Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 11:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam
Czy do Mazdy 6 z 2003 roku żarówki xenonowe? Jak to można stwierdzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 12:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Możesz założyć tzw HID-y z tym, że aby to bylo zgodne z prawem będziesz musiał wymienić reflektory na takie które mają homologację na ksenon i założyć zestaw spryskiwaczy do lamp bez tego mogą Ci zatrzymać dowód rejestracyjny przy najbliższej kontroli. Mimo tego jest u nas na forum pare osob ktore jeżdżą bez ww zmian i jak narazie jest ok

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 12:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Będą prawidłowo działać przy seryjnych reflektorach? Bo słyszałem opinię że mogą świecić gdzie chcą a nie przed siebie. Nie znam się więc wolę zapytać tutaj


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 13:04 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W krótkich żołnierskich słowach w seryjne reflektory nie wkładaj żarników ksenonowych. Nawet pomijając aspekty prawne, o których napisał Ci TEDEW (do tego o czym wspomniał dołóż jeszcze system autopoziomowania) to po prostu, najzwyczajniej w świecie będziesz oślepiał wszystkich jadących przed Tobą, w szczególności tych z naprzeciwka. Mówiąc szczerze to jest to po prostu nieodpowiedzialne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 13:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
No i gitara Panowie, teraz wszystko rozumie. Cóż szkoda bo montować całe nowe lampy itd by mieć xenon nie opłacalna sprawa. A co to za wynalazek ktoś wie? http://allegro.pl/show_item.php?item=4244704819&msg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 13:22 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
To zwykłe żarówki z niebieską bańką :)

Jak chcesz, żeby fajniej wyglądało, to wrzuć sobie na przykład Osramy Cool Blue, tu masz nawet fotki:

viewtopic.php?f=11&t=908


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 13:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Kaczor dokładnie zapomniałem jeszcze o samopoziomowaniu :wink:
Ja też mogę polecić Osram Cool Blue. Ja mam takie do świateł mijania i drogowych (długich)==>http://allegro.pl/osram-h1-55w-cool-blue-hyper-white-5000k-nowa-cena-i4246732753.html
Do przeciwmgłowych takie ==>http://allegro.pl/osram-h3-70w-5000k-cool-blue-hyper-white-xenon-hit-i4207267016.html
Do postojowych polecam ==>http://allegro.pl/osram-w5w-led-ledriving-6000k-wysylka-w-24h-i4232369256.html
Ja mam taki zestaw i jestem bardzo zadowolony efekt porównywalny z ksenonem.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 cze 2014, 12:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
do postojowych , lepsze tańsze i wytrzymalsze są ledy W5W 1W a dokładnie
SAN-W5W1W-B

Drugi rok już siedzą.

po lewej Philips Blue Vision po prawej dioda

Obrazek

Do długich mam założone dwa lata temu Tungsram +50% Sportlight BLUE i są bardzo fajne.
w 323c ich zestaw wytrzymał mi 3 lata na mijania.
A Długich tu jakoś nie załączam ;)

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 cze 2014, 09:29 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: świętokrzyski
Kaczor napisał(a):
W krótkich żołnierskich słowach w seryjne reflektory nie wkładaj żarników ksenonowych. Nawet pomijając aspekty prawne, o których napisał Ci TEDEW (do tego o czym wspomniał dołóż jeszcze system autopoziomowania) to po prostu, najzwyczajniej w świecie będziesz oślepiał wszystkich jadących przed Tobą, w szczególności tych z naprzeciwka. Mówiąc szczerze to jest to po prostu nieodpowiedzialne.

Otóż na kloszach przednich lamp nabity jest napis "H1 or D2S", zatem lampy te są przystosowane do żarówek halogenowych i ksenonowych. Jeśli zaś chodzi o oślepianie, to w tym celu w soczewce jest zamontowana przesuwna przesłona, którą opuszcza się w dół i wtedy widać np. stojąc przed ścianą wyraźnie ograniczony obszar świecenia w postaci linii, która na prawo od osi soczewki załamuje się w górę (jest tak dla obu soczewek, w celu lepszego oświetlenia pobocza). Natomiast używając żarników przesłonę podnosi się, co skutkuje ograniczeniem wiązki światła w sposób ciągły, liniowy na całej długości.
No ale oprócz spryskiwaczy oraz przetwornic, niezbędny też jest układ samopoziomowania, chociaż to też jest sprawa dyskusyjna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 cze 2014, 09:53 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przesłona jasna sprawa, ale chcesz mi powiedzieć, że we wszystkich reflektorach przesłonę montują, tylko jak nie masz ksenonów to jest na stałe podniesiona?

Hmm...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 cze 2014, 10:23 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: świętokrzyski
Przesłona jest montowana w soczewce, a nie w lampie i jest w każdej sztuce. Jeśli oryginalnie zamontowane są żarówki H1, to przesłona jest opuszczona, aby uzyskać załamanie granicy światła i doświetlenie pobocza, o czym pisałem wyżej.
Obrazek
Nie jestem tylko pewien co do mocowania H1 a ksenonów - czy są takie same.
Jeszcze jedna różnica - soczewki z fabrycznymi ksenonami są zbudowane tak, że odbłyśnik jest przykręcony do korpusu (więc jest łatwo demontowalny), natomiast w autach, które wychodziły ze zwykłymi żarówkami odbłyśnik jest przynitowany.

EDIT:
Poczytałem jednak trochę i sprawa ma się tak:
Do soczewek ksenonowych jest montowana nieco inna przesłona (o troszkę innym kształcie krawędzi), ale jest ona również przesuwna. Okazuje się, że ruchomość przesłony jest zastosowana po to, aby jadąc do kraju, gdzie panuje ruch po przeciwnej stronie, niż przystosowane jest do tego nasze auto, bierzemy śrubokręt i w łatwy sposób po zdjęciu dekielka przesuwamy przesłonę w górę, aby "obciąć" wiązkę światła (zastosowaną do doświetlenia pobocza) i tym samym nie oślepiać kierowców z naprzeciwka (np. w ruchu lewostronnym).
Obrazek
Operację taką przeprowadza się przy wyjeździe za granicę autem zarówno z H1, jak i ksenonami.
Jednak, niektórzy amatorzy tuningu przesuwają sobie przesłonę w górę, po czym montują zestawy HID i cieszą się tanimi ksenonami bez większych przeróbek (oczywiście nie popieram tego procederu). (*)
Tak więc przepraszam za uprzednie wprowadzenie w błąd. :wstyd2: :burak:

(*) Zdjęcia zapożyczone z forum klubu [inne forum]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 maja 2015, 19:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2013
Posty: 7
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Proszę wybaczyć wracanie do tematu i w ogóle pytanie nie na temat, ale bardzo ciekawi mnie źródło
Kod:
Poczytałem jednak trochę i sprawa ma się tak:
Do soczewek ksenonowych jest montowana nieco inna przesłona (o troszkę innym kształcie krawędzi), ale jest ona również przesuwna. Okazuje się, że ruchomość przesłony jest zastosowana po to, aby jadąc do kraju, gdzie panuje ruch po przeciwnej stronie, niż przystosowane jest do tego nasze auto, bierzemy śrubokręt i w łatwy sposób po zdjęciu dekielka przesuwamy przesłonę w górę, aby "obciąć" wiązkę światła (zastosowaną do doświetlenia pobocza) i tym samym nie oślepiać kierowców z naprzeciwka (np. w ruchu lewostronnym).

Otóż jeżdżę Mazdą "anglikiem" po Polsce i chciałbym przestawić te, przysłony. Obecnie mam je jak na dłoni, bo malowałem środek lamp, tak więc jak powinny być ustawione przysłony?
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 maja 2015, 10:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Angielskich lamp nie przestawisz na Europę. Przesłona nic Ci nie pomoże, ale możesz je przełożyć i będzie rąk jak mają USA, czyli linia światło cienia będzie płaska bez wycięcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 01:53 
Świeżak
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Panowie mam takie głupie pytanie:
Ja mam w madzi spryskiwacze reflektorów to oznacza ,że mam ksenony bo przyznam sie ze im sie za bardzo nie przyglądałem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 09:34 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A masz pokretlo do opuszczania i podnoszenia swiatel na desce?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 23:02 
Świeżak
Offline
Od: 09.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Mam te pokrętło ale po odpaleniu auta światło samo się podnosi.
Raczej sądze ,że to nie ksenony ale po chole.. te spryskiwacze?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 23:36 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tez nie rozumiem po co, ale tak czasami montuja...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 cze 2015, 20:37 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.04.2014
Posty: 23
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: opolski
Skoro po odpaleniu swiatlo samo sie podnosi to raczej xenon masz..

_________________
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 paź 2015, 12:18 
Amator
Offline
Od: 29.07.2014
Posty: 80
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam was jak w Mazdzie 6 GG/GY wymieniacie palniki D2S ? Czy dostajecie się do nich od strony koła demontując nadkola czy da rady to zrobić od góry podnosząc tylko maskę ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 paź 2015, 18:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Jak masz małe chińskie rączki to dasz radę, nie demontując niczego, ja w swojej wymieniałem przez nadkole.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 paź 2015, 19:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Od strony nadkoli, inaczej nie da rady ;)
PS, ja w swojej GY nie dałem rady spod maski a miałem diesla , parę spinek na skrecinych kołach i po kłopocie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 paź 2015, 08:21 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Da radę spod maski, ale prawy reflektor to katastrofa... podobno warto zbiornik spryskiwacza wykręcić na ten czas; ja próbowałem bez ;)
(programista, chude rączki mam)

Przed wymianą polecam poćwiczyć na obecnych żarnikach. Pierwsza próba zajęła mi z godzinę, druga już chyba 15 min.

BTW Cool story - prawy reflektor jakoś wyżej mi świeci i zastanawiam się czego to jest efekt. Nie mam pewności, czy plastikowy pierścień do końca dokręciłem bo nie byłem wstanie doprowadzić do kliknięcia :D. Może to być powodem? Albo jakieś śrubki za to odpowiadają?

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 gru 2018, 17:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.12.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: wielkopolski
Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj. Mam M6 z 2003 roku na części, są tam ori ksenony, w mojej mam zwykłe soczewki. Jak wygląda sprawa z podłączeniem ksenonów zamiast soczewek, chodzi mi o kostki czy są identyczne, ewentualnie co trzeba przerobić?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.