Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 10 lut 2019, 12:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam,
jak rozprawić się ze zbyt wysoką emisją spalin? Mazda 6 kombi z 2009, benzyna 2.0
Po podpięciu do kompa brak błędów.
Wskazania pomiarów spalin CO- 7,0, HCB coś koło 300-400 (nie pamiętam dokładnie).

Wymieniony filtr oleju, świecie, zmieniony olej, wyczyszczona przepustnica. Sonda Lambda niby ok.
Pomiar po wizycie u mechanika- CO nieznacznie spadło (5,3) ale dalej powyżej normy.

Dodatkowo auto muli na niskich obrotach (między 1000 a 2000), wciskam gaz do dechy i prawie w ogóle nie czuję przyspieszenia.

Czy możecie polecić jakiegoś mechanika we Wrocławiu, który mógłby zdiagnozować problem? Zasugerowano mi wymianę katalizatora, ale wolałabym się upewnić, że to załatwi problem, zanim wyłożę 1500pln na nowy.

Pozdr,
Ola


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 lut 2019, 09:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Odepnij przepływomierz i pojeździj, zmierz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lut 2019, 09:54 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Możesz te sprawdzić luzy zaworowe. U mnie też auto nie chciało jechać jak było za ciasno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 11:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dzięki koledzy,ale nie znam sie na mechanice, więc ani luzów nie sprawdzę,ani przepływomierza sama sobie nie odepnę:/

Auto bierze też olej(odkąd go mam) i zasugerowano mi,ze to może jednak wskazywać na zapchanie katalizatora.
Dlatego szukam kogoś,kto katalizator wymieniał i jakie byly tego efekty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lut 2019, 01:27 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Przepływomierz możesz sprawdzić samodzielnie. Jak otworzysz maskę to po prawej stronie , nie przy szybie tylko przy światłach masz takie czarne plastikowe pudło połączone z silnikiem czarną rurą. Na tej rurze jest małe, czarne, prostokątne pudełeczko z wtyczką. Musisz odłączyć tą wtyczkę i będziesz mieć odłączony przepływomierz;) ( nie wiem czy nie przesadzam z łopatologicznym tłumaczeniem-ale zakładam, że nie kumasz nic a nic:) - jeżeli jednak przesadzam, to sory )

Z zaworami jest trochę bardziej skomplikowana sprawa, więc w tej kwestii już będziesz musiała zdać się na mechanika.

Wymienić katalizator w ciemno to głupota. Z resztą wymiana każdej części w ciemno jest głupotą. Takich fachowców lepiej omijać.
Piszesz, że auto muli pomiędzy 1tys a 2tys rpm. To normalne. To zwykły, słaby, benzynowy silnik, który na niskich obrotach w ogóle nie ma siły. Żeby tym przyspieszać, nie można bać się obrotów. Trzeba kręcić wysoko. Im wyższe obroty, tym lepiej przyspiesza. Śmiało 3-4, a nawet 5tys i więcej jak chcesz trochę szybciej się bujać.

Gdybyś zdecydowała się oddać auto do warsztatu, to na forum jest polecany przez wszystkich fachowiec od naszych fur i chyba działa gdzieś w okolicach śląskiego. Facet ma pseudonim tadziol i wydaje się rozsądnym powierzyć Mazdę właśnie temu człowiekowi.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 21:14 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
lapa678 dzięki za szczegółowy opis. Mąż wrócił z delegacji i wziął się za ten przepływomierz. Odłączył, przeczyścił (ale nie był zbyt brudny), podłączył, przejechał się- objawy nie ustąpiły. Zrobił tez rundkę na odłączonym-też bez zmian.

Nie mamy już pomysłów co z tym zrobić. Auto było tydzień temu u kolejnego mechanika, który nie zaobserwował szarpania (!!) i nie zlokalizował problemu zbyt dużego spalania.
Na chwilę obecną autem nie da się jeździć, szarpie przy wchodzeniu na wyższe obroty niemiłosiernie i nie jest to wina tego, że auto nie ma mocy bo to tylko 2.0. ;) Szczerze mówiąc te wszystkie objawy nasiliły się po przeczyszczeniu przepustnicy.
Spalanie chwilowe w aucie waha się między 14 a nawet 30 l/km ale nie wiem, na ile ten "komputerek" w maździe jest miarodajny. Średnie pokazuje na chwilę obecną 15l/km).

Za 3 tygodnie jesteśmy umówieni na przegląd i lokalizację usterki w ASO (320pln za godzinę!) ale nie wiem, jak przejeździmy jeszcze te 3 tygodnie. Auto jest nam potrzebne na co dzień.

Czy ktoś mógłby polecić jakiegoś specjalistę od takich rzeczy we Wrocławiu na już?
Niestety polecany na forum mechanik ze śląska nie wchodzi w grę:/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 21:38 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Golliee, a czy po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza została zrobiona adaptacja przepustnicy? Chodzi o to by na zimnych silniku odłączyć aku na parę minut, następnie włączyć silnik i pozwolić mu popracować na wolnych obrotach przez kilkanaście minut, a dokładniej do całkowitego nagrzania się i włączenia wentylatora. Nie można wtedy ruszać pedałem gazu, włączać/wyłączać elektrycznych elementów w aucie, kręcić kierownicą itd.
Przepływka z reguły nie wygląda na mocno zabrudzoną. Są tam małe, delikatne elementy na których osadza się niewielka ilość zanieczyszczeń. Wskazana jest
rozwaga przy jego czyszczeniu ze względu na wspomnianą delikatność tego urządzenia.
Spalaniem chwilowym nie ma co się przejmować. To normalne, że wskazuje 30 i więcej podczas przyspieszania, jazdy pod górkę itd. Tak jest w każdym aucie. Średnie 15 jest trochę za wysokie, ale skoro auto nie ma mocy to trzeba dusić i tak może wychodzić.
Jeżeli adaptacja nie przyniesie efektu to tak jak wcześniej pisałem, warto skontrolować luzy zaworowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 22:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 05.01.2016
Posty: 37
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
...W międzyczasie udaliśmy się do kolejnego zakladu, w ktorym kilka dni przeswietlali auto od strony mechanicznej, sprawdzili luzy zaworowe, ponownie kable, świece,przeplywomierz. Podmieniali różne podzespoły, w tym przepustnice. Mechanicznie auto bez zarzutu.
Ostatecznie obstawiono EGR,niestety jego wymiana nic nie dala.

Sprawe rozwiązał specjalista od elektroniki. Podlaczyl kompa od mazdy i wyszlo, ze wszystkie parametry swiruja, m.in wtryski zle zapodaja ilosci paliwa.
Okazalo sie,ze wszystkiemu winna jest jednak sonda lambda (poniewaz jej dzialanie jest zalezne od roznych czynników,to bez specjalistycznego sprzetu i doglebnej znajomości jej działania nie bylo mozliwe namierzenie,ze to wlasnie w niej tkwi problem- przy podlaczaniu do zwyklego kompa zadne błędy sondy nie wystepowaly).

Po wymianie sondy auto dziala bez zarzutu. Przestalo szarpac i emisja spalin wrocila do normy.

Dzieki wszystkim uczestnikom wątku za pomoc.
Zamykam temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.