Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 342 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 19:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Terminator181 napisał(a):
Dzisiaj znowu byłem na wyważeniu kół i różnice były 5 do 10 czegoś tam. I fachowiec powiedział, że to są niezauważalne różnice w prowadzeniu. A u mnie trzepało.


Wyważałeś same koła czy doważałeś na aucie? U mnie było w miarę ok, ale dociążyłem auto (4 + pełny bagażnik) i bardzo nieprzyjemnie trzepało kierownicą gdzieś tak pomiędzy 120-140 km/h. Przy innych prędkościach jest ok. Będę doważał na aucie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2017, 21:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wyważałem same koła. No i auto puste, nie wiem jak będzie po załadowaniu go ponownie. Ech, kapryśna ta dziewczyna .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 14:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Miałem podobny przypadek u siebie. Wibracje w okolicach 90-100 i 120-140. Koła wyważone w ASO na "0" i nic, później sprawdzone w innym warsztacie było również na "0". Pomogło dopiero doważanie na aucie, brakowało po 20g na obu przednich kołach.
Dla przykładu niedowaga koła 10g przy 100km/h dają siłę udarową ponad 1.5kg.
Na zimówkach było podobnie, ale ze felgi nie nowe to zwalałem winę na nie, a że zimą tak szybko się nie przemieszczam to dało się żyć.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 15:49 
Offline
Może będę nudny ale zmierz piasty, nawet z tarczami.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja byłem znowu w ASO odnośnie bicia przy hamowaniu. Po mierzyli i zobaczymy jaka będzie decyzja. A odnośnie wibracji to po ostatnim ponownym wyważaniu znowu napierdala od 130 do 165 już mam tego dość. Zobaczę, co z tarczami najpierw; bo jak znowu pojadę do serwisu oponiarskiego to powiedzą, jest ok, a odchylenia nawet do 10 to nie powinny dawać oznak wibrowania. Rkarcz - o co chodzi to bardzo nie wiem z tymi piastami, że niby całe koła wibrują?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:40 
Offline
Skoro przykręcasz założmy do zwichrowanej powierzchni to możesz wyważać sobie i wyważać. Piasta Mazdy to paździerz. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ale piastę powinni mi chyba sprawdzić w serwisie, czy jest w porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:44 
Offline
Przy wystających szpilkach to nie takie proste. No i musi im się chcieć zwalić zacisk. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Tak, ale jak zakładali mi nowe tarcze poprzednio to bicia przez jakiś czas nie było. Potem bicie coraz bardziej nasilało się, najpierw objaw przy hamowaniu teraz bicie przy samej jeździe. No i tak - nie wiadomo na co zwalić, piasta, tarcze, klocki czy opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Poza tym w tym aucie tarcza z piastą nie jest niczym trwale związana prócz dokręceniem koła więc teoretycznie nie da się jej idealnie przykręcić tak samo bo zawsze jakiś mikro luz wystąpi przy dokręcaniu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 17:54 
Offline
Jak masz krzywe piasty to zaczynasz z jakimś już biciem tarczy 3-4 setki i kwestia czasu jest że się rozjebią. Ja z kołami walczę od początku. Nie ważne jakie. 17, 19. Opony letnie zimowe. Wyważanie na samochodzie, huntery pompki rowery. I zmierzyłem piasty. Obra nędzy i rozpaczy. Więcej niż 2 setki. I sorry. Jak piastą ma 7-8 cm od środka ma bicie to ile ma koło które ma dalej..? Ale to takie moje teorie.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Co to jest ta piasta ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:07 
Offline
Wchodzi w łożysko koła, do tego wchodzi przegub napędowy. Na to nakładasz tarczę, a niej są szpilki do których przykręcasz koło. :))


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Aha no to duzo rzeci co moga robic klopoty

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:18 
Offline
To jest baza dla tarczy i koła. :) I jak jest pogięta to sorry.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Czyli jak niepomoze wymiana kol, tarcz to pista do wymiany. Juz z tym mial ktosz problem i wymiana pomogla?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:22 
Offline
Ja 16 wymieniam. I u mnie pomiary wyszły hujowo. Po przekręceniu tarcz na najmniejsze możliwe bicie 2 i 3.5 setki jest o niebo lepiej. Także jak nie to to pozostanie zmienić furmankę. :) Najpierw pomiary później wymiana. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
pawko - ale nie jeżdżę autami od roku. Przy wszystkich moich auta z hamulcami, kołami, olejami robiłem sam nie było problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja nie twierdzę, że jest inaczej. Chodzi mi o samą konstrukcję tarcz hamulcowych. Też robię sam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 18:39 
Offline
Masz inną średnicę piasty w miejscu gdzie opiera się tarcza. Jakiś 1 mm więcej niż podparcie dla felgi. I na tym dość stabilnie opiera się tarcza. Także to nie to.. :)

-- Dodano: 16 sierpnia 2017, o 19:39 --

Piasty wymienione, bicia ustały. Szook.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2017, 06:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
rkarcz wymieniałeś na gwarancji w ASO? Można zatem zakładać, że problem krzywych tarcz wynika z lipnych/krzywych piast?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2017, 06:39 
Offline
Nie w ASO, bo mam zmodzone szpilki, inne felgi i hamulce. I nie za bardzo miałem czas na dociekania MMPol.
Ale piszę dla tych którzy mają czas i mogą powalczyć z ASO w tym zakresie. Szczególnie jak już nic nie pomaga.
Najlepsze jest to, że następnego dnia po zmianie piast pojechałem do kapciarza założyć nowe opony.
I koła przednie poszły na tył. Jakie było ich niedowarzenie? 10/10 oraz 20/5.
I ja tego nie czułem, gdzie w przypadku bić jestem czujny jak ważka.. :)
Także sorry, nie wierzcie w te brednie o kołach..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2017, 07:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Piasty zakładałeś oryginalne ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2017, 07:37 
Offline
Taa, made for Mazda from mazparts.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2017, 20:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.10.2014
Posty: 511
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Bardzo cenne informacje, gdyby coś się jednak działo pisz koniecznie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 21:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
@rkacz, sprawdzałeś w jakikolwiek sposób stare / nowe piasty? Moje obecne mają bicie 0.02 mm na stronę (+/- 0.005) więc sporo poniżej limitu Mazdy, który wynosi 0.05 mm. Jeszcze muszę sprawdzić osiowość, ale na tą chwilę wygląda, że piasty są ok. No chyba, że pod obciążeniem bicie jest większe - tego sprawdzić się niestety nie da.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2017, 09:19 
Offline
5 setek to norma Mazdy? Żartujesz? 5 setek na piaście da ci 10 na tarczy, która będzie idealnie prosta - a 10 na tarczy to plomby wypadają z zębów. To są jakieś żarty. 2 to granica górna dla piasty. Żadne 5, bo 5 to jest maks dla tarcz.. Teraz rozumiem dlaczego Mazda nie stosuje śrub pozycjonujących tarcz.. Jedyny ratunek dla tych zjebanych piast to przestawianie tarcz.. :(


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2017, 10:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No tak jest w serwisówce, powyżej 0.05mm zmieniają łożysko, poniżej nie widzą problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 wrz 2017, 10:16 
Offline
Doszukałem się jakiegoś artykułu gdzie postawiono tezę o 0-1 setce dla piast i mniej niż 2 dla nowych tarcz. Ale to nie w wykonaniu Mazdy jak widać. Wychodzi że nawet moje z 4 setkami nie nadawałyby się do wymiany. A lewa wyjąca pewnie też nie bo wycie to odczucie subiektywne.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 wrz 2017, 20:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1019
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Rozebrałem wszystko, dokładnie wyczyściłem i złożyłem. Na tarczach mam teraz jakieś 0.025, gdzie poprzednio było 0.04 i 0.07. zobaczymy czy to coś zmieni w kwestii drgań.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 342 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.