Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:47

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 14:41 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2.0 165 KM powinno wejść 4,2 l a nie 4,4. Auto stoi idealnie poziomo

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 14:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To prawda. Co najmniej o 2 setki za dużo - do spuszczenia lub odessania.
Mnie tak uraczyło kiedyś również ASO Zdanowicz w GD. Po raz pierwszy i ostatni mnie tam widzieli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 15:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
W jakim stanie było auto przed pomiarem? Olej jest dosyć rzadki i szybko spływa po bagnecie...

U mnie (silnik 2.5 PB) wlali 4,5 litra i jest tak.

Sprawdzane na gorącym po godzinie stanie i na drugi dzień - stany praktycznie identyczne.
20190408_075319.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 16:59 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
... sprawdzałem rano po całej nocy stania w garażu

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 17:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja wlewam 4 litry, tzn po serwisie zawsze muszę upuszczać około 200ml przez rurkę od bagnetu.
Te 200ml zawsze pozostaje w silniku, jak wlejesz książkowe 4.2 to będzie o 200ml za dużo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 19:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
13 kwietnia 2019, o 16:32 KMBak napisał(a):
U mnie (silnik 2.5 PB) wlali 4,5 litra i jest tak.

Sprawdzane na gorącym po godzinie stanie i na drugi dzień - stany praktycznie identyczne.


To by się zgadzało. Bo mnie wlano kwartę (0,946 l) i galon (3,78 l) Amsoil Signature Series 0w20 ASM, tj. łącznie 4,726 l i poziom oleju ustalił się na górnej kropce bagnetu (na max.). Po ponad 6 tys. ubyło na bagnecie 2 mm.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 20:45 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mi wlali niestety dokładnie 4,4 l. Tyle zostało w małej butelce (z dużej i małej butelki). Obrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 22:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Stań autem na samopoziomującej wylewce, np. w hipermarketowym garażu, sprawdź jeszcze raz poziom oleju i odsysaj jego nadwyżkę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 07:50 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Generalnie to mnie to ostro wkur... Płacisz ciężkie pieniądze za przegląd w Mazdzie i odwalają taką fuszerkę. Teraz szukaj wężyków strzykawek itd i baw się w odsysanie. Kpina na maxa. Zastanawiam się jak nie potrafią zrobić dobrze najprostszej rzeczy to jak serwisują nasze Mazdy w innych kwestiach.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 07:52 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
13 kwietnia 2019, o 23:07 dropt07 napisał(a):
i odsysaj jego nadwyżkę.

A jakie negatywne skutki grożą po przekroczeniu maksymalnej kreski?

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 07:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Tak jakby mieli po 150 różnych silników i trzeba wlewać różne wartości oleju, raptem trzy silniki a oni tego nie ogarniają. Janusze i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 07:54 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zakładam, że po coś ktoś mądrzejszy od ASO określił poziom maksymalny oleju i nie powinno się go przekraczać

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 08:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To czemu nie wrócicie tam i nie zażądacie od nich odessania?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 08:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dlatego pisalem juz raz i napisze drugi. Z mojego doswiadczenia serwis gwarancyjny to zło konieczne, zeby utrzymac gwarancje, po gwarancji :powalajacy: . Znajomy mechanik wymienia olej za 30zl i przywiazuje do tego wieksza uwage.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 09:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Fajnie mają ludzie w mieście bo na wioskach to i trzeba zrobić niekiedy 100 km w obie strony do aso, tylko po to by odlali olej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 09:37 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Spędziłem w czwartek 6 godzin na tym przeglądzie i nie mam więcej czasu oraz nie chcę dłużej jeździć z takim ponadstanem oleju. Sprawę zgłoszę również do ASO i zarządzam 20 % stalego rabatu chociaż nie wiem czy z niego skorzystam, ale pewnie wszedzie jest to samo i nie ma na co zmienić w Wawie.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 11:07 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na daną chwilę odciągnąłem 200 ml i wygląda, że jest jeszcze ponad stan. Zrobię rundę odczekam i sprawdzę. Na koniec załączę foty i info

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 11:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
malagb, a mi się wydaje, że nie można tak generalizować. Ja robiłem poprzednie auto u zaufanego mechanika i mi kiedyś głupiej podkładki przy naprawie zacisków nie wymienił. Skończyło się to wyciekiem płynu hamulcowego, bo przy okazji ukręcił przewód od czujnika przy wlewaniu. Dobrze, że w porę zauważyłem, że pedał robi się miękki.
W ASO, w którym teraz serwisuję znają się na robocie i raczej nie dopuszczą do takich rzeczy. A ceny są zbliżone, może ciut większe ale z fakturą. Tylko, że nie mają salonu obok, więc dbają o klienta. Widać, że dużo Niemców też do nich przyjeżdża. Ja jestem do tej pory zadowolony z usług Auto Kordyl z Gorzowa i obecnie Becar ze Szczecina. W obu fachowa obsługa, przystępne ceny i dobrze wykonana robota.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 11:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Auto kordyl <spoko> jak miałem GG to tam jeździłem(160km) ale to było dawno :wink: widzę , że dalej trzymają poziom

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 13:28 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie, okazuje się, że Janusze z ASO powinni wlewać równe 4l oleju przy wymianie. Domyślam się, że te książkowe 4,2 l to jak motor jest suchy. Do rzeczy... aby było na bagnecie równe max musiałem właśnie odciągnąć 400 ml z wlanych mi w aso 4,4l. Kolor oleju tez nie jest fajny a raptem przejechałem niecałe 200 km od wizyty w aso. Sami popatrzcie na fotki. Od teraz będę im kazał wlewać równe 4l.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 13:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Taki kolor Amsoila to ja aktualnie mam po 9 tys!
Pewnie filtra nie chcialo się im wymieniać!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 13:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie oryginalny olej po 3 000 km też był czarny jak smoła, bez ciał stałych, na szczęście :)

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 15:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Akurat ciemny kolor oliwy nawet po 200 km, to dobry kolor, nie ma co się martwić.
Martwić należy się kolorem (zbliżonym do koloru świeżego z butelki) czyli miodowym po przebiegu 10kkm lub więcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 16:08 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na bagnecie wygląda lepiej

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 18:42 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dla potomnych dodam, że tyle ponad max to właśnie 0,4 l oleju za dużo. Przy wymianie należy się upierać, że mają wlewać równe 4 l i brać 1 l na dolewki. U mnie bierze ok 200 ml na 5000km. Obrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 21:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
MillerekW benzynie po200 km olej czarny jak smoła to dobrze,o czym ty mówisz.Jak kupowałem mazdę była serwisowana co 20 tyś ,a sprzedający przejechał przegląd i przy 22.5 tys był dużo jaśniejszy.
W tej chwili mam ponad 10 tyś i jest w połowie taki ciemny AMSoil. Chyba wypadało by pomyśleć o płukance.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 kwi 2019, 21:52 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pedrito zwróć uwagę, że na bagnecie wygląda lepiej i że to jest pierwsze zalanie Amsoila po suprze. Teraz Amsoil zaczął płukać silnik. Pewnie z tego powodu zmienię olej po 10kkm. Abyś mógł porównać olej musiałbyś odciągnąć go z 50 ml do takiego pojemnika notebene z apteki na mocz

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2019, 16:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pedrito, pisząc o ciemniejacym oleju silnikowym mam na myśli silnik już pracujący kilka kilkadziesiąt tysięcy km w zwyż.
Nie chodzi mi o silnik nowy choć ciemnieje również i to niestety jest dobry znak. Dobrze, w sensie dobrze świadczy o oliwie.

Pomyśl co się dzieje po 10kkm wewnątrz silnika, jeśli olej spuszczony będzie ładny klarowny czysty jak nowy....

Niestety nie możesz napisać że im oliwa czystsza (po jakimś przebiegu)... tym lepsza.... bądź co gorsza, nie możesz w ogóle napisać że to dobrze.

Tak więc jeszcze raz napisze....
Olej ciemny to dobry olej.
Albo...
Ciemniejacy olej to dobry olej.
Albo jeszcze inaczej...
Czysty klarowny po interwale wymiany jak jest klarowny to bardzo źle. (pomijam LPG bo tam jest troszkę inaczej).


Jak ktoś myśli inaczej,. Niestety musi jeszcze sporo doczytać lub zgłębić wiedzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 08:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.01.2018
Posty: 53
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
11 stycznia 2019, o 10:55 Kierowca napisał(a):
Z tego co wiem to nie ma klasycznego filtra paliwa w puszcze poza zbiornikiem.
Jest coś takiego https://www.drive2.ru/l/7061913/


Czy ktoś wymieniał filtra paliwa w maździe i po jakim przebiegu ?
Zakładam że ASO tego nie robi, więc trzeba zrobić samemu lub u mechanika.

SWoją drogą, gdzie znajduje się ów część ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 kwi 2019, 09:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Filtr paliwa jest niewymienny, zabudowany chyba w zbiorniku.
Nic tu się nie robi w tym temacie. Sądzę, że jest tam jakieś sitko i tyle.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.