Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 12 lut 2017, 23:25 
Offline
Od razu porównajcie temperatury płynu chłodniczego, mogę pożyczyć moduł BT.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lut 2017, 23:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Właśnie co :idea:
Mój brat na taxi miał Hondę accord oczywiście bezyne zrobił nią 300 tyś i sprzedał jeszcze za dobre pieniądze :wink:
Ten to miał ciężka nogę i zero problemów z autem oczywiście wszystkie przeglądy na czas bo auto ma jeździć i zarabiać

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 00:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@rkarcz Odnośnie temperatury płynu chłodzącego niebawem nie będzie potrzebny moduł na BT. Piszę właśnie appkę do MZD connect, która różne parametry będzie wyświetlała. Akurat w GL temperaturę cieczy chłodzącej dodali ale kilku innych parametrów np. napięcie aku mi brakuje.

Gdy skończę i przetestuję u siebie to wrzucę z instrukcją instalacji.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 01:06 
Offline
jordanj a możesz sprawdzić w ile ci się do 90'C nagrzewa bez Webasto.
Jaki dystans lub czas jazdy miejsko/podmiejskiej.
Masz wskazanie to będzie ci składniej.. :) Dzięki jak coś..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 08:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
MateZ napisał(a):
Co prawda mam 2.0 ale przy takiej jeździe jak peterka opisał 90-110 km/h w manualu spalanie wychodzi mi około +/- 6 litrów.Ale taka jazda dziada to nie dla mnie. Z resztą tak się jeździć nie da bo 2.0 wtedy nie jedzie. Jakbym chciał tak jeździć to bym kupił aurisa 1.4.

MateZ napisał(a):
Japończyk, nie japończyk jazda w zakresie obrotów >5000 musi kosztować. Z jednej strony slogan mam japońca to kręce do końca, z drugiej oszczędność.

Cały czas się zastanawiam czy ty dalej też jak dieslem nie jedziesz.
Idea w wolnossącej benzynie jest prosta by zyskać dwie rzeczy. Jedziesz na najwyższym możliwym biegu bez przeciążania silnika. Redukujesz jak potrzebujesz moc - ma kopa. Trzymanie go ala rkarcz powoduje wysokie spalanie. Trzymanie go tylko na najwyższym biegu powoduje niefajną jazdę. Dlatego czasem myślę, że ten silnik i AT to ideał dla większości osób. Dla mnie MT jest wystarczające.


rkarcz Co do temperatur silnika to ja się trochę nie dziwie, że M6 rzadko kiedy osiąga 90 stopni. Nie po to walczyli z tym w skyactiv by nie była mniejsza. Dzięki temeperaturze niższej bronią się przed spalaniem stukowym przy wysokim stopiniu sprężenia. Honda w najnowszych Turbo robi podobnie by móc miec większy stopień sprężenia...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 08:49 
Offline
Odpytam ASO, porównam z innymi i dam znać. Dla mnie to nadal dziwne. I temperatura Maks to jedno a tempo nagrzewania to drugie.

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@rkarcz, dziś sprawdzałem rozgrzewanie silnika podczas jazdy miejskiej, ale takiej miejskiej momentami do 80 km/h (niestety te momenty bardzo krótkie bo maruderzy na drodze o ograniczeniu do 70 jadą na obu pasach 50 lub mniej). Jazda z centrum KRK do Nowej Huty i powrót, czyli droga całkiem dobra ale dużo świateł, czerwona fala i spory ruch pomiędzy 8:00, a 9:00.

Warunki:
- samochód stał powyżej 48 godzin w podziemnej hali garażowej, temperatura 10 st. C.
- temperatura zewnętrzna na początku testu -6 st. C.

Chronologia testu:
8:38 - odpaliłem samochód.
8:40 - wyjechałem z hali garażowej
8:45 - temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła 50 st. C - zgasła niebieska kontrolka informująca o niskiej temperaturze silnika.
8:52 - temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła 75 st. C
8:55 - wyłączyłem samochód, temperatura cieczy chłodzącej wynosiła 77 st. C

[dziecko odstawiane do przedszkola]

9:02 - ponownie uruchomiłem samochód, temperatura cieczy chłodzącej 76 st. C
9:09 - temperatura cieczy chłodzącej uzyskała 88 st. C, temperatura otoczenia wzrosła do -5 st. C (wzrost o 1 st. C)
9:17 - temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła 90 st. C
9:23 - wyłączyłem samochód.

Średnia z drugiego uruchomienia wyniosła 10.2l/100km. Z pierwszego zapomniałem spisać. Łącznie przejechałem ok. 15,5 kilometra, niewiele ponad 7,5 w jedną stronę. GL nie ma wskaźnika średniej prędkości (pracuję nad tym) ale można policzyć, że skoro przejechałem 15,5 km w łącznym czasie 36 minut to średnia wynosiła ok. 25,8km/h.

Odnośnie obciążenia silnika. W samochodzie znajdował się kierowca i podróżny i łącznej masie ok. 100 kg, ok. 35 kilogramów zużywalnego paliwa i 10 kilogramów innego bagażu.
Jazda z przekładnią w trybie automatycznym z redukcjami do hamowania za pomocą łopatek (nie przekraczając 4000 rpm). Przyspieszenie umiarkowanie dynamiczne ze zmianą biegów automatyczną w przedziale 2500-3500 rpm, z przewagą 3000-3500 rpm, sporadycznie do 4000 rpm.

Łączny czas pracy silnika od osiągnięcia temperatury cieczy chłodzącej 90 st. C wyniósł 39 minut.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


Ostatnio edytowano Pn, 13 lut 2017, 12:31 przez jordanj, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
jordanj napisał(a):
Łączny czas pracy silnika od osiągnięcia temperatury cieczy chłodzącej 90 st. C wyniósł 39 minut.

Ty masz chyba GL czyli tylko lampka tempertury cieczy chlodacej. Jestes pewien ze miales 90 stopni? Gdzie to mozna odczytac?
A propos spalania jakie podales 10,2 l/100 km w KRK to ja w Wawie ale nie w centrum a na obrzezach na dystansie 6 km mam 10 , a czasem 9.7 jesli pojade dluzsza tras obejmujac kawalek POW ( obwodnica poludniowa Wawy).
i to jest odczy z kompa. Aproos czy mozna gdzies zobaczyc wiecej odnosnie spalania paliwa niz na tym tzw monitorze zuzycia paliwa? sa same slupki i tylko ostatni mam podana wartosc, A co z wczesniejszymi?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:43 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@Peterka47 W GL na 3 planszy na ekranie wielofunkcyjnym pokazuje się stan samochodu w tym wskaźnik temperatury cieczy - taki emulujący analogowy - niebieskie pole po lewej, czerwone po prawej i podziałka co 50 st. C.
Poza tym pisałem, że piszę aplikację do odczytu różnych parametrów na MZD bez konieczności podłączania czegoś na OBD II.

BTW @rkarcz Nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie odnośnie modułu na Bluetooth do OBDII? Czy jest to ELM327 i czy da się za jego pomocą odblokować autoryglowanie.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Peterka47 wciskasz info na kierownicy, aż najedziesz na ikonkę samochodu, masz tam podane za jaki czas lub za ile kilometrów serwis, a górze masz wskaźnik temperatury. Jak niebieska lampka gaśnie, to ciecz ma jakieś 60°C według tego właśnie wskaźnika.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
jordanj napisał(a):
@Peterka47 W GL na 3 planszy na ekranie wielofunkcyjnym pokazuje się stan samochodu w tym wskaźnik temperatury cieczy - taki emulujący analogowy - niebieskie pole po lewej, czerwone po prawej i podziałka co 50 st. C.

Kurcze jaki ja musze być tępy :oops: ALe tego nie widze. To jest w aplikacjach? mam tam tylko ten kondensator i potem monitor zuzycia paliwa.
Poza tym widze ze wy uzywacie lopatek do hamowania silnikiem. Ja nie. raz ze dla mnie sa one troche niewygodnie usytuowane a dwa ze to jst pierwszy AT z lopatkami. brak odruch uzywania, i pewnie umiejetnosci. :oops:

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Nie, nie w aplikacjach. Piszę, że na wyświetlaczu wielofunkcyjnym (komputera pokładowego), a nie w MZD. Ten kolorowy wyświetlacz po prawej stronie prędkościomierza. Tak jak napisał @domas7, klikasz na [info] (przycisk na kierownicy, po lewej stronie) i go w końcu zobaczysz.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
domas7 napisał(a):
Peterka47 wciskasz info na kierownicy, aż najedziesz na ikonkę samochodu, masz tam podane za jaki czas lub za ile kilometrów serwis, a górze masz wskaźnik temperatury.


ja tego nie mam. mam trip a, trip b, potem jakis kompas, ktory tez nie wiem jak dziala i to wszystko. serwis stan oleju pokazuje mi sie na MZD

-- Dodano: Pn, 13 lut 2017, 10:53 --

Ma byc ikona samochodu? i co po jakims czasie pojawia sie parametry?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Peterka47 muszę zaraz gdzieś podjechać, to zrobię zdjęcia, albo nagram.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 10:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale mowimy o GL czyli MY 2017?

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Tak, w GJ nie ma wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
moja radosna tworczosc

Obrazek

przelaczasz ekrany info na kierownicy


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Idę do samochodu i sprawdzę ale ja to widzę pierwszy raz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.03.2015
Posty: 231
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
u nas jakos chyba to inaczej troszke wyglada ale miejsce jest to samo


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Inaczej, to zdjęcie jest chyba z wersji wyposażenia SkyEnergy. W SkyPassion wyświetlacz jest okrądły, ma większą rozdzielczość i jest bardziej kolorowy.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Peterka47 https://www.youtube.com/watch?v=v07qmJcAQdY


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 12:24 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.02.2016
Posty: 284
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie samochód osiąga ok. 90 st. C po około 4km. W garażu mam 8-9 st. C. Pierwsze 1,5 km jadę 40-60 km/h na 3. biegu. Potem wjeżdżam na DK i tam się rozpędzania do ok. 80 km/h. Niebieska kontrolka gasnie, ale temperatura jeszcze nie jest optymalna. Dopiero jak pokonam podjazd pod górkę, to na jej szczycie jest juz temperatura robocza. Bardzo podobnie nagrzewa się Peugeot 206 1.4, mimo że silnik sporo mniejszy. W 2.5 też pewnie będzie podobnie.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 13:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Co do spalania: dziś trasa Gniezno - Wrocław. Dystans 218 km, wyjazd i godzinie 8, przyjazd o godzinie 11:05 pod afrykarium. Spalanie 6,9l/100. M6 2.0 AT.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 14:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 23.07.2016
Posty: 1078
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Znalazłem to wskazanie. Rzeczywiscie lampka gaśnie przy 50. Czyli nie jest o optymalna temp pracy. Ale dzięki za te informacje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Czy Mazda da się polubić? :idea:
Mazda 6 po naprawie w ASO Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 14:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.02.2016
Posty: 284
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Od 50 do 90 st. C samochód w moim przypadku nagrzewa się bardzo szybko (ok. minuty). Nie wiem czy to wynika z tego, że w tym czasie akurat podjeżdżam pod gókę, czy po prostu już tak jest, że rozgrzanie od 8 do 50 st. C jest 3 razy dłuższe niż od 50 do 90 st. C.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 23:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Panowie to temat spalania a nie temperatury cieczy..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 23:26 
Offline
Ale akurat dppatrujemy się związku między spalaniem a temperaturą silnika. Nie bądź taki nadgorliwy..

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 23:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Luz, wedle mnie może być ale chaos w czytaniu na temat się robi


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 23:36 
Offline
Wiesz wzięło się to z szukania przyczyn dość wysokiego spalania kolegi Peterka47. Bez przesady z tym chaosem. Co tu możesz znaleźć? Że pali 6 przy 100 i 15 przy 200? :)

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lut 2017, 14:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Brakuje mi tutaj jeszcze informacji, czy podczas pomiaru włączone mieliście ogrzewanie i na jaką temperaturę było ustawione?
W Astrze H przejechany dystans do osiągnięcia 90 st. C z włączonym ogrzewaniem na 23 st. C jest dwukrotnie większy niż bez włączonego ogrzewania.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.