Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 sie 2018, 00:53 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Witam.
Mam do was pytanie dotyczące możliwej przyczyny zapalenia się tej kontrolki. Silnik benzyna 1.8 niedługo po remoncie, wymiana pierścieni i rozrządu. Pocisnąłem ostatnio moja Mazdą na autostradzie przez dłuższą chwilę, aż do momentu zapalenia się kontrolki check engine. Zatrzymałem się na najbliższej stacji benz. sprawdzić płyny. Okazało się, że brakuje płynu chłodniczego. Dolałem trochę mniej niż litr, ale kontrolka nie zgasła. Świeciła się całą drogę do domu. Rano po odpaleniu silnika okazało się, że kontrolka już się nie świeci. Zapaliła się znowu po jakimś czasie. Pojechałem do warsztatu, mechanik podpiął kompa i powiedział, że pokazuje błąd - zły skład mieszanki. Wykasował go i powiedział, że przyczyną może być przepływomierz i można jeździć. Pojeździłem trochę i zaczęły się problemy z obrotami. Przy normalnej jeździe silnik zaczynał szarpać przy zmianie biegów i po puszczeniu pedału gazu zostawał na trochę ponad 2 tys. obrotów, do tego falował. Tak było ze trzy razy, a potem pojawił się znów check engine i świeci się do tej pory. Słyszałem, że to może być też wina silniczka krokowego. Sprawdziłem też filtr powietrza bo nie pamiętam kiedy był wymieniany, był zabrudzony ale nie aż tak tragicznie. Macie jakieś pomysły co to może być?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sie 2018, 08:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Płynu chłodzącego dalej ubywa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sie 2018, 20:42 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Na razie nie. Żadnych wycieków nie zauważyłem.

-- Dodano: 6 sierpnia 2018, o 20:42 --

Co jest? Żadnych pomysłów czy wszyscy na urlopach? :) To na pewno nie jest przez ubywający płyn chłodniczy. Jutro wymienię filtr powietrza i przeczyszczę przepływomierz i okolice. Sprawdzę czy nie ma jakiś nieszczelności. Może to coś pomoże. <modlisie>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sie 2018, 21:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Świece, sonda lambda... Możliwości jest dużo. Fajnie by było jakbyś podał jaki dokładnie kod błędu pokazuje.

Wysłane z mojego XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
#xiaomilepsze

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 sie 2018, 07:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Tak jak napisał dejwid - bez kodów błędów nic Ci nikt nie powie, bo to wróżenie z fusów :)
Osobiście na myśl przychodzi mi sonda lambda, ale możliwości dużo.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 22:33 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
No właśnie zapomniałem o najważniejszym. Kolega podpiął wtyczkę interface OBD (taką kupioną na aukcji w necie) nie wiem na ile to jest miarodajne, ale wyszły takie błędy:
- P0113 Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit High
- P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
- P0171 System Too Lean
A tak przy okazji co to jest ta sonda lambda i gdzie to jest w silniku? :geek:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 22:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do wymiany przepływka, najpierw.

Przepływomierz powietrza mierzy przepływ i temperaturę powietrza.

Jest na obudowie powietrza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 11:02 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Sprawdzałem przepływomierz. Był zabrudzony, z jednej strony był czarny nalot na tej bursztynowej kropelce :) . Wyczyściłem to, ale nie wykasowałem jeszcze błędu, więc nie wiem czy to akurat to.

-- Dodano: 9 sierpnia 2018, o 11:02 --

Zajrzałem też do przepustnicy przy okazji. Była trochę zabrudzona. Chyba czas ją wyczyścić. Już ją raz czyściłem ale nie skalibrowałem, może to jest przyczyna.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 13:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Adaptacja przepustnicy, bo tak to się prawidłowo nazywa, dokona się sama z czasem i po przejechaniu kilkunastu kilometrów (może w tym czasie następować delikatne szarpanie albo falowanie obrotów) albo można to wykonać na postoju bezpośrednio po czyszczeniu nie ma znaczenia.
Wykasuj błędy, albo odepnij akumulator i wciśnij pedał hamulca na 30 sekund, to również powinno skasować błędy, tak jest przynajmniej w GH.

Jeżeli po czyszczeniu nadal będzie sypał błędami, możliwe, że wiązka do przepływomierza jest gdzieś uszkodzona?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 14:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te błędy mogą wskazywać na przepływke ale nie muszą oznaczać jej uszkodzenia.

Może przepływka, może lewe powietrze, może problem ze spalaniem Pb - świece zawory gniazda , może problem ze sondami...
A może złej jakości paliwo.
Masz LPG?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sie 2018, 23:03 
Świeżak
Offline
Od: 15.05.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: warmińsko-mazurski
Nie mam LPG. Świece niedawno wymieniane. Szczelność zaworów również niedawno sprawdzana, wtedy zostały wymienione 3 zawory. Paliwo zalewam przeważnie z tej samej stacji od roku. Nie wiem jak jest z sondami. Zauważyłem, że wąż od odmy jest spękany, ale chyba jeszcze szczelny. Może przez niego dostaje się lewe powietrze. Na razie przeczyściłem jeszcze raz przepływkę alkoholem izopropylowym, tym razem dokładniej. Także te dwa cienkie druciki od spodu, wcześniej ich nie zauważyłem i wykasowałem błędy. Jeżeli to nie pomoże to wyczyszczę jeszcze silniczek krokowy. Też myślałem, że przewody dochodzące do przepływomierza mogą być gdzieś przełamane, ale jak to sprawdzić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.