Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 15:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 15 lip 2017, 19:40 
Offline
Do pełna. W ile się rozładowywał to ci nie powiem. Ale wiem że mam spalanie 13.5 a nie 11.5-12. :) Po tym poznałem że coś jest nie halo. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lip 2017, 19:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A sprawdzales forscanem jaki masz poziom naladowania aku?



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 lip 2017, 19:48 
Offline
Nie, zaraz idę po kartę navi bo jest aktualizacja. Od razu podłącze aku i doprowadzę je do ładu. Zastanawiam się jak oni mi mogli rozładować alu przez 1 dzień... :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 11:23 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.08.2015
Posty: 55
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
To dokładnie tak samo jak u mnie. Zostawiłem sprawne auto na przegląd i odebrałem z nie działającym i-Stopem. Objawy dokładnie takie same.
Czekam aż zadzwonią z Centrali Mazdy o opinię po przeglądzie. Wystawię 1...

Jak doładować akumulator prostownikiem? Odpinać klemy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 11:36 
Offline
Tak. Wtedy jest szansa że naładuje się do "pełna". Bez odpięcia mój CTEK nie kończył ładowania.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 12:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rkarcz naladowales aku? Hula szystko?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 14:57 
Offline
Jeszcze nie wiem. Za ok. godzinę mam traskę ok. 100 km to się dowiem. Ale nawet poprzednie aku choć już było do dupy w zimę to po naładowaniu na wiosnę chodziło bez zarzutu.


Wszystko lata. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 16:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale skoro ty robisz raczej dlugie trasy to dziwne ze aku nie laduje sie w czasie jazdy. Jak mozna rozladowac aku w serwisie w ciagu jednego dnia?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 16:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@up. Można rozładować w kilka godzin.
Druga sprawa - długa trasa nie jest wyznacznikiem ładowania. Obserwacje pokazują, że po 2 godzinach jazdy to już prawie nie ma ładowania.

Inaczej mówiąc - więcej naładujesz śmigając 4 x po 1h z 15 min. przerwami niż 4h na raz. Przynajmniej u mnie to się sprawdza.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 19:46 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wczorajszej nocy doładowałem Aku CTEKiem. Dzisiaj trasa Wwa - Jurata. Poza tym, że ostatecznie wybiłem sobie z głowy jazdę płatnym odcinkiem tej autostrady, po prostu koszmar, to praktycznie do Aku nie mam zastrzeżeń. I-stop działał bez przerwy, aż go wyłączyłem.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 21:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zagryziak - czemu koszmar? piękna trasa przecież :)

moja gj stała dwa tygodnie w garażu - przed spotem u Gołembiewskich bałem się że nie odpali ale bez problemu odpaliło i iloop działa jak ta lala :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 21:40 
Offline
Sławek poza alarmem masz jakieś dodatkowe zabezpieczenie? O ile to nie tajemnica. Obstawiam że nie.. :) A one żrą jak wściekłe niestety. Podłączając Aku widziałem jak się iskrzy klema +. Pobór jest mimo, że samochód wyłączony.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 21:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
pewnie nawet jej nie zamknąłem - ale nieśmiało dodam że przez pół roku przejechałem 4 tys km wiec aku sie raczej mało ładował


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 04:31 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.08.2015
Posty: 55
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzisiaj rano system odżył :)
Zaraz po uruchomieniu silnika podświetlił się akumulator i na pierwszym skrzyżowaniu i-Stop już działał, i-Eloop się ładuje do pełna. Dziwne bo wczoraj jak podjeżdżałem pod dom na pewno ikona akumulatora nie była podświetlona a nic w międzyczasie z autem nie robiłem. Od wizyty w serwisie zrobiłem 200 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 lip 2017, 08:16 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
slawek napisał(a):
Zagryziak - czemu koszmar? piękna trasa przecież

Zajrzyj do wątku "co mnie dzisiaj wk...wiło"

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 16:33 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 14.07.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam,

podłączę się pod wątek, bo w temacie. Od piątku posiadam nowiutką Madzię 6 z i-stopem. Zastanawiam się, dlaczego gdy silnik wyłącza się na postoju, zwykle na światłach - po chwili zielona kontrolka "i-stop" zaczyna migać i silnik sam uruchamia się ponownie? Nie wciskam sprzęgła, tak naprawdę nie ruszam się w ogóle. Jest to o tyle irytujące, że gdy czerwone świeci się np. 2 minuty, to i-stop zamiast wyłączyć silnik na 2 minuty, po ~30 sekundach włącza silnik z powrotem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 16:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Upał. Klimatyzacja. Albo niskie naładowanie akumulatora.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 16:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Albo brak i-Eloop'a.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 16:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Stawiałbym na upał klimatyzacje. Ja mam (jeszcze ) i-Eloopa imam taki sam objaw


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 18:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 03.10.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Sądzę, że jest to kwestia poziomu naładowania kondensatorów i-loopa. Jeśli jest niepełne to po ich wyczerpaniu silnik automatycznie się załącza. Poza tym, jeżeli na postoju po załączeniu się i-stopa załączona jest również klimatyzacja, to nawet przy pełnych kondensatorach zostają one szybko wyczerpane - klimatyzacja bierze dużo prądu.
Zetsu jak chcesz sobie to sprawdzić to otwórz monitor zużycia paliwa i będziesz mógł obserwować ładowanie kondensatorów jak i szybkość ich rozładowania...

_________________
Z uśmiechem na twarzy człowiek podwaja swoje możliwości :)

クラウディウシュ


Ostatnio edytowano Śr, 16 sie 2017, 18:36 przez ieiasu, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 18:36 
Offline
Ja tego samochodu zupełnie nie rozumiem. ASO potrafiło mi rozładować aku w 1 dzień, a ja w weekend miałem z premedytacją włączoną lodówkę 40l z agregatem na 230V z przetwornicy. Moc 75W. Kilka godzin na parkingu I co? I nic. iEloop jak działał tak działa. Samochód odpalił bez jęknięcia. Nic mnie już nie zaskoczy z tym systemem. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 19:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
rkarcz jak to mówi klasyk, "nigdy nie mów nigdy", tak i tu nie byłbym taki pewien z tym
rkarcz napisał(a):
Nic mnie już nie zaskoczy z tym systemem.
:-P <disco>

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 sie 2017, 18:46 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 14.07.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tombien napisał(a):
Albo brak i-Eloop'a.

Można mieć i-stop bez i-Eloop'a?

ieiasu napisał(a):
(...) jak chcesz sobie to sprawdzić to otwórz monitor zużycia paliwa i będziesz mógł obserwować ładowanie kondensatorów jak i szybkość ich rozładowania...

Dobry pomysł, sprawdzę. Pobawię się też w takim razie z klimatyzacją i zobaczę, jaki efekt (chociaż w tych upałach mogę tego pożałować...).

Czy i-stop bazuje na osobnej baterii? Mam na myśli, że akumulator potrafi zasilić większość elektroniki samochodu (jak napisał np. rkarcz) przez długi czas, ciężko mi sobie wyobrazić, że nagle trudno mu utrzymać i-stop przez 3 minuty przy włączonej klimatyzacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 17 sie 2017, 19:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Zetsu napisał(a):
Można mieć i-stop bez i-Eloop'a?

Jak nie ma się wersji SkyPassion. :)

U mnie przy na max naładowanym i-Eloop'ie wytrzymuje 2:09 na załączonym i-Stop'ie.
Chcesz więcej, wrzuć jakiś bieg bez sprzęgła. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 sie 2017, 22:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Powinno być odwrotnie. Powinien być i-Eloop, bez i-Stop.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sie 2017, 15:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
witam

nie moge znalezc watku jak dziala w Mazdzie 6 2.5 AT istop. W jakims programie, ktos powiedzial, ze silnik przy istop nie jest uruchamiany przez rozrusznik (jak to normalnie jest), ale za kazdym razem tloki sa ustawiane w odpowiednim polozeniu i zostaje troche benzyny, przez co silnik odpalany jest przez iskre ze swiecy.
Podobno to bardzo oszczedza rozrusznik. Czy to prawda?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sie 2017, 15:47 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Około 3 lat temu przerabialiśmy w tym wątku ten temat. Były różne opinie. Osobiście skłaniam się do następującej, zresztą pisałem wówczas o tym:
po zatrzymniu auta, gdy i-stop wyłączy silnik, wówczas jego (bodajże) dwa tłoki ustawiają się w położeniu umożliwiającym jego szybkie uruchomienie. Mieszanka w tych cylindrach utrzymuje odpowiednio wysokie ciśnienie umożliwiające natychmiastowy zapłon po maksymalnie około 2 min 04 sek od chwili wyłączenia silnika przez i-stop. Czas ten został przez wielu użytkowników sprawdzony i potwierdzony, silnik uruchamia się niezależnie od warunków (włączone światła, klima, itp) nawet gdy trzymamy nogę na pedale hamulca (skrzynia AT), czy drążek skrzyni na luzie (skrzynia manualna). Ten czas 2,04 min dotyczy akumulatora w pełni naładowanego, w innym wypadku ulega on odpowiedniemu skróceniu.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sie 2017, 18:35 
Offline
Wszystkie 4 tłoki ustawiają się w tym samym położeniu co umożliwia szybki zapłon.



"System i-stop
Ale Mazda nie byłaby Mazdą, gdyby nie wybrała własnej drogi. W ten sposób nawet znane z innych marek rozwiązania są tu nieco inne. Weźmy na przykład układ automatycznego wyłączania silnika na postoju, który u Mazdy nazwano i-stop. Na pierwszy rzut oka działa on najzupełniej normalnie. Tymczasem japońscy inżynierowie wpadli na genialny pomysł, aby rozruch silnika wspomóc eksplozją mieszanki paliwowej w wybranym cylindrze. Kiedy trzeba na nowo uruchomić silnik, komputer wybiera ten cylinder, w którym zostały zamknięte zawory, a wybuch mieszanki spowoduje obrót wału korbowego w odpowiednią stronę. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, benzyna zostaje wtryśnięta bezpośrednio do tego cylindra i zapalona przez świecę zapłonową. Gazy spalinowe naciskają na tłok i pomagają rozrusznikowi uruchomić silnik, który rusza w rekordowo krótkim czasie"

http://www.auto-swiat.pl/nowe/techniczn ... dy-6/ml2hw


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sie 2017, 09:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.08.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
dziekuje za obszerna odpowiedz.
Jako inzynier automotive zwracam na takie rzeczy szczegolna uwage. Mam nadzieje tylko, ze pierwsza idzie iskra, ktora wspomaga rozrusznik, a nie odwrotnie (rozrusznik a pozniej iskra). Wiadomo, ze najwieksze opory a przy tym obciazenia sa przy zmianie stanu ze spoczynkowego w stan ruchu, a to sie przeklada bezposrednio na zywotnosc podzespolow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 wrz 2017, 17:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,
od miesiąca z kawałkiem jeżdżę mazdą 6 i po raz pierwszy nie zadziałał mi i-stop po zatrzymaniu na światłach. Zdziwiony nieco, spojrzałem na główny wyświetlacz i zauważyłem w miejscu informacji podawanych o stanie i-stopa odmienną informację niż zazwyczaj, tj. przełącz na neutral i naciśnij pedał hamulca. Polecenie wykonałem i i-stop się uruchomił, jednakże uruchomienie silnika nastąpiło po włączeniu dźwigni na"Drive". Pytanie, co jest powodem podawania przez system takiego komunikatu, odmiennego od standardowego - naciśnij pedał hamulca aby uruchomić i-stop.
W instrukcji nie znalazłem odpowiedzi na ten temat.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.