Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 09:04 
Amator
Offline
Od: 20.10.2015
Posty: 64
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
@suchareek, przy jakim przebiegu wymieniałeś olej? Chciałeś wyeliminować haczenie czy jakieś inne objawy miałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 09:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wymień hydrauliczny przewód elastyczny w układzie sprzęgła, nie będzie żadnego haczenia.
Oryginalny z czasem puchnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 09:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
kulka
Mam przebieg 174000. Ostatnia wymian była robiona przy ok. 90000. Więc stwierdziłem, że to już najwyższy czas, poza tym biegi czasami wchodziły ciężko. Czytając ten wątek wszyscy mówili, że po wymianie oleju jest lepiej. Ja też tak twierdzę.

Millerek
O, tego jeszcze nie słyszałem i nie widziałem, gdzie można takie coś dostać?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 09:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przykładowo tam gdzie zajmują się układami hamulcowym.
Przewód około 100zl. Zostawisz autko, zmierzą jakie są końcówki, zamówić lub dorobią na miejscu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 11:50 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Od ostatniej wymiany oleju tu na forum minęło pół roku.
Więc pytam bardziej doświadczonych :)
Jaki olej doradzicie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 12:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Olej Penrite 75W80, polecany przez naszego forumowego guru od olejów CzarnePaliwo

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 13:32 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Masz ten olej, czy polecasz bo kolega CzarnePaliwo poleca?
Polecał też jakiś japoński.
Widzę, że ten Penrite 75W80 to półsyntetyk. Nie jest be?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 13:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mam, jeżdżę od roku. Nic złego się nie dzieje.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 maja 2018, 17:24 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Sadze ze wazniejszy jest sam fakt zmiany oleju na swiezy i spelniajacy normy Mazdowskie a czy zalejesz Penrite czy Miksola to bedzie mniej wazne byle byl z pewnego zrodla;P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 15:16 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Mazda GH 2.0 DISI 155KM manualna skrzynia przebieg 105tys km. Proszę o pomoc w podjęciu ostatecznej decyzji. Który olej wybrać i dlaczego? :idea:
Użyty przez większą część osób z tego wątku FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 czy może jednak zdecydować się na RAVENOL MTF-2 75W80?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 20:20 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 - to jest olej w specyfikacji GL-5 :wink:

Nie polecam stosowania olejów GL-5 w tych skrzyniach, mimo, że w europejskich instrukcjach jest zapis GL-4/GL-5. W instrukcjach na rynek amerykański czy japoński nie ma już mowy o GL-5 w kontekście skrzyni biegów.

Tutaj jest obszerne opracowanie tyczące GL-4 i GL-5: http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf ;)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 21:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Właśnie dlatego do końca nie byłem przekonany do Fuchsa. Dzięki CzarnePaliwo :) Zamawiam olej Ravenol o specyfikacji GL-4 <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 00:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.06.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: podlaski
RAVENOL STF Synchromesh Transmission Fluid, czy jest to olej tylko do GM and Chrysler ? Pytam ponieważ olej ten ma znacznie mniejszą lepkość od proponowanego powyżej RAVENOL MTF-2 75W-80, oby nie za małą. Z tego co do tej pory się dowiedziałem, olej z niską lepkością będzie lepiej współpracował z synchronizatorami co przełoży się na dokładniejszą zmianę biegów. Proszę o opinie użytkowników.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 20 cze 2018, 14:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
20 czerwca 2018, o 01:41 tomo986 napisał(a):
RAVENOL STF Synchromesh Transmission Fluid, czy jest to olej tylko do GM and Chrysler ?


W zasadzie tak. Nie polecam stosowania tego oleju w przypadku manualnych skrzyń biegów montowanych w Mazdach 6 GH. Nie spełnia wymaganych przez Mazdę specyfikacji. Jest dobrym produktem, ale nie do tej aplikacji.

https://ravenol.pl/oleje-przekladniowe- ... Fluid.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lip 2018, 07:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hmm a ja zmieniłem niedawno na Millers trx synth 75w80 gl5. Tu pytanie czy moge teraz wymienic na 75w90 gl4 ? Skoro gl5 niekorzystnie moze wpływać na skrzynie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 10:05 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Paolo2704, tak, polecam powrót do GL-4. Zgodnie z tym opracowaniem: https://widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

W swojej Maździe mam od ubiegłego lata wlanego Amsoila MTG 75w90 (GL-4):
https://czarnepaliwo.pl/75w90/28-amsoil ... 0946l.html

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 20:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2017
Posty: 13
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzięki, to zmienię na ten co ty masz, mam nadzieje że warty swojej ceny oraz że pomoże przy moim problemie z 2 biegiem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 18:49 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie moglibyście mi polecić jakiś odpowiedni i dobry olej do manualnej skrzyni biegów w mazda 6 2.2 GH 163KM 2010r?
Z góry Wszystkim dziękuję za porady.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano Pt, 13 lip 2018, 16:08 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 18:13 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
mateusz8 Witaj. Ja ostatnio do swojej zalałem RAVENOL MTF-2 75W80. To co zauważyłem na plus to lepiej wchodzi 1 i 2 bieg.

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 22:09 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dziękiz a odpowiedz :)
A mógłbyś mi powiedzieć ile tego oleju do tej skrzyni mniej więcej wchodzi ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 00:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
2,5 litra

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 11:16 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Czyli rozumiem że olej z aukcji na allegro o numerze: 7154775518
Będzie dobry? I muszę kupić 3 butelki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 13:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zakupiłem jakiś czas temu olej Titan fuchs 75w80 i teraz nie wiem czy go zalewać czy też nie. Dużo z Was zmieniło olej właśnie na ten Titan i go chwali. Ale niby za bardzo nie można go zalewac bo ma klasę gl-5. Ciekawią mnie opinie osób które zrobiły na nim sporo kilometrów i jakie mają odczucia. Czy skrzynia chodzi lepiej,ciszej i czy nie dzieje się z nią coś niepokojącego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 17:47 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
15 lipca 2018, o 14:50 ziomecor72 napisał(a):
czy nie dzieje się z nią coś niepokojącego


Raczej nikt nie zagląda do skrzyni, żeby zauważyć przyśpieszone zużycie synchronizatorów. Nikt też na dzień dobry, nie wyrazi niezadowolenia, ponieważ proces wycierania synchronizatorów jest powolny.

Cytuj:
When someone tells you that their GL-5 covers GL-4, remember they are correct as far as EP
protection, but that is only half the answer. When they say their Sulfur/Phosphorous additive will not
corrode the yellow metals, they are also correct, but if there are enough to meet GL-5 protection, they
will slowly peel away your brass synchronizers.


https://widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 11:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzięki czarnepaliwo za info :) Tego Fuchsa będę musiał odesłać. A coś byś polecił do mojej Mazdy nie za miliony monet w klasie 75w80?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lip 2018, 10:16 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ravenola MTF-2 75w80 GL-4: https://czarnepaliwo.pl/glowna/326-rave ... 80-1l.html

Odnośnie ceny - warto pamiętać, że olej w skrzyni biegów w tym modelu wymienia się wg. instrukcji co 100 tys. km. Nie warto próbować oszczędzać na zakupie 3 butelek oleju mając w perspektywie tyle tysięcy kilometrów eksploatacji :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lip 2018, 11:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Tomek a co powiesz o oleju który ja zalałem motul gear 300 75w90 w specyfikacjach pisze API GL-4/GL-5 ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lip 2018, 12:38 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Lucasbadboy,

Cytuj:
You need to realize that an oil with GL-4/GL-5 on the label is a GL-5. It is not appropriate for
synchronized transmissions.


https://widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lip 2018, 18:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to super ;(((Kuzwa przed kupieniem i wymiana ludzie to kupowali i wymieniali na ten a teraz jest beee. Dobra 2 lata na nim jeżdżę zrobiłem 20tys km jakie ewentualne szkody mógł mi wyrządzić ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lip 2018, 07:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Ok, rozumiem, że GL-4 różni się od GL-5. Jednak czemu producent w specyfikacji napisał, że może być olej o tych dwóch różnych oznaczeniach? Bo chyba nie po to, żeby nam się skrzynie rozpadły?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.