogie wyposażenie warsztatu wiedzą z kolei swoje. Charakterystyczne, że warsztaty oferujące wymianę dynamiczną pracują na najwyższej klasy olejach np Ravenol.
Serwisy autoryzowane w ogóle nie mają zdania bo ..tak jest najbezpieczniej.
I tu dochodzimy do momentu gdzie ostatecznie decyzja należy do nas. A że klient uczy się na błędach, to wcześniej czy później sam do jakiegoś wniosku dojdzie.
Z własnego doświadczenia wiem, że najistotniejsza jest jakość ATF i jego absolutna zgodność ze specyfikacją producenta skrzyni (do SkyActive tylko FZ !!). Reszta jest dyskusyjna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 15:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pozwolę sobie zacytować opinię właściciela serwisu Tiger z podwrocławskiej Leśnicy, która odnosiła się do doświadczeń jego "kolegi", który zainwestował w maszynę do wymiany dynamicznej, ale klienci tak często wracali z reklamacjami, że teraz robi tylko statycznie. Co to za kolega - nie wiem, natomiast wiem, że gość od Tigera to jeden z lepszych specjalistów od AT we Wrocławiu i okolicach, stąd jego opinia jest dla mnie wiążąca, a nie teoretyków i youtuberów...

-- Dodano: 30 września 2019, o 15:29 --

28 września 2019, o 21:38 Jaro1976 napisał(a):
Informacja od pracownika serwisu. Tematu nie drążyłem. Zadzwonię tam w poniedziałek w tej sprawie.


C.D. Rozmowa z serwisem: filtr "siateczkowy" jest w moim aucie, ale nie wymienili, bo jest "w środku", więc trzeba by zdjąć miskę i zostawić auto na 2 dni. Olej wylali przez korek spustowy i tyle wyszło - mniej więcej połowa całego oleju z układu AT (3,5 l. na 7,8). Widać, że nie są fachowcami od tych spraw, bo robią to rzadko, ale nie mam wyboru, bo "gwarancja". Myślę, że za kilka miesięcy powtórzę operację. Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 18:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No właśnie, czyli jednak filtr jest. U niezłych fachowców to zrobiłeś. Nawet im się nie chciało tego zrobić porządnie i ściągnąć miski. Widziałem zdjęcie swojego filtra, uwierz, czysty on wcale nie jest. Jeden dzień wystarczy na schnięcie silikonu a nawet krócej.
Ktoś wcześniej pisał, że zostaje 30% oleju w układzie, więc by się zgadzało, że u mnie poszło 6 litrów z 8.
Jakby to powiedzieć, zrobili u Ciebie taką jakby nawet nie połowiczną wymianę :lol:
Ćwierć zmianę? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 20:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Zgadzam się, ale nie miałem wyboru. Ci chociaż się tego podjęli. Najważniejsze, że pozytywny efekt wymiany jest odczuwalny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 20:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No i git <spoko>, u mnie subiektywne odczucie też jest pozytywne, jakby płynniej wszystko chodziło, zwłaszcza na zimnym. Co ciekawe mi w jednym serwisie odradzali wymianę, teraz wiadomo czemu, dużo zabawy z tym. Tam gdzie robiłem, też w autoryzowanym serwisie, wiedzieli jak się do tego zabrać. Auto przejechało już 10 tys. od wymiany i jak na razie wszystko jest ok. Nie wierzę w to, że olej będzie trzymał swoje parametry nie wiadomo jak długo, na pewno się zużywa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 20:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jako użytkownik automatów "od zawsze" podpisuję się pod tym obiema ręcami:) Mam też dylemat: powtórzyć operację w identycznym kształcie w tym samym miejscu; ew. szukać "kumatego" serwisu autoryzowanego (gdzie Ty robiłeś?); ew. czekać końca gwarancji i pojechać do specjalistów od skrzyń; ew. zostawić jak jest, bo "lepsze jest wrogiem dobrego":)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 wrz 2019, 21:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Może ktoś bardziej kumaty niech się wypowie w tej kwestii. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z automatem. Może też ktoś Ci poradzi serwis na Śląsku, do Szczecina masz jednak kawałek.
Sprawdź, czy nie masz gwarancji rozszerzonej, ona obejmuje chyba skrzynię. Wtedy masz 3+2, więc razem 5 lat gwarancji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 paź 2019, 18:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wątek ma 400 postów, jest co czytać a i odpowiedź się znajdzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 05:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ciekawy link w temacie "wymieniać atf- nie wymieniać" z analizą ATF-FZ po ok 75 tys km
https://www.bobistheoilguy.com/forums/u ... 15-mazda-3


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2019, 11:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ciekawy , no bo jakieś liczby a nie odczucia.

Ale - ta lepkość jest niska jak podkreśla laboratorium, z tym że w analizie _świeżego_ ATF jest … podobnie niska. Tzn spadek qw używanym oczywiście jest, trudno żeby nie było. Ale ten spadek lepkości jest niewielki sam w sobie, tyle że przekracza dolną granicę normy (przy której to granicy był już i tak świeży olej).

Jedna wątpliwość - czy ta norma to granica używalności tego ATF dla skrzyni określona przez jej konstruktorów ? Myślę że nie, bo masa Mazd jeździ setki tysięcy km a ich użytkownicy nawet pewnie nie wiedzą że coś tam w skrzyni jest. Przy niedostatecznej już przy tak małym przebiegu raczej tak by sobie nie jeździły.
Wciąż nie rozumiem czym by się producent miał kierować nie zalecając (czy nie ułatwiając korkami, budową z łatwą wymianą filtra itp.) wymian oleju w skrzyni. Przecież to tylko zysk dla delareów na przeglądach plus brak utraty renomy marki z topu niezawodności (bo sypiące się skrzynie z powodu braku wymian oleju by na pewno tą renomę popsuły).
Ja nie widzę w tym wątku z bobaoilguy'a powodu do niepokoju i swój test prawdziwości zaleceń Mazdy kontynuuję. Na razie ponad 100 tys km, przyczepę, lawetę auto miewa co jakiś czas na haku, póki skrzynia jak i cała Mazda chodzi jak chodziła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 paź 2019, 16:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Panowie. Mam jedno banalne pytanie - jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, bo za cholerę nie mogę dopatrzeć się bagnetu... <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 paź 2019, 17:33 
Offline
https://www.carcarekiosk.com/video/2017_Mazda_6_Touring_2.5L_4_Cyl./transmission_fluid/check_fluid_level


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 paź 2019, 19:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.09.2019
Posty: 37
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzięki - ale to chłopaki wymyślili po mistrzowsku <brawo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 12:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
Witam.
Oddałem wczoraj moją mazdę na serwis, będą wymieniać olej w automacie. Wymiana statyczna z wymianą filtra, który jest w skrzyni. Powiem szczerze, że szukałem warsztatu do wymiany przez 1,5, miesiąca nie było łatwo. Z ASO standardowo dostawałem info, że nie mam wymieniać a jak już się uparłem to ok wymienią ale kto by oddał komuś kogo się do tego zmusza. Jestem ciekawy co by zrobili, czy w ogóle by coś zrobili ;-). Poza ASO była spora rozpiętość cenowa od 2000 do 500zł przy czym były różne metody oferowane, statyczna z odklejeniem miski i wymianą filtra oraz taka z samą wymianą oleju (zlanie i dolanie - masakra) oraz dynamiczna. Na dynamiczna sie nie zdecydowałem przy moim przebiegu nie ma sensu. (30000km 2lata) Wybrałem opcję statyczną z demontażem miski i wymianą filtra znajdującego się w środku skrzyni. koszt 650zł poza ASO - jeden z warsztatów fimowany marką BOSCH
Miałem dzisiaj telefon, że zrobili, odbieram jutro gdyż musi płynna uszczelka misy zastygnąć.
Dodam że prosiłem mechanika o pozostawienie filtra do oględzin zobaczymy co było w środku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 13:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A może mnie kolega uświadomić jakie były w jego przypadku przesłanki wymiany oleju przy tak małym przebiegu? A co z gwarancją 3-letnią, ewentualnie 5-letnią, o ile była wykupiona? Bo się zastanawiam, czy ja już nie powinienem wymienić po raz drugi?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 13:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pierwsza wymiana powinna być po 60 tys. km. Ale każdy robi jak chce.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2019, 14:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
No i dlaczego statyczna a nie dynamiczna przy tak małym przebiegu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 09:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
witam,
Odpowiadając na powyższe pytania, przesłanką do wymiany nie był przebieg tylko czas pracy czyli 2 lata, amerykańska instrukcja jasno mówi wymiana 60tys lub 2 lata ;-) w dobie oszustw firmowanych przez wszelakie urzędy UE - firmowane bo brak jakichkolwiek konsekewncji dla gigantów dosłownie żadnych konsekwencji za oszukiwanie klientów, należy się trzymać wytycznych z USA, tam jak by nas oszukali slono by zapłacili dlatego u nas instrukcja od Mazdy Polska - olej w skrzyni dożywotnio!!!! a tam co 60tys lub 2 lata.

Statyczna ponieważ - jak dla mnie na pierwszy raz wystarczająca i chciałem zobaczyć efekty.

Teraz wiec o efektach - przerażające jest to co zobaczyłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!
30tys przebiegu 2 lata - większość jest z miasta nie licząc kilku wypadów wakacyjnych - może 20% z całości przebiegu po autostradach. Na fotce widać zdemontowaną misę olejową z mojej skrzyni, jest tam umieszczony specjalny magnes mający za zadanie wyłapywać opiłki metalu powstałe podczas tarcia. Sami zobaczcie ILE TEGO tam było!!!!!!! Jakaś masakra.
Sami mechanicy byli zaskoczeni. Nie wiem czy tak ma być czy może coś jest nie tak z moją skrzynią ale tego się już nie dowiem. Po wymianie skrzynia chodzi DUŻO naprawdę dużo lepiej!!!!!! Na zimnym silniku jak zmieniałem tryby pracy skrzyni z P na R i D było czuć minimalne szrpnięcia teraz jak bym nic nie robił, po prostu zmieniam i nic się nie dzieje. skrzyni zmienia biegi bardziej niezauważalnie. Zmierzyłem na mojej trasie testowej trasa z Bytomia do Gliwic 88, spalanie i naprawdę zmniejszyło się o 0,4L !!! sprawdzałem kilkukrotnie dzisiaj.
Może znikomy wynik ale świadczy o tym że skrzynia na przepracowanym/przepalonym oleju pracuje znacznie gorzej!!!!!!!!!! Ja po mieście bardzo często trybu sport używam, autko mam zagazowene LPG wieć nie oszczędzam na paliwie.
Każdy z was zrobi jak chce ale skoro ktoś nie chce wymieniać oleju w skrzyni to po co wymienia w silniku ? Przecież te dwa elementy działają w zbliżonych warunkach.

Ja będę wymieniał co 2lata wolałbym co rok przy co drugiej zmianie oleju silnikowego ale niestety finanse nie pozwalają wiec kompromis co 2 lata.

Dostałem od nich też filtr oleju zdemontowany z mojego auta. W wolnym czasię dobiorę się do jego środka i zobaczymy co się tam znajdowało ale to już po weekendzie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 10:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Według mnie, bardzo dobrze zrobiłeś.
Widać że dajesz w palnik po mieście, do tego akurat skrzynia stworzona nie jest i widać to po starym oleju. Czarny, gęsty i magnes też sporo zebrał jak na tak mały przebieg.
Statyczna dynamiczna, ważne że w ogóle...
Powtórzył bym to za 20kkm.

Olej w skrzyni i w silniku nie pracują w podobnych warunkach, to są inne warunki.

Masz zdjęcie zlanego oleju? Bądź zlany olej? Jeśli tak, sprawdź jego kolor mocząc husteczke w oliwie.

Podejrzewam że zmieni się ogólne podejście odnośnie wymiany oleju w skrzyni automatycznej...

Masz ode mnie piwo gratis! Za robotę i podejście


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 11:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 listopada 2019, o 09:58 przemekturek napisał(a):
Teraz wiec o efektach - przerażające jest to co zobaczyłem!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nie przesadzałbym z tym przerażeniem, raczej zużycie odpowiadające sposobowi eksploatacji. Podobnie przepalony olej, jeśli pałujesz to temperatura może grubo przekroczyć 100 C i kolor oleju będzie zadziwiał mechaników. Jeśli nagminnie używasz trybu sport to wymiana co 2 lata może być wskazana. Niemniej ciekawy jestem zdjęć filtra. Jeżdżę z dużym wyczuciem i jakąkolwiek nieprawidłowość w pracy skrzyni natychmiast bym wyłapał.
Na rynku UE niektórzy producenci też zalecają wym. oleju w skrzyni, często pomiędzy 80 a 120 tys. km, a gdy niewiele się eksploatuje pojazd, co 8 lat. Zapewne na rynku US obostrzenia tych firm będą większe.
Skoro Mazda nie zaleca wymian, to 100 tys. przy normalnej eksploatacji, gdzie jazda miejska w zakresie przebiegu na szczęście nie jest dominująca będzie optymalnym rozwiązaniem, chyba że uprzednio zauważę podobne objawy w pracy skrzyni jak u Ciebie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 16:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja również uważam, że to jest normalne zużycie. Przecież tam zawsze będzie występowało spore tarcie, mimo oleju i spasowania - nie da się zrobić tak, żeby koła zębate się nie wycierały...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 20:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja wymieniłem przy tych 100 tys. na wiosnę. Olej był jeszcze w miarę normalny, filtr tak sobie zabrudzony. Możliwe, że wynikało to z normalnej jazdy autem, w większości po za miastem. Miałem też takie same objawy, że na zimnym skrzynia szarpała przy przełączaniu z R na D. Teraz wydaje mi się, że biegi wchodzą płynniej, zobaczę jak będzie zimą.
Według mnie jest to nie fair, że na rynek USA zalecają wymianę a u nas nie. Ale u nas wiele rzeczy jest dożywotnich, zwłaszcza podatki. Ja nie wierzę w takie bzdury. Za długo pracuję w przemyśle, gdzie główną zasadą jest "jak nie posmarujesz, to nie pojedziesz" :wink: .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lis 2019, 20:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pytanie; czy w skrzyniach AT na rynek amerykański, miska olejowa jest przykręcana czy klejona?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 00:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie do końca poza tematem. Nie ma co się jarać jułesej i normami/odszkodowaniami.
Większość wózków, fotelików dziecięcych itp. ma dwie wagi dopuszczalne podane - przykładowo 25 kg UE / 35 kg USA. Ten sam sprzęt, ten sam plastik. Z tej samej chińskiej fabryki.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 08:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja wymieniłem przy przebiegu 55tys/ 4 lata. Zdaniem mechanika olej był wciąż OK. Po wymianie bez różnicy. Niestety, postawiłem na MITASU i zimą pierwsze kilometry nie są tak płynne jakbym sobie życzył. Zatem niedługo pokuszę się o ponowną wymianę, czekam tylko aż ktoś porówna olej ori do Ravenola.
W poprzednich pojazdach wymianę robiłem co 40 tys statycznie z filtrem ale była tam skrzynia konstrukcji Mercedesa z korkiem spustowym w konwerterze. Splywalo 80%. Za każdym razem mocno zabrudzony olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 11:55 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
9 listopada 2019, o 16:22 popielasty napisał(a):
Ja również uważam, że to jest normalne zużycie. Przecież tam zawsze będzie występowało spore tarcie, mimo oleju i spasowania - nie da się zrobić tak, żeby koła zębate się nie wycierały...


Myślę, że koledze przemekturek chodziło nie o jakieś ponadprzeciętne zużycie elementów skrzyni biegów wynikające z jej konstrukcji a brak jakichkolwiek rekomendacji ze strony Mazdy w Europie co do wymian oleju w określonych warunkach, które to właśnie mogą wpływać na jej szybsze zużycie się. Na jego przykładzie widać, że taka wymiana była zasadna lub byłaby bardzo zasadna gdyby przejeździł dłuższy dystans.

9 listopada 2019, o 20:00 Pablos napisał(a):
Według mnie jest to nie fair, że na rynek USA zalecają wymianę a u nas nie. Ale u nas wiele rzeczy jest dożywotnich, zwłaszcza podatki. Ja nie wierzę w takie bzdury.


Jestem tego samego zdania.

10 listopada 2019, o 08:33 Smook napisał(a):
Niestety, postawiłem na MITASU i zimą pierwsze kilometry nie są tak płynne jakbym sobie życzył. Zatem niedługo pokuszę się o ponowną wymianę, czekam tylko aż ktoś porówna olej ori do Ravenola.


Mitasu Low Viscosity MV ATF jest płynny do -45'C. ATF FZ Ravenola do -51'C. Różnica może się wydawać na tym poziomie mało istotna, ale przy niskich temp. może być już realnie odczuwalna.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2019, 15:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
A masz jakieś dane oleju przekładniowego Mazda ATF-FZ? Jest o 30% droższy od Ravenola, ciekawe dlaczego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.