Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 17 paź 2016, 20:32 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Od razu na wstępie zaznaczę, że jestem totalny laik z zakresu mechaniki pojazdów <co?> .

W trakcie jazdy moją Mazdą wyświetliło mi AT i check engine na desce rozdzielczej.
Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik i po krótkim czasie odpaliłem ponownie. Błędy zniknęły ale pojawiły się ponownie po paru kilometrach jazdy i do tego w korku.
Już w trakcie jazdy odczułem dziwne zachowanie skrzyni biegów. Szarpanie, momentami jakby sprzęgło nie łapało, silnik na wysokich obrotach. Po pracy auto jechało dłuższy czas bez problemów ale po jakichś 15 km historia od nowa.
Na drugi dzień przyjechałem jeszcze autem do pracy. Ale AT i check engine już świeciło się cały czas.

Zaznaczę, że mieszkam i pracuję w Szwajcarii i naprawy TU są holendernie drogie albo w ogóle pewnych rzeczy tu się nie robi.

Więc dużo nie myśląc zacząłem poszukiwać rozwiązania na internecie. Niezbyt to szło będąc w pracy. Doczytałem by sprawdzić stan oleju, ale już nie doczytałem jak. I sprawdziłem na zimno. Na bagnecie zero. No to kupiłem 2 L oleju w serwisie Mazdy i wlałem praktycznie wszystko póki się nie pokazał stan na bagnecie. Oczywiście stan oleju sprawdzany przy wyłączonym silniku <glupek2> .

Po wlaniu oleju autko odpaliłem. No i kolega co stał na zewnątrz krzyczy bym wyłączył. Cała chłodnica, silnik, wszystko w oleju. Nie mam foty ale spod korka chłodnicy wyszło masło. Masakra jednym słowem <płacze> .
Na drugi dzień autko zaholowane na lawecie do małego "znajomego" warsztatu. I pierwsze co mi gościu mówi (Albańczyk), że błędy z silnikiem, z jednym z cylindrów, że trza motor wyjąć, że to kosztuje......
.....2.5k franoli. Nogi się pode mną ugięły :| .

Instynkt od razu wrzeszczał by auto zabierać i w nogi. Auto jakoś jechało ale z znajomymi juz felerami ze skrzynią biegów. Acha, zdążyłem jeszcze przytomnie spytać co ze skrzynią biegów bo od tego się wszystko zaczęło. A on zdziwiony o co pytam i podpina kompa. Zdążyłem tylko odczytać Magnetic Valve. Gościu mi za przeproszeniem "śmierdział" kłamstwem.
Po dwóch tygodniach kolega przywiózł ELM 327 / OBDII czy jak to się zwie i próbujemy cos z tym zdziałać. Pierwsze co to aku było padnięte i w ruch poszły kable. Przejechałem potem powoli ze 3 km by troszkę aku naładować. No i sprawdzamy. Wpierw na androidzie przez Torque i jedyne co pokazało to kod błędu P0777.
Na drugi dzień doczytałem tu o programie FORScan i już samodzielnie i pierwszy raz w zyciu próbowałem odczytać co dolega mojej Madzi <nauka> . Poniżej moje wypociny, ja mało co z tego rozumiem <czytaj> .

Jakiej pomocy tu oczekuję... Informacji co autku dolega, jak leczyć czy leczyć i za ile i gdzie, czy warto ciągnąć na lawecie do Polski czy szukać coś u Niemców przy granicy z Szwajcarią. Bo jak na dzień dzisiejszy jestem w kropce i nie wiem co z tym z fantem począć. Najważniejsza informacja to koszt naprawy jeśli taka wchodzi w grę. Potem scenariusz już się sam ułoży.

FORScan:
Cytuj:
===TCM DTC P0732:00-68===
Kod: P0732 - Nieprawidłowe przełożenie 2 biegu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 28.24 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 76 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2560 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 21.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 39.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 20 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 19.61 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 66 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 1 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 3.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.84 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 19.61 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0732:00-68===

===TCM DTC P0734:00-68===
Kod: P0734 - Nieprawidłowe przełożenie 4 biegu

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 25.88 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 112 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 793 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 54.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 9.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 18 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 12.94 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 134 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 1 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 4.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.46 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0734:00-68===

===TCM DTC P0735:00-6C===
Kod: P0735 - Nieprawidłowe przełożenie 5 biegu

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 61.96 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 126 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2530 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 82.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 32.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 14 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 26.67 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 48 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 2 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 7.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.34 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 24.71 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0735:00-6C===

===TCM DTC P0741:00-6C===
Kod: P0741 - Działanie obwodu lub zacięty wyłączony TCC

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 60.78 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 127 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2672 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 85.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 33.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 14 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 26.67 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 51 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 2 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 7.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.34 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 24.31 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0741:00-6C===

===TCM DTC P0744:00-6C===
Kod: P0744 - Sygnał przerywany w obwodzie TCC

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 19.22 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 131 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 1467 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 38.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 7.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 19 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 13.33 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 2154 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 4 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 15.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.15 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 14.90 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0744:00-6C===

===TCM DTC P0777:00-64===
Kod: P0777 - PCB - zacięty włączony

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

===END TCM DTC P0777:00-64===

===TCM DTC P0841:00-6C===
Kod: P0841 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie przełącznika/czujnika C ciśnienia płynu hydraulicznego przekładni

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 51.37 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 121 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 1131 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 6.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 21.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 20 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 16.86 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 1917 s - Czas od uruchomienia silnika
-WARM_UPS: 4 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 13.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-VPWR: 13.29 V - Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 18.82 % - Położenie pedału przyspiesznika D
===END TCM DTC P0841:00-6C===

===PCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC Brak===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC U3003:16-08===
Kod: U3003 - Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC U3003:16-08===

===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

===END EPS DTC Brak===

===BCM/GEM DTC U3003:16-28===
Kod: U3003 - Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
- Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący układami nadwozia / Moduł kontrolujący działanie instalacji elektrycznej

===END BCM/GEM DTC U3003:16-28===

===LCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący światłami

===END LCM DTC Brak===



Dziękuje z góry za cierpliwość w przeczytaniu tego lekko przydługiego elaboratu (tak samo wyszło ;)) i mam nadzieję na uzyskanie tu tak istotnych dla mnie informacji.

Pozdrawiam Szanowne Grono


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 07:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Daro1966 napisał(a):
Nie mam foty ale spod korka chłodnicy wyszło masło.

To zrób to foto i pokaż.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 08:06 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
tadziol napisał(a):
Daro1966 napisał(a):
Nie mam foty ale spod korka chłodnicy wyszło masło.

To zrób to foto i pokaż.


Niestety mechanik zdążył wszystko pięknie umyć...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 11:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Co umył ? Chłodnicę w środku też ??
Weź chłopie,jak chcesz coby Ci pomóc,wykaż inwencję twórczą,otwórz ten cholerny korek chłodnicy i zrób zdjęcie tego korka,tego co w chłodnicy widzisz wsadź palec do środka i sprawdź czy jest mieszanina oleju z płynem chłodniczym.
Przeca to tak niewiele.....

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 19:36 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Spróbowałem się dziś pobawić w foto amatora, dołączyłem foty obu bagnetów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 19:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
A gdzież ci one ?
Okej widzę :)
Wszystko jasne. Szlag trafił chłodnice oleju ze skrzyni biegów która jest umieszczona wewnątrz chłodnicy silnika.
Ponieważ oba płyny sie połączyły to wyszła emulsja która jest i w układzie chłodzenia i w skrzyni biegów. Chłodnica do wymiany,skrzynia do wypłukania,układ chłodniczy tez i powinno wszystko hulać.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 19:44 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Dzięki serdeczne za tak szybka fachową poradę. <spoko>

Ale jeszcze małe ale dla mnie bardzo ważne pytanko:

Jaki w przybliżeniu koszt takiej naprawy w Polsce wraz z materiałem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 19:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Wiesz co,nie wiem ile sobie cenią takie usługi.
Nie wiem nawet ile kosztuje chłodnica do tego modelu.
Ale tak po cichu myśle,ze materiały i robota może sie obić o 2-2,5 tys zł.
Policzyłem w tym tez oleje,płyny,płukanki etc.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 19:51 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
No to trza zacząć nadgodzinki trzaskać ;)

Dzięki serdeczne


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 19:54 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Ale podejrzewam,ze i tak taniej niż w kraju gdzie teraz jesteś :hihi:

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2016, 20:12 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Zrobię wywiad :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 19 paź 2016, 07:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
tadziol napisał(a):
Ale podejrzewam,ze i tak taniej niż w kraju gdzie teraz jesteś :hihi:

Tam trzeba zastosować tylko mnożnik x3 lub x4.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 09:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
ja mysle ze zabawa bedzie drozsza niz kolega wyzej napisal. Plyny sie wymieszaly. Wymiana tylko icwylacznie dynamincza przy takie awari.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 12:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
poxtazo skoro Tadziol się tak wycenił, to bym nie dyskutował, tylko oddawał auto do niego ;-) Raczej wie co robi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 18:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
To nie jest wycena usługi u mnie tylko przypuszczalna kwota jaka może być zastosowana w innych warsztatach.
Oczywiście mogę sie mylić,bo są różne stawki w różnych regionach najjaśniejszej RP,no i podejścia mechaników tez różne.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 paź 2016, 10:48 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
tadziol napisał(a):
Wiesz co,nie wiem ile sobie cenią takie usługi.
Nie wiem nawet ile kosztuje chłodnica do tego modelu.
Ale tak po cichu myśle,ze materiały i robota może sie obić o 2-2,5 tys zł.
Policzyłem w tym tez oleje,płyny,płukanki etc.


Witam ponownie

A podjąłby się Pan takiej naprawy?
Dajmy na to ładuje auto tu na lawete i wysyłam do Pana. Potem w dogodnym terminie lecę na krótki urlop do Szczecina przez Katowice.
Możemy to rozważyć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2016, 17:48 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
To zdjęcie z bagnetem silnika jest dość niewyraźne, jeżeli i tam jest kawa z mlekiem to problem bardziej złożony. Miałem podobną przygodę - jedyne co mogę doradzić do dobry mechanik, także od AT. Czeka Cię dużo płukanek układu chłodzenia, wymiana chłodnicy (oryginał 2500 pln, zamienniki: od 500 do 1300 pln - Nissens) a i tak nie ma pewności pełnego "uzdrowienia". U mnie niestety - mimo całej naprawy w ASO - skończyło się po paru m-cach na awarii AT. Stąd mam wątpliwości co do skuteczności samego płukania AT - także dynamicznego. A rozebranie skrzyni i jej dokładne oczyszczenie to już znanie wyższe koszty. Pozdrawiam Tadziola, który wiele mi pomógł przez telefon! :) a dzięki ASO pożegnałem się z marką Mazdy na zawsze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lis 2016, 21:09 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 8
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
insiderx napisał(a):
FORScan


Olej na bagnecie z silnika był czysty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lip 2019, 14:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam Panow,

a szczegolnie Daro1966...
Mam dokladnie taki sam problem w mojej Mazdzi i, co jest jakims dziwnym trafem, samochod byl kupiony w Szwajcarii i jest z 2009 roku!!!!!! Czysty przypadek a moze jakas wada wrodzona tego rocznika i modelu???? :idea:

Otoz, samochod jest juz w Polsce (bo mieszkam we Francji) i po wstepnej diagnozie bedzie mial wymieniane: chlodnice oleju i zrobiona plukanek ukladu chlodzenia. Zaraz po tym, kolejny mechanik bierze sie za czyszczenie i regeneracje AT skrzyni. Dzieki Wam juz wiem, ze to jest "wlasciwe" podejcie do naprawy. Natomiast ciagle nurtuje mnie fakt, jak taki samochod bedzie sie zachowywal w eksploatacji po takim remoncie?? Daro1966 naprawiales swoj samochod i mozesz mi powiedziec jaka jest trwalosc takiej naprawy??? Czy moze lepiej od razu w las, zapalka i czekac na pieniadze z ubezpieczenia??? <hahaha>
Dodam ze rocznie moj samochod musi przejechac ok 25 tys, w tym 2 razy Polska-Francja!!
Dzieki za sugestie!
Pozdro,
Rudolf24


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.