Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 67  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 08:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie na tym niby Mazdowskim, francuskim Totalu Supra 0w20 występowało zużycie. Słyszałem jednak, że silniki 2.5 częściej ujawniają apetyt na olej. Nie wiem z czego to wynika :roll: Obecnie jeźdżę na Amsoil 0w20 i na jakieś 7000-8000km dolałem 100ml. Mogłem równie dobrze nic nie dolewać, bo poziom był pod maksymalny. Odnosząc się do poprzedniego oleju to na Suprze dolałbym jakieś 300ml. Tak wnioskuję po poprzednim interwale.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 09:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
25 maja 2018, o 18:26 koliber1960 napisał(a):
jako administrator nie powinieneś dzielić(coś mi to przypomina)

Czyli według Ciebie jako administrator nie mogę mieć swojego zdania? Napisać tak jak zwykły użytkownik w temacie, który osobiście przerabiałem?

Nikogo nie dzielę, przypomniała mi się zeszłoroczna dyskusja z Tobą w tym wątku.
Dostałeś wykład dlaczego warto Suprę wymienić na coś lepszego. Pomimo konkretnych argumentów zostałeś przy swoim. Ludzie się napisali, ale do Ciebie nic nie dotarło. Ok, Twój wybór:

viewtopic.php?p=271026#p271026

Nie doszukuj drugiego dna w mojej wypowiedzi, bo takiego nie ma. Nawiązuję tylko. :)

Żeby było merytorycznie, to poczytaj sobie w internecie jakie są opinie na temat Castrola. Chcesz zadbać o silnik w Mazdzie i Golfie to zamień Suprę i Castrola na coś innego.

Liczę, że nasz fachowiec Tomek z CzarnePaliwo napisze jaki olej temu podoła.
Wiem jedno, na pewno nie jest to Castrol 0W20. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 10:56 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Próba stosowania tego samego produktu do Golfa napędzanego 1.5 TSI i Mazdy 6 SkyActive-G nie jest moim zdaniem najlepszym pomysłem. Choćby już z tego względu, że kontrowersyjna póki co jest specyfikacja VW 508.00 i oleje 0w20 do silników TSI. Grupa VAG straciła sporo zaufania, kiedy na jaw wyszły fakty afery Dieselgate. Pokazuje to, że koncern za wszelką cenę dąży do wykazania niższej emisji spalin. W tym przypadku wprowadzenie VW 508.00 0w20 zdaje się być takim kierunkiem. Prawie każdy ma przecież jakiegoś znajomego, który miał problem z nadmiernym poborem oleju w silniku TSI / TFSI. Wymagają one szczególnej troski.

VW zresztą nie przymusza klientów do stosowania VW 508.00. Póki co w instrukcjach grupy jest wybór w postaci VW 508.00 i VW 504.00. Akurat analizowałem temat dla mojego stałego klienta, który kupił Skodę Octavię (2017) z silnikiem 1.4 TSI. Jeszcze dla nich VW wpisywał w instrukcje zarówno VW 508.00 jak i VW 504.00 przy czym nadmieniał, że VW 504.00 może pogorszyć parametry spalin. To jasno obrazuje o co chodzi i potwierdza chęć naprawy wizerunku poszarpanego Dieselgate. Tylko, że naprawy wizerunku eko...

Tutaj wycinek z owej instrukcji. Na żółto zaznaczyłem co istotne w dyskusji:
https://drive.google.com/open?id=17ygi8 ... IR63S0Y_L6

28 maja 2018, o 09:53 Petr napisał(a):
U mnie na tym niby Mazdowskim, francuskim Totalu Supra 0w20 występowało zużycie. Słyszałem jednak, że silniki 2.5 częściej ujawniają apetyt na olej. Nie wiem z czego to wynika :roll: Obecnie jeźdżę na Amsoil 0w20 i na jakieś 7000-8000km dolałem 100ml. Mogłem równie dobrze nic nie dolewać, bo poziom był pod maksymalny. Odnosząc się do poprzedniego oleju to na Suprze dolałbym jakieś 300ml. Tak wnioskuję po poprzednim interwale.


To, że silniki 2.5 pobierają większe ilości oleju niż 2.0 jest prawie że regułą. Mam takie same obserwacje w pracy, kiedy zgłaszają się klienci z jednymi i drugimi jednostkami. Ewidentnie 2.5 zużywają trochę więcej oleju. Amsoila 0w20 masz od nas, z Czarnego Paliwa? :) Mamy już na stanie 1 galonowe opakowania 0w20 w najnowszej formule (z czarnym paskiem na etykiecie). Ma jeszcze lepsze parametry: https://czarnepaliwo.pl/glowna/106-amso ... -378l.html Noack 8,5%! (dotychczas 10%) :)

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 11:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
28 maja 2018, o 10:54 tombien napisał(a):
Żeby było merytorycznie, to poczytaj sobie w internecie jakie są opinie na temat Castrola. Chcesz zadbać o silnik w Mazdzie i Golfie to zamień Suprę i Castrola na coś innego.


Już u mnie w pracy jednego kolegę życie nauczyło, że Castrol i serwis long life to zło :twisted: Skończyło się remontem silnika w E90 :facepalm:

28 maja 2018, o 11:56 CzarnePaliwo napisał(a):
Amsoila 0w20 masz od nas, z Czarnego Paliwa? :) Mamy już na stanie 1 galonowe opakowania 0w20 w najnowszej formule (z czarnym paskiem na etykiecie). Ma jeszcze lepsze parametry: https://czarnepaliwo.pl/glowna/106-amso ... -378l.html Noack 8,5%! (dotychczas 10%) :)


Niestety nie od Was, ale żałuję, bo widzę teraz, że przepłaciłem :/ I chyba dostałbym jeszcze rabat dla forumowiczów? Niedługo będę wymianiał olej w skrzyni biegów to kupię przy okazji zapas do silnika :cool: Szykujemy się z rodzinką do wakacji na południu Europy. Chcę przygotować Mazdę do dłuższej drogi w upale.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 11:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
CzarnePaliwo
dzięki,że się odezwałeś :) dzięki za odpowiedź :D
a co do Golfa to poprzedni 1,4 TSI brał olej przez pierwsze 10 tys.km.
obecnie w Golfie 1,5 TSI nic nie ubywa a zrobiłem dodatkowy przegląd olejowy po 15 tys.km. z olejem 0W20,nie czekam na 30 tys.km. :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 28 maja 2018, 11:18 przez koliber1960, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 11:17 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
28 maja 2018, o 12:12 Petr napisał(a):
Już u mnie w pracy jednego kolegę życie nauczyło, że Castrol i serwis long life to zło Skończyło się remontem silnika w E90

Niestety Twój kolega nie jest wyjątkiem. Wiele osób zaufało koncernom, że LL pozwala zaoszczędzić na serwisie :pech:

28 maja 2018, o 12:12 Petr napisał(a):
I chyba dostałbym jeszcze rabat dla forumowiczów?

Od cen sklepowych -5% :)

28 maja 2018, o 12:12 Petr napisał(a):
Niedługo będę wymianiał olej w skrzyni biegów to kupię przy okazji zapas do silnika

Zapraszam! :)

koliber1960, polecam się :hi:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 maja 2018, 11:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
wiem,pamiętam :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 cze 2018, 11:02 
Offline
Panowie czym się różni olej Elfa z oznaczeniem EF a Srx ? Chodzi o olej o tej samej lepkości, 5w40


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 cze 2018, 19:19 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Troche pozno ale dzieki czarne paliwo amsoil juz krazy w krwioobiegu mazdy, w sewrwisie chyba tego oleju tzn amsoil 0w20 nigdy na oczy nie widzieli, mechanik byl troche zaskoczony I chyba a raczej napewno nie znal oleju bo ogladal opakowanie dosc dlugo I nie mogl uwiezyc ze to USA. Oil . Jak narazie bardzo zadowolony madzia chyba tez bo I spalanie delikatnie spadlo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 cze 2018, 20:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A ja zapytam w innej kwestii - bo chyba nikt nie poruszal tego tematu od tej strony..

Wiadomo że nasze Sky-D trapi rozcieńczanie oleju przez ropę, - niezależnie czy przerywamy proces wypalania gasząc auto czy nie.
I teraz moim prostym rozumowaniem jeśli olej jest rozcieńczony przez ropę, to czy nie lepiej stosować własnie oleju nieco gęstszego - tj 5w30, który zostanie i tak rozcieńczony przez ropę, zamiast oleju 0w20, ow30 który jest określany jako "lekkobieżny" ? Ten drugi jeśli rozcieńczymy ropą to już będzie leciuuuutkobieżny w moim mniemaniu i zbyt płynny by chronić silnik.
Dodam że zgadzam się w temacie wymiany oleju po max 10tys km ale nawet w takim intervale olej potrafi się sporo rozrzedzić.
Nie wiem czy to trochę nie jest demagogia, dodam że w temacie składu smarnego oleju jestem noga, stąd pytanie , może Tomek, Czarne paliwo mogą się wypowiedzieć w tej kwestii..


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 06:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Poruszyłeś bardzo ciekawy temat Gregolo, też jestem ciekawy...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 16:18 
Adept
Offline
Od: 23.04.2017
Posty: 117
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Musial by sie wypowiedziec znawca od olei ale temat moim zdaniem wyglasa tak 5 w 30 jest oczywiscie olejem gestrzym od 0w 20 tylko rozcienczenie ON to nie to samo co specyfikacja 0w20 poniewaz tutaj sa uzywane srodki smarne i, dodtki ktore jak nzw mowi smaruja natomiast ON nie jest srodkiem smarnym tylko paliwem I po mimo tego ze byc moze gestosc po zmieszaniu oleju 5w30 z tzw ropa byla by podobna to ni jak ma to sie do oleju 0w20 smie twierdzic ze taka mieszanka paliwowo olejowa dziala bardzie jak lekko scierna polerska pasta niz srodek smarny dlatego miedzy innymi w serwisowce jest chyba prz dieslach napisane ze przy podwyzszeniu poziomu oleju trzeba go wymienic niestety.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 cze 2018, 18:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No a 5w30 nie zawiera srodkow smarnych???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 11:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.09.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Mam następujące pytanie - fabrycznie Mazda 6 przyjeżdża zalana olejem 0w20. Podczas pierwszego przeglądu serwis wlał mi 5w30. Przegląd był za 1PLN w ramach programu poleceń, dlatego nie bawiłem się we własny olej. Czy przy najbliższym przeglądzie ma sens powrót do 0w20? Czy wiąże się to z płukaniem lub czy może mieć jakieś negatywne skutki taka zmiana?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 11:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do mojej na pierwszy przegląd chcą zalać 5w30.
Skoro piszesz ze fabryczny pierwszy olej to 0w20, to istnieje taka ewentualność że ja też mam w silniku 0w20?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 11:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Legendy mówią, że z fabryki idzie Idemitsu 0w20, więc tak, jest taka ewentualność. Ja zalałem Amsoil em 0w20.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 12:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A co serwis na to jakbym przywiózł ze sobą 0w20?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 12:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A co ma serwis do tego. Mają wlać i tyle jeśli olej spełnia wymagania producenta. Ja zawsze mam swój i nigdy nie robili problemów.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 cze 2018, 12:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, więc będzie 0w20 od Czarne Paliwo.

Zamówione z polecenia kolegi Czarne Paliwo, Mitasu 0W20 ;)


Ostatnio edytowano Cz, 7 cze 2018, 14:47 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Proszę używać opcji edytuj w celu uzupełnienia wypowiedzi (regulamin, pkt 5.4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 14:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.06.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jeden z pierwszych postów i od razu poważne tematy :P no ale olej to jedna z ważniejszych rzeczy w eksploatacji auta dlatego zapytam... :D
Szukaliście alternatyw do Mitasu i Amsoil? Ja w swych poszukiwaniach znalazłem Yacco HY 0w20... Miał ktoś styczność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 16:23 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W kontekście pytań o silnik diesla 2.2 i rozrzedzenie oleju silnikowego olejem napędowym...

Miejskie warunki, w których użytkowane są takie samochody określane są w Japonii mianem trudnych. Spójrzcie proszę jaki interwał wymiany oleju dla tego silnika zaleca przy trudnych warunkach Mazda Japonia:

Obrazek

7 czerwca 2018, o 12:59 zdzich44 napisał(a):
Legendy mówią, że z fabryki idzie Idemitsu 0w20, więc tak, jest taka ewentualność.


Zgadza się. Na pierwszy montaż idzie 0w20 produkcji Idemitsu.

8 czerwca 2018, o 15:25 MazdaFreek napisał(a):
Ja w swych poszukiwaniach znalazłem Yacco HY 0w20... Miał ktoś styczność?


Tak, ale na stronie są w pierwszej kolejności lepsze parametry, a jak klikniemy w kartę danych technicznych to są już inne, gorsze:
https://yacco.pl/index.php?controller=a ... achment=20
Szkoda też, że nie podaje się odparowalności (Noack) czy choćby liczby zasadowej (TBN).

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 16:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
[b]CzarnePaliwo[\b] - poprawisz link do obrazka?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 8 cze 2018, 17:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
U mnie wyświetla się poprawnie. A jak klikniesz tutaj: https://doc-0o-0k-docs.googleuserconten ... OTg?e=view Widzisz tabelkę normalnie?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 9 cze 2018, 08:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 cze 2018, 11:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.06.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 czerwca 2018, o 16:23 CzarnePaliwo napisał(a):
8 czerwca 2018, o 15:25 MazdaFreek napisał(a):Ja w swych poszukiwaniach znalazłem Yacco HY 0w20... Miał ktoś styczność?Tak, ale na stronie są w pierwszej kolejności lepsze parametry, a jak klikniemy w kartę danych technicznych to są już inne, gorsze:https://yacco.pl/index.php?controller=a ... achment=20Szkoda też, że nie podaje się odparowalności (Noack) czy choćby liczby zasadowej (TBN).

No faktycznie na to nie zwróciłem uwagi. Ale jak o tym napisałeś to poszedłem krok dalej :D Na francuskiej stronie producenta są jeszcze lepsze dane, napisałem zatem maila do nich :> :> :> zobaczymy co napiszą :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 cze 2018, 13:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Oliwka już jest, za dwa dni aplikacja.
Mam nadzieję że w serwisie na pierwszym przeglądzie nie będą marudzić i nie będą kręcić nosem :)Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 08:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wlali do mojej Mazdy na pierwszym przeglądzie oliwke Mitasu 0W20 od kolegi Czarne Paliwo :-)
Bez problemu, bez jęczenia itd...

Ale, poinformowali mnie, że ich mazdowski 5W30 jest lepszy od Mitasu 0W20, podobno Mitasu ma gorsze właściwości w wyższych temperaturach....

Nie wiem, nie znam się :)


Ostatnio edytowano Śr, 13 cze 2018, 09:50 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 09:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.06.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 czerwca 2018, o 16:23 CzarnePaliwo napisał(a):
Tak, ale na stronie są w pierwszej kolejności lepsze parametry, a jak klikniemy w kartę danych technicznych to są już inne, gorsze:https://yacco.pl/index.php?controller=a ... achment=20Szkoda też, że nie podaje się odparowalności (Noack) czy choćby liczby zasadowej (TBN).


Wiesz, że dostałem odpowiedź? :arrow: czytam że faktycznie na polskiej stronie jest błąd ale napisali mi, że wynika to z tego, że ten olej ma już swoją nowszą generacje. "Starszy" HY 0W20 miał indeks lepkości 166 ale ten nowy jest już z normą Dexos 1 gen 2 (to akurat bardziej pod GM) i ma indeks lepkości 174. Ponad to napisali że TBN: 8,2 HTHS: 2,7 i Noack: 12% i już niebawem ma się znaleźć w Polsce :) dostałem też link do francuskiej strony producenta gdzie karta techniczna jest aktualna-nie wiem tylko jak ją złączyć to też wstawie link:

https://www.yacco.com/product/57-lube-hy-0w20/

no i ja chyba się skuszę na ten olej :)

13 czerwca 2018, o 08:52 Millerek napisał(a):
Ale, poinformowali mnie, że ich mazdowski 5W30 jest lepszy od Mitasu 0W20, podobno Mitasu ma gorsze właściwości w wyższych temperaturach....Nie wiem, nie znam się

no tak, świadczy o tym cyfra po "W". 0W,5W itd to jest lepkość w niskiej temp przy rozruchu (im mniejsze liczba tym olej ma mniejszą lepkość zimą czyli szybciej rozchodzi się po silniku i szybciej zaczyna go chronić) a liczby po "...W" jak 20, 30, 40itp to lepkość oleju w temp roboczej - im wyższa tym lepiej. Tyle teorii bo do nowoczesnych silników ciasno pasowanych zaleca się niższe lepkości w temp roboczej m.in. ze względu na mniejsze opory i paliwooszczędność :P


Ostatnio edytowano Śr, 13 cze 2018, 09:29 przez MazdaFreek, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 09:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
u CzarnePaliwo jest też taki ale to raczej do nowych aut jak jest w opisie
Obrazek
co to kurna jest? :idea: :?:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 cze 2018, 09:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem, taki mi doradzono, taki kupiłem,taki wlali do silnika.
Przez nie tylko ja wlałem Mitasu 0W20 :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1997 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 67  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.