Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 21:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
44l brutto - zbiornik bormech 600x200 - specyfikacja ze strony.

Akurat w zbiorniku bez problemu przy montażu mozna prosić o podcięcie pływaka i masz tyle samo brutto co netto. Robiłem to w każdym ze swoich aut - gaziarz zazwyczaj sam pytał czy podgiac pływak.

Dotryski w alex idea sa mniejsze - max 0,5l

Zerknij tu:
https://gazeo.pl/informacje/wiadomosci/ ... 10245.html


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 22:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
14 sierpnia 2019, o 22:44 krajes napisał(a):
Robiłem to w każdym ze swoich aut - gaziarz zazwyczaj sam pytał czy podgiac pływak.


Po takim tekście mam nadzieję, że nigdy nie spotkamy się na drodze, a "gaziarza" podałbym do sądu.
Masakra chyba sobie nie zdajesz sprawy jak duże zagrożenie stwarzasz takim zachowaniem dla siebie i swojego otoczenia, poczynając od osób które przewozisz na tylnej kanapie swojego auta.
To tylko moje "zdanie" możesz mieć je w d*pie, nie oczekuję odpowiedzi. <oczy>

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 22:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dobra nie przeżywaj. Masz pojęcie jakim ciśnieniem rozrywającym traktowane sa butle przy legalizacji? Wiesz pod jakim ciśnieniem masz tam zatankowany gaz? Duzo bardziej niebezpieczny masz styl jazdy niż ja butle.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 22:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tak jak pisałem, to tylko moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać.
Nie oceniaj mojego stylu jazdy skoro nigdy nie widziałeś jak jeżdżę, nie możesz wypowiadać się o czymś o czym nie masz pojęcia. ;)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 22:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dokładnie tak samo jak Ty o temacie ciśnienia lpg i możliwościach butli :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 22:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ty tak poważnie ? .... :rozejm:
Coś tam z teorii Darwina mi po głowie chodzi .... :hihi:

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 22:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak na poważnie.

„test rozrywania: na partię pięciuset zbiorników, jeden napełnia się do momentu jego rozerwania. W ten sposób uzyskuje się informacje o jakości i trwałości spoin i surowców oraz o rezerwie bezpieczeństwa. Określona przepisami wartość ciśnienia przy rozerwaniu to ok. 67 barów (ciśnienie robocze w zbiorniku wynosi 5-17 barów, zależnie od warunków). Produkty wiodących firm wytrzymują 110-120 barów. Podczas testu sprawdza się również tempo i stopień rozszerzenia się pojemnika aż do chwili rozerwania”

Wróćmy do meritum. Koniec offtopa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 09:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak na poważnie kolego to próbujesz uzasadniać podcięcie pływaka od dupy strony i choć nie jestem specjalistą od wybuchów butli gazowych to nie do końca o to tu chodzi. A co jeśli podczas kolizji samochodowej butla zmieni kształt i będzie miała dwie trzecie objętości. Nawet jej wytrzymałość na 200 bar nie pomoże i będzie rozpierducha. Rzadko, bo rzadko ale zdarzają się takie wypadki. Więc dałbym sobie szansę na przeżycie na tą ewentualność. Głupi nie był ten kto wymyślił konieczność instalacji tego pływaka.
Instalator, który to podcina pływaki najwyraźniej nie ma wyobraźni, jest niedouczony w zakresie bezpieczeństwa albo robi ludzi w „konia” najwyraźniej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 10:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A się tak zapytam, podgięcie pływaka od poziomu paliwa LPG, skutkuje wzrostem ciśnienia wewnątrz butli?
Czy może zawór ciśnienia/bezpieczeństwa reguluje ilość tankowanego gazu?
Też się nie znam, ale skoro o tym mowa to się zapytam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 10:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Tak ,w pewnych warunkach. Powietrze jest bardziej sprężyste niż ciecz. Przyjmuje się pozostawienie 20 % przestrzeni na akumulacje wzrostu ciśnienia . Weź ręczną pompkę od roweru , naciągnij powietrza a potem zakryj otwór i spróbuj ścisnąć to powietrze . Zobacz ile udało Ci się wcisnąć rękojeść .Teraz do pustej pompki zaciągnij np. 3/4 objętości wody , zakryj otwór i zacznij ściskać ją. Każdy czynnik pod wpływem temp. zwiększa swoją objętość i rośnie jago ciśnienie a szczególnie sprężony do stanu ciekłego gaz.
Tankujesz gaz do pełna (z podgiętym pływakiem zostaje Ci np 5% wolnej przestrzeni) i parkujesz samochód na słońcu.Ciśnienie gazu rośnie dużo bardziej i szybciej.
Załóżmy że zbiornik ma słabszy kawałek spoiny (w normalnych warunkach nic się nie dzieje i przeszedł atest) i co BOOM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 11:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wpływ temperatury jest dla mnie jasny i zrozumiały, spoko...
Jedynie kiedyś, jak miałem mazde z LPG, to była jedyna kwestia odnośnie ilości zatankowanego paliwa. Jedyny wpływ miał ów zawór który ponoć regulował ilość paliwa tankowanego. Kiedyś były przypadki że zawór ciśnieniowy czy tam bezpieczeństwa, lubił się psuć, a skutkowało to zayankowaniem mniej paliwa bądź więcej według deklarowanych pojemności butli.

Nie mówię tu o różnicy tankowanego gazu z powodu oszustwa stacji podmiejskich, ich machlojek bo takie też były / są, ale nie o tym właśnie wspominam.

Bo jak kolwiek myśląc, pływak to pływak a nie zawór, chyba że tam w butli LPG pływak działa jak zawór tak jak w każdej spłuczce klozetowej, gdzie pływak zamyka zawór.




Inaczej pisząc, pływak chyba ma się nijak do regulacji ilości paliwa w zbiorniku. Można podgjac pływak który będzie wskazywać większą ilość paliwa (ale w którą stronę) , ale nie w sposób że go fizycznie jest więcej.
Objawiać się to może pozorną myślą że jest więcej, ale w kontekście takim, że że...., nie wiem już co miałem na myśli


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 11:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
pedrito bardzo dobrze to opisał, tak właśnie to dział, po to właśnie jest ta poduszka powietrzna.
Pływak w butli działa tak jak w spłuczce klozetowej, nie inaczej.
Tu macie wykonywanie butli ale technologia kontroli teraz jest trochę inna:
https://www.youtube.com/watch?v=n-k8icAbhSM
Dochodzi prześwietlanie promieniami rentgenowskimi.
Współczynnik obliczeniowy wytrzymałości dla gazów wynosi 10:1, więc jest to naprawdę dużo.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 12:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Skoro podgięcie pływaka ma wpływać na ilość zatankowanego gazu o czym pisał krajes to chyba ma to działać tak jak w spłuczce,czyli daje to możliwość napełnienia do pełna brutto=netto.
W takim przypadku przestaje istnieć poduszka powietrzna amortyzująca skoki ciśnienia.
Oczywiście zabezpieczenie jest wielokrotne ja mówię tylko o skrajnym przypadku,a wiadomo jaka jest nasza mentalność,często jedzie się po krawędzi przekraczając różne normy.


Ostatnio edytowano Cz, 15 sie 2019, 12:06 przez pedrito, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 12:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zakończyłem juz ten temat. A wy nadal o pływaku nie znajac nawet zasady jego działania. Tak - ten pływak działa jak pływak w spłuczce w kiblu. Zamyka zawór tankowania jak płynny lpg podejdzie do określonego poziomu. I nie podcięcie a podgiecię. Jak będę miał taki dzwon, że butla ściśnie się jak cytrynka to ze mnie i tak nie będzie co zbierać i to nie ze względu na eksplozję zbiornika. Swoją drogą to chyba za dużo filmów sensacyjnych i wybuchów się ktoś naoglądał. Nawet jak samochód uległby zapłonowi to butla nie wybuchnie, tylko stopi się zawór bezpieczeństwa w wielozaworze, pozwalając na kontrolowane ujście i spalanie gazu o czym pewnie też większość nie ma zielonego pojęcia. Może najpierw zanim ktoś sie wypowie niech zapozna się z konstrukcją wielozaworu z pływakiem i butli.

MOJE PYTANIE BRZMI:
Jakiej wielkości (rozmiar) wejdzie do sedana butla bez konieczności wykonywania wielkich przeróbek. Dopuszczam podłożenie styroduru na podłogę bagażnika jeśli miałaby sie nieznacznie podnieść przez wysokość butli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 12:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Z Ciebie moze nic nie bedzie ale moga ucierpiec inni.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 12:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego krajes, wszystko jest ok, nie ma co się wiesz..., unosić my się przecież nie znamy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 12:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Wita.
Kolego krajes bardzo Cię proszę abyś tu na tym forum nikomu nie wydawał poleceń.
Nie wydawał opinii na temat wiedzy poszczególnych forumowiczów i nie pisał, że wszyscy na tym się nie znają.
Ostatnie 4 posty to ludzie którzy mają grubo powyżej 40 lat i sporą wiedzę oraz wykształcenie inżynierskie.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 13:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To koledzy inżynierowie moze w końcu zaczną mowić na temat i odpowiedzą na moje konkretne pytanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 17:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Pytaj gazownika. Wejdz na lpg forum i popytaj. Jesli zalezy Ci na jak najwiekszym dystansie na gazie to pozostaje tylko walec do bagaznika. Kombinowanie z plywakiem to jest druciarstwo i tyle.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 19:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Już sam sobie wymierzyłem. Nieważne ile ten zbiornik będzie miał pojemności - pływaczek zawsze dla tych paru dobrych literkow będzie podgięty.

Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 21:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To przynajmniej pamiętaj, homologację zbiornika przeprowadza inspektor Transportowego Dozoru Technicznego ponownie po 10 latach od daty, którą masz w papierach. A polega na rewizji wewnętrznej zbiornika i hydraulicznej próby ciśnieniowej. Z tą pierwszą mogą być zatem kłopoty. Życzę powodzenia i bezpiecznej eksploatacji.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 21:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.08.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nigdy nie miałem a legalizowalem ponownie juz 3 zbiorniki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 23:40 
Amator
Offline
Od: 01.11.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
A to nie jest przypadkiem tak że przy butli jest wielozawór który ma w sobie zawór bezpieczeństwa? Musi być coś takiego na wypadek gdy np. nabijesz sobie do butli ponad 100% pojemności ze względu na zepsucie się jakiegokolwiek elementu wykonawczego podczas tankowania.

Więc jeżeli tak też jest, a na bank jest skoro to dopuścili do użytkowania. Dlaczego też podczas jakiegoś zatankowania z podgiętym pływakiem i zaparkowaniu Mazdy na super patelni gdzie będzie 50 stopni miałby sobie po prostu tego gazu nie upuścić?
Zawór bezpieczeństwa się otwiera przy każdej temperaturze gdy ciśnienie w zbiorniku osiągnie 2.7mPa więc spokojnie, wszyscy przeżyją, najwyżej poczujecie trochę lpg :)

Myślę że udało mi po krótce wytłumaczyć kolegom "inżynierom" jak działa zawór bezpieczeństwa w butli lpg.
Btw. również nie jestem za podginaniem pływaka, ale to nie jest też nic super hiper niebezpiecznego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 sie 2019, 09:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Płyny są nie ściśliwe, więc nie można wlać więcej gazu niż jest pojemność butli.
Pozdrawiam.

PS: Zastanawiają mnie uszczypliwości, po co i czemu to ma służyć.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 sie 2019, 10:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: śląski
Z mojego doświadczenia napiszę tak:
Od 15 lat śmigam autami z LPG miałem ich kilkanaście. W kilku zawór tankowania nie odbijał i tankowało się aż do wyrównania ciśnień w butli i na dystrybutorze. Nigdy nie przekroczyło to znacznie pojemności butli podanej w specyfikacji. Może troszkę jak była stacja z mocną nową pompą to 5% weszlo więcej ale to sporadyczne przypadki. Nie ma możliwości zatankować więcej, zawsze będzie bańka powietrzna w zbiorniku - to powietrze nie ma gdzie ucic i ścieśnia się pod wpływem wypełniania się butli cieczą, no a jak wam "ucieknie" to butla do wymiany bo jest nie szczelna. Wiec nie za bardzo wiem o czym piszecie z podginaniem pływaka jakiegoś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 00:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Witam :)
Fajnie się czytało cały ten wątek, ale się skończył :wink: Po 12-letniej przygodzie z 626 GF + LPG rozglądam się za M6. Mam na oku rocznik 2014 z silnikiem 2.5, po zakupie z opcją instalacji LPG, konkretnie Prins DLM.
Czy koledzy ptomek69 (ostatnia wypowiedź w tym wątku > 13 miesięcy temu) i tedd (> 10), którzy montowali Prins DLMa i kilka razy wrzucali tu "raport", mogliby po kolejnym roku znów coś napisać, ku mojej, ale myślę, że nie tylko, uciesze? Jak wygląda eksploatacja, jak spalanie, pojawiły się jakieś problemy, są jakieś nowe uwagi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 15:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Proszę bardzo. Mam teraz przejechane ok. 180 tyś. z czego 175 tyś. na DLM 2.0.
DLM 2.0 czy 3.0 nie jest systemem jeżdżącym tylko na benzynie od niedawna (a na stronie nie ma takiej informacji :(

Pytajcie ich dlaczego tak robią, że np. ja mam dotrysk a na stronie stoi jak wół:

<brak potrzeby używania benzyny (nie tylko nie ma dotrysków podczas pracy w trybie LPG, ale wręcz silnik może pracować na gazie zawsze, począwszy od momentu rozruchu>

Ostatnia wizyta na przeglądzie okazało się ze ostatni update oprogramowania ma dotrysk stały benzyny. Nie powiedzieli mi osobiście tego, tylko zauważyłem, że mi benzyna schodzi. Chyba nawet sami nie wiedzieli, że jest taka zmiana.

Wniosek, chyba mają za dużo problemów.

U mnie też się pojawił problem po ok. 160 tyś. km. A mianowicie na gorącym silniku, po zgaszeniu samochodu odpalenie jest problematyczne. Na benzynie wszystko śmiga bezbłędnie, jak jest zimno też wszystko śmiga bezbłędnie, jak silnik jest zimny, lub ostygnie też bez problemów, ale zeszłe lato to się trochę nachechłałem czasami.

Ja jeżdżę prawie 5 lat i "zapomnieli" mi powiedzieć że trzeba czasami na benzynie przedmuchać, albo nie chcieli tak mówić, co zresztą jest na ich stronie "bez benzyny" :)


Ostatnio edytowano Śr, 11 mar 2020, 23:06 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 18:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja mam za mało kilometrów (niecałe 25kkm) ale na razie jest ok. Mnie informowali od początku że raz na pół roku przedmuchać choć połową baku benzyny. Dotrysk faktycznie jest ale nie 3-4 litry jak w zwykłych instalacjach pod ten silnik tylko 100-200ml. Też się zdziwiłem i zadzwoniłem do nich 2kkm po montażu. Powiedzieli że faktycznie od początku 2019 roku jest ustawiony taki dotrysk. Powiedzieli że mogą mi go wyłączyć i nie stracę gwarancji. Jednak doszliśmy razem do wniosku że chyba nie ma sensu. Przez to że jest ten dotrysk nie trzeba przepalać auta benzyną bo schodzi na bieżąco a ten dotrysk wychodzi tak mniej więcej pół baku na 20-30kkm, więc to nie majątek, a skoro ma być bezpieczniej.

Co do problemu z odpaleniem to długiej trasie, zgaszeniu i próbie odpalenia na nowo w niedługim czasie - też to miałem kilka razy na początku. Później się ustabilizowało. Nie wiem czym to było spowodowane, ale zazwyczaj po prostu trzeba było 2-3razy wcisnąć rozruch i szło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 08:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
No ciekawe, skąd ten problem z odpalaniem rozgrzanego silnika. Rozumiem, że nie można się w takiej sytuacji ot tak przełączyć na benzynę, bo pompa i przewody i tak są wypełnione gazem?
Ale stan ogólny silnika (branie oleju, kultura pracy, osiągi) nie uległ jakiemuś wyraźnemu pogorszeniu? Oczywiście ponad to, co miało prawo się "wyeksploatować" z samego faktu przejechania tylu kilometrów. Wymiany oleju/świec przewidziane są w takim samym trybie co przy benzynie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 09:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Jeżeli chodzi o pracę, zużycie oleju i sprawy ogólne to jest pefekcyjnie.
Tyle, że u mnie ten dotrysk to wychodzi zdecydowanie więcej.
Muszę się udać na regulację.

Ja też miałem takie problemy z zapaleniem wcześniej i podobnie jak szymonpoznan i przechodziły aż przestały :) i teraz jest na stałe z tym że w zimę nieodczuwalne :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.