Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 27 lut 2017, 20:57 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam... Jestem tutaj nowy przyznaję się bez bicia to tego jak i do faktu że moja Mazda 6 jest moim pierwszym autem (na własność) z takiej "klasy" do tego czasu miałem na własność seata cordobe 2 wiec szału nie ma 1.6 benzyna silnik ta prosty że można było rozebrać i złożyć w jeden dzień za pomocą paru kluczy młotka i wkretaka :P

Mazde mam od miesiąca i nie narzekałem (do teraz jestem w szoku... wiecie ten przeskok)
Wczoraj jechałem i wszystko było ok a dzisiaj zegar ze spalania chwilowego nie spadał poniżej 20l/100km
a wręcz często wskazywał ponad 25l/100km (a jeżdżę tak samo jak wczesniej a wtedy mi wskazywał 7 czasami 11 ale utrzymywał sie poniżej 10/100.
Co wiecej... pojawiały się nawet liczby 42l/100 a raz zobaczyłem nawet 99/100 !!! (ok przy ruszaniu i 2 biegu) a nie było tak dotychczas i zaznaczam ze nie ruszam gwałtownie raczej płynnie i nie przekraczało mi wiecej niż kilkanaście na sto. Pomyślałem że to błąd wskaźnika ale i paliwo szybko znika i wskazówka leci na łeb na szyje.

Czy ktoś miał podobny objaw ? dodam że przy 1 i 2 biegu da się wyczuć lekkie szarpnięcia których wcześniej nie było (jakby wahania mocy). Przepraszam za prostackie przedstawienie sytuacji ale to moje pierwsze auto "tak wyposażone" i jestem laikiem w tym temacie (moja mazda to 6 IIgeneracji 2.0 140km diesel)
Za wszelkie informacje bede wdzieczny (ostatecznie oddam na warsztat ale może Wy coś polecicie dzieki czemu bede wiedział z czym iść i nie padne ofiarą "nadgorliwego" mechanika skłonnego do licznych wymian)
Dziekuje i pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Najprawdopodobniej wypala DPF. Ile kilometrów przejechałeś z podwyższonym spalaniem ?
Na chwilowe podczas przyspieszania nie patrz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 23:07 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
bardzo chciałem podziękować za to że ktoś napisał coś z sensem i podszedł z powaga do tematu... dzieki wielkie {chmooreck} :)

Hmm... powiem szczerze że nie nie zwróciłem uwagi na kilometraż (może ok50km niestety tylko w miescie) ale lekko spalanie spadło (jednak nadal jest wieksze niż było zwłaszcza na pierwszych 3 biegach bo reszta juz praktycznie wróciła do poprzednich stanów) niestety szarpnięcia są silniejsze i wystepują na 1, 2 i czasami na 3 biegu w okolicach 1600-1900
chyba że dam mu w gaz i na polsprzegle rusze to wtedy ok (ale tak sie nie powinno przecież jezdzić...)
Co wiecej odczówam spadek mocy i to spory... tak jakby nie było w ogole turba.
Chciałem wyprzedzić koparke dzisiaj fajna prosta nic nie jechało ja redukcja i poczułem sie jak w swoim starym seacie... zero przyspieszenia zero mocy... (ale świst turbiny słychać wiec raczej działa-pytanie czy poprawnie ? )

Co do DPFu to myślałem że kontrolka bedzie mrugać lub świecić a tu nic sie na desce nie zaswieca, ale z ciekawostki dodam fakt że w salonie mazdy (bo przed kupnem dałem do ASO żeby sprawdzili) powiedzieli mi że olej był cały wymieniony i to niedawno bo jest czyściutki ale ktoś nie skasował inspekcji olejowej czy coś (nie wiem dokładnie jak to pan nazwał) i powiedział mi że to spowoduje że DPF sie zacznie (niepotrzebnie) przepalać.
Jednakże zaznaczam że na desce nic mi sie nie pojawia.

Jutro jeszcze wymienie filtr paliwa (bo mam akurat jeden nowy od kumpla a przyznam sie szczerze ze z braku czasu musiałem raz zatankowac na stacji obok marketu leclerc czyli stacja noname a ja wlałem paliwa za ok 100pln) nie wiem co dalej... w aso chcą 300 za glupie podłączenie do kompa- szlag mnie trafi jak sie okaże że to jakaś drobna pierdoła którą mogę sam zrobić a oni skasują mnie jak za zboże :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 07:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Wypalanie DPF nie jest sygnalizowane. Kontrolka zapala się dopiero jak są problemy z wypaleniem (ew. nieskasowana inspekcja olejowa).
Możesz przeczyścić przepływomierz (5 min. roboty) - nie zaszkodzi.

Brak mocy może wskazywać na blokujący się EGR. Ale na razie pojeździj trochę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 19:45 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Dzisiaj podczas jazdy na drodze szybkiego ruchu zaswieciła mi sie kontrolka żółta "check" (silnik).
Nie mruga nie pulsuje... po prostu świeci.
Jest totalny brak mocy auto dobija z ledwością do 2 tys gaz do dechy a obrotomież pomalutku bez pośpiechu jakbym wiózł jakąś ciężką naczepe.
Nie ma zrywu ani nic... otępiale i mozolnie reaguje na dodanie gazu zarówno lekko jak i przysłowiowe "do dechy" a na początku jak dałem do dechy to było srogie odejście i wgniatało w fotel (pamietajmy ze miałem starego seata wiec taka predkosc jest dla mnie niczym nadświetlna w sokole milenium)
Nie wiem już co robić :( a nie patrzy mi sie iść do aso i placic 300 za samo podpięcie pod komputer a potem gosciu kliknie tylko myszką i skasuje kolejne 200.

Z ostatniej chwili !!!


Dzisiaj podjechałem do innego goscia z komputerem i uwaga uwaga... błąd na pompie vacu i turbie :) koleś skasował mi inspekcje olejową przy okazji i powiedział że to na bank pompa bo sprezarka działa i sam to odczułem po wyjezdzie od niego poza tym specyficzne odgłosy wydostają sie z vacu... (sprężarka walczy i czuć że ciągnie, oczywiscie nie nadwyrezam silnika)

Teraz pytanie??? czy ja dostane gdzieś ową pompę podcisnienia w całości, nową ? bo ponoć zaleca sie wymiany sprezyn uszczelek i śrób a całości nie... Czy ktoś coś wie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 20:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Nie istnieje w tabeli dtc dla silnika RF7J błąd pompy vaccum.
Poza tym błąd turbo P 0299 powoduje jednostajną pulsacje lampki DPF.
Skoro tego migania nie było,to rodzi sie pytanie czy masz w ogóle DPF.
Jak już wymienisz niepotrzebnie ta pompę vaccum to podziel sie koniecznie z nami ile to kosztowało i czy przyniosło efekt w co osobiście wątpię.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 07:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@Mazda6Man jesteś ze śląska ? Łap za telefon i umów się z Tadziolem - obejdzie się bez niepotrzebnych "wymian na oko" ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 08:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
pewnie kościu z pseudo kompem co źle szczytuje błędy DTC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 20:33 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Kurcze... powiem wam ze jednego dnia byłem u jednego goscia to nawet nie widział czegos takiego jak inspekcja olejowa... na drugi dzien bylem u drugiego i była inspekcja. Miał inny sprzet i widział inne rzeczy.
Co do błędu to nie dotyczył może idealnie pompy vacu ale chodziło o podciśnienie drugi blad dotyczył turbiny. ale turbina chodzi tylko nieregularnie (bo jest połączona z podcisnieniem a skoro to nie działa poprawnie to ta tez... taki system połaczonych mechanizmow i jeden z nich jest jakos uszkodzony i wole zaingerowac najpierw w pompe bo dodam ze dochodza z niej złe odgłosy tak jak u innego uzytkownika ktory dał nawet filmik jak wymienić sprzegiełko tej pompy... mam dokladnie taki sam objaw i nawet jakbym miał wymienic caly element na nowy, trudno wydam kase ale bede miał też pewność ze nowe i sprawne)

Co do ikonki "check" to dzisiaj znowy sie zapaliła a przy kolejnej jezdzie juz nie...
Auto nie ma mocy, na niskich biegach ma spalanie jak smok (wczesniej az takie nie było) szarpie nim na nizszych biegach albo jak jade na wzniesieniu... jak tylko wjezdzam pod górke to automatycznie mi szarpie jakby coś chciało ale nie mogło zadziałać, musze redukowac i katowac na 3 tys obr. :(

Co mechanik to inna diagnoza bedzie w to nie watpie... ale jednak u tego goscia wyskoczyły dwa błedy (a u pierwszego nic i nawet nie widział inspekcji olejowej)

Tak jak pisałem był to błąd w układzie podcisnienia (nie pamietam dokładnie słowo w słowo ale chodziło o podcisnienie) i turbosprezarka (a ta nie wydaje zadnych niepokojacych odgłosów ani nic... a pompa owszem)
Już sam nie wiem co robić... i dzwoniłem po sklepach nigdzie nie mają pomp vacu do tego auta :(

Co do DPFu to hmm... ikonka jest i koleś w mazdzie powiedzial ze z racji ze olej byl wymieniony caly na nowy a nie skasowano inspekcji to bedzie sie wypalał dpf i rzeczywiscie (chyba) sie wypalał bo najpierw zauwazylem duzo wieksze spalanie... potem poleciała moc... Wiec dpf chyba mam. spaliny (dym) tez w normie.

Śląsk, Gliwice (Zabrze i Ruda Śląska tez mi znane) takze jezeli ktos wie co w trawie piszczy i miałby czas sie umówić i przejechać "pacjentem" zeby sie upewnić co dokladnie szwankuje... byłbym bardzo wdzięczny :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 23:44 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Sprzęgiełko w pompie dzwoni mi od 2 lat i nic się przez to nie dzieje. Ja mam obecnie problem z pompą vacum. Z tym że to nie wina samej pompy a tego że nie dochodzi do niej odpowiednia ilość oleju z silnika, niedoszczelnia jej a co za tym idzie nie nadąża wytwarzać podciśnienia. Jednak u mnie podciśnienia brakuje na hamulce. Więc może warto to sprawdzić, podciśnienie steruje tez chyba egr'em.
Przy tych objawach to może być sporo rzeczy. Radzę jechać do kogoś kto się na mazdach zna bo zwykły nawet dobry mechanik może mieć z tym problem. I najpierw bym zadzwonił czy w tym stanie to w ogóle jechać czy laweta bo można tylko pogorszyć sprawę


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.