Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 01:35 
Offline
4 listopada 2018, o 19:41 DM2009 napisał(a):
@niko
siedziales kiedys w nowej CX5?
wyglada w srodku jak stolec po porzadnej imprezie

Przynajmniej ma podlokietnik tak jak trzeba a stolec to trzeba podkladac pod lokiec w 6tce ;)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 06:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
4 listopada 2018, o 19:39 waldek710 napisał(a):
wychodziłem z założenia, że w automacie nie potrzeba.


Tak dla Twojej informacji, w automacie powinieneś zawsze używać ręcznego.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 07:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Cytuj:
Przynajmniej ma podlokietnik tak jak trzeba a stolec to trzeba podkladac pod lokiec w 6tce ;)

ok, tu sie z Toba zgodze.
dodam tylko ze w AT to nie jest akurat problem
ale generalnie porazka ten podlokietnik


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 09:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
niko123 napisał(a):

Nie wiele się pomyliłem że różnoca to 100 tys zł.
w teście doposażenie do wersji identycznych
mazda cx5 158 900 zł
volvo. 240 970 zł

Rożnica między autami to 82 tys zl ale moim zdaniem to różnica jest mniejsza jeślu chodzi o całokształt bo nie licząć lespzych materiałów to cx5 nie ma wiele zalet na tle 40% tańszej mazdy cx5.


Tylko zapominasz o jednej ważnej sprawie - na Mazdę dostaniesz 2-3% rabatu, a na Volvo 15-20% i nagle róznica robi się baaaaaardzo mała.

Ostatni miesiąc spędziłem na wymianie samochodu - rozważałem wiele opcji (Arteon, Tuareq, Audi A6/A4, Volvo, BMW) i naprawdę są teraz dobre okazje na zakup samochodu (a w zasadzi e w większości były, bo wszyscy chcą odebrać w tym roku z racji zmian podatkowych).

Ja celowałem bardziej w premium, więc kolejnej Mazdy nie rozważałem. Nie dlatego, że nie byłem zadowolony - przejechała ze mną ponad 120.000 km w 4 lata i nigdy mnie nie zawiodła. Mało paliła, fajnie jeździła - w zasadzie poza głośnością powyżej 120 km/h i łuszczącą się kierownicą nie miałem zastrzeżeń. Jako samochód za 105k PLN spełniła pokładane w niej nadzieje w 100%.

Jednak budżet powyżej 150k PLN otwiera dużo więcej możliwości i szczerze wolałbym chyba gorzej wyposażone Audi A6 C7 (były fajne okazje za mniej <190k) czy BMW 5 (również poniżej 190k). Oczywiście przy założeniu brania samochodu na firmę i wizji zmiany za 3-4 lata - nie interesują nas wtedy naprawy, utrata wartości, etc.

Także moim zdaniem im wyższa cena M6 tym większe ryzyko ewentualnego niezadowolenia ;).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 11:22 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@BigCactus Ja mam takie zdanie kupuje się to na co nas stać , to co się podoba lub to co jest potrzebne kombi przykładowo .
Jak wolisz Volvo to ja to rozumiem fajne auta niema tego wiele a na dodatek stylistyka nie tuzinkowa bardzo mila dla oka niech ci służy jak najlepiej.
Nie rozumiem ataków bo nie kupujesz Mazdy moje następne to pewno 7- osobowe auto pseudo suv i tu jest dylemat co wybrać .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 12:23 
Offline
Całkiem niezły pakiet "Active Safety": Euro NCAP Crash Test of Mazda 6


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 12:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
ABC1 napisał(a):
@BigCactus Ja mam takie zdanie kupuje się to na co nas stać , to co się podoba lub to co jest potrzebne kombi przykładowo .
Jak wolisz Volvo to ja to rozumiem fajne auta niema tego wiele a na dodatek stylistyka nie tuzinkowa bardzo mila dla oka niech ci służy jak najlepiej.
Nie rozumiem ataków bo nie kupujesz Mazdy moje następne to pewno 7- osobowe auto pseudo suv i tu jest dylemat co wybrać .


Ależ ja nikogo nie atakuję :). Tak jak napisałem z Mazdy byłem (i wciąż jeszcze jestem bo ciągle ją mam) bardzo zadowolony i uważam, że to dobry wybór w klasie średniej (i tak jak napisałeś zawsze to budżet określa możliwości). Po prostu prawda jest taka, że granice 150-160k PLN to już bardzo blisko marek bardziej premium niż Mazda i odwieczny problem czy wyższa klasa ale gorzej wyposażona czy pełna wersja auta tańszego. I tyle ;).

Akurat ja nie jestem zwolennikiem Volvo i nie kupuję Volvo bo o ile podoba mi się bryła tych samochodów to kompletnie nie odpowiada mi ich aktualny środek z tabletem oraz to jak się prowadzą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 13:55 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@ BigCactus Nie wczytałeś się w to co napisałem " Nie rozumiem ataków bo nie kupujesz Mazdy "nie twierdzę że ty atakujesz :-P
A widzę że i ja nie doczytałem bo tyczyło się to rav3nlord :-P :-P i jego wypowiedzi .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 19:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po 3tys km wersja 2017 moge cos napiac. Duzo lepsze wyciszenie, do pelnego sukcesu jeszcze troche brakuje ale juz jest fajnie. Szczegolnie nadkola z przodu duzo lepiej wyciszone. Nawigacja jak dla mnie bardzo dobra, "gaduła" moglaby lepiej mowic po polsku ale to szczegol. Uklad kierowniczy bardzie "ciagnie" do srodka - to lepsze, skrzynia nie chaczy miekko i plynnie wchodza biegi. To tak na szybko. Tak powinna wychodzic z fabryki od 2012.
A propo premium z niemiec spotkalem wczoraj dwie sztuki, mercedesik c klasa ladny czerwony swiecacy chyba nowy na autostradzie na poboczu z trojkatem i awaryjnymi, a w drodze powrotnej drugi "zawodnik" - bmw 5 wciagany na lawete, srebrna na wielkich kołach. Ładnie wygladala jak ja wciagali na lawete.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 21:37 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Mam pytanie do tych co kupili nową 6 2018 jak wrażenia silnik 2.0 i ogólnie po całości z góry dziękuję za wypowiedzi . Bo zastanawiam się nad zakupem w przyszłym roku


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 22:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Nie kojarzę, żeby ktoś z użytkowników GJ/GL zrobił takie podsumowanie, niech zatem będę pierwszy. :)

Właśnie przekroczyłem dystans 100 tys. km, czas zatem na podsumowanie po 5 latach eksploatacji. Nie będę jednak pisał o wadach i zaletach, bo to robiłem wielokrotnie, pisząc w różnych postach.

Najlepszym podsumowaniem tego, co sądzę o tym samochodzie niech będzie fakt, że zostaje on ze mną na dłużej niż 5 lat. Nie widzę potrzeby, aby go zmieniać na inny w najbliższej przyszłości (póki co nie mam alternatywy a nie chcę zmieniać dla samej zmiany). Ten daje mi poczucie pewności w trasie i ogólne zadowolenie z dotychczasowego użytkowania. Nigdy mnie nie zawiódł i mam nadzieję, że to się nie zmieni. :)

Poniżej, lista rzeczy wymagających poprawek oraz wydatki, które pojawiły się do przebiegu 100 tys. km. Nie liczę oczywistych kosztów jak: paliwo, ubezpieczenie, przeglądy itd. czyli tych, które trzeba ponieść przy każdym samochodzie.

1. Bezpłatne (gwarancyjne/akcje/wymiany):
- 03.2014 upgrade oprogramowania (brak wyświetlania biegów po zadziałaniu i-Stop)
- 05.2014 upgrade oprogramowania (i-Eloop)
- 06.2014 wymiana uszczelki maski w podszybiu (falowanie maski przy wyższych prędkościach)
- 09.2014 wymiana modułu Bluetooth (odtwarzanie z USB od pierwszego utworu po każdym włączeniu ACC)
- 10.2014 upgrade oprogramowania/kalibracja systemu RVM (zbyt duża czułość)
- 10.2014 wymiana pakietu części w ramach akcji szumy (w przednich drzwiach)
- 02.2015 wymiana mechanizmu lusterek (lewe + prawe)
- 04.2015 wymiana tarcz i klocków przód (bicie przy hamowaniu, przebieg 32,5 tys. km)
- 09.2015 wymiana stacji NB1 (nowe oprogramowanie - ściąganie książki z telefonu na żądanie)
- 06.2016 wymiana głośników w przednich drzwiach (charczenie)
- 07.2016 wymiana kierownicy (przetarcie)
- 09.2016 wymiana podkładek pod kielichami oraz końcówki drążka kierowniczego (skrzypienie przód akcja)
- 11.2016 wymiana mechanizmu lusterek (lewe + prawe)
- 01.2018 wymiana zacisków hamulcowych tył (akcja przywoławcza)

2. Płatne (niezbędne):
- 02.2015 wyważanie kół 17" z oponami letnimi, test drogowy Hunter (drgania na kierownicy przy wyższych prędkościach)
- 04.2017 wymiana klocków przód (bicie przy hamowaniu przy większych prędkościach przebieg 73 tys. km)
- 10.2018 wymiana klocków + tarcz przód (j.w. przebieg 98,5 tys. km, tarcze gładkie Textar Pro, klocki ceramiczne PowerStop Z16)

3. Płatne (niekonieczne/nadplanowe/przyśpieszone):
- 11.2016 demontaż modułu automatycznego składania lusterek
- wymiana oleju w silniku + filtra (30, 50, 70, 90 tys. km)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (90 tys. km)

Oczywiście już po 1 lifcie, dużo z tego co u mnie trzeba było poprawiać, zostało uwzględnione przy produkcji i nie dotyczy nowszych egzemplarzy, ale dla przejrzystości zamieściłem całość. Na każde zgłoszenie gwarancyjne trzeba przyjąć średnio 2 wizyty w ASO. Było tego sporo, ale też można było dużo z tych rzeczy załatwić kompleksowo. Górę brały emocje i moja niecierpliwość. Najważniejsze, że nie trzeba wracać do tego co poprawione. Oczywiście poza lusterkami (choć po 2 latach od ostatniej wymiany nawet się składają) o hamulcach, mam nadzieję, już zapomnę. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 23:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak tak popatrzeć ile to razy trzeba było do serwisu jeździć na naprawy gwarancyjne, to aż strach kupować nową przed-liftingową mazdę. Z tego co napisałeś w MY2017 pozostała mi pewnie w niedalekiej przyszłości wymiana mechanizmu lusterek. A powiedz, czy w poprzedniej wersji GH też tyle napraw gwarancyjnych miałeś? (pierdółki ale zawsze zajmują czas)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 8 lis 2018, 23:35 przez dropt07, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 23:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja Ci odpowiem NIE :lol: miałem 2.2 d 163km tylko jedna akcja i to po cichu podczas przeglądu 20 tyś - sprawdzenie łańcucha rozrządu aaa zapomniał bym wymiana tarcz dwa razy -bicie ... dziwne bo przy 90 tyś wymieniłem tarcze na własny koszt (tarcze bosch- klocki ate ) i do 160 tyś zero problemów (wypadek -szkoda całkowita )

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 23:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tombien piękne podsumowanie :)
u mnie było podobnie - plus wymiana uszczelek w drzwiach przednich i wałek rozrządu (miałem 2.2D) :( ale teraz szwagier od roku jeździ i nic nie robi auto ma ok 120k km
za to w a5 po półtora roku i 38k km jedna wizyta gwarancyjna - regulacja szyby kierowcy -prócz tego NIC Nuda ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2018, 09:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Bardzo wartościowe informacje.
Podsumowując jak na obecne standardy ta lista wcale nie zawiera czegoś nadzwyczajnego.

Bicie tarcz to już praktycznie klasyka w nowych autach. Widać, że oszczędza się na procesach hartowania i wzmacniania. Kiedyś nie było z tym problemu. Obecnie problem wrócił i to nie tylko w Maździe. Mam styczność z tarczami renomowanych producentów i sytuacja jest taka sama, nie dotyczy to tylko rynku części OE.

Pierdoły typu stacja multimedialna i problemy software to normalka i w bardzo drogich markach. Widać, że zlecają pisanie oprogramowania płacąc za to minimum, efekt jest taki, że pełno dziur. Do tego dochodzi mnogość podłączanych urządzeń i problem gotowy. Właśnie dlatego tak bardzo wątpię w car play bo wiem, że nigdy nie będzie to działać idealnie, sam Android to też jest bardzo niestabilne oprogramowanie i tego się nie przeskoczy. Podobnie zresztą z oryginalną nawigacją, wiem, że jest kiepska.

Dla mnie nagana się należy za lusterka, kierownicę, uszczelki i falującą maskę. Dziwne jest z tą maską, bo wbrew pozorom jest ona bardzo ciężka, sztywności natomiast brak.

Ogólnie to ta lista bardziej uspokaja a nie alarmuje :D

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 9 lis 2018, 09:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
8 listopada 2018, o 23:09 dropt07 napisał(a):
A powiedz, czy w poprzedniej wersji GH też tyle napraw gwarancyjnych miałeś? (pierdółki ale zawsze zajmują czas)

Miałem bodajże 4 naprawy gwarancyjne:
- zmiana miejsca mikrofonu od bluetooth
- czyszczenie tylnych lamp z pająków
- usztywnienie stelaża fotela kierowcy
- upgrade oprogramowania PCM (DPF)
Hamulce biły od przebiegu 4 tys. km, ale odpuściłem temat.
Musimy mieć też świadomość, że GJ to zupełnie inny samochód i przeskok, szczególnie pod względem elektroniki, był ogromny. A to jak wiemy wymaga czasu, żeby wszystko dopracować.
8 listopada 2018, o 23:09 dropt07 napisał(a):
strach kupować nową przed-liftingową mazdę

Zależy od kogo kupujesz, jak ktoś nie przypilnował tematów (akcji, poprawek) to się zgadzam w pewnych kwestiach. Natomiast jeżeli trafisz na użytkownika o podobnym podejściu do mnie to nie ma obawy. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 lis 2018, 12:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 listopada 2018, o 09:49 tombien napisał(a):
Zależy od kogo kupujesz, jak ktoś nie przypilnował tematów (akcji, poprawek) to się zgadzam w pewnych kwestiach. Natomiast jeżeli trafisz na użytkownika o podobnym podejściu do mnie to nie ma obawy. :)


Nieprecyzyjnie napisałem i nie zrozumiałeś mojej intencji. Miałem wyłącznie na myśli to, że jak kupujesz nowo wypuszczoną wersję mazdy to musisz być przygotowany na szereg usterek wieku dziecięcego. Stąd moje pytanie o GH, aby mieć szersze spojrzenie z jakimi i jakiej wagi usterkami możemy mieć do czynienia przy zakupie kolejnej wersji mazdy 6. Na szczęście niedopracowania, z historycznego punktu widzenia, dotyczą w głównej mierze mniej istotnych podzespołów (z wyłączeniem wałków rozrządu w dieslach 2.2 gj). Wspomniałeś o elektronice - te elementy zapewne będą najbardziej narażone na usterki (bo występują najczęściej jako nowinki, które producent nie ma czasu sprawdzić).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 22:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
9 listopada 2018, o 12:53 dropt07 napisał(a):
jak kupujesz nowo wypuszczoną wersję mazdy to musisz być przygotowany na szereg usterek wieku dziecięcego

Tu się zgadzam, im większa rewolucja tym to ryzyko wzrasta.

Update:
Zauważyłem jeszcze jeden plus GJ, wcześniej nie dało się tego zaobserwować, w końcu gołoledź nie zdarza się często. :) Otóż jadąc po oblodzonej nawierzchni, da się wyczuć po zachowaniu samochodu, że coś jest nie tak. Aby się o tym przekonać nie jest potrzebne próbne hamowanie. Po prostu czuć to po karoserii. Ciężko to opisać, ale pojazd daje nam delikatnie znać, żebyśmy uważali. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 22:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
moze szum opon sie zmienia na oblodzonej powierzchni ;)
a jak go slychac wyraznie w M6 to wszyscy wiemy :-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 22:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Nie, to nie przez dźwięk, chodzi o zawieszenie/układ kierowniczy/karoserię.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 02:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Powiem Wam tak - z ciekawości poszedłem na fora / facebookowe grupy: Kia Sportage, Hyundai Tuscon, Volvo XC-60 - poczytać co tam w trawie piszczy u innych marek. Jako że mam CX-5 chciałem porównać inne SUVy. To na co wy narzekacie w Maździe to jest pikuś :D powinniście sobie zafundować taką terapię. Przykład, Tuscon diesel, roczny 20k przebiegu, falują obroty do 30-40 sekund po uruchomieniu, przy -4 stopniach na zewnątrz nie może odpalić (odpala jakby było -30). Prawdopodobnie serwis leci w kulę z gościem, bo ten pyta jakie ma argumenty zebrać zanim do nich pojedzie znów... Kolejna Pani pokazuję 3 cm szparę między podsufitką a szybą przednią i mówi, że wieje jej stamtąd zimny wiatr :D Tuscon po lifice - lampy LED tył upalają się po 3-4 miesiącach jazdy.

XC-60 - masa problemów z systemem multimedialnym, stacje się zawieszają, przegrzewają. Problemy z elektroniką. Duże spalanie diesla D3 - po mieście 11 litrów, w trasie ciężko poniżej 8 litrów zejść (dla porównania CX-5 o znacznie większej mocy 8-9 w mieście, trasa 6,5).

Kia diesel - problemy z panewkami, podkładki pod wtryskiwaczami nie wytrzymują 100k km...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 07:49 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja mam ix35 Hyundaia
Kierownica przy 22 tys wymiana , przycisk do lusterek 3x wymiana , uszczelka szyby na słupku środkowym 2x wymiana , fotel kierowcy wymiana . ASO tak się pali do pomocy że ................
Jako że miałem go zmienić na 7-osobowe oglądałem VW i Skodę itp. - Skoda Led ma zawsze wodę w lampach + zawieszające się lampy czyli świeci 1m przed autem ( tyle lat i nic z tym nie robią a jak jechać autostradą jak nic nie widać , znam temat z superba III oni robią fuszerę za fuszerą i czekają jak będzie lift to się poprawi może )
Dlatego płacz ze lusterka padają w M6 i stwierdzenie jakie to fatalne auto mnie nie śmieszy obecnie a drażni
Zobacz sobie Forum Sraertona VW jak tam kiszkę zafundowało idiotą VW to nawet trudno nazwać autem .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 13:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 grudnia 2018, o 22:27 tombien napisał(a):
Zauważyłem jeszcze jeden plus GJ, wcześniej nie dało się tego zaobserwować, w końcu gołoledź nie zdarza się często. :) Otóż jadąc po oblodzonej nawierzchni, da się wyczuć po zachowaniu samochodu, że coś jest nie tak. Aby się o tym przekonać nie jest potrzebne próbne hamowanie. Po prostu czuć to po karoserii. Ciężko to opisać, ale pojazd daje nam delikatnie znać, żebyśmy uważali. :)

Też zauważyłem niepewne zachowanie się (zawieszenia) samochodu, jadąc po warszawskiej obwodnicy po mocno zmrożonych resztkach śniegu i lodu (ok. - 10 st. C) przy prędkości ok. 70 km/h. Zwaliłem to wówczas na letnie opony, które wyczuwałem jakbym jechał na kartoflach.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 14:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
2 grudnia 2018, o 13:54 dropt07 napisał(a):
niepewne zachowanie się (...) samochodu(...)po mocno zmrożonych resztkach śniegu i lodu (ok. - 10 st. C) przy prędkości ok. 70 km/h(...) letnie opony


Przeczytałem ze trzy razy, bo nie wierzyłem oczom...
Przy -10'C, na oblodzeniach, na letnich oponach, ponad 70km/h... no jak ma się auto zachowywać? Super pewnie?

W takiej sytuacji auto ma zagwarantować tylko dwie rzeczy, 1. że będziemy wiedzieć, że i kiedy jest coś jest nie tak, 2. i że zachowa się przewidywalnie...
tzn. już na początku niebezpieczeństwa będziemy wiedzieć, co się kroi i będziemy w stanie zminimalizować ryzyko/ew. skutki...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 16:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No tak ja 70 na prawym pasie i zdecydowanie najwolniejszy, gdy inni 110-120. Oblodzenie owszem może bardziej miejscowe przy przerywanych pasach, reszta raczej wilgotny asfalt, jak to w W-wie. Niemniej -10st. było, co wyraźnie utwardziło letnie opony. Stąd b. zachowawcza jazda, przy której mogłem wyraźnie wyczuć niepewność zawieszenia. Musiałbym porównać z jazdą na zimówkach w podobnych warunkach, żeby porównać pracę zawieszenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 17:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja mam zimówki, przy prędkości ok 80 km/h czuć to co opisywałem wcześniej.
Temperatura między wahała się między -1 a 1.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 11:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Może się wkręciłem ale wczoraj wracając z Białegostoku połowę trasy jechałem dużo wolniej niż dzień wcześniej - po prostu dla mnie auto się "ślizgało" lekko - prowadziło się inaczej niż wcześniej. Temperatura wg. Mazdy 0 C, na tablicach: -0,9 powietrza, -1,1 asfaltu. Na stacji woda stała, lodu nie było. Miejscami na poboczach i przejazdach - nawiana mała warstwa lodu/śniegu.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 17:21 
Offline
Zimówka przy bieżniku 5mm to praktycznie nie trzyma, do tego stara opna z czasem traci właściwosci no i samo ciśnienie opon - wiem że chodzi o coś innego ale takie co wymieniłem też wpływają na prowadzenie.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 gru 2018, 17:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Odebrałem swoją M6 kilka dni temu. Warszawskiego dealera muszę pochwalić bo zamówienie zrealizowane na wysokim poziomie.

Będę teraz trochę pisał w wątku "Pokaż swoją 6stkę".

Na pierwszy ogień poszła konserwacja i cóż się okazało? Otóż samochód nie jest zabezpieczony antykorozyjnie tak jak w teście z Auto Świata. Jest z tym naprawdę słabo. Jedynie elementy zawieszenia można uznać jako a miarę dobrze zakonserwowane. Zapomnijcie jednak o wypełnionych woskiem profilach i progach. Jest zupełnie sucho.

Piszę o tym celowo w wątku ogólnodostępnym bo warto żebyście wiedzieli jakie są fakty. Wniosek jest taki, że każda nowa M6 wymaga po zakupie wykonania konkretnej konserwacji !!!

Jeśli chodzi o same odczucia po przejechaniu 500 km to muszę powiedzieć, że auto prowadzi się genialnie (czuć sporą masę) i jest bardzo dobrze wyciszone, także przy prędkościach do 140 km/h. Dementuję tym samym plotki o tym, że nadal w środku jest głośno. Nic z tych rzeczy. Konkurencja nie jest już lepsza w tym temacie.

Zawieszenie super, sprężyste, ciche, nie za miękkie, nie za twarde. Jest dokładnie takie jak mówił Pertyn. Idealnie do tego samochodu.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 gru 2018, 19:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
fajnie ze piszesz o swoich wrazeniach
nie drazni Cie nurkowanie przodu przy naglych
skretach kierownicy?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.