Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 12:33 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Cześć,
tematów z tym problemem jest parę, ale niestety nie odnoszą się do mojego przypadku.
Od zakupu auta po mniej-wiecej 3 miesiącach zauważyłem lekkie "dławienie"/"szarpanie" auta przy przyspieszaniu. Problem pojawiał się na 2 biegu.
Po kilku przeczytanych tematach dowiedziałem się o wyczyszczeniu przepustnicy.
Wyczyściłem-problem nie zniknął.
Po jakimś czasie zjawisko powiększyło się o bieg 3, 4, a nawet lekko odczuwalnie na biegu 6 (tak szóstym).
Poczytałem i propozycja padła na wadliwe działanie zaworu EGR (spalanie w granicach 13 litrów więc ponoć za dużo nawet przy dynamicznej jeździe, falowanie obrotów na postoju, bądź dojeżdżaniu do skrzyżowania ORAZ szarpanie przy przyspieszaniu).
Zawór został zaślepiony. W kompie funkcja zaworu wyłączona i...
NIC!!!
Zjawisko nie zniknęło. Ba, nawet jest coś nowego.
Po zaślepieniu zaworu spalanie paliwa teoretycznie powinno lekko się zmniejszyć. Dziwne, bo u mnie wzrosło o plus-minus 2 litry na 100 km.
Co może być przyczyną obu zjawisk - szarpanie auta oraz spalanie.
Dodatkowe czynności wykonane:
zmienione świece na nowe, wyczyszczone sitko w pompie paliwa.

Mazda 6, GY, 2.0B, 147KM.

Pozdrawiam,
Michał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 13:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 259
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ja bym obstawił cewkę. Miałem takie zjawisko jak założyłem gaz i jeździłem i dręczyłem gazownika że mi coś źle zrobili dwa dni później zadzwonił gazownik żebym przyjechał wyjął z czyjejś 6 aparat założył do mnie i jak ręką odjąć, tylko ja miałem w zakresie 2-3 tyś obrotów. No i ja mam jedną cewkę i kable a Ty masz chyba cztery.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 14:16 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
zgodzę się.
u mnie między 2 -2,5 tysiąca jest objaw i jest strasznie denerwujący.
I jeszcze podczas redukcji z 5 na 4 żeby wyprzedzić to strasznie dławi. Od jakiegoś czasu nie wyprzedzam bo strach.
O cewce nie przypominam żebym coś słyszał. Ale mam nowy trop. Dzięki.

-- Dodano: Pt, 19 lut 2016, 14:16 --

dopiszę zapytanie z ciekawości.

Możliwe, że przykładowo kolektor ssący ma gdzieś nieszczelność? Uszczelka albo pęknięcie i zasysa lewe powietrze i dlatego szarpie?? Tylko te spalanie nie wiem do czego podłączyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 14:33 
Świeżak
Offline
Od: 25.04.2014
Posty: 31
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
Sondę sprawdzałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lut 2016, 14:48 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Sondę :arrow:
:idea: no nie
ale to jest dobry pomysł <spoko>
mam następny punkt zaczepienia.
dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 12:36 
Świeżak
Offline
Od: 03.09.2016
Posty: 33
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jak sobie poradziłeś z tą usterką ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 wrz 2016, 14:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A takie banalne sprawy jak przepływomierz czy filtr powietrza sprawdzałeś? Może coś przytkane lub brudne i idzie zła mieszanka paliwowo-powietrzna?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 09:01 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Cześć.

Wracając do tematu. Wymieniłem cewki i nie ma poprawy.
Dokładniej to dogadałem się z klientem, który ma identyczną Madzię i u niego nie ma problemów. Wymieniłem cewki pojeździłem parę godzin i niestety tak samo. Wymieniłem jeszcze przepływomierz i też nic. Czy jak nie pali się Check to sprawdzać sondę? Jeden mechanik powiedział że nie trzeba.

Dopisując:
Sprawdzone i wymienione:
-cewki
-kompresja
-sitko w pompie
-filtr powietrza nowy
-wyczyszczona przepustnica
-ciśnienie paliwa 4 bar (mechanik mówi, że idealne)
-świece
-przepływomierz
-na komputrze brak błędów.
-sprawdzony jeszcze zawór EGR

Jeśli ufać mechanikom to moje autko jest w 110% sprawne. Nikt nie wie co jest.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 20:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Brak Check'a nie oznacza' że sonda jest sprawna. U mnie nie świecił a sonda była do wymiany.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czyli po podpięciu pod kompa żadne błędy się nie wyświetlają? Trochę dziwne.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 21:55 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Nie jest to dziwne. Sonda lambda działa ale źle przetwarza dane wejściowe i wyjściowe. Sonda może być uszkodzona elektrycznie ale i mechanicznie. Jeśli w samochodzie są dwie sondy to może nie wyświetlić błędu. Miałem taki przypadek ostatnio w focusie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 22:07 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Ja tak miałem w Madzi więc nic dziwnego, że u Ciebie może być podobnie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 gru 2017, 22:11 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Czasem wystarczy gdzieś przywalić wydechem i ceramiczna część sondy się posypie. Część odpowiedzialna za pomiar zawartości tlenu, oraz temperatury nie będzie odseparowana i już będą inne dane wejściowe lub wyjściowe do przetworzenia dla komputera.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 sty 2018, 16:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.01.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam.Takie objawy może dawać uszkodzony wariator /koło zmiennych faz rozrządu/.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 19:37 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Hejka. Jestem po sprawdzeniu sond. W jednym warsztacie pod kompem obie działają dobrze. W tym samym warsztacie sprawdzili czy nie są uszkodzone mechanicznie - Nie są. W innym warsztacie po podpięciu do kompa mechanik powiedział, że nie może "odnaleźć" jednej z sond. A druga działa poprawnie. I w tym warsztacie podpowiedział, że mam zapchany katalizator. Czy to możliwe? Wiem, że takowa część nie jest tania i się zastanawiam czy wymieniać. Może coś ktoś podpowie coś mądrego bo ja już głupieję.

Jak pisał #wolodyj2 wariator sprawdzony i jest (chyba) wszystko w porządku.

-- Dodano: 12 maja 2018, o 20:02 --

Siemka, podpowiedzcie mi czy warto kupić katalizator używany? Według jednego mechanika mój jest zapchany więc rozważam kupno. Czy może kupić jednak sondy lambdy? Jeżeli sondy to czy uniwersalne po 200 - 250 zł sztuka i są one bez kostek czy wydać po 800 zł za sztukę z kostkami? Czy w ogóle uniwersalne będą dobre?
Czy łączenie kata z tłumikiem środkowym trzeba spawać? Chcę zrobić to sam bo warsztatom nie ufam. Dodam jeszcze link z ofertą. Co o tym myślicie? http://allegro.pl/katalizator-kat-mazda ... 77098.html

-- Dodano: 25 maja 2018, o 20:37 --

halo?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 20:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja bym nie kupował drugiego katalizatora. Ludzie specjalnie wycinają kata, bo niby auto wtedy lepiej trochę na obroty się wkręca. Z tego co kojarzę, to jedna sonda jest w katalizatorze a druga za nim? Wstawiasz wtedy strumienice, tylko chyba trzeba dać jakiś emulator żeby oszukać komputer. Osobiście bym auto wstawił do kumatego gościa od wydechów i Ci to ogarnie. Kiedyś sam podpytywałem się w warsztacie i bez problemu takie rzeczy robią. Tylko pamiętaj że za taki padnięty katalizator na szrocie też można parę groszy dostać :wink:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 08:00 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Dzięki za radę. Jeżeli chodzi o strumienice to jeden mechanik mówił mi żeby tego nie robić bo emisja spalin jest za wysoka i przeglądu nie przejdę. Uwierzyłem mu ponieważ w marcu tego roku na przeglądzie pierwszy raz jak pamiętam sprawdzali mi emisję CO2. Aż się trochę zdziwiłem. Dlatego zamówię jakiś używany katalizator. Nie będzie chyba w gorszym stanie od mojego?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 08:11 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie wiem jak w większych miastach, ale ja jeszcze nigdy nie miałem mierzonej żadnej emisji spalin. Zobacz z drugiej strony ile jest aut z wyeksploatowanymi silnikami czy takimi które jak smoki przepalają olej ( nawet na Naszym forum) i uważasz że emisja spalin w takich pojazdach mieści się w normie? Trzeba pojechać na taką stację gdzie nie szukają dziury w całym. Używany katalizator jak zamowisz też nie wiesz w jakim jest stanie, a dodatkowo koszt chyba będzie wyższy niż strumienicy? Wybór jednak należy do Ciebie.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 cze 2018, 10:51 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Miasto nie jest większe. Zwykłe Suwałki. Też się trochę zdziwiłem, ale z drugiej strony słyszałem, że mają sprawdzać.
Trochę się pobawiłem z Katatalizatorem. Znalazłem klienta, który zgodził się (za niewielką opłatą) na zamiankę.
Od razu po starcie widać dokuczający autko problem, nawet po przejechaniu 50 kilometrów problem nie znikł. Czyli to nie Kat. Teraz umówiłem się na wymianę sond. Już się umówiłem. Tylko pytanie czy uniwersalne (po 150-300zł) będą dobre? Nie stać mnie niestety na oryginalne po 800> .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 cze 2018, 22:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Ja wymieniałem sondę na taką http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6- ... ZGUyMzA%3D i działa bez problemu od jakiś 8tysięcy km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:29 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
3 czerwca 2018, o 23:09 Darro napisał(a):
Powiedz jak kupie 2 takie to będzie git? Wiem że jedna jest 4 a druga 5 pinowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 15:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Nie będzie, :sad: Katalizator to nie DPF żeby wycinać a strumiennica koni nie doda, przy padającym kacie miałbyś kody błędu, Jak nie te sondy to może silniczek sterowania przepustnicą np. Ci szwankuje i jest do wymiany a nie tylko do przeczyszczenia.. Ciekaw jestem czy podłączając pod kompa byłoby widać jej pozycję czy raczej miejsce w którym powinna się znajdować wg CPU


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 20:10 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
Swego czasu autko było w Gdańsku w serwisie mazdy. Osobiście nie byłem przy tym, ale z tego co się dowiedziałem to żaden błąd w kompie nie wystąpił. Nawet "specjaliści" z serwisu nie umieli, może bardziej nie chcieli znaleźć problemu. Wymienię te sondy i zobaczym. Gdzie znajduję się silniczek o którym pisałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 21:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
To co miałem na myśli to sie nazywa "czujnik położenia przepustnicy" taki czarny moduł elektroniczny przykrecony do przepustnicy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 14:32 
Świeżak
Offline
Od: 09.05.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podlaski
no no, wiem o co chodzi. Myślałem, że jak wymiana to tylko cała przepustnica. Poszukam popatrzę i sprawdzę. Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 22:32 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
5 czerwca 2018, o 16:29 Michcik napisał(a):
3 czerwca 2018, o 23:09 Darro napisał(a):
Powiedz jak kupie 2 takie to będzie git? Wiem że jedna jest 4 a druga 5 pinowa.

Wymieniłem jedną, druga była sprawna. Jak masz pewność, że obie padły to wymieniaj na te zamienniki, u mnie działa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 cze 2018, 23:56 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Co do katalizatora to można założyć uniwersalny - mam taki wymieniony w Focusie i działa bez problemu :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 cze 2018, 14:03 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam podobne objawy. Szarpie gdy wcisnę mocniej pedał gazu. Może faktycznie łapie lewe powietrze.
Jak trzymam na wolnych obrotach to prawie w ogóle nie szarpie, ale jak mam włączoną klimę to wtedy wolne obroty są mocno zmienne i rzuca/szarpie silnikiem.

Wrzucam screena z podglądu przepustnicy i przepływomierza na wolnych obrotach. https://ibb.co/bE1sud

Wygląda na to, że nagle do silnika wpada więcej powietrza, ale nie dlatego, że przepustnica się nagle otwiera. Czyli może lewe powietrze? Albo idzie błędny feedback z przepustnicy i tak jak ktoś pisał trzeba wymienić sensor położenia przepustnicy?

-- Dodano: 18 czerwca 2018, o 15:03 --

Popatrzcie na ten film oraz komentarz pod nim. https://www.youtube.com/watch?v=-k_yMNynRaU


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 cze 2018, 14:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Przepustnica szaleje, no ciekawe, ciekawe. Może pasuje od wersji GH.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 08:14 
Świeżak
Offline
Od: 17.12.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wczoraj odebrałem z warsztatu. Przyczyną szarpania u mnie były przewody zapłonowe. Ich wymiana razem ze wszystkimi świecami rozwiązały problem. Auto chodzi idealnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.