Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 07:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ponownie powrócił problem z wibracjami . Wymienione miałem wszystkie 3 poduszki i jakiś czas był spokój , wszystko fajnie działało . Wyglada to teraz tak: na luzie wibracje są , po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu biegu wibracje ustają . Kiedy do tej kombinacji wcisnę hamulec nożny wibracje znów są . Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów silnika w trakcie jazdy wibracje występują dość znacznie zaraz po tym jak wskazówka zejdzie w przedział obrotów 1000-800. Czasem czuć szarpnięcie silnika w odpalaniu oraz buczenie spod maski kiedy jest na sssaniu . Wibracje zaraz po odpaleniu są tak silne ze trzęsie się maska.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 23:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
A poduchy originał czy zamienniki?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 08:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Patrzyłeś na stan świec zapłonowych?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 21:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Poduchy górne zamienniki a ta dolna od skrzyni oryginał . Świece wymieniałem po zakupie auta czyli koło 1,5 roku . Myślicie ze to może być trop?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 22:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz, to że rzuca silnikiem czy tam trzepie trzęsie itp, to nie muszą być wieszaki gumy itd, to tylko ma niwelować drgania ale sprawnego silnika. U ciebie to nie pomogło, tzn pomogło ale krótko bo dalej trzepie silnik strasznie.

Układ zapłonu ,spalanie mieszanka, prawdopodobnie nie jest taka sama na wszystkich cylindrach. To wziąłbym na pierwszy plan.

Świece jakie wsadziles, odpowiednie, nie znam całej historii, od kiedy lub po czym tak się stało... Od nowości na pewno tak nie jest....

Masz LPG?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 22:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
rider40 napisał(a):
Poduchy górne zamienniki a ta dolna od skrzyni oryginał . Świece wymieniałem po zakupie auta czyli koło 1,5 roku . Myślicie ze to może być trop?
To masz przyczyne. Tylko oryginalne poduchy. Zamienniki działaja przez chwilę i potem znów trzeba wymieniać. Szkoda kasy na zamienniki jeśli chodzi o poduszki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 06:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tak jest LPG , problem występuje na obydwu paliwach . Świece nie pamietam jakie zostały włożone ale zostały zamontowane w warsztacie elektromechaniki . Mechanik który je montował powiedział żeby pod żadnym pozorem nie zmieniać na inne bo te pasują odpowiednia . Wieczorem będę miał dostęp do dokumentów z naprawy to napisze jakie. Mazda trafiła do tego warsztatu ponieważ występował podobny błąd do wypadania zapłonu i co sie okazało spaliły się końcówki sterowania wtryskiwaczami . Do naprawy komputera silnika mechanik wymienił świece. Generalnie problem z wibracjami miałem od samego kupna auta . Po naprawie sterownika i później wymianie poduszek problem znikał ale nie na długo . Najciekawsze jest to ze czasem naprawdę rzadko wibracje o kultura pracy silnika jest idealna . Są to naprawdę rzadkie przypadki ale występują . Na dodatek wszystkiego urwałem tłumik . Po naprawie u tlumikarza zamiar mam umówić się do mechanika na znalezienie przyczyny tych wibracji . Stad ten temat ponieważ najpierw chciałem zasięgnąć wiedzy z forum ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 08:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sam widzisz że masz sporo napraw jak sterownik i wtryski, a że wibracje miałeś od samego początku, i że czasami jest ok, więc to nie mogą być poduszki silnika.
Dla mnie winny jest szalejący silnik i żadnymi poduszkami tego nie usprawnisz.
Nie znam twojego silnika 2.5 a temat LPG jest dla mnie odległy.

Miałeś problemy z wypadaniem zapłonu. Możliwe że ciągle masz ten problem mimo że jeszcze te błędy nie wyskakują.

Skupilbym się na początku ,na usprawnieniu samej pracy na benzynie, przegląd parametrów wtrysków paliwa w forscanie można podejrzeć.

Myślałem nawet i kompresji ale piszesz że czasami jest ok, więc chyba będzie dobra...

Dopóki nie uporasz się z szalejącym silnikiem czyli nierówną pracą na wszystkich cylindrach, możesz wymieniać poduszki w nieskończoność.

Same poduszki a nawet zamiennik przeważnie pomaga a różnica jest subtelna i przeważnie ludzie tak zostawiają by później napisać że oryginały są jednak lepsze... Ale u ciebie szalejący silnik rozwali wszystkie poduszki. One, te poduszki niwelują wibracje ale te które każdy silnik nie jest w stanie już sam zniwelować idealna pracą.

Jeszcze raz napiszę, podejrzewam że winny jest sam silnik w sobie a nie poduszki.

Obstawiam na problem po stronie elektrycznej, sterowanie zapłonem, stąd pytałem o stan świec i ich konkretnie numer.
Były przypadki że założone świece niby pasujące ,powodowały dziwna pracę silnika bo miały inną wartość temperaturową bądź były za krótkie itp...
Ale jak na starych świecach i na nowych jest tak samo to raczej wykluczam dwukrotnie zalozine złe świece .

Sprawdź pod forscanem parametry wtrysków, a może pojawi się przykładowo bardzo różna wartość na każdym z nich a powinny być najlepiej bardzo zbliżone do siebie...

Wypadanie zapłonu w mazdowskim silniku czasami objawia się nieszczelnością dolotu, złym uszkodzonym przepływomierzem sondą lub katalizatorem, jak również świec czy nawet cewki\cewek bo nie mam pojęcia czy jest jedna czy cztery osobne.

Skupiłbym się na tym, aby silnik jednak sam z siebie nie podskakiwał, pewnie to widać pod maską skoro jak piszesz że aż cała buda się trzęsie.

Chociaż z drugiej strony pisząc, może to i same poduszki, ale masz\miales tyle przeprowadzonych prac naprawczych pod maską, że można oprzeć się o tezę że nawet najlepsze poduszki nie pomogą bądź jak widać, wystarczają nie na długo.

Mazowieckie,? Może Jaksa coś pomoże. Ja nie umiem tobie powiedzieć kup to i wymień tamto i będzie już ok. Złotej rady tobie nie jestem w stanie dać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 09:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
6 grudnia 2018, o 06:36 rider40 napisał(a):
Tak jest LPG

A ile przelatane na gazie ?

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 09:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Witaj Tadziol, żeby nie skończyło się na sprawdzeniu kompresji ....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 17:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Na gazie około 15 tys . Kompresja sprawdzana była po zakupie auta i wszystko mieściło się w normie. Co do świec myślałem ze jest na fakturze nazwa ale tylko wyszczególnione ze była wymiana . Mechanik u którego stała mazda powiedział ze to może być wina koła zamachowego .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 18:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A ogólnie ile ma przebiegu auto ?
Bo nie umiem doczytać....

rider40 napisał(a) napisał(a):
Mechanik u którego stała mazda powiedział ze to może być wina koła zamachowego .

Tego nie skomentuję z uwagi na dzień Św. Mikołaja.....nie powinno się dzisiaj używać słów niecenzuralnych.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 19:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ogólnie auto ma 177 tys i jest to przebieg potwierdzony. Tłumik dziś pospawany i mechanik jeszcze poprawił łączenie zaraz przy katalizatorze , nie zmniejszyło to wibracji ani trochę .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 gru 2018, 08:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ja bym zaczął od kontroli luzów zaworowych.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 gru 2018, 20:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
I na tym się skupie na początku . Mam nadzieje ze to nie to bo koszt naprawy może wynieść bardzo dużo


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 gru 2018, 22:22 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Bez przesady, to nie jest jakiś kosmiczny koszt. U mnie bardzo poprawiła się praca silnika w każdych warunkach po ustawieniu.

-- Dodano: 7 grudnia 2018, o 22:22 --

Bez przesady, to nie jest jakiś kosmiczny koszt. U mnie bardzo poprawiła się praca silnika w każdych warunkach po ustawieniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 gru 2018, 05:48 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
A możesz napisać jaki był koszt i co było robione? Bo w tych silnikach wyłącznie w gre chodzi wymiana?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 00:54 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Koszt wyniósł trochę ponad 1000 pln. Trzeba było wymienić niektóre szklanki, a niektóre pozamieniać miejscami.
Podobno da się to tez wykonać bez wymiany szklanek, szlifując coś tam. Zależy od mechanika jak się za to zabierze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 06:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ok, dziękuje za informacje . Pierwsza czynność podczas wizyty u mechanika będzie właśnie sprawdzanie luzu .

-- Dodano: 12 marca 2019, o 20:29 --

Witam . Autko wróciło od mechanika . Świece wymienione , luzy zaworowe sprawdzone .Rolka pasek zmienione , olej i filtry też. Nic w temacie wibracji się nie zmieniło. Najgorsze że czasem ich nie ma :/

-- Dodano: 16 marca 2019, o 06:37 --

Spróbowałem jeszcze ponownej kalibracji . Niestety nie zmieniło to nic . Wydaje mi się że są nawet czasami większe niż wcześniej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 15:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
W mojej Mazdzie wszystkie problemy z drganiami i rezonansami załatwiła wymiana skrzyni. Problemu szukałem w poduszkach, wtryskach, przepustnicy i wiele wiele innych. Nie miałem pojęcia, że skrzynia biegów ma tak wielki wpływ na komfort jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 mar 2019, 14:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Drgania także były na luzie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 06:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Na luzie też jakby poduszka silnika padła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.