Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 18 cze 2017, 09:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.02.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam.
Posiadam M6 kombi z 2009 roku i chciałbym wymienić olej- po raz pierwszy sam. Dlatego zastanawiam się jaki olej i filtry wybrać.
Olej zastanawiam się nad:
- Dexelia Ultra Mazda DPF 5w30
- Millers Oil XF Longlife 5w30

I kompletnie nie mam pojęcia jakie filtry wybrać. Dodam, że filtr paliwa był wymieniany 10 tys km temu.

I chciałbym jeszcze, gdyby była taka możliwość, aby ktoś podrzucił opis wymiany z kontrolą smoka i byłoby super gdyby były jakieś zdjęcia. :)

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2017, 15:08 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
viewtopic.php?t=46

viewtopic.php?t=453


Sent from my HTC One M9 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 cze 2017, 14:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.02.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Kupiłem Olej Dexelia Mazda Ultra DPF 5W30 i komplet filtrów firmy Blue Print.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Po zakupie
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 09:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam wszystkich forumowiczów,

Od dnia 3.11.2018 r. zostałem posiadaczem Mazdy 6 II 1.8 mzk combi. Wcześniej 8 lat jeździłem VW passatem B5 2000 r. (przed liftem).
Z uwagi na potrzebę posprzedażowej wymiany części eksploatacyjnych zacząłem przeglądać niniejsze forum i zamówiłem następujące elementy:

1. VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 5L DPF;
2. Olej przekładniowy FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 3L;
3. Filtr oleju KNECHT OC 1182;
4. Filtr powietrza KNECHT LX936;
5. Z uwagi na parujące szyby i smród stęchlizny z klimatyzacji wymieniam filtr kabinowy na KNECHT-a oraz robię przegląd klimatyzacji z ozonowaniem;
6. W Alma Auto Wrocław będę zagazowywać samochód Staqiem (dokładną specyfikację dostanę niebawem na maila od gazownika z almy);
7. Po zagazowaniu wykonam konserwację profili zamkniętych oraz podwozia samochodu z uwagi na złą sławę blacharki Mazdy 6 ( ponoć lubi rdzewieć).

Samochód ma 190 tys km przebiegu, sprowadzony z Holandii, zakupiony od dealera samochodowego z Sosnowca. Przed zakupem sprawdzałem samochód na stacji diagnostycznej. Czy warto wymieniać filtr paliwa w zbiorniku? Ponadto czy zmieniać rozrząd skoro łańcuch pracuje cicho i bez zastrzeżeń, rzekomo bezobsługowy?


Ostatnio edytowano Pn, 5 lis 2018, 09:35 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 09:53 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
po co ci do Benzyny Olej z C3
jak chcesz Valvo to SynPower FE 5W30

co do LPG Stag nie za bardzo dobrze sobie radzi z strategia Mazdy z sekwencji na półsekwencje
Polecam, LPGTECH ,Alex Optima lub KME
Wtryski Alex Barracuda , LPGTECH Yeti
Reduktor KME Tur
Filtr Lotny Alex Ultra 360.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 10:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Dostałem maila od gazownika zaproponował:

Sterownik firmy LPG-Tech DUO lub STAG Q-BOX + reduktor ACR01 150 lub KME TUR + wtryskiwacze BARRACUDA


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 20:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Olej jak napisał kolega wyżej, z tym że Synpower jest w wersji FE 5W30 z normą A5 i "zwykły" 5W30 z normą A3. Praktycznie oba mogą być stosowane do tego silnika. Nie rozumiem tylko dlaczego filtry powietrza w wersji 1.8 i 2.0 mają takie same oznaczenia, a filtr oleju już jest inny z tego co podaje kolega? Przecież to bliźniacze silniki? Ja w 2.0 stosowałem KNECHT OC 1063 lub MANN-FILTER - W712/73. Na stronie Mann'a do silnika 1.8 i 2.0 są te same filtry oleju.

Rozrządu bym nie ruszał, podobnie jak filtra paliwa. Ogólnie filtr nie podlega wymianie, chociaż niektórzy rozkręcali pompę i pisali że można wymienić samo sitko.

Pamiętaj że silniki te nie mają hydraulicznej regulacji luzu zaworowego i trzeba częściej na gazie to kontrolować.
W jakiej kondycji jest silnik, oleju nie łyka? Jak bierze olej, to osobiście instalację gazową bym sobie darował, bo może być jeszcze gorzej.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lis 2018, 21:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Panowie, ale czy ja mogę wlać do silnika ten VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 5L DPF??? Już zakupiony na allegro, nie chcę zwracać <oczy>. Na etykiecie jest napisane, że dedykowany do disla, ale można lać do silnika benzynowego. Obiecuję :wink:, że po przejechaniu 20 000 km zmienię na zaproponowany przez was. Teraz drugie pytanie, czy robić po 20 tys. płukankę silnika?

Jeżeli chodzi o branie oleju, etc. Przyznam, że nie mam pojęcia <niewiem>, po pierwsze nawet nie wiem, jaki olej lał Holender. Po drugie, samochodem przejechałem trasę z Sosnowca do Wrocławia plus 20 km po mieście. Nie potrafię obecnie powiedzieć więcej o eksploatacji samochodu. Ponadto, mam problem z przyzwyczajeniem się do jazdy na silniku benzynowym bez turbiny, ponieważ do tej pory zawsze jeździłem 1.9 TDI. Dotychczas turbina po puszczeniu sprzęgła na niskich obrotach zawsze podbijała obroty i samochód ruszał płynnie. Obecnie bez turbiny na benzynie albo ruszam na pół sprzęgle przy zbyt wysokich obrotach albo puszczam sprzęgło za szybko na niskich obrotach, co powoduje szarpanie samochodem. Trochę potrwa zanim się przyzwyczaję, ale co zrobić skoro przejechałem około 300 km na benzynie z czego 90% na piątym biegu po autostradzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lis 2018, 18:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No chyba nic nie powinno się stać jak raz zalejesz. Na pewno na żadnym oleju bym nie robił 20 tys km. 12 tys - 15 tys max i wymiana. Co do ubywania to na bagnecie będziesz widział czy Ci znika czy trzyma poziom. Płukanka na pewno nie zaszkodzi, tylko najlepiej by było zrobić ją po zakupie auta i zalać właściwym olejem. Zalej tą oliwą, zrób z 10 tys km, później płukanka i już właściwy olej

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.