Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 13:02 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Witajcie.
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy z silnikiem 2.2 185KM i chciałbym Was podpytać jak u Was wygląda eksploatacja...
Tzn. jakie awarie/usterki (większe/mniejsze), Wam się przydarzyły, czy posiadacie filtr DPF czy może oda razu się go pozbyliście aby ograniczyć problemy?

Jeśli chodzi o mnie to zrobiłem serwis pozakupowy - wymiana oleju/filtrów + podkładki pod wtryskami. Przy następnej wymianie oleju (za 10k/km), zamierzam zlecić zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie smoka olejowego.

P.S.
Nie ukrywam, że rozważam również "wyrzucenie" DPF'a jednak pytanie czy warto to robić już za wczasu póki na ta chwile nie sprawia problemów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 20:02 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja mam auto z tym silnikiem od lipca 2016 roku. Dpf na pokładzie, wymiana oleju co 10 tyś i narazie odpukać nic się złego nie dzieje :) Wymienione tylko łożyska na przedniej osi + rzeczy eksplatacyjne. Spalanie w cyklu mieszanym 6.8, nie ma tragedii.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 20:05 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
dzięki paku88 a możesz coś więcej napisać o przebiegu jaki masz ewentualnie ile robisz rocznie tyś km? Czy jeździsz głównie po mieście czy przewaga trasy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 23:19 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Obecnie mam 211 tyś. Zakupiłem auto jak miała przebieg 171 tyś. Zrobione 40 tyś. Czasem w weekend robiłem trasę 800 km, a w tygodniu Mazda kulala się po mieście. Teraz jest trochę więcej miasta, niż takich wypadów.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 23:51 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
dzięki paku88 <spoko>
Ciekaw jestem historii innych użytkowników :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 13:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam. Mam ten samochód ale wersji z 180 KM. Kupiłem w listopadzie2014 z przebiegiem 147 tys. Aktualnie mam 226 tysięcy. Do chwili obecnej nie było żadnych problemów z silnikiem. Jedyne co to zawieszenie i słabe hamulce. Zaciski co jakiś czas trzeba czyścić bo tak to kiepsko działają i dochodzi do krzewienia tarcz. Mam nadzieje ze problemów z silnikiem jak nie było tak nie będzie. Pozdrawiam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 13:23 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie mam DPF o czym się dowiedziałem po zakupie u mechanika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 13:24 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
dareh dzięki <spoko> bezawaryjności i szerokości życzę.
Kto się jeszcze wypowie odnośnie swojej eksploatacji ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 12:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
M6 sport kombi 2010 r. Na chipie 210 km i 490 Nm. Aktualnie 171tys, kupiona pod koniec 2014r z przebiegiem 76tys.
Trasa/miasto 60/40. Spalanie wg komputera 5.7 l/100km a mam czasami ciężką nogę.
Z wymian eksploatacyjnych to wszystko co poprzednicy, czyli klocki, tarcze, filtry, olej. Co do oleju to polecam dopłacić te 50zl i kupić dobrego, ja leje Millers Oils XF Longlife C1 5W30.
Smog czyszczony przy 150 tys.
Z wymian nadprogramowych to 2xlozyska z przodu, przy 80 i 170 tys, moduł bluetooth (nowka 3000 a używka 120zl), 2x przewody podciśnienia od turbo bo kuny mi przegryzły.
U mnie by problem że wskazaniami licznika (zawyzał 15%) ale przy ponownej zmianie łożysk spadł do 6%, jestem w trakcie sprawdzania tego.
Mam DPF i żadnego problemu z nim.
Generalnie auto bezproblemowe.
Planuje zmianę hamulców na m6 mps i obniżenie i tyle.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 13:25 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
sniper108 <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 13:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Ja posiadam autko już prawie 4 lata. Robię Ok 10tys km rocznie głównie trasy weekendowo :). Po zakupie wymieniłem łożysko prawe bo buczało. W lipcu 2017 dopadł mnie rozciągnięty łańcuch. Robiłem w aso także trochę kasy poszło, przy okazji wymienili mi płyn chłodniczy i hamulcowy:). Czasami wlączał się sam alarm powód czujnik maski. Czyszczę go sporadycznie i od tamtej pory jest cisza :). Poza tym autko nigdy mnie nie zawiodło, mocy tez nie brakuje. Wymieniam olej filtry co roku, paliwa co 2 lata i autko śmiga. Mam dpf, zaczął się wypalać co 150km mimo jeżdżenia w trasy. Po zaślepieniu egr u wypala się co 350-450km wiec narazie mu daruje i go zostawiam, czas pokaże ;). Gratuluje zakupu i Bezawaryjności życzę <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 10:02 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak więc moja Madzia 6 koniec 2011 2.2 180 km, kupiłem wrzesień 2017 z przebiegiem 55 tys mil, obecnie 75 tys mil, wymieniłem oczywiście wszystkie płyny (pełen serwis z wymianą płynu chłodniczego) olej i filtry co ok 10 tys mil czyli 15 tys km, jeżdżę dużo pp autostradach więc nie potrzebuje częściej wymieniać, olej dexelia 5w30 dpf, filtr paliwa Mann, filtr powietrza Blue printa, filtr oleju Mann), dodatkowo rozebralem wszystkie zaciski, z przodu i z tyłu, wyczyścilem dokładnie, plus z tyłu dałem nowe prowadnice, poza tym autko śmiga bez zarzutu, kupiłem z pełną historia serwisowa ASO Mazdy.

Dla kontroli rozciagniedia łańcucha rozrządu zakupiłem obd2 polskiej dystrybucji na bluetooth, w forscanie wykazało mi rozciagniedia łańcucha 8. 45 stopnia więc spokojnie można jeździć, co jakiś czas sprawdzam łącznie ze zdjęciem przebiegu. Planuję obecnie wymienić profilaktycznie wymienić podkładki pod wtryski u jaksy, otworzyć przy tym miskę olejowa dla kontroli oraz przeczyscic egr, z zawieszenia jeszcze nic nie ruszane aczkolwiek wydaje mi się że w niedalekiej przyszłości będzie trzeba wymienić górny przedni wahacz. Co śmieszne cena części w Anglii w ASO jest niższa niż w Polsce :)

Życzę szerokości i bezawaryjnej eksploatacji:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 10:10 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
micgor123 dzięki.
U mnie Mazda jeździ w dalszym ciągu bezawaryjnie ( i oby tak zostało). Niebawem mam dłuższy wyjazd i prawdopodobnie po powrocie ponownie wymienię olej + filtry bo na ta chwilę zrobiłem około 4 tyś. a nie chcę przekraczać 10K od wymiany do wymiany.
Pozdrowienia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 11:16 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
10 000 km-dość często zmieniasz olej i filtry, ja też myślałem żeby zmieniać co 7 tys mil aczkolwiek jeżdżę dużo po autostradzie, 90 -/10 autostrada /miasto widać zmieniam co 15 tys km wszystkie filtry, filtr paliwa co 2 wymianę. Myślę że taki interwal jest odpowiedni


Ostatnio edytowano Cz, 8 mar 2018, 17:56 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 11:35 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
micgor123 kwota nieduża a wole spać spokojnie - kto smaruje ten jedzie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 15:16 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 marca 2018, o 11:35 Arkadia napisał(a):
micgor123 kwota nieduża a wole spać spokojnie - kto smaruje ten jedzie :)


Masz rację poniekąd, zależy od sposobu użytkowania auta, ja zmieniam co ok 15 tys km leje dexelia 5w30 dpf, ani razu nie podniósł mi się poziom oleju, rozciagniecie łańcucha miałem na poziomie 8.32 przy przebiegu 55000 mil. Obecnie mam 75 000 mil i rozciagniecie wynosi 8.38 więc sądzę że ten interwal jest jak najbardziej właściwy:) fakt że zmieniam wszystkie filtry oprócz paliwa który wymieniam co 2 serwis


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 19:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Czesc ,jestem nowym uzykownikiem forum.
Jestem wlascicielem mazdy 6 gh 2.2 185 km przebieg 100 tys mil
Chcialem zapytac bo nie wiem co robil poprzedni wlaciciel jak dbac i na co zwracac uwage przy obsludze tych silnikow .
Dodam ze auto jezdzi super zadnych niepokojacych objawowow>pozdro


Ostatnio edytowano Pn, 30 kwi 2018, 10:06 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 08:43 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja swoją kupiłem w ciemno, bez żadnej historii serwisowej, 3 lata temu z przebiegiem 87 tys mil.
Na dzień dobry pełny serwis, po miesiącu łańcuch, podkładki pod wtryskami i czyszczenie smoka.
Po roku wymieniłem EGR (czasem wywalał błędy, ale jeździła ciągle normalnie).
Poza EGRem, wysiadł tylko silniczek krokowy sterujący obiegiem powietrza w nawiewie.
(w ASO drogo, na ebayu 80 funtów. z pomocą przyszedł wujek google, który biegle włada japońskim. Zamówiłem bezpośrednio z kraju kwitnącej wiśni za niecałe 30 funtów z przesyłką).

Serwis co 6-8 tys mil (olej millers). Silnik chodzi jak zegarek, tylko trzeba uważać co się tankuje (Paliwo z brytyjskiego BP jej nie podchodzi). DPF zdrowy, wypala się co 250-400 km, zależnie od stylu jazdy.
Obecny przebieg 130 tys.

Przy ostatnim przeglądzie zalecono zabezpieczyć podwozie przed korozją - norma w mazdach.
Najciekawsze co właśnie mi wpisano na ostatnim przeglądzie:
"emission to clean to get readings"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 08:57 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Ja tylko dopytam.
Po czym poznajecie, że DPF się wypala?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 09:04 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Po rosnącycho na biegu jałowym - po zwiększonym spalaniu, które możesz sprawdzić na wyświetlaczu chwilowego spalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 09:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Dopiero co ją kupiłem i po zwiększonym spalaniu ciężko sprawdzić bo się micha cieszy i noga ciężka :), ale dzięki za info.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 22:40 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
21 maja 2018, o 09:57 artur0372 napisał(a):
Ja tylko dopytam.
Po czym poznajecie, że DPF się wypala?

Najprostrzy elm z ebay z 3 funty + apka smart control :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 08:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzień dobry. Gdzie w Forskan można zobaczyć, jak rozciągnął się łańcuch? Gdzie iść lub co wpisać?
Drugie pytanie, olej znika, od maksimum do minimum (~ 800ml) na 6500-7000km. Czy to normalne? Przebieg 247000km. nie ma dpf filtra. Silnik 136kw.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 12:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak znika olej to prawdopodobnie podkładki pod wtryskiwaczami do wymiany i smok olejowy do czyszczenia jak najszybciej.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 16:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.11.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dymi tylko podczas ostrych przyspieszeń, a nawet wtedy nie zawsze. Ale wynika to z faktu, że nie ma dpf filtra. Na rurze wydechowej nie ma też oleju, tylko sadza. Nadal myślę o zmianie uszczelnienia zaworu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 maja 2020, 23:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.04.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam wszystkich forumowiczów a jeszcze bardziej posiadaczy Mazdy 6 2.2 w dieslu ze 186 konnym silnikiem . Auto w rodzinie od trzech lat . Kupione z 92 tys mil teraz już jest 118 tys ..rocznik 2009 . auto kupione dla mojej żony ... okazało się po zakupie ze zalane jakimś gęstym doctorem lub nie wiem czym bo po wymianie oleju niestety ale zaczelo coś dziwnie cykać w silniku ... jak się domyślacie łańcuch .. i już wydatek 1200 funtow za wymienię wszystkiego ale no no właśnie .... ale teraz przejąłem po żonie ( ponieważ ma blizej do pracy a wiadomo 4 kilometry dla silnika diesla to nic dobrego codziennie zapalać i gasić ..... ) właśnie to auto i odpukać od trzech lat żadnych poważnych awarii . Sama eksploatacja typu klocki filtry olej ... bardzo się ciesze ze jestem jej posiadaczem ... przesiadłem się z benzyny Celica 7 1.8 143 ... brakuje troszkę tych wysokich obrotów lecz mogę z czystym sercem polecić to auto każdemu ... przyspieszenie ,trzymanie się drogi , układ kierowniczy wyposażenie - wszystko na plus nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba Dziekuje za przyjęcie do forum pozdrawiam wszystkich


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sie 2020, 20:00 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
mam mazde 6 gh 2.2 180 km 2011 rok, mam auto od 55 tys mil, kupione w 2017 roku, we wrzesniu wlasnie mina 3 lata i nie zamierzam sie go pozbywac, jak dla mnie rewelacyjny samochod, elastyczny silnik, mam na liczniku 104 000 mil przejechane, stal sporo bo jezdzilem do pracy 2 autem a to mialem sprzedac, ciesze sie niezmiernie zze tego nie zrobilem bo bym teraz plul sobie w morde


przede wszystkim bezawaryjny!!!! jedyna awarie jaka mialem to zapiekly mi sie tloki z tylu w zaciskach, mijaja prawie 3 lata od zakupu i przeliczylem sobie koszty utrzymania pod wzgledem serwisu oraz zakupu opon, koszt w ciagu 3 lat utrzymania auta...przejechane 80 tys km to 2429 F liczac serwis, wymiany u mechanikow oraz opony...i 1 awarie....

auto jest przestronne, mam mercedesa w205 c 200 z 2015 roku i jest duzo mniej miejsca niz w mazdzie, przede wszystkim fajnie dziala skrzynia, latwo wchodza biegi, jak chcesz jezdzic szybciej to masz jednak pod noga diesla z 180 kucami wiec przyspieszanie i wyprzedzanie to zaden problem,jezeli chcesz jezdzic ekonomicznie to najlpsze wyniki jakie osiagnalem to spalanie rzedu 5-6 l / 100km, naprawde do osiagniecia, wersja sport ma naprawde bogate wypposazenie, pelna elektronika foteli, skretne reflektory xenonowe, rvm czujnik martwego pola, elektronika lusterek, multifukcyjna kierownica, podgrzewane fotele, pamiec foteli, naprawde sporo


auto nie jest wolne od wad, 1 to jest wyciszenie, niestety powyzej 130-140 km jak jezdzilem do polski z predkoscia do 200 km /h to jest naprawde nieznosnie i po 5 h glowa boli niestety, a druga to rdza ale nie jest tragicznie

jako ze chce zatrzymac autko na dluzej w niedlugim czasie, max do roku rozbiore drzwi, nadkola i bede kleil maty wyciszajace, dodatkowo zmienie radio oryginalne na stacje multimedialna prawdopodobnie eonon czy jakos tak to sie zwie oraz wymienie pelen zestaw rozrzadu

ja serdecznie polecam to auto, smieje sie z tych co na YT ciagle wychwalaja VW , BMW , MERce czy AUDI a na mazde pluja;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 gru 2020, 14:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Witam wszystkich uzytkownikow forum.
Zakupilem nie dawno Mazde 6 2.2 163km 2009. Po zakupie bylo przejechane 5tys km na oleju Castrol 5w30 - wskaznik na bagnecie byl pod X. Nie zmienialem oleju gdyz samochod byl od znajomego i wiedzialem ze on zmienial 5 tys km temu. Chcialem zrobic to po 10 tys km. Zrobilem trase 1000 km do Niemiec caly czas autostrada tam przez dwa tygodnie 7km do pracy i 7km z pracy. Po dwoch tygodniach do Polski. W PL przez tydzien to glownie miasto zrobilem moze 200km i raz trasa 200km. Pozniej spowrotem do Niemiec. Po przejechaniu 600-700 km autostrada (predkosc praktycznoe caly czas 140-170) zaczal migac DPF. To jest oznaka oleju bo doszedl a nawet przekroczyl x. Za poltora tygodnia wracam znow do PL i bede wymienial olej i filtry. Znajomy (nie ten od samochodu) powiedzial zebym wymienil smoka. Rozmawialem z dwoma mechanikami i twierdza ze to sa teorie... Jeden mowil zebym tego nie ruszal nak samochod nie bierze oleju nie kopci i ma moc, bo to duzo roboty, ten smok jest napedzany paskiem lub lancuchem i mozliwe ze bedzie baardzo duzo roboty. Drugi tez stwierdzil ze to jest teoria, on nie ma terminow a to bedzie duzo roboty, bo jak bedzie ten smok zabrudzony to musi byc tego jakas przyczyna ze jest brudny i on musial by to zdiagnozowac i zrobic, bo nie wypisci samochodu od soebie z warsztatu zeby po pol roku mi sie cos stalo. Samochod nie jest pierwszej mlodosci, ale zamierzam nim pojezdzic kilka lat a ciezko mi o mechanika. U mnie w miescinie i okolicach jest ich cala masa, ale wiecoe jak jest z opiniami...Prosze o porade z tym smokiem i jakim olejem go zalac i jakie filtry. Zalany jest aktualnie na jakims Castrolu ktorego nie chce. Jeszcze jedno pytanie. Gdy samochod jest odpalony i zagrzany to jak odkrece korek od wlewu paliwa i on podskakuje i wali dym to jest normalne? Gdzies czytalem ktos dal posta w 2012 roku z tym samym modelem (rok, silnik, km) i mial to samo (wtedy to bylo 3 letnie auto) to kilka osob twoerdzilo ze to jest normalne, dopuki ten dym noe smierdzi spalinami. Prosze o pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 07:29 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Wymień czym prędzej olej na prawidłowy - mazda dpf 5w30 lub inne w normie C1 - unikać Castrola !
Wymienić podkładki pod wtryskami - zdjąć też miske i spojrzeć jak wygląda sitko smoka - jeżeli czyste OK.
Wypalić serwisowo lub za pomocą procedury DPF - ocenic jego stan.
Lać dobre paliwo.
Zrobić kalibrację wtrysków i jeżdzić :) ... i nie sluchać pseudo naprawiaczy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 09:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Dziekuje. Udalo mi sie ogarnac podobbo dobrego i rzetelnego mechanika ktory to ogarnie. Jak z nim rozmawialem to wiedzial co zrobic z ta Mazda. Zna sie chlop na rzeczy. Teraz tylko w sobote powrot do Ojczyzny 1000km (mam nadzieje ze wszystko bedzie ok chodzi mi o ten olej na poziomoe x i mrugajacy dpf). Dzieki jeszcze raz. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.