Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 00:36 
Świeżak
Offline
Od: 10.12.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam serdecznie

Kupiłem niedawno mazde i chciałbym sprawdzić stan oleju w automacie, lecz nie znalazłem bagnetu.
Gdzie on jest?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 18:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.03.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podlaski
pod maska, od strony kierowcy zaraz pod przednia szybą.. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 10:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich :) żeby nie zakładać bez sensu nowego tematu podepnę się tutaj i nieco odkopię temat AT.
Noszę się z zamiarem zakupu Mazdy z AT. Czytałem wiele zachwalających głosów dot Mazdy GH + silnik 2.0 + AT. Mam jedną perełkę na oku ale jest jeden "minus" a mianowicie przebieg 331 tys km. I pytanie następuje tutaj czy w przypadku AT lepiej sobie przy tak dużym przebiegu darować czy może jak była skrzynia pielęgnowana w sensie regularna wymiana oleju to nie powinienem się tym martwic?
pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 15:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
331 tys to duzy przebieg? Raczej uczciwy jak na 10-letnie auto. Jeżeli normalnie serwisowane to nie ma co się bać.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 15:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
chodziło mi bardziej nie o to że duży przebieg bo jest on jak najbardziej uczciwy - tylko prędzej czy przeciętnie jest jakaś żywotność AT. Podczas poszukiwań auta z AT przy innych markach potrafiłem natrafić na opinie o niektórych skrzyniach ze np 250-300 i At do wymiany, bo po prostu czy zadbana czy niezadbana skrzynia po prostu w wyniku błędów konstrukcyjnych nadaje się jedynie do wymiany i stąd tez moje pytanie :) Postawiłem na chwilę obecną na Mazdę 6 II silnik 2.0 benzyna z AT mam nadzieje że będzie to dobry wybór. Do tej pory jeździłem VW Golf VI z DSG7 (Diesel) i jak skrzynia siadła to ja siadłem razem z nią i płakałem widząc koszta. Teraz z racji ograniczenia jeżdżonych kilometrów diesel jest dla mnie w ogóle nieopłacalny stąd zmiana na benzynę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 19:49 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Trudno powiedzieć ile jeżdżą te skrzynie zanim je coś strzeli. Ale skoro samochód jest zadbany to moim zdaniem nie trzeba się go bać. Wszystko może się zepsuć nieoczekiwanie, nie tylko skrzynia. I to niezależnie od przebiegu. Jak automat jednak padnie to sobie wstawisz używkę za 2-3 tysiące i będziesz jeździł dalej. Miałem wcześniej auto z automatem i przebiegiem ponad 350. Jeździło bez zarzutów. Bo tak naprawdę te 300 tys to nie jest jakis kosmicznie duży przelot, tak się tylko utarło. Na świecie ludzie jeżdżą samochodami znacznie więcej i nikt nie panikuje.

-- Dodano: 1 lutego 2019, o 19:49 --

Trudno powiedzieć ile jeżdżą te skrzynie zanim je coś strzeli. Ale skoro samochód jest zadbany to moim zdaniem nie trzeba się go bać. Wszystko może się zepsuć nieoczekiwanie, nie tylko skrzynia. I to niezależnie od przebiegu. Jak automat jednak padnie to sobie wstawisz używkę za 2-3 tysiące i będziesz jeździł dalej. Miałem wcześniej auto z automatem i przebiegiem ponad 350. Jeździło bez zarzutów. Bo tak naprawdę te 300 tys to nie jest jakis kosmicznie duży przelot, tak się tylko utarło. Na świecie ludzie jeżdżą samochodami znacznie więcej i nikt nie panikuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 lut 2019, 13:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
1 lutego 2019, o 15:59 wesolek napisał(a):
Do tej pory jeździłem VW Golf VI z DSG7 (Diesel) i jak skrzynia siadła to ja siadłem razem z nią i płakałem widząc koszta.


DSG są delikatne i nie ma co porównywać do klasycznego automatu. prawidłowo i jeżdżony automat dorówna żywotnością manualowi.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lut 2019, 16:28 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Ciężko mi się wypowiadać na temat żywotności AT, bo póki co mam zrobione około 150 tys km, a mówimy o przebiegu o prawie 200 tys km większym. Póki co jest jednak wszystko ok.

Pytanie, czy skrzynia była w ogóle serwisowana, tj. czy był zmieniany olej. Producent nie przewiduje żadnego interwału wymiany oleju w tych skrzyniach, więc ASO samo z siebie na pewno tego nie proponowało. Chyba że poprzedni właściciel sam pilnował tematu i wymieniał na własną rękę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2020, 08:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witaj,

Niedawno zastąpiłem mój automat Mazda 6 kombi 2017 maszyną Mazda 6 (147 KM).

Mam jeden problem z maszyną Mazda 6 2009.

Jeśli zatrzymasz się na środku wzgórza w pozycji „D”, po zwolnieniu przerwy samochód jedzie do tyłu, zachowuje się jak ręczna skrzynia biegów.

Jest to normalne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 lut 2022, 14:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.05.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam
Minął rok i muszę wykonać przegląd techniczny mazdy z automatyczną skrzynią biegów. Jest to mój pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną i mam pytanie jak poprawianie sprawdzić stan hamulców na rolkach nie uszkadzając przy tym skrzyni. Czy na odpalonym silniku ustawiam dźwignę w pozycji N ???. W instrukcji przeczytałem że nie należy przełączać na N podczas jazdy gdyż można uszkodzić skrzynie biegów-niskie ciśnienie oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 05:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Na "D" powinno się wykonać test hamulców.Można też na "N" ale zawsze na włączonym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.