Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 20:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie <spoko>

Wlasnie tydzien temu zakupilem najpiekniejsze autko na ziemi m6 :) wszystko pieknie autko jest z 2009 pierwszy raz w zyciu zdecydowalem sie na diesla :). No i teaz pytanie sprzedawca wymienil olej 6 wrzesnia tego roku przed sprzedaza w aso mazda no i nic dzisiaj sprawdzalem poziom oleju i przeszedl full i strasznie smierdzi ropą :D to normalne ??? troche mnie to przeraza ze przez pieprzony filtr dpf moje autko bedzie jezdzic na oleju wymieszanym z paliwem napewno sie to odpije na trwalosci silnika mysle??? no i przeraza mnie tez to ze podnosi sie tez szybko poziom oleju napewno zalezy od urzytkowania trasy dlugie czy krotkie wiec ja w tyg robie krotkie ale w weekendy mam inna robote i tu jezdze juz dluzsze trasy kuzwa nie wiem moze nie potrrzebnie sie stresuje :)

Pozdrawiam wszystkich

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 07:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Gratuluję zakupu.

Niepotrzebnie się stresujesz.

Walić olejem może przez Webasto (dogrzewanie silnika przy niskich temperaturach, ale nie jestem pewny, czy masz, bo od któregoź VINU przestali wkładać).

Olejem trochę powyżej FULL się nie przejmuj - do X jeszcze droga daleka, a w międzyczasie odparuje. Mogło być też tak, że wlali za dużo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 08:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po dwóch miesiącach poziom oleju raczej nie powinien tak drastycznie się podnieść. Możliwe że było go dużo, możesz go wyssac przez bagnet jeśli cię to przeraża, jak przejdzie X to dopiero obowiązkowa wymiana na nowy ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 08:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzięki panowie na odpowiedzi ok to sie przestane przejmować :) raz w tyg rzucę okiem a jak mam sprawdzić czy mam webasto ??? :>
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 09:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Organoleptycznie: pod maską (o ile się nie mylę piec schowany jest głęboko, z prawej strony przy ścianie grodziowej) lub jak rozruch jest poniżej 7st C, to będzie Ci dymić spod auta aż silnik się nie nagrzeje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 10:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha ok sprawdzę to :) ok pytanie następne sorka ze truje dupę ;) taka prosta czyniąc jak wymiana oleju ... Jeździcie do ASo czy do normalnego mechanika ?? Bo nie wiem czy warto przepłacać ... Następne pytanie czy problem z sitkiem w misce olejowej ze sie może zapchać występuje tez w silnikach 2.2 ??? Bo poprzedni właściciel wymienił tylko olej i nie wiem czy dla bezpieczeństwa przy wymianie oleju nie kazać przeczyścić tego sitka :wink:

Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 11:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zaklejone sitko=wypalone podkładki pod wtryskami=mocne kopcenie spod korka wlewu oliwy, to tak w skrócie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 11:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Hmmm z podkładkami myślałem ze ubywa oleju i to szybko jak sa zużyte. A kopci spod korka oleju to znaczy ?? :idea: :) ze sie kopci jak z komina ciemny dym ??? :arrow:

Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 12:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Będzie leciał biały dym jak odkręcisz korek. Poszukaj tematu o podkładkach pod wtryskami tam jak dobrze pamietam to jest filmik i będziesz widział ;)

Ja na Twoim miejscu przeczyścił bym smoka przy następnej zmianie oleju i zmienił podkładki profilaktycznie. Będziesz mail pewność ze wszystko jest ok.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 21:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
ok panowie zrobilem jak pisaliscie pojezdzilem troche dojechalem do domu i odkrecilem ten korek od oleju i lecial bialy dym jak by para to jest ten objaw ???? to podkladki do wymiany czy smok brudny ?? kuzwa zestykowalem sie jak buchnela ta para i korek wlecial mi pod silnik hahaha <hahaha> <hahaha> musialem odkrecic pod spodem ta oslone na silnik zeby go wyjac jaja jak cholera :) ok to co jak najszybciej na wymiane podkladek i czysszczenie smoka ??? kuzwa musze zrobic troche km w ten weekend mam nadzieje ze nic sie nie stanie :(

a bo teraz doczytalem ten dym mi sie wydaje bialy nie jest czarny teraz juz nie wiem kuzwa ma byc czarny ???

pozdrawiam panowie

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 23:23 
Offline
Para a dym to dwa różne zjawiska. A latający korek jest sprawą oczywiastą moim zdaniem, gdyż kompresja występuje nie tylko nad tłokiem ale też w jakimś stopniu "pod" nim. Wiec pytanie się nasuwa- czy to jest dym czy para ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 23:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Zawsze jak odkręcisz korek, to na początku poleci para lub dym. Pózniej już nie powinno kopcić. Nie zapomnij żeby sprawdzić na rozgrzanym silniku...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 paź 2014, 18:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No to mam problem bo i para i dym sa białe :lol: sprawdzę jeszcze raz . Wyczytalem ze jak podkładki sa zużyte to bierze olej a u mnie poziom oleju ok ancy idzie w gore :lol: ok sprawdzę dzisiaj na nowo dam znać może filmik mi sie uda zrobić
Pozdrawiam

-- Dodano: Pt, 24 paź 2014, 19:40 --

Zajrzyjcie panowie i oceńcie
viewtopic.php?f=4&t=2524

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 paź 2014, 18:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A dlaczego zakładałeś do tego specjalnie wątek?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 paź 2014, 16:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie wiem myślałem ze tak bedzie poprawnie ;)
I tez myślałem ze bedzie dla przykładu każdy sobie popatrzy i bedzie wiedział
Pozdro

-- Dodano: So, 25 paź 2014, 09:51 --

Dobra skasowali mi temat wiec wklejam tu filmik

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m4T7X3cEndw&feature=youtu.be[/youtube]

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


Ostatnio edytowano Wt, 28 paź 2014, 16:35 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawa linku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lis 2016, 19:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 306
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Lucasbadboy napisał(a):
troche mnie to przeraza ze przez pieprzony filtr dpf moje autko bedzie jezdzic na oleju wymieszanym z paliwem

Dzisiaj przez przypadek dowiedziałem się ,że aby tego uniknąć należy pojechać do autoryzowanego serwisu mazdy i... cytuję mojego mechanika :
"wgrać nową mapę silnika" koszt ok. 170zł Słyszał ktoś o tym ?
Zapytam o to w serwisie mazdy i dam znać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 11:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Witam. Panowie czy to prawdą z tą nową mapą silnika?


Ostatnio edytowano Śr, 27 cze 2018, 11:34 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 cze 2018, 16:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tego co ja kojarzę, to był upgrade mapy silnika do dieslow, ale to było prawie 10 lat temu...
Coś do turbiny, coś do DPFu, coś od przepustnicy poprawiło ten upgrade.

Na gwarancji wzywał serwis do siebie, w Polsce chyba nie koniecznie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.