Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 06:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Pierścienie olejowe do wymiany, jak w większości Naszych przypadków.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lip 2017, 16:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Witam,zakupiłem Mazde 6 2,0 141km 2005r żre olej ok 1l na 1000km!!Przeglądając książkę serwisową przeżyłem szok..... Przy ok 36000 km olej został zmieniony z delixeri 5w30 na 10w40....?Prawdopodobnie wada fabryczna,czy w niemieckim serwisie dobrze zrobili?Póznie przy przebiegu ok 130tyś spowrotem wrócono do delixeri 5w30 i do dziś tak zalewany.W tej chwil;i poszukuje złotego środka na rozwiazanie problemu.Jest ktoś na forum kto wymienił pierścienie tłoki i po 20 tyś jest nadal ok?. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 16:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam. Zakupiłem mazde 6 2006 1.8 . Póki nie wymieniłem oleju było wporzadku. Na warsztacie wymienili mi olej na Castrol 5w40. Nie wiem jaki był wcześniej. Po tysiacu km zapaliła mi się kontrolka oleju dolalem 2litry zanim ukazał się na bagnecie. Dolalem jest wporzadku. Jak dodam gazu na wolnych obrotach i przytrzymam na 5 tys leci niebieski dym. Przed wymianą oleju tego nie było. Zakupiłem olej dexelia 5w30 tak mi poradzili, wątpię że to coś pomoże. Co o tym myślicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 17:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
W starym oleju mogł być doktor? Kiedy zakupiłeś auto


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 18:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.06.2017
Posty: 26
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Miałem tak samo, też po wymianie oleju zaczęło mi ubywać (0,8-1l na 1000km), pomogła wymiana pierścieni, uszczelniaczy i uszczelki pod głowicą.
Prawdopodobnie musisz się szykować na spore koszty.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 20:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
spore koszty to raz... dwa to znaleźć odpowiednią i zaufaną osobę aby autko później szczęśliwie hulało, bo jak wiadomo partaczy nie brakuje...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 21:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Auto kupiłem miesiąc temu. Czyli żadna zmiana oleju z Castrol 5w40 na dexelia 5w30 mi nie pomoże jak mi doradzają? Też pomyślałem że własny był moto doktor.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 wrz 2017, 21:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
spróbuj zrobić jak wcześniej już w temacie pisali. kup płukankę wlej do ciepłego nich pochodzi i wypłucze co ma wypłukać. i później zrobił bym szybsza wymianę po ok 5 tys. i znów płukanka może pomoże i zaoszczędzisz trochę kasy na pewno nie zaszkodzi ;) nie jestem ekspertę ale ja bym popróbował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2017, 18:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kukus8850 napisał(a):
Auto kupiłem miesiąc temu. Czyli żadna zmiana oleju z Castrol 5w40 na dexelia 5w30 mi nie pomoże jak mi doradzają? Też pomyślałem że własny był moto doktor.


Kilka rzeczy na początek. Po pierwsze nie lej Castrola, bo to niezbyt chwalone oleje i pozostawiają depozyty w silniku. Kup sobie np. Liqui Moly, Valvoline, Motul, Penrite, Millers itd. Jezeli sporo oleju przepala to mozna również przejśc na coś tańszego np. ELF czy Total. Dexelia to nic innego jak olej ELF SXR 5W30, te same parametry i oba produkuje ten sam koncern Totala. Przy poborze oleju nie ma sensu lac lepkośc 5W30, tylko lepiej przejść na 5W40 a poprzedzić to dobra płukanką w/w firm olejowych. Teraz gorsza wiadomośc. Z własnego doświadczenia Ci powiem że te zmiany oleju czy płukanki dają minimalną korzyść a najczęściej jest to efekt autosugestii że coś się poprawiło. Ja jak kupiłem to brał mi pod 2L ELF'a SXR 5W30, po 4 tys km zrobiłem płukankę i zalałem Penrite HPR 5W40 i troche się poprawiło, a przynajmniej jakoś tak przepalało równomiernie. Po 6 tys km zmieniłem olej na Valvoline Maxlife 5W40 i płukanka Liqui Moly Pro Line, ale nic się juz na plus nie zmieniło. W tym roku również poszedł olej Valvoline i płukanka tej samej firmy...i również bez większego efektu. Postanowiłem się z M6 rozstac pomimo że auto sliczne i miałem doinwestowane, bo miałem dość jeżdżenia z bańką oleju. W tych autach są kiepskie pierscienie olejowe i stad cały problem. Niewdawno nabyłem Cytryne C5 i 300 km cisnałem prawie pod 180 km/h bez najmniejszego ubytku oleju. Dodatkowo olej pomimo przebiegu 16 tys od wymiany jest nadal ciemnozłoty, a nie ciemnobrązowy po 2000 km w M6. Niestety, albo remont za ok. 3,5 tys zł ( polecam Tadziola z katowic) albo dolewanie oleju czy odsprzedanie pojazdu. Dodam jeszcze że branie oleju może odbic się na katalizatorze, u mnie przepustnica była do czyszczenia i po roku musiałem przeczyścić swiece, bo miałem wypadanie zapłonu na jednym cylindrze i świecił się check engine. Ja bym jeszcze spróbował skontaktowac się z handlarzem i próbowac wyciągnąc parę groszy za wadę ukrytą.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 05:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Kupiłem już ten olej dexelia. Zmienię go i zobaczę ile oleju bierze na tysiąc kilometrów jak będę miał pewność że to nic nie da to będę myślał o wymianie pierscieni. To jest moje pierwsze auto z silnikiem benzynowym i takie akcje. Słyszałem od wielu ludzi że to bardzo dobre silniki. A tu niespodzianka. Przepustnice tez czyscilem było na niej dużo takiego nagaru lepkiego. Jeszcze sprawdzę jej ciśnienie w sobotę.

--


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 07:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tez czasami dolewam. Teraz dolalem na 11 tys. Ok 0.6 l.oleju. Słyszałem ze te silniki tak maja wiec nie dramatyzuje. Silnik suchy brak wycieków ogólnie jestem (odpukać ) zadowolony. Trzeba szukac plusów tej sytuacji wiec lepiej jak ubywa niż miałoby przybywać :p


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 10:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Kukus8850 może tak być że kompresja będzie ok., bo tylko pierścienie olejowe klękneły. Remont robi się kompleksowo, bo często sama wymiana pierścieni nic nie daje.

ZoZo u Ciebie nie ma dramatu, ale dolewać 1-1,5 L /1000 km to trochę kiepsko i powoduje dyskomfort.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 11:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.11.2016
Posty: 240
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dyskomfort dokladnie. Nie wyobrażam sobie codziennie sprawdzać czy olej jest w silniku. Zreszta czy opłaca sie jeździć na takim przepalaniu. Olej tez tani nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 17:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To zależy co komu się opłaca i ile jeździ. Ja za 5L Valvoline Maxlife 5W40 płacę ok. 110 zł z przesyłką. Rocznie jak ktoś robi 10 tys km, to koszt oleju na dolewki wyniesie 220 zł przy spalaniu 1L/1000, więc żeby koszt remontu się wyrównał to by musiał z 15 lat jeździć. Sorki, ale nie wyobrazam sobie M6 I mającej ponad 20 lat :-P Pewnie juz nawet blachy by się nie opłacało naprawiać. Tu właśnie chyba bardziej chodzi o ten dyskomfort.

P.s Kukus8850 kontroluj olej na bieżąco. M6 I nie mają kontrolki niskiego stanu oleju, a ta kontrolka co Tobie się już zapaliła to kontrolka od ciśnienia oleju. W ten sposób można zatrzeć silnik. W układ wchodzi 4,3 litra, a od min. do max. na bagnecie jest 0,75 L, więc jak Ty dolałeś 2 L i dopiero pokazał się olej na dole bagnetu, to w silniku miałeś może 1,6-1,7 litra oleju.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 wrz 2017, 08:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.09.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: śląski
Zastosowałem Olej polecany przez tadziola Elf Evolution SXR 5w/30, wcześniej 1 sezon używałem Valvolive max live 10/w40.
Efekt zużycie oleju na podobnym poziomie a może i delikatnie mniejsze niż wcześniej 05l na 4 tys km.
Spalanie PB zmniejszyło się o około 05l.
Więc jest ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 12:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam. Zmieniłem olej z Castrol 5w40 na dexelia 5w30. Przypomnę że wcześniej po 1500km dolalem 2l oleju. Teraz na oleju dexelia zrobiłem już 1000km i nie wzięła ani grama. Nie mam pojęcia dlaczego mazda wciągnęła tyle tego Castrol. Albo na warsztacie zapali za mało oleju albo ten olej co mieli to jakaś podróbka. Lali to z beczki. Albo w oleju dexelia specjalnie do mazdy jest jakis moto doktor. Albo to jakieś czary. Auto przestało kopcic. Ale i tak będę dalej obserwował. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 12:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Na magiczne właściwości Dexelii raczej bym nie stawiał :lol:
Zmień warsztat, bo ten Castrol 5w40 prosto z beczki nie był Castrolem...

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 18:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Przyczyn takiego zachowania może być wiele. Mógł być syf w silniku dlatego więcej go przepalało, ale dla mnie bardziej prawdopodobne by było że źle zmierzono stan oleju lub w warsztacie nie zalano pod max, a jak wiemy M6 są czułe na różnicę poziomu podłoża. Ja sam wiele razy się o tym przekonałem jak pod pracą na niby równym podłożu mierzyłem i było min., a później się tyłem ustawiłem i wskoczyło na 1/3 bagnetu. Dexelia to jest ten sam olej co ELF SXR, więc jakiś cudownych właściwości w obu przypadkach bym się nie doszukiwał. Są sporo lepsze oleje na rynku. U siebie też testowałem kilka i rezultat był zawsze podobny, poza pierwszą wymianą gdzie wcześniej mi brało trochę więcej. Później się unormowało i ani zmiana oleju ani żadne płukanki już niczego nie zmieniły.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 paź 2017, 19:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Stan oleju mierze cały czas w tym samym miejscu na równym podłożu , nie mam możliwości ustawić się inaczej tam gdzie parkuje. Dziwi mnie to trochę że przestała przepalac. Zobaczymy co będzie jak się wybiorę w dalszą trasę. Nie wiem tak do końca co mechanicy wlali do silnika i nie wiem też tego czy zapali pod max. Udałem im bo naprawiałem u nich poprzednie auto i nie było problemu. Być może zapali olej na oko. Tego nie wiem. Wiem że będę teraz monitorować sytuację zobaczymy co bedzie dalej. Martwi mnie jedynie fakt, że wtedy jak miałem mało oleju zapaliła mi się kontrolka od oleju. Mam nadzieję że nic jej się nie stało. Chyba bym to czuł. Silnik chodzi równo więc może nic się nie stalo. Pozdrawiam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 paź 2017, 05:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Uważaj, bo M6 nie ma kontrolki niskiego stanu oleju a jedynie kontrolkę niskiego ciśnienia, więc jak się zapali to czasami może być już pozamiatane. Ta kontrolka też nie od razu się pali. Jak kupowałem auto i wymieniałem olej to bagnet nawet nie dosięgał i mechanik sam stwierdził że oleju mało co zleciało. Podobnie było jak jechałem autostradą i zatrzymałem się żeby dolać oliwy, to po dolaniu 0,8 L pokazało mi dopiero min, a kontrolka nawet nie mignęła. U Ciebie jak się zapaliła, to musiałeś mieć już faktycznie bardzo niski stan. Na razie monitoruj stan, bo raczej nie sądzę żeby mechanik sam od siebie Ci zalewał jakieś świństwo? Nawet byś widział po rachunku, bo przecież gratis by tego nie robił?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 07:32 
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Panowie, ostatnio dolalem 1.7l oleju po jakiś 7tys. Mialem zalany lique moly 5w30. Z tego co wyczytałem tutaj warto zrobić płukanie. Zrobić ją przed kolejna wymiana oleju (chcę wymienic na Valvoline 5w40 MaxLife) ? Jaką płukankę polecacie w rozsadnych pieniądzach ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 08:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Zrobić, ja od zawsze używam Penrite Engine Flush. Robię "płukankę" przed każdą wymianą oleju.
Co ile km zmieniasz olej ?

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 10:34 
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Co 15tys max ale staram sie do 12tys


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 13:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ja w M6 też płukałem przy każdej wymianie oleju, ale teraz w Cytrynie nie płukałem bo oleju mi nie bierze i nawet po 15 tys km jest nadal czysty, więc na siłę nie będę się uszczęśliwiał płukanką. Osobiście stosowałem płukanki Penrite, Valvoline VPS i Liqui Moly Pro line. Cięzko mi ocenić która lepsza, bo po żadnej jakiś spektakularnych efektów nie miałem i również nic się nie rozszczelniło. LM Pro Line jest niby mocniejsza i do zastosowań warsztatowych. Kup po prostu coś markowego, czyli oprócz tych co wymieniliśmy jeszcze można Motul czy Millers. Jeżeli wcześniej auto chodziło na jakimś kiepskim półsyntetyku i chcemy przejść na syntetyk, to bym zastosował, ale jeżeli to tylko przejście na inną markę o tej samej lepkości to nie wiem czy jest sens?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 17:20 
Świeżak
Offline
Od: 01.11.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jeżeli wierzyć poprzedniemy wlascicielowi to lal syntetyk tylko. Ja zrobilem 2 wymiany w nin i 2x syntetyk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 19:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
28 listopada 2017, o 13:49 krzysiek1980 napisał(a):
nawet po 15 tys km jest nadal czysty,

bez LPG? :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 20:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tak. Jak brałem auto to miało od poprzedniej wymiany najechane ok. 17 tys i olej był trochę ciemniejszy jak oryginalny z butelki. Teraz zalewałem Valvoline Maxlife i po ok. 2 tys km olej nadal koloru jak w butelce. U mojego teścia w Primerze też olej troszkę ciemnieje, ale nie tak żeby się zrobił brązowy lub czarny. W M6 jak mi przepalała olej to po 2 tys już był bardzo ciemny. Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane? Możliwe że ten syf w jakiś sposób się oddziela i osadza na dnie gdzie bagnet nie sięga? Z drugiej strony przecież pompa zasysa od spodu, więc by się wymieszał? Raczej w komisie by nie wymieniali oleju przed sprzedażą. Z drugiej strony w mojej starej 626 tez olej jakoś specjalnie nie ciemniał przez okres między wymianami.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 lis 2017, 20:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Panowie odsyłam z problemem ciemniejącego oleju do blog-a CzarnePaliwo. :geek:

https://czarnepaliwo.wordpress.com/2017/10/24/dlaczego-olej-silnikowy-ciemnieje/

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 16:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam od zakupu Madzi borykam się z problemem ubywania oleju. Jeden mechanik widzi za wyjście tylko remont koszt do 4000. Na forum czytałem i Tomek potwierdził żeby wymianic olej na lepszej jakości zalalem Valvoline 5w30 i znalazłem mechanika który potwierdził to co piszecie na forum wiec mu zaufalem i wymieniłem. Po przejechaniu pierwszych 500km nie zauważyłem różnicy.

Rozmawiałem z mechanikiem zalecił jeździć i obserwować może pierścienie się oczyszczą... nie kwapi się do remontu - uważa że samochód żaby ładnie chodzi, nie kopci, brak wycieków, moc ma.

Nie bardzo wiem czy jest sens czekać. .. czy jest na co?
Czy zalać olejem z najwyższej półki? - generować większe koszty?
Dać do remontu... ? - a jak nie pomoże...

Samochód olej spala głównie w trasie (110-140km/h) w mieście ubytek jest niezauważalny.

Ilości jakie są spalanie na odcinku ok.500km to jakie 0.5l
Spalanie na poziomie 9l/100km

Zależy mi na remoncie ponieważ chce mieć sprawny samochód.

Co o tym sądzicie?


Pozdrawiam
Krzysiek

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 16:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.09.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
ZoZo napisał(a):
Tez czasami dolewam. Teraz dolalem na 11 tys. Ok 0.6 l.oleju. Słyszałem ze te silniki tak maja wiec nie dramatyzuje. Silnik suchy brak wycieków ogólnie jestem (odpukać ) zadowolony. Trzeba szukac plusów tej sytuacji wiec lepiej jak ubywa niż miałoby przybywać :p
Remont miałeś czy plukales silnik?

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 239 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.