Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 13:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Przeguby łatwo sprawdzić podczas jazdy w po okręgu. (tak mi się wydaje :P)
Znajdź kawałek placu, kierownica na max w lewo, zrób kilka okrążeń.
Później kierownica na max w prawo i też kilka okrążeń.

W jedną stronę powinna być cisza, w drugą powinien uszkodzony przegub hałasować.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 16:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Miałem to samo w poprzednim aucie i mechanik stwierdził że tuleje wahacza do wymiany, ale może też być poduszka. Przegub bedzie słychać jak skręcisz kierownicą na max. w prawo lub lewo i ruszysz, na wprost raczej nie słychać w początkowej fazie. Musisz podjechać gdzieś na warsztat żeby Ci przejrzeli, ale na stację diagnostyczną raczej bym nie jechał bo mnie na szarpakach nigdy nic nie wykazało, a dopiero jak mechanik złapał się za breszkę to stwierdził luzy.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 20:05 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Pozwolę sobie wrócić do tematu. Powodem stukania okazała się urwana poduszka pod silnikiem. Dodatkowo słyszałem także stukanie przy kręceniu kierownicą. Okazało się, że środkowy tłumik zaczął odpadać. W sumie to dobrze, że w ten sposób dawał o sobie znać i nie odpadł całkowicie np. podczas jakiegoś wakacyjnego wyjazdu ;)

Zawieszenie oraz układ kierowniczy na stacji kontroli pojazdów nie wykazały żadnych usterek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2017, 20:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Te stacje to pic na wodę. Mnie nigdy nic nie wykryli, chociaż ewidentnie było slychać że stuka.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 13:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubuski
Witam,
Przestawię się bo jestem nowy na forum, trochę historii:

Mazda 6 2,5 Sport PB/LPG rok prod. 2010, manual. Auto w "domu" od 2019 roku, wcześniej u sąsiada chyba od 2013.

Od kilku tygodni przy pokonywaniu poprzecznych przeszkód typu progi zwalniające, słychać po prawej z przodu pojedynczy odgłos puknięcia. Sprawdziłem poduszkę pod silnikiem, wahacze z brechą i bez, ogólnie zawieszenie wydaje się bez zarzutu. Amorki i sprężyny też w okolicy 77%. Myślę nad tą poduszką od amortyzatora, dużo roboty przy tym jest, coś tam dłubałem przy samochodach ale to raczej podstawowe sprawy jak wymiana wahaczy, klocków hamulcowych, drążków kier, wymiana oleju itp.. czyli raczej hobbystycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 14:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Giani 1 post i pudło.
Masz II generację, piszesz post w dziale o I generacji - dla zachowania porządku zwracaj uwagę, że mamy podział na 3 generacje Mazdy 6.

Polecam cały dział Mazdy 6 GH:
viewforum.php?f=40

mnóstwo wątków opisujących Twój problem, np:
viewtopic.php?f=40&t=12012
viewtopic.php?f=40&t=8129

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2021, 15:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubuski
Witam,
Starałem się nie popełnić błędu w generacji ale faktycznie źle kliknąłem, dziękuję za pomoc. Oczywiście temat kończymy :)
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 gru 2022, 14:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.12.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: małopolski
Cz, 11 maja 2017, 13:21 Michal89 napisał(a):
Mam moją Mazdę od 3 dni i podczas jazdy testowej dało się usłyszeć z przodu stukanie z lewej strony. Mój kolega, znacznie bardziej zorientowany niż ja obstawia lewy przegub, jednak podczas normalnego użytkowania przez te 3 dni zauważyłem, że stuki słychać tylko kiedy zmieniam biegi z mniejszym wyczuciem (czyli kiedy szarpie przy zmianie biegów). Jeśli zmieniam płynnie, wtedy nic nie słychać. Macie pomysł jaka może być przyczyna?

Na stukanie nie mają wpływu nierówności typu "śpiący policjant".


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.