Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 23:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może nieprecyzyjne się wyraziłem: Amsoil u kolegi Czarnepaliwo kupiony w cenie rynkowej. Faktura w ASO za robociznę + filtr z uszczelką.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 01:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Czy udało się komuś z forumowiczów wlać płukanke podczas wymiany oleju w silniku w aso??? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak tego dokonać??


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 05:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oczywiście że tak.
Wlewasz płukanke do starego oleju przed wymianą na nowy. Serwis nie musi nic wiedzieć. Możesz nawet dojechać niewielki odcinek z wlaną płukanką do serwisu, nie ma przeszkód, tylko nie obciążaj nadmiernie silnika....

Dojeżdżasz do serwisu, kilometr wcześniej wlewasz płukanke, Dojeżdżasz do serwisu pod same drzwi , silnik pracuje sobie na jałowym 15 minut, w tym czasie oglądasz dokładnie samochód, każda ryske zadrapanie itd. Oddajesz autko, przed podpisaniem odbioru oglądasz ponownie autko czy aby nie ma nowych uszkodzeń lakieru itd. Nie ma jest ok podpisijesz odbiór Mazdy i jesteś gość


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 07:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
26 czerwca 2019, o 02:44 Szybki napisał(a):
Czy udało się komuś z forumowiczów wlać płukanke podczas wymiany oleju w silniku w aso?

W Osinach (k.Opola) robili u mnie płukankę olejem płuczącym Mitasu (dodatkowa wymiana filtra oleju). Czyli zlali stary olej, wymienili filtr, zalali olej płuczący i 15 minut pracy na jałowym biegu. Potem spuszczanie popłuczyn (byłem przy tym), wymiana oleju na właściwy wraz z filtrem. :)
To jest normalne ASO z normalnymi ludźmi. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 08:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dziś rozmawiałem z aso wróbel Długołęka. I bardzo pozytywne wrażenia z samej rozmowy. Sam fakt że rozmawiasz z gościem który zna praktycznie każdy poruszony temat. Odpowiada szybko i rzeczowo A nie jak w Poznaniu babka chodzi pyta dzwoni i każde moje następne pytanie wiąże się z tym że musi ciągle komuś zawracać głowę żeby odpowiedzieć.
Cena za wymianę w so Długołęka filtr oleju powietrza i korek z moim olejem 180zl gdzie w Poznaniu chcieli za ten sam pakiet 500 <slabo>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 09:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wedlug mnie to standardowa cena z olejem. Nikomu nie chcialo sie wziasc kalkulatora do reki i odjac cene oleju.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 cze 2019, 13:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Wymiana oleju i filtra w warsztatach kosztuje 20-40 zł.(olej i filtr klienta)
500-600 zł cena w ASO gdzie olej i filtr zapewnia ASO
(dla przykładu co prawda nie w Maździe ale drugim aucie - 600 zł.zapłaciłem za wymianę oleju 0W20 w połowie cyklu ,w ASO VW) :)
cena 500 zł. KOSMOS :sad:
Voyagera nie polecam - uszczelnili końcówkę przekładni kierowniczej (guma)zwykłą opaską a nie metalową i szlak trafił przekładnię na nieszczęście już po gwarancji,pełno piachu i syfu , wymiana - koszt 1950 zł :mad:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 cze 2019, 22:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Szybki napisał(a):
Czy udało się komuś z forumowiczów wlać płukanke podczas wymiany oleju w silniku w aso??? Jeśli tak to proszę o wskazówki jak tego dokonać??


jedną z opcji, poza wyżej opisanymi jest płukanka "długodystansowa" :

http://archoil.pl/wp-content/uploads/20 ... 300-PL.pdf

osobiście tego konkretnego preparatu nie stosowałem, ale dwa inne Archoil i były ok więc nie mając możliwości płukania samemu, ze spokojem bym ten AR 2300 stosował te kilka tys km przed wymianą oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 07:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Co to sul.a oleju ? amsoil 1.44

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 09:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Sulfated Ash - zawartość popiołów.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 13:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tombien napisał(a):
Skąd oni te ceny biorą? Filtr oleju 45 zł, filtr powietrza 90 zł a usługa reszta. :)



A usługa to jest żałosna, tym bardziej, że wymiana oleju wraz podniesieniem auta trwa 15 minut max.
Wymiana zaś filtra powietrza to jest 1,5 minuty wraz z otwarciem i zamknięciem maski.
Wymagany poziom umiejętności to szósta klasa podstawówki i to w przypadku gdy operator ma dwie lewe ręce. <hahaha>

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 14:21 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z faktury wynika, że wymiana oleju w 2.5 zajmuje 24min :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 cze 2019, 16:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
24 min, bo była przerwa na siku albo szluga :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lip 2019, 14:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dziś zawitalem w aso Długołęka na wymianę oleju
Mój własny olej Amsoil 5w30 od czarne paliwo
Filtry od ASO koszt 180zl
Nawet zgodzili się na płukanke - srodek Archoil
Diagnostyka zawieszenia i sprawdzenie skrzyni biegów i tu koszt spory bo aż 259 zł za co??
Ale chciałem żeby dokładnie wszystko sprawdzili bo auto mam od niedawna. A stuki byly jak wjezdzalem w studzienki lub dziury.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 19:23 
Amator
Offline
Od: 28.08.2018
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wiadomo.w aso ceny kosmos ja za filtry oleju 20zl (mann)kabinowy 21 powietrza 22 takze ponad polowe taniej oczywiscie zamienniki olej standardowo od czarne paliwo amsoil..
Przejechalem na oleju 1000km wczesniej nie wiem jaki byl auto sprowadzilem z USA ale moge.smialo.stwierdzic ze autko ciszej pracuje co do spalania ciezko stwierdzic chociaz ostatnio przejechalem 150km tylko praca dom dom praca i wyszlo 0.2 mniej niz w maju a zaznaczam ze nie mam swiatel droga ekspresowa predkosc max 100.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 13:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2019
Posty: 57
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witajcie,

Mam 2tys przebiegu w mojej nowej ślicznotce (miesiąc czasu), kiedy powinienem wykonać pierwsza wymianę oleju i na jaki najlepiej?

Silnik 2.0 165KM benzyna, manual. Planuje sam zakupić olej, usługę zlecić w ASO, żeby był wpis.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 13:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja bym wlasnie teraz wymienil. Bierz olej od Tomka z forum.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 13:59 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11 lipca 2019, o 14:30 veronek napisał(a):
Mam 2tys przebiegu w mojej nowej ślicznotce (miesiąc czasu), kiedy powinienem wykonać pierwsza wymianę oleju i na jaki najlepiej?


To jest dobry moment na wymianę z uwagi na zgromadzony w oleju i filtrze ścier metaliczny z procesu docierania.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 14:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2019
Posty: 57
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Jakiś sprawdzony polecany sklep? Może z rabatami dla forumowiczów?

I jaki wziąć olej?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 15:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
veronek, patrz post wyżej, link w stopce... zakładasz konto, później PW do kolegi i masz rabat 5%...
Ceny rynkowe, sprawdzony dostawca... a i olej doradzi...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lip 2019, 16:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
veronek napisał(a):
Witajcie,

Mam 2tys przebiegu w mojej nowej ślicznotce (miesiąc czasu), kiedy powinienem wykonać pierwsza wymianę oleju i na jaki najlepiej?

Silnik 2.0 165KM benzyna, manual. Planuje sam zakupić olej, usługę zlecić w ASO, żeby był wpis.


Chyba nigdy nie ustaną dyskusje czy w nowych wozach wymieniać olej wcześnie/docierać itp. itd. Pewnie nawet w dobie 100% elektryków będą zwolennicy ich docierania i wczesnej wymiany oleju :)

A poważnie - uważam że sensu nie ma. Dlaczego ? - czy spotkał się ktoś z przypadkiem uszkodzonego silnika z powodu _braku wymiany_ oleju wcześniejszej niż zalecane 10 czy 20 tys km ?
Natomiast już tu na forum był przypadek zniszczenia silnika gdyż serwis zapomniał wlać olej po spuszczeniu starego czy wlał go za mało. Raczej więcej jest także przypadków ukręconych gwintów w misce, dokręconych zbyt mocno, czy z kolei cieknących korków i filtrów , niż przypadków problemów spowodowanych brakiem wymiany po 2-5 tys km oleju .
Im mniej mechanicy dotykają nasze auta gdy nie trzeba, tym lepiej dla aut.
Lepiej ułamek tych pieniędzy przeznaczyć na analizę oleju - powie prawdę ile metali/jakich w nim jest, czy / jak spadłą lepkość / czy jak rozcieńczony paliwem jest, jak dobrze filtr powietrza filtruje itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 11:11 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
11 lipca 2019, o 17:38 Andrzejsr napisał(a):
czy spotkał się ktoś z przypadkiem uszkodzonego silnika z powodu _braku wymiany_ oleju wcześniejszej niż zalecane 10 czy 20 tys km ?
Natomiast już tu na forum był przypadek zniszczenia silnika gdyż serwis zapomniał wlać olej po spuszczeniu starego czy wlał go za mało. Raczej więcej jest także przypadków ukręconych gwintów w misce, dokręconych zbyt mocno, czy z kolei cieknących korków i filtrów , niż przypadków problemów spowodowanych brakiem wymiany po 2-5 tys km oleju .


Rozumiem, co masz na myśli, ale w ten sposób kwestię wcześniejszej wymiany (po dotarciu) przykrywasz obawą przed niekompetencją ASO. Ta może dotknąć klienta przy okazji każdej wizyty.

Jeśli piszemy o zasadności samej czynności z punktu widzenia żywotności silnika to uważam, że do pary z odpowiednio dobranymi dalszymi interwałami wymiany oleju jest bardzo istotna. Na różnych forach olejowych znajdziecie raporty z analizy olejów po pierwszych tysiącach km. Pokazują podwyższone wartości ścieru metalicznego związane z procesem docierania. Jest to moment kiedy warto wymienić olej.

Oczywiście do tego dochodzą inne czynniki. Takie jak koszty serwisowania, prognozowany czas eksploatacji danego egzemplarza czy właśnie obawy przed źle wykonaną usługą serwisową. Decyzję podejmuje konkretny użytkownik.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 11:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U żony w Suzuki Swift wymiana po 2kkm(?) była obowiązkowa, zapis odnośnie gwarancji.
Jak kupowałem w 2010 Mitsubishi to mówili że w outlanderach po kilku kkm jak wymieniali to były opiłki(?) metalu i zalecają. Wtedy też po 2 czy 5 kkm wymieniłem. Auto za 90K więc te 300-500 zł przebolałem jednorazowo.
Przy Maździe pytałem się - powiedzieli że nie ma sensu i szkoda kasy. Więc nie wymieniałem.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 12:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
CzarnePaliwo napisał(a):
..Rozumiem, co masz na myśli, ale w ten sposób kwestię wcześniejszej wymiany (po dotarciu) przykrywasz obawą przed niekompetencją ASO. Ta może dotknąć klienta przy okazji każdej wizyty. ....


Tak, ale im mniejsza ilość tych wizyt tym szansa na natknięcie się na niekompetencję mniejsza.

Kwestia wyważenia : potrzeba vs ryzyko . Jak przy zabiegach medycznych. Czasem coś przy banalnym może pójść źle i pozamiatane. Ale czasem bez zabiegu żyć się nie da .
Pytanie czy da się jeździć 100-200tys km (ile użytkownicy pierwsi robią) bez tej pierwszej wczesnej zmiany oleju i szkód w silniku. Ja sądzę, że akurat Mazda, której główną siłą jest bezawaryjność i takie jej postrzeganie wśród klientów, gdyby faktycznie była potrzeba wczesnej wymiany - wpisałaby ją po prostu w instrukcję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 15:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
O wymianie w skrzyniach też nic nie piszą.Osobiście uważam , że jest to konieczne po dłuższym przebiegu , jest tam sporo mechanizmów trących o siebie.Ja u siebie wymieniłem po około 150 tyś. i jest płynniej a przed wymianą 2 i 3 czasami trochę ciężko wchodziła ,szczególnie na zimnym silniku.
Tak przy okazji-Miałem przypadek w mustangu . Nie długo po kupnie zaczął szwankować synchronizator 5 biegu . Samochód poszedł do warsztatu (autoryzowany Bosch Service) wymontowano skrzynię i pojechała do warsztatu specjalizującego się w naprawach skrzyń.Samochód odebrany i po 2-3 miesiącach masakra problem z wrzuceniem 1-2-3 i to coraz gorzej.
Sam. na podnośnik i spuszczenie oleju i masakra się potwierdziła-ze skrzyni wypłynęło jakieś czarne błoto.Poczytałem trochę na amerykańskich forach i co się okazało mustang stosuje zarówno do automatu jak i do manualnej olej ATF .Kupno oleju o polecanej specyfikacji i wymiana poprzedzona przepłukaniem innym olejem , efect -zero problemów ponad dwa lata.
Oczywiście warsztat dostał potężną zjebę i zapewnienie że moja noga jak i moich znajomych nigdy tam nie postanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 16:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No właśnie, czas stracony, nerwy , dociekania co się dzieje (bo przecież olej dopiero zmieniony itd.)

Co do instrukcji i braku zalecenia wymiany oleju w skrzyni AT -pewnie nie bez powodu nie ma tego zalecenia. Widocznie konstruktorzy uznali, że stopień komplikacji tej czynności może czasem przekroczyć umiejętności podejmującej się go osoby , co wpłynęłoby na opinię o autach, a nie o tym serwisie tylko.
Po co miałaby sobie Mazda opinię psuć ? ("marne skrzynie tej Mazdy, świeżo po wymianie oleju się popsuła" - łatwo wyobrazić sobie takie scenariusze ).
Ja póki co zmian w pracy skrzyni nie zauważyłem, ale 150 tys km jeszcze nie ma przejechanych.

Edit, ale piszesz o MT w Maździe. W manualnej też w instrukcji nie ma zalecenia wymiany oleju ?

Ja w kilku autach zmieniałem oleje w manualnej . Albo profilaktycznie, albo po montażu mechanizmu różnicowego innego, ale nie odczułem żadnej różnicy nigdy po tej czynności. Przepraszam - raz na niekorzyść - zimą przy mrozach porządnych były problemy przy pierwszych przełączaniach biegów. A olej niby o lepkości wg instrukcji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 16:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.03.2019
Posty: 57
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Panowie, podjąłem już decyzje i olej chce wymienić. Proszę powiedzcie mi ile tego oleju muszę zakupić? Dodatkowo (wezmę Revenol EFS), jaki najlepszy filtr oleju- bo domyślam się ze on tez musi być wymieniony?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 17:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Możesz sobie kupić w ASO razem z podkładką pod śrubę spustową.
Pozdrawiam

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 17:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
veronek napisał(a):
Panowie, podjąłem już decyzje i olej chce wymienić. Proszę powiedzcie mi ile tego oleju muszę zakupić? Dodatkowo (wezmę Revenol EFS), jaki najlepszy filtr oleju- bo domyślam się ze on tez musi być wymieniony?


Oleju 5 litrów baniak i trochę zostaje . Filtr jak kolega pisze - najwygodniej w serwisie jeśli to ASO - to na miejscu będą mieć. Albo w sklepie gdzie olej kupujesz. A marki chyba dowolne, jakiś Mann, Knecht, Filtron itd. pełno tego.
Podkładka 20mm śr zewn, 14mm śr wewn, gr 1,5 mm. Ale poza ASO sklepu z olejami, filtrami (plus powietrza i kabinowy) i podkładkami aby na raz wygodnie wszystko kupić nie spotkałem, a szkoda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lip 2019, 22:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Właśnie szykuję się na wyjazd do domu na wakacje <spoko> 4 tygodnie pod palmami w Hiszpanii i jak co roku wymieniłem olej przed wyjazdem.Poprzedni olej AMSol 0w20 (pierwszy raz) obecnie również.Olej po 15 tyś. w kolorze ciemnego miodu ale po raz 1 zastosowałem płukankę Liqui Moly Pro-line Flush (ponad 200 tyś przebiegu) i myślę ,że warto było bo zmieniany olej był koloru ciemno brunatnego prawie czarny,więc trochę syfu wymyło (sam. użytkowany głównie po mieście i krótkie trasy więc okopcenie w komorze silnika spore występuje).Robiłem test na bibule i po za ciemnym kolorem nie było żadnych zanieczyszczeń.
Reasumując dołączam do grona osób stosujących płukankę ale raczej co jakiś czas.
Odnośnie filtra oleju Purf Lux LS892,wcześniej chyba 2 razy Blue print (firma produkująca w Anglii filtry np. do Toyoty na pierwszy montaż) spoko.
Podkładki pod korek spustowy nie wymieniam (jeśli nie ma uszkodzeń) stosuję tylko troszkę uszczelniacza do gwintów Loctite 270 - nigdy nawet kropelki nie puściło.

OK. Życzę wszystkim miłych wakacji.Kończę bo niedługo czeka mnie 2 tyś km. mam nadzieję bez korków i niespodzianek. :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.