Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 16 wrz 2018, 10:54 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,

Na pocztaku myslalem ze mi sie wydaje ale jazda z wiekszymi obrotami potwierdzila ze mazda nie przyspiesza jak dawnej. Czasem ciezko wkrecic na 4000 na drugim biegu. Spalanie tez wzroslo o 2l. Na sutostradzie przy spokojnej jezdzie okolo 9l.
Zero bledow w komputerze, zapala super. 3000km temu wymieniony olej na 5W30 Valvoline, swiece maja 13000km (Denso Irydowe).

Co sprawdzic? Klapki? Moze paliwo?
Na wolych onrotach tak chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=N2EH8YWmDMs


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 09:12 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Na kolektorze dolotowym masz zamontowane 2 elektrozawory ( idą do nich gumowe wężyki) które sterują pracą klap w kolektorze . Sprawdź miernikiem na początek czy na obu masz zbliżoną rezystancję. Później sprawdź same wężyki czy nie są gdzieś przetarte albo powietrze przy nich nie syczy. To tak na początek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzis przeczyscilem przeplywomierz i nadal brak poprawy. Obroty ida tylko do 4000 i to jescze ciezko. W pulapie 3000-4000 tak jakby sie dusil.
Czy te klapki moga powodowac spadek mocy?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:42 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Mogą. Jak swoją mazdę diagnozowałem bo też miałem muła jak się zagrzała do 90 st. to chcąc wykluczyć klapki zaślepiałem wężyk tak jakby nie było sterowania i przejażdżka. Było od razu czuć że albo auto nie przyspieszało tak do 3-4 tyś obrotów albo powyżej w zależności które klapy nie były sterowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 11:51 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Nie wiem czy w 2.0 po lifcie trzeba ustawiać luz zaworowy. Jeżeli tak, to warto byłoby się temu przyjrzeć.
Moja 2.0 przed wersja przedliftowa też była jakaś zamulona. Miałem wrażenie, że pod maską siedzi 1,4 litra. Paliła też jakoś dużo. Po ustawieniu luzów zaworowych, auto odżyło i zaczęło jeździć sensownie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 12:32 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Moja tez podobnie brak mocy, sprawdzone wszystkie czujniki kolektor sonda i nic . Dałem do kontroli luz zaworowy i przy okazji kazałem sprawdzić ustawienie rozrządu. Luzy okazały się ok a rozrząd przestawiony. Po korekcie ustawień na wałkach moc odzyskana a męczyłem się ok roku zanim wyszło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 13:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mazda ma 103 000 przebiegu. Nie sadze aby zawory tak szylo siadaly, zwlaszcza ze jezdze tylko na PB (Nie mam gazu). Przestawiony rozrzad? Przeciez tam jest bezobslugowy lancuch.
Mysle czy to nie sondaa lambda, bo w forscanie element grzewczy jest co chwila na ON/OFF i tak skacze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 18:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A katalizator ok ? Pamietam że ktoś pisał o podobnym problemie i winowajcą był przytkany kat. Przyczyn może być mnóstwo.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 05:14 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
U mnie też była walnięta sonda lambda . Komputer nie wyświetlał żadnego błędu a autko paliło 18 L w mieście przy spokojnej jeździe . Najgorsze było, że kilka razy jak chciałem przyspieszyć to potrafiło tak szarpnąć autem (sonda taką dawkę dawała, że zapłon wypadał) jakbym nagle zahamował. Wydaje mi się, że właśnie wtedy rozrząd się rozjechał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 09:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Kolega zeskanował samochód interfejsem delpji i zero błędów ale sygnał pedału gazu miał 4.2V oraz przepustnica otwierała się na 85%. Dziś podłączyłem wtyczki jeszcze raz i....auto odżyli


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 paź 2018, 19:23 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Hej.
Jak rozwiazales problem? Wymieniales przepustnice czy tylko czysciles?co z tym sygnalem pedalu gazu? Mam podobny problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 paź 2018, 20:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzis nie dalo rady jechac! Max 3000 oborotow i sie silnik dlawil. Zdecydowalem ze musze jak najszybciej do mechanika. Po podniesieniu samochodu okazalo sie ze spainy wydosataja sie na laczniku poniewaz katalizator ich chyba nie przepuszcza. Jutro bede wiedzial wiecej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 10:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.05.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam,

podłącze się pod kolegę wyżej ponieważ mam podobny problem.

W zeszłym tygodniu jechalem do Chorwacji i wszystko było w porządku. Wracając jednak w ostatni piątek zauważyłem ewidentny spadek mocy przez co 140 km/h to był maks. Ciekawsze było to, że po przejechanych 400 km wróciło wszystko niemalże do normy, piszę niemalże ponieważ wyczuwalny był i jest nadal, co prawda mały, ale jednak spadek mocy. I tak zastanawiam się czy może to słabe paliwo czy może filtry pozapychane? A może jednak problem z katalizatorem jak sugerowane było powyżej?

Aha i jedna rzecz - po otwarciu maski byłem zszkowany ilością pyłu i kurzu pod maską, gdzie auto sprawdzałem przed wyjazdem. Pewnie nie ma to żadnego wpływu na sytuacje z brakiem mocy, niemniej być może jest to jakiś hint.

Mazda ma przejechane 90k km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 19:47 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 11.04.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzis kat wyciety. Narazie jezdze bez, do czasu zakupu uzywanego.

Jak masz problem z katalizatorem to przy przygazowaniu bedziesz slyszal metaliczne dzwieki pod samochodem. U mnie na koniec bylo tak zle ze przy 3000 obrotow slyszalem przedmuchy powietrza przy tlumiku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Krzysztof67 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.