Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 maja 2019, 20:26 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
JaroJ3, jeśli nadal masz filtr cząstek stałych to zdecydowanie VSW 0w30. Spełnia wymaganą przez Mazdę specyfikację ACEA C3.

Oferujemy go w opakowaniach 1, 4, 5 i 20 L:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=

Tutaj znajdziesz komplet parametrów:
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 0W30_0.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 maja 2019, 21:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.11.2018
Posty: 96
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Panowie Asmoil 0w20 czy 5w30 do silnika benzynowego 2.0? (przebieg 120 tys) Obecnie mam zalany 5w30.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 maja 2019, 08:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W naszej strefie klimatycznej nie ma znaczenia 0w20 czy 5w30; oba są podręcznikowe. Jak jeździłeś na 5w30 to ja bym był konsekwentny i lał tak samo, byle regularnie i w nie większych odstępach niż 10tys przy ruchu miejskim/krótkich odcinkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 17:19 
Amator
Offline
Od: 28.08.2018
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wlasnie skonczylem wymieniac olej zobaczymy czy bedzie jakas roznica w kulturze pracy a moze i spalaniu;) licznik.wyzerowany czas pokaże.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 13:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,
Przeczytałem cały wątek o olejach silnikowych i tak naprawdę ile osób tyle opini.
Ja do swojej Mazdy na pierwszym przeglądzie po 20 tyś.km. wlałem olej
Millers xf longlife 0w20 (spełnia wymagania Mazdy) kupuję go w sklepie Petrostar
i samochód sprawuje się wyśmienicie.Wymieniam co 18-20 tyś.km. Od wymiany do wymiany nie dolewam.
Ubywa jakieś 05-06 litra na 18-20 tyś.km.Jazda mieszana. Obecny przebieg 121 tyś .km.
W poprzednim samochodzie Mazda 6 Gh 2.0 disi też jeździłem na olejuMillers i sprzedając
po 175 tyś.km. silnik był w doskonałym stanie.
Widzę że na forum o tym oleju cisza.Moim zdaniem to doskonały olej który sprawuje się rewelacyjnie
w moim silniku skyactiv 2.5 czy to w mieście czy w upale na europejskich autostradach w wakacje.

Pozdrawiam
Tomekdeli

-- Dodano: So, 1 cze 2019, 13:36 --

Śr, 15 maja 2019, 21:41 matixp napisał(a):
Panowie Asmoil 0w20 czy 5w30 do silnika benzynowego 2.0? (przebieg 120 tys) Obecnie mam zalany 5w30.


0w20 bo taki zaleca producent.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 14:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja w poprzednich mazdach lałem Millersa. W klekocie przeważnie, ale w Pb też Milleres był stosowany. Ogólnie miałem problemy z dolewkami, zaprzestalem stosowania tego oleju, zastąpiłem go Pentrite a obecnie AmsOil. Obecnie obie fury na Amsoil i Bez dolewek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 17:34 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
1 czerwca 2019, o 14:38 Tomekdeli napisał(a):
Millers xf longlife 0w20 (spełnia wymagania Mazdy)


Ten olej ma bardzo kiepskie parametry. Linkuję kartę danych technicznych ze strony Millers:
http://www.millersoils.co.uk/source/dat ... 200w20.pdf

Indeks lepkości 148. Punkt płynięcia -39'C <slabo> Marnie to świadczy o jakości zastosowanej bazy olejowej i/lub ilości dodatków poprawiających płynność oleju. Oleje 0w20 od Amsoil (seria Signature) czy Ravenol (EFS) są płynne do -53'C i 63'C. To przepaść :wink: Indeksy lepkości wynoszą dla nich kolejno 169 i 171. To także przepaść na niekorzyść Millers. Linkuję karty danych technicznych:

https://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
https://www.ravenol.de/uploads/tx_raven ... 0W20_0.pdf

Poza tym Millers nie podaje dla tego oleju kluczowych parametrów pozwalających na ocenę jego jakości:
- HTHS
- odparowalności (Noack)
- liczby zasadowej (TBN)

a parametry punktu zapłonu czy CCS podane są jedynie orientacyjnie. Dla zapłonu przedział >200'C, a dla CCS max dopuszczane przez SAE dla lepkości 0w20, czyli 6200 cP. Nie wiadomo ile wynoszą dokładnie. Dla przykładu Ravenol EFS 0w20 legitymuje się CCS na poziomie 4220 cP i to jest konkretna wartość podana w karcie danych technicznych.

1 czerwca 2019, o 14:38 Tomekdeli napisał(a):
Widzę że na forum o tym oleju cisza.


Myślę, że dlatego :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 17:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakby sięgnąć pamięcią, to ja raptem chyba trzy razy zalałem Millersa, dwa razy do klekota, do GG i GH, raz do Swifta 1.5 Pb.
Dolewki zniechecily mnie do dalszego stosowania tego oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 cze 2019, 20:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 czerwca 2019, o 14:38 Tomekdeli napisał(a):
Widzę że na forum o tym oleju cisza.

1 czerwca 2019, o 18:34 CzarnePaliwo napisał(a):
Myślę, że dlatego

W szczegóły nie wnikałem.
Posiada aprobaty Ilsac GF5 i Api SN więc spełnia wymagania do silnika Mazdy.

Poza tym silnik chodzi super, oleju nie ubywa nawet przy ostrym traktowaniu więc chyba jest ok.
Oczywiście to jest tylko moja opinia.W poprzedniej Maździe też super się sprawował.
Na Amsoilu też jeździłem i silnik trochę klekotał. Po przejściu na ten olej wszystko się wyciszyło więc
wg.mnie jest ok.Tak na marginesie polecił mi go znajomy mechanik z serwisu.Sam też na nim jeździ.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 cze 2019, 09:15 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W kwestii wskaźnika lepkości jeszcze:

Cytuj:
mówi nam o tym jak bardzo zmienia się lepkość oleju podczas zmiany temperatury. Im wskaźnik lepkości jest wyższy tym ta zmiana jest mniejsza. Ze względu na trwałość smarowanych elementów oleje powinny być możliwie jak najbardziej płynne w niskich temperaturach, ale ich lepkość nie może być za niska w temperaturze pracy. Wysoki wskaźnik lepkości pokazuje nam, że olej dobrze spełnia swoje zadania w różnych temperaturach.


Żródło: https://www.total.com.pl/co-jest-wskazn ... pics_tid=4

Za wysokość indeksu lepkości w oleju odpowiadają m.in. dodatki VII lub VM (Viscosity Index Improver lub Viscosity Modifier). Zmniejszają zmianę lepkości wraz z temperaturą. Zwiększają lepkość oleju bazowego, gdy temperatura wzrasta, gdy olej bazowy ma tendencję do rozrzedzania. Niektóre VII mogą również działać jako środki dyspergujące przez wprowadzenie związków dyspergujących.

Związki dyspergujące wchodzą w skład dodatków ochrony powierzchni w silniku. Wchodzą w reakcje chemiczne z osadami i prekursorami lakierów mając na celu zobojętnianie kwasów. Utrzymują też zanieczyszczenia rozpuszczone w zawiesinie olejowej zapobiegając ich odkładaniu się w silniku w formie aglomeratów.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 cze 2019, 09:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Panowie takie banalne może pytanie. Po wymianie oleju i filtra trzeba podpiąć Mazda do kompa i skasować inspekcję czy wystarczy zrobić to z poziomu tablet rocznik 2015 i po sprawie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 cze 2019, 20:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak ciężko poszukać?
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=6737
W Dieslu trzeba skasować, sam tablet to za mało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 cze 2019, 20:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tablet? Jak pod Windowsem to są radę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2019, 05:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie wiem, jak w polifcie ale przed wystarczy nacisnąć przycisk strzałki w dół przycisku info na 5 sekund po włączeniu zapłonu. W ten sposób zeruje się dystans do następnej inspekcji i wskaźnik rozrzedzenia oleju. Myślę, że w polifcie jest podobnie, wystarczy zajrzeć do instrukcji. Wymiana oleju jest czynnością wykonywaną przez użytkownika i nie może być tak, żeby do tego był potrzebny komputer z kablem i programem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2019, 08:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wolałbym sprecyzować jednak, o jakim silniku jest mowa, ON czy Pb.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2019, 09:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja pisałem o dieslu, koledzy powyżej zapewne też.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2019, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Nie jestem pewien czy juz ktos wspominal o tym oleju.
Motul 0W-30 ACEA C3 do diesla.
Jakies opinie? Warty swojej ceny?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 cze 2019, 21:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
niebezpieczny Olej ten olej, weź https://www.opieoils.co.uk/p-92111-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30-fully-synthetic-engine-oil.aspx i nie kombinuj. Przetestowany, działa :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 cze 2019, 12:21 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.10.2018
Posty: 90
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: zagranica
Jeśli chodzi o kasowanie inspekcji olejowej to diesel 2015 po lifcie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 11:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Dzwoniłem do aso Poznań voyager dopytać o cenę wymiany oleju wraz z filtrem oleju i powietrza i zaznaczyłem że będę miał swój olej.
Cena 500zl za całą usługę
Jak myślicie drogo czy ok ??


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 11:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Bardzo drogo.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 11:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Skąd oni te ceny biorą? Filtr oleju 45 zł, filtr powietrza 90 zł a usługa reszta. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 12:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja mam swoją teorię. W Polskim ASO byłem raz, jako że zmieniam olej 2x częściej niż przykazała Mazda, to wypada to pomiędzy wizytami w serwisach.
No i tak wówczas dopieprzyli zarówno filtr jak i korek spustowy, że dobrą godzinę z samym filtrem oleju się męczyłem.
Także już wiecie dlaczego tak drogo <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 14:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Tak właśnie myślałem że sporo kasuja za tak prosta czynność. Masakra

-- Dodano: 25 czerwca 2019, o 14:14 --

Dla porownania dzwonilem do aso wroclaw jaremko 500zl z ich olejem i filtrami A bez ich oleju 300zl mniej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 14:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Szybki w ASO Gołembiewscy wymiana oleju kosztuje 123 zł brutto. Olej, filtr oleju i powietrza sam przywożę.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 16:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Właśnie czekam na dostawę AMSOIL Signature Series 0W-20 +Liqui Moly Pro-Line Flush +oryginalne mazdowskie świece (kupione na eBay) żeby było gotowe na wakacyjny wyjazd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 19:39 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
popielasty napisał(a):
Szybki w ASO Gołembiewscy wymiana oleju kosztuje 123 zł brutto. Olej, filtr oleju i powietrza sam przywożę.
Potwierdzam, właśnie dzisiaj miałem wymieniany olej po kolejnych 10tys km. 180 zł za całość, w tym olej własny, filtr i uszczelka korka z ASO.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 20:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
..., dostajesz wtedy wpis do DSR czy tylko "potwierdzenie zlecenia usługi "...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 20:55 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Normalnie masz wpis do DSR

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 20:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 czerwca 2019, o 20:39 jaketherake napisał(a):
Potwierdzam, właśnie dzisiaj miałem wymieniany olej po kolejnych 10tys km. 180 zł za całość, w tym olej własny, filtr i uszczelka korka z ASO.

Więcej płacę za olej u czarnepaliwo, niż cała twoja wymiana.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.