Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 05:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 18 lut 2018, 23:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Moje wczesne wrażenia są pozytywne.
Jadę 50kmh, oczywiście jest 6tka załączona.
Wciskam gaz w miarę szybko do końca bez kicka i jest ultra błyskawiczna redukcja na 3 bieg i piękne wręcanie w obroty. Przetestowałem wielokrotnie. To jest bardzo powtarzalne.

Można nacisnąć wolniej i wtedy jest redukcja na 4ke i efekt przyspieszania znacznie gorszy. Ewentualnie jeszcze wyraźnie wolniej wciskając gaz i wtedy najgorzej, zaczyna przyspieszać z 6tki bez redukcji (może 5tki).

Co ciekawe łatwo i powtarzalnie można redukować z 6 na 3 (trudniej celować z redukcją z 6->4).

Kicka nie robiłem jeszcze, mam 1k przebiegu.

Tryb sport, raczej rewelacja. Na pewno przy tej samej sile nacisku na pedał samochód dostaje o wiele więcej paliwa.
W momencie przyłączenia czuć to wyraźnie :-) oraz jak było mówione obroty.

Brakuje mi póki co, że nie widzę na jakim biegu jestem.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 lut 2018, 07:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
18 lutego 2018, o 23:04 mazter napisał(a):

Brakuje mi póki co, że nie widzę na jakim biegu jestem.

Forscan plus telefon i masz podgląd biegu i temperatury oleju na żywo :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 18:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
Witam Szanownych Forumowiczów!

Jestem nowy mną forum i o razu z problemem☹

@WORCIK i ŚWIEŻAK,

czy udało wam się rozwiązać problem z gaszeniem silnika i niewyłączającym się radiem, gdy skrzynia jest w pozycji P?

Dzięki i pozdrawiam,
F.Share


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 18:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
9 marca 2018, o 18:24 Forshare napisał(a):
ŚWIEŻAK
lol

Otóż nasze problemy dotyczyły różnych wersji AT, ja mam FL2/MY2017, a problem przedlifta jest bardziej zaawansowany.
Przedliftem trzeba wymieniać raczej przycisk.

W moim przypadku wizyta 2h w ASO pomogła. Rozkręcili, oszlifowali jakiś kawałek plastiku źle odlanego skręcili i chodzi już idealnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 mar 2018, 18:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
9 marca 2018, o 18:24 Forshare napisał(a):
czy udało wam się rozwiązać problem z gaszeniem silnika i niewyłączającym się radiem, gdy skrzynia jest w pozycji P?


Dajesz w N. Gasisz silnik. I dajesz w P. I radio dalej gra, telefon dalej podłączony. Jednak po iluś tam minutach i tak się wyłącza (tak jak lampki), ale ten czas jest chyba ustawiany w MZD.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 mar 2018, 15:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
upsss napisalim równocześnie z KM, chociaż ja tam się nie patyczkuję z N -
chcesz słuchać radia lub rozmawiać przez handsfree po zatrzymaniu auta - wyłącz silnik w każdej innej pozycji niż P, potem przesun wajchę na właściwe miejsce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 16:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: dolnośląski
Witam,

Dzięki za odpowiedzi. Odnośnie wymiany przycisku to ja go nie posiadam. Przed liftem jest taka oldskoolowa dźwigania z "labiryntem".
Nie wiem, czemu na tel. przeglądając forum nie widziałem podpowiedzi z selektorem itp. :idea:

Zanim nie pojadę do serwisu ASB, jako tymczasowe rozwiązaniem sprawdzę opcje z wyłączeniem silnika w pozycji innej niż P i później na P ze względu na zużycie aku (jeżdżę krótkie dystanse). Myślę jednak, że "multimedia" wyłączą się po takim samym czasie jakbym dał od razu na P :/

Pozdrawiam,
F.Share


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 mar 2018, 11:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.10.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Problem z brakiem wyłączenia elektroniki przy przejściu dźwigni zmiany biegów na P polega na uszkodzeniu selektora zmiany biegów.
Wymieniłem w ASO w Lublinie, koszt 420 zł. Wszystko działa poprawnie.

-- Dodano: 14 marca 2018, o 11:32 --

Proszę o radę odnośnie pracy skrzyni at.
Już dwa razy miałem sytuację tak jakby jazdy na sprzęgle. Obroty silnika wzrosły, ale samochód nie jechał.
Skrzynia AT 88 tys km, bez jakichkolwiek ingerencji.

-- Dodano: 14 marca 2018, o 11:34 --

oprócz wymiany selektora :) ale problemy były już przed wymianą :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 kwi 2018, 23:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Trochę odgrzewane, ale imho warto napisać - tak jak napisał mazter - reakcja skrzyni zależy nie tylko od tego jak mocno wciśniemy pedał, ale również od tego jak szybko. Szybko wciskając pedał ledwo do połowy skrzynia często redukuje dużo mocniej niż powoli wciskając go do końca (bez kickdown).

Do tego dochodzi kwestia jak jechaliśmy przez ostanie kilka minut (ciężko mi oszacować dokładny czas) - jeśli dynamicznie to redukcja jest zauważalnie szybsza i mocniejsza, jeśli spokojnie, to i skrzynia odpowiada spokojniej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2018, 18:16 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 13.12.2016
Posty: 108
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Witam. Miał ktoś już problem z nie równym przyspieszaniem mazdy w automacie? Jak patrze na obrotomierz podczas przyspieszania to wskazówka nie pnie się płynnie do góry tylko ma jakieś zawachania. Nie jest to jakoś bardzo odczuwalne, ale wydaje mi się, że wcześniej tego nie było. Ogólnie mam wrażenie, że może slizgac sie sprzęgło bo ruszenie z piskiem opon jest wrecz nie realne. Ale odejście ma dobre

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 kwi 2018, 19:29 
Offline
Zmieniałeś olej w skrzyni? Od tego bym zaczął. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 maja 2018, 21:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.05.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
<zajety>
WORCIK napisał(a):
WITAM

Koledzy od jakiegoś czasu mam problem z tym, że auto nie widzi położenia drążka zmiany biegów w automacie w pozycji postój P.

Po przełączeniu skrzyni w pozycję P i naduszeniu przycisku start/stop aby wyłączyć auto silnik gaśnie ale gra radio i nie można jego wyłączyć ani zamknąć samochodu z pilota. Na wyświetlaczu pojawia się napis Set Shift Lever to "P".
Dopiero po kilkukrotnym poruszaniu dźwignia zmiany biegów i ponownym włączeniu i wyłączeniu auta komputer dobrze odczytuje położenia skrzyni biegów i można wywłaszczyć dopiero auto.

Czy ktoś już miał ten problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 08:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem pięknej szóstki Soul Red. Auto wspaniałe ale...pojawił się problem pojedynczego stuknięcia przy ruszaniu. Takie tępe wyraznie słyszalne puknięcie. Problem nie występuje przy hamowaniu , skrzynia nie szarpie.

-- Dodano: 26 maja 2018, o 08:28 --

Czy ktos moze mi pomóc w tym temacie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 09:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To jest jakiś przegub kulowy przy maglownicy prawdopodobnie, błaha sprawa , zdarza się niektórym użytkownikom.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 11:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Auto ma 27 tys przebiegu krajowe potwierdzone w serwisie. Jaki koszt moze byc takiej naprawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 11:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Z takim przebiegiem to chyba na gwarancji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 maja 2018, 16:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Właśnie nie poprzedni właściciel na czas nie zrobił drugiego przeglądu...i utracona gwarancja pytałem w aso


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 maja 2018, 21:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.01.2018
Posty: 69
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Czy za każdym razem jak wciśnie się pedał na maksa w podłogę to ma włączyć się kickdown?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 maja 2018, 22:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Tak, za każdym razem. Moim zdaniem kickdown może mieć jednak różne skutki, w zależności czy wciśniesz na maksa szybciej czy woniej, czy może jeszcze z klikiem (szybciej lub wolniej :lol: ). Skutki w postacie zrzucenia w dół o 1 do 3 biegów, może i 4-ech w niektórych przypadkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 maja 2018, 06:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 17.01.2018
Posty: 69
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Z klikiem? Mógłbyś bliżej coś powiedzieć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 maja 2018, 06:28 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Jak dociśniesz podał gazu na maxa do podłogi użyj jeszcze dodatkowej siły, zdecydowanie mocniej. Poczujesz charakterystyczny klik! :wink:
Jak Ci się uda nie będziesz miał wątpliwości że to jest właśnie to :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 cze 2018, 12:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.04.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam.

Mam następujący problem:
kiedy chcę wyłączyć silnik i przełączam drążek skrzyni biegów do pozycji P, na wyświetlaczu prawidłowo wyświetla się P, natomiast po wyłączeniu silnika na wyświetlaczu obok licznika wyświetla się na czerwono napis "Set shift lever to "P"". do tego jeszcze nadal pozostaje zasilanie na komputerze sterującym, ponieważ nie wyłącza się wyświetlacz radia. W konsekwencji tego nie można zamknąć auta.
Wydaje mi się, że jest odpowiedzialny za to jakiś czujnik położenia drążka skrzyni, ponieważ jak ruszę lekko drążkiem i docisnę go do położenia "P" to komunikat znika i mogę wyłączyć zasilanie.

Czy ktoś z Was się już z tym spotkał? Proszę o pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 cze 2018, 15:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Koledzy pisali już i tym, i tak, zgadza się chodzi o ten czujnik lewarka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 cze 2018, 21:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 7
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Panowie, szybki strzał :)
Jaki symbol ma automatyczna skrzynia biegów spięta z silnikiem 2.5 w Mazdzie z 2017?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 09:01 
Świeżak
Offline
Od: 02.12.2016
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
26 maja 2018, o 10:19 Smook napisał(a):
To jest jakiś przegub kulowy przy maglownicy prawdopodobnie, błaha sprawa , zdarza się niektórym użytkownikom.

Hej, mam dokładnie to samo.
Z informacji które posiadam to jest do WYMIANY cała półoś, bo nie ma przegubu do AT ?!
ASO krzyczy za nią ok 3800 NETTO :D
Zastanawiam się nad regeneracją półosi.
Czy ktoś takie coś praktykował, a może jednak jest jakieś rozwiązanie na to stukanie przy załączaniu biegu?

Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 cze 2018, 10:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Robił ktoś ten przegub kulowy po gwarancji? Jak to wyglądało?

Mam podejrzenie, ze to wlasnie to ustrojstwo jest odpowiedzialne za kilkniecie u mnie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 16:47 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ma pytanie: czy przy zimnym starcie wyjazd z garazu na wstecznym przelaczenie na P hamulec reczny zalaczony po kilkunastu sekundach zwolnienie hamulca I pruba przelaczenia na D lewarek przesuwa nie z wyraznym oporem I lekkim szarpnieciem dodam ze dzieje sie tak tylko przy zimnym silniku ocztwiscie hamilec zasadniczy wcisniety mocno w podloge przy zwalnianiu recznego. I co dziwnie nie zawsze tak jest...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 20:25 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Co ile km powinno się wymienic olej ? mam 70tys teraz i skrzynia czasami szarpnie, w aso robili reset i nie pomogło.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 21:04 
Offline
Co koło 60 .


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 20:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mazda 4 miesiące po gwarancji.80 tyś km przejechane-kupiona przeze mnie w ASO.

Jechałem normalnie autostardą i po zjezdzie na parking przy 20km/h zaczęła skakać jak hmm zając.Telefon do assistance i laweta do ASO.Może to dziwnę, ale nawet po gwarancji serwisowałem w Aso wiec to pierwszy adres, o jakim pomyślałem.

Werdykt- mechanizm różnicowy.Cena... 12tyś netto!

Pytanie co dalej-czy idzie gdzieś kupić nową część poza ASO??
Sory ale jestem laikiem czy dyferencjał= mechanizm różnicowy?? Szukam na znanym portalu i mechanizmu różnicowego nie ma.

Jakieś porady??


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 473 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.