Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 20:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie mam Forscana. Nie mam o tym zielonego pojęcia jak to zrobić szczerze mówiąc. Najwyżej dam dpf-a do wyczyszczenia jak już faktycznie zacznie świecić kontrolka.

-- Dodano: 2 kwietnia 2019, o 20:25 --

Pobawię się z tym Forscanem ale jaki interfejs do tego.programu dokupić? ELM327? Na alliexpress są takie za kilka złotych.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2019, 05:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
dominik146 tu jest temat o interfejsach...
viewtopic.php?f=36&t=270

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 cze 2019, 18:25 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie chciałbym się Was poradzić otóż mam problem z ciągle palącą się kontrolką DPF w Mazda 6 2.2 163KM 2010r.
Jakiś miesiąc temu paliła się kontrolka DPF po podłączeniu komputera wyszło że w DPF nagromadzonych jest 11.0 jednostek PM. Pojechałem pojeździć autem 2500 obrotów na 4 biegu, wtedy DPF wypalił się do wartości 0.0. Problem w tym że po miesiącu spokoju teraz problem powrócił i znowu pali się kontrolka DPF po podłączeniu komputera nagromadzonych PM jest 8,5 jednostek.
Panowie od czego może zapychać się ciągle ten DPF ? Olej 3 dni temu wymieniany na OE Dexelia 5W30 i właśnie po wymianie oleju kontrolka DPF powróciła.
Nie jest to problem z inspekcją olejową gdyż kasuje błąd za pomocą kabelka pomaga na chwilę i zaraz wraca.
Byłbym wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu.


Ostatnio edytowano Śr, 12 cze 2019, 23:56 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 08:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
12 czerwca 2019, o 19:25 mateusz8 napisał(a):
Panowie od czego może zapychać się ciągle ten DPF ? Olej 3 dni temu wymieniany na OE Dexelia 5W30 i właśnie po wymianie oleju kontrolka DPF powróciła.


Dlatego, że Mazda ma gówniano rozwiązany filtr cząstek stałych w dieslu i będzie się zapychał - kwestia czasu. Swoją drogą Dexelia to kiepski olej.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 09:18 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Kurde mam dość tego samochodu. Olej muszę wymieniać co 4miesiące i do tego jeszcze co chwile problemy z tym DPF-em.
Mógłby ktoś poradzić jak to wyczyścić ? Bo mi już ręce opadają.
I po czym można w Forscanie zobaczyć czy ten filtr jest rzeczywiście zapchany ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 09:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
mateusz8 zobacz czujniki cisnienia na dpf-ie i wklej wyniki.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 09:43 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Mateusz - opisz historię tego auta - co było robione, jaki przebieg bo już kiedyś na Twoim filmiku pisałem, że to auto dziwnie chodzi - DPF w 2.2 jest naprawdę bezobsługowy jeżeli silnik jest w dobrej kondycji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@fabek, masz całkowitą rację, straszny szajs. 11 lat, ponad 180kkm żadnej awarii... kiedy według Ciebie nadejdzie ten czas ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 10:57 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Rebus
Auto zakupiłem jakieś 2 lata temu, od tego czasu miałem remont silnika, uszkodzone panewki - wał po szlifie. Ogólnie trochę nie trafiłem z zakupem, bo co chwilę mam jakiś problem z tym autem. Tak czy siak staram się walczyć i wszystko naprawiać :) może w końcu będzie jeździł dobrze :)
Olej wymieniam co 4 miesiące, leję zawsze Dexelia DPF 5W30 do tego nowy filtr oleju.
Jeżdżę przeważnie po mieście od czasu do czasu lecę na jakaś dłuższą przejażdżkę 200km od domu (średnio 2 razy w miesiącu). Jeżeli chodzi o sam silnik to były robione w nim tylko te panewki i wał szlifu, podkładki pod wtryskami wymienione, łańcuch był jeszcze w dobrym stanie więc został stary.
Powiedzcie mi co dokładnie mam wrzucić z tego Forscana to po pracy ogarnę temat i wrzucę tutaj zdjęcia.

Aktualnie mogę dodać zdjęcia z forscan z przed miesiąca jak wypalałem DPF na trasie - przed i po wypalaniu:
Przed:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/bac34490441e07e2
Obrazek
Po:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/707c0eaeeca1a701
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 cze 2019, 09:26 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Jaki przebieg auta ? i średnie spalanie ?
Na moje masz problem z wtryskami - co było słychać na tym Twoim filmie. Prawdopodobnie leja, stąd często zapycha się DPF - nie szukałbym problemu w samym DPF on działa dobrze - trzeba znaleźć winowajce który sprawia, że ten szybko się zatyka. Czyli wtryski, zła dawka paliwa/powietrza, być może łańcuch też już nadaje się na wymianę.
Już na słuch ten silnik nie chodzi dobrze tylko klepie.
Ten remont silnika też stoi pod wielkim znakiem zapytania... kto i jak to zrobił...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 cze 2019, 11:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zdecydowanie nie polecam takich usterek diagnozować przez internet. Chodzi jak sieczkarnia.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 cze 2019, 15:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
mateusz8 napisał(a):
Rebus
Auto zakupiłem jakieś 2 lata temu, od tego czasu miałem remont silnika, uszkodzone panewki - wał po szlifie. Ogólnie trochę nie trafiłem z zakupem, bo co chwilę mam jakiś problem z tym autem. Tak czy siak staram się walczyć i wszystko naprawiać :) może w końcu będzie jeździł dobrze :)
Olej wymieniam co 4 miesiące, leję zawsze Dexelia DPF 5W30 do tego nowy filtr oleju.
Jeżdżę przeważnie po mieście od czasu do czasu lecę na jakaś dłuższą przejażdżkę 200km od domu (średnio 2 razy w miesiącu). Jeżeli chodzi o sam silnik to były robione w nim tylko te panewki i wał szlifu, podkładki pod wtryskami wymienione, łańcuch był jeszcze w dobrym stanie więc został stary.
Powiedzcie mi co dokładnie mam wrzucić z tego Forscana to po pracy ogarnę temat i wrzucę tutaj zdjęcia.

Aktualnie mogę dodać zdjęcia z forscan z przed miesiąca jak wypalałem DPF na trasie - przed i po wypalaniu:
Przed:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/bac34490441e07e2
Obrazek
Po:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/707c0eaeeca1a701
Obrazek
Znalazlem twoj filmik i tak jak pisza moi przedmowcy wystepuje u ciebie spalanie stukowe i to bardzo mocne, a co za tym idzie silnik kopci i zapycha dpfa.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 09:49 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Panowie Dzięki za pomoc, a czy moglibyście powiedzieć czy za pomocą forscan idzie to jakoś zdiagnozować?

-- Dodano: 15 czerwca 2019, o 16:32 --

Niewiem czy widzieliście ale jakiś czas temu utworzyłem temat Dziwny dźwięk dochodząc z okolicy przepustnicy powietrza, tam też również wrzuciłem filmik.
Może problem jest tutaj z nie odpowiednią dawka powietrza?


-- Dodano: 17 czerwca 2019, o 21:08 --

Witam
Panowie dodaje jeszcze świeże wskazania z programu Forscan może ktoś z Was czegoś się w tym dopatrzy :)

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/6dbfe77aa938ab44
Obrazek

https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d631be8906e9957a
Obrazek

-- Dodano: 27 czerwca 2019, o 10:49 --

Witam
Panowie w tym tyg. oddałem filtr DPF do czyszczenia hydrodynamicznego.
Po odebraniu filtra od czyszczenia zawiozłem do mechanika celem założenia ponownie w samochodzie. Po założeniu filtra auto odebrałem od mechanika w czasie jazdy do domu kontrolka DPF ponownie się zaświeciła i świeciła już cały czas. W domu zrobiłem za pomocą forcana reset ustawień DPF (PCM - wyzeruj zarejestrowane wartości filtra cząstek stałych.
Po tej operacji kontrolka od DPF nie pali się ale w komputerze jest cały czas błąd P2458 - czas trwania regeneracji filtra cząstek stałych w pojeździe Diesel.
Za nic nie mogę usunąć tego błędu. Panowie wiecie może co jest przyczyną ? czy mechanik mógł coś źle poskładać ? Odstawić mu auto do poprawy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 11:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
jezdzij niech zrobi chociaz jeden cykl dopału.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


Ostatnio edytowano Cz, 27 cze 2019, 12:38 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 11:46 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
No tak tylko auto nie jedzie tak jak przed naprawą, jest trochę zamulone.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 28 cze 2019, 08:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
mateusz8 robiłeś reset przecież, daj czas ecu zaadoptować nowy sprzęt.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2019, 15:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Podepnę się.
Wczoraj się zapaliła kontrolka DPF.
Skasowałem ją "na kabelek" bo w maju wymieniałem olej i nie wiem czy mi kasowali inspekcję.
Czy to możliwe, że po tak długim czasie by się pokazała :idea: ?
Dzisiaj z rana już zero mocy, silnikiem telepie i słychać jakieś "ssanie".
Chciałem wypalić DPF na kabelek, ale nie mogę skasować błędu.
Zaraz po uruchomieniu zaczyna wypalać (kontrolka DPF świeci się), ale gdzieś po 30s. zaczyna mrugać i cały proces wypalania kończy się.
Podjechałem do warsztatu (ledwo, na dwójce) na komputer i pokazał błędy z DPF i coś z powietrzem (przepływka czy coś takiego).
Poprosiłem żeby skasowali te błędy.
Po skasowaniu silnik dalej chyrka i pyrka, mocy brak, z rury dymi i słychać to "ssanie".
Kierownik jak posłuchał sinika to stwierdził (nie na 100%), że to chyba nie DPF.
Auto zostało w warsztacie - jutro diagnoza.
Teraz pokazuje błędy jak na zdjęciu. Co o tym myślicie?
Nigdy nie było żadnych problemów.
Obrazek

Przypomniało mi się, że dawno nie wymieniałem filtra paliwa???


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 sie 2019, 23:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
MAzda 6 GH, 2009-2012 163 000km
Witam, własnie dzisiaj kiedy jutro jest wolne, zaczęła mi mrugać lampka DPF, Chek, ESP, ... nic nie pomogły zabiegi które stosowaliście, kasowanie DPF, kasowanie wymiany oleju, wypalanie wymuszone nie startuje, to znaczy startuje ale natychmiast się wygasza.. Katalizator DPF wymieniłem w zeszłym roku, przejechałem około 10tysi. Czy ktoś z Panów właścicieli Mazdy poleci mi warsztat, w Mazowieckim, lub jeszcze lepiej w Warszawie, w którym wiedzą co zrobić, żeby było dobrze?
Kompletna porażka. A miałem już sprzedać.

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 00:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Błędy, błędy, błędy jakie masz kody błędów? Pierwsze podstawowe pytanie.
Warsztat w Warszawie (w sumie to pod Warszawą, bo w Piasecznie) - Auto-Jaksa

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 09:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobre doradztwo opłaci, pojedziesz do Jaksy i z Mazdą nie będziesz mieć już problemów, polecam, sam do niego jeździłem z moimi klekotami dawno temu do poprzedniego jeszcze zakładu, i zawsze byłem zadowolony.

Jedź śmiało, lepiej zadzwonić wcześniej!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 13:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mmszesc jak to 2.2 to może być łańcuch rozciągnięty. Wywala wtedy kontrolkę Dpf .....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 13:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...i objawia się odpowiednim błędem. Więc proste do diagnozy.

A bez diagnozy dlaczego kontrolka się świeci mruga i mruga do niczego nie dojdziesz, zawsze wskazuje to na jakieś działanie czegoś poza normą i/lub usterką.
Więc diagnoza w kierunku odczytu błędów wskazana, podłączyć się i sprawdzić co w silniku piszczy, że włącza kontrolke.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 18:32 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
odprowadziłem do Jaksy. Jeśli jutro pracują to zacznę te nierówną walkę u niego. Wróciłem rowerem, chociaż się troszkę odstresowałem, i nie palił mi się DPF, może piwkiem sobie filtr wypłuczę bo już mi beret dymi od tych mazdowych dolegliwości. Niby powtarzalne uszkodzenie a mało kto sobie z tym radzi. A z ciekawości: w nowej Mazda 6 tej aktualnej wersji jest taki sam DPF? jak w poprzedniej czy już odeszli japonce od tych głupot?

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 18:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W SkyActivD nie ma problemów z DPF. Przy 200k wyczyściłem swój ciśnieniowo (FCM) i jest jak nowy, interwały wypalań jak z fabryki.

Dodam, że moje doświadczenia z Jaksą są... neutralne delikatnie mówiąc - byłem u nich z tematem częstego wypalania to zastosowali 2 razy wypalanie serwisowe (bez żadnej diagnostyki wcześniej), po wypalaniu przejażdżka 600 metrów i samochód rzekomo sprawny, a problem dalej ten sam ;) skasowane 250 zł i tyle.

Sam sobie rozwiązałem temat z DPF poprzez obserwacje parametrów z nim związanych, analizą danych i wnioskami - oddałem DPF do czyszczenia FCM (pralniadpf.pl), za czyszczenie 500 zł i DPF jak nowy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 sie 2019, 22:50 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Jeszcze jedno pytanie mam do bardziej doświadczonych użytkowników, czy po przebiegu 160k można się spodziewać że już wtryski leją? czy na jakimś teście widać to w pomiarach bez demontażu? Czy jest jakiś limit ile one mniej więcej wytrzymują w M6 II GH? zastanawiam się czy kupić nowe, może one są przyczyną moich problemów? Chcę ją sprzedać ale jakoś lipnie wciskać komuś chałkę.

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 sie 2019, 06:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Po pierwsze, uzupełnij profil dobrze bo masz wpisany silnik 2.0 diesel a masz 2.2. W mazdach gh 2 gen nie słyszałem żeby ktoś miał problemy z wtryskami. Ja mam 180tys nalatane i są Ok. Co dwa lata wlewam do paliwa środek czyszczący wtryski. A co tankowanie dodaje archoil 6900-Dmax i jest wszystko cacy <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sie 2019, 22:03 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
A co tankowanie dodaje archoil 6900-Dmax i jest wszystko cacy.

Ten 6900-Dmax, to coś co ma wpływ na DPF?
Dzięki sprawdzę.

Dzisiaj przyprowadziłem od Jaksa-Mazda w Piasecznie, swoją Mazdę, usługa wykonana jak najbardziej poprawnie. Udało im się wypalić DPF, kilka cykli i poszło, zmagali się z tym kilka godzin. zapłaciłem po Bożemu..250 i lampki zgasły, DPF, ASC, i chek,
Dpf był zapchany mimo że wypalał się, w czasie jazdy ale jakoś nie kompletnie.

Wskazówki mechaników są takie, że trzeba, co już pisaliście, jeździć nieco na wyższych obrotach, pomiędzy 2000 a 2800 i więcej. Nie żałować. Oczywiście że lepiej DPF się wypala sam, kiedy są pozamiejskie przebiegi. Z tym raczej mam problem.
Jeśli po 2000 powtórzy się usterka to trzeba wygrzebać wtryski i to one mogą lać i zapychając sadzą DPF. To też już pisaliście, logiczny wywód.
Właścieciel też gość w porządku, podjechał do mnie w niedzielę po kluczyk, bo samochód zostawiłem w czwartek u nich pod bramą. Nie wiem jak inne naprawy im się udają, ale odniosłem wrażenie że wiedzą więcej niż wskazuje komputer. Praktyka!
Dzięki, koledzy za uprzejme podpowiedzi, i wskazówki. Bałęm się że w 2000tysiach się nie zmieszczę.

_________________
Mazda6 GH 2,0cdt 103KW, 2009 przejechane 150T.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 sie 2019, 09:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Witam mam dokładnie ten sam problem dpf mi miga mimo iż samochód był przepalany,na wysokich obrotach wlewalem specjalne specyfiki przeznaczone do tego,komputerowo tez chciałem usunąć dpf ale gdy go usuwałem kontrolka po chwili i tao wracała i co polecacie zrobić???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 29 sie 2019, 09:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Milyyyy21 na 100% masz zapchany dpf na tyle, że wypały nic nie dają. opcje dwie tanie: dajesz dpf do czyszczenia chemicznego lub wycinasz dziada i zmieniasz mapę w ecu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sie 2019, 15:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
fabek napisał(a):
Milyyyy21 na 100% masz zapchany dpf na tyle, że wypały nic nie dają. opcje dwie tanie: dajesz dpf do czyszczenia chemicznego lub wycinasz dziada i zmieniasz mapę w ecu.

A co ty byś polecił zrobić? Gdyby to przytrafiło się tobie wycięcie czy jednak czyszczenie???? Dzięki za odpowiedz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.