Teraz jest Wt, 19 mar 2024, 06:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 19:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Niestety dziś zauważyłem, że pękła mi osłona lewego dolnego sworznia wahacza.
https://photos.app.goo.gl/ovmTJLfrkceQ4gfJ3
https://photos.app.goo.gl/olvf1EqxSiW12omy1
Nie ma nigdzie samej gumy, więc zamówiłem cały wahacz. Czy jest szansa, że gumowa osłona z mazdy 6 GG podejdzie do mojej GH?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 13:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Sprawa załatwiona. Osłona z mazdy 6 gg, wahacza prostego pasuje dobrze. Czas wymiany może z 15 min. Obyło się bez ściągaczy.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano N, 4 lut 2018, 13:32 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 13:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Możesz podać więcej szczegółów dotyczących wymiany?

Rozumiem, że wystarczy odkręcić te trzy śruby od dołu i nową osłonę po prostu się nakłada czy jakoś zaciska?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2018, 14:11 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Osłona trzyma się na kołnierzu poprzez sprężystą obejmę - da się ją dość prosto zdemontować i ponownie założyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 02:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Tak, wystarczy odkręcić 3 śruby. Jeśli stworzeń nie chce wyjść to można ostukać wahacz. Nie bić w stworzeń! Osłona mocowana jest na taki pierścień/sprężynę z dwoma zwojami. Wystarczy lekko śrubokrętem podważyć. Pamiętajcie uzupełnić smar. Ja śruby doleciałem na średni klej żeby się same nie odkręciły

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 06:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Daj znać proszę od jakiej Mazdy 6 GG dopasowałeś? Chyba, że wszystkie mają to samo zawieszenie wtedy nie ma znaczenia od jakiej?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 07:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
wszystkie maja te same wahacze z GG/GY


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 21:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
"tomekkoko" a pamiętasz może jaki rozmiar klucza jest potrzebny do śruby od sworznia ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 09:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Nie pamiętam. Kumpel mechanik mi to w warsztacie robił.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 10:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
PawelR nakrętka na śrubie sworznia pasuje się z nasadką o rozmiarze 23 dzisiaj testowałem :)
Zakupiłem używany wahacz przedni dolny do GH (wszystkie wersje silnikowe mają ten sam wahacz) i mam już zdemontowaną osłonę sworznia, zaraz zamawiam nowe i będę próbował spasować osłony z GG, stay tuned :D
Oryginalna osłona trzyma się na sworzniu przy pomocy metalowego drucika, widoczny na zdjęciach poniżej.


@update
Zamówione osłony, zamiennik marki NTY - ZSD-MZ-001G, nr OEM GJ6A-34-551A, dostępny od ręki na allegro.
Montaż - bez problemu pasuje idealnie idealnie na sworzeń w wahaczu do Mazdy 6 GH, także szczerze polecam :)
Poniżej cała masa zdjęć <spoko>


sworzen1.JPG
sworzen2.JPG
sworzen3.JPG
sworzen3_1.JPG
sworzen11.JPG
sworzen12.JPG
sworzen13.JPG

sworzen4.JPG
sworzen5.JPG
sworzen6.JPG
sworzen7.JPG
sworzen8.JPG
sworzen9.JPG
sworzen10.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 10:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.06.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Jakiego smaru używałeś? Z jakimi momentami przykręcałeś śruby?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 12:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja tego nie wymieniałem, te zdjęcia to tylko prezentacja dla innych użytkowników na kupionym przeze mnie używanym wahaczu. Osobiście oddaje auto jutro do mechanika na wymianę tych gum. Oni będą smarować :)
Momenty dokręcania śrub masz na zdjęciach poniżej. IMG_20180712_134001.jpegIMG_20180712_133903.jpeg

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 13:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.06.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A masz gdzieś kompletną serwisówkę do gh?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 23:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja już jestem po wymianie osłon u mechanika (ja zapłaciłem 80 zł). Zrobiłbym sam ale nie mam klucza tak mocnego żeby odkręcić te nakrętki. Klucz pneumatyczny jest wskazany, pytałem chłopaków to chwilę z tym walczyli :)

Robota jest prosta:
1. Odkręcamy trzy zaznaczone nakrętki.

2. Ściągamy w dół uchwyt/gniazdo w którym siedzi sworzeń. Polecam użyć jakiegoś środka penetrującego spryskać obficie dookoła sworznia i zostawić na chwilę, dość mocno się to zapieka, dodatkowo jest to na wcisk. Widać na zdjęciach w poprzednim poście jaki kształt ma sworzeń.

3. Wymieniamy osłonę.

4. Montujemy w odwrotnej kolejności.

5. Gotowe :)

Widoczne uszkodzenie osłony sworznia:
IMG_20180713_194231.jpeg

Te trzy nakrętki należy odkręcić. Dwie zewnętrzne są od uchwytu/gniazda w którym siedzi sworzeń. Środkowa to nakrętka sworznia.
IMG_20180713_194016.jpeg

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 08:30 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
To dziwnie - u mnie w GG odkręcałem ręcznie te nakrętki na klucz 23 :)
Ale zależy jak jest to zapieczone.
Ja u siebie wymieniałem cały wachacz. W prawdzie średnia półka ale już dwa lata bez problemu daje rade.
Koszt to było 120zł + samodzielna wymiana :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 paź 2018, 19:18 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mi przed chwila wyeminili te gumy z dwoch stron bo byly popekane, pasuja od mazdy gg, gumy wyslal mi Michal z mazdy parts, polecam zamowic rowniez smar do przegubow oraz zaciski do gum w ksztalcie koleczek ktorych czesto nie dostaje sie w zestawie..czasami niestety jak u mnie ciezko wybic zwrotnice ze sworznia:D powodzenia!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 lis 2018, 15:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 89
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Potwierdzam, osłona sworznia z poprzedniego modelu pasuje idealnie. Moje obie też były popękane. Zakupiłem na allegro.
Dzięki chłopaki za sprawdzenie :)

IMG_20181102_125841.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 11:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 51
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Jakiego smaru użyć do sworznia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 sie 2019, 18:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Przede wszystkim syntetyczne aby nie były na bazie mineralnej, molibdenowe z litem, np. ten:
ORLEN GREASEN EP-23
Red Line do przegubów CV-2

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 sty 2020, 16:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 516
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
U mnie też już po oberacji wymiany gumek. Wszystko zgodnie z opisem dejwida.Poszlo powiedział bym gładko,prawa rozpoznanie i złożenie 45min lewa wiedzialem co i jak równe 25min :)
Odkręciłem nakrętke sworznia całkowicie żeby później lżej szła.Zakręciłem nie do konca,tak żeby uderzając nie uszkodzić gwintu, kilka razy młotkiem i sworzeń wyskoczył.
Później warto mieć imbus, sworzeń będzie się obracał ale przytrzymujemy go i płaskim 24 odkręcamy nakrętke.
Następnie nasadka 23, przedłużka 30cm i odkręcamy dwie śruby i gotowe.
Zestaw naprawczy jw, cena tak niska ze nawet się na alle smarta nie załapał :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 20:46 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam. Osłona sworznia ZSD-MZ-001G wachacz zagięty.
ZSD-MZ-000G wachacz prosty.Która będzie prawidłowa ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 mar 2020, 21:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 516
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Pytanie do czego potrzebujesz? Jak do sworznia to przecież masz na zdjęciu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 mar 2020, 17:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Potrzebuję wymienić osłonę w wahaczu prostym dolnym,tak jak u Ciebie.Natomiast według opisów sprzedających z allegro osłona o symbolu ZSD-MZ-001G dedykowana jest do wahacza zagiętego.Stąd moje pytanie ,czy te osłony są jednakowe?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 08:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
z tego co mi wiadomo to se te same


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 14:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jak ja zamawiałem to z tego co pamiętam, jedna miała ten metalowy drucik w zestawie, a druga nie i to była różnica.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 17:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ok. Dzięki. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 21:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Witam z jakim momentem dokręcić śrube nr.1


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 21:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wrzucałem kilka postów wyżej schematy z instrukcji serwisowej...

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2020, 21:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 516
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jak zawsze z czuciem i będzie ok :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2020, 02:08 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 49
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Panowie, a realnie to ile mechanik za to powinien skasowac ? Może przedziałem polece: od 200 do 300 albo od 400 do 500 ?
Powyżej 600 nie pytam bo to już nowy wahacz będzię od Meyle-sa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.