Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 06:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Rozpórkę oczywiście zdementowałem, inaczej filtr by się nie przecisnął.
Dodam jeszcze, że pomimo zalania filtra i trzymaniu kilka minut na zapłonie,musiałem wiele razy kręcić silnikiem. Warto sobie przygotować prostownik :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 07:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Brawo za ogarniecie tematu, niedobrze tylko że musiałeś kręcić tak silnikiem, przez takie coś pompa może dostać po doopie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 08:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Michał napisał(a):
Rozpórkę oczywiście zdementowałem, inaczej filtr by się nie przecisnął.
Dodam jeszcze, że pomimo zalania filtra i trzymaniu kilka minut na zapłonie,musiałem wiele razy kręcić silnikiem. Warto sobie przygotować prostownik :)

I nic dziwnego gdyż miałeś kilka razy przekręcić kluczyk do pozycji ON. Przekręcasz do pozycji ON czekasz parę sekund wracasz i tak kilka razy.
Sama obecność paliwa jest kluczowa dla smarowania pompy Common Rail. Jeśli wszystko zrobisz poprawnie to samochód odpadli po chwili może, ale nie musi zgasnąć i kolejne odpalenie to powinien już pracować normalnie. Wszystko zależy w jakiej skali jest zapowietrzony układ.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 20:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zastanawiam się skąd ta informacja (która niby działa) że trzeba kręcić kilka razy kluczykiem na zapłon. Brzmi to tak jakby jakaś pompa się włączala i pompowala paliwo... domniemywam że pompa elektryczna.

Tylko o jakiej dokładnie pompie mowa w naszych silnikach diesla, skoro jest mechaniczna napędzana paskiem rozrządu, która nie posiada pompki elektrycznej...
Wymieniłem już kilka filtrów i wystarczy chwilę zakręcić silnikiem aby pi chwili silnik zaczął normalną pracę bez objawów zapowietrzenia czy braku paliwa czy jak wspomniano, samoczynnie zgasł po chwili

Może ktoś szanowny to tezę rozwinąć?

Ż tego co pamiętam (a czasami się mylę), że jest przed pompą czujnik o zaniku ciśnienia paliwa, on znowu zapobiega pracy wtryskow na sucho.
Wprawiajac w ruch naszą pompe CR, która jest pompą podciśnieniowa, zaciąga paliwo bezpośrednio filtra. On jest już zalany paliwem po wymianie, no ale nie na 100%.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Musi być jeszcze pompa zasilająca (elektryczna) aby dać jakieś ciśnienie na pompę wysokiego ciśnienia CR. Tak mi się przynajmniej wydaje i podobnie jest w innych, większych systemach paliwowych.
Tylko z tego co pisze udi1 działa ona tylko przez parę sekund po przekręceniu kluczyka.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 22:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wszystko się zgadza, jakbyśmy pisali o silniku PB a nie ON.

RF7J (nie wiem jak R2) nie posiada pompy wstępnej (elektrycznej).

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 22:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W takim razie ta pompka musi działać na prawdę cicho. Po przekręceniu kluczyka ja nic nie słyszę, w poprzednich autach które miałem było to wyraźnie słychać, a taka pompka znajdowała się bezpośrednio w baku, u znajomego w Alfie D też to wyraźnie słychać, zaraz po przekręceniu kluczyka.
Millerek ciekawe rzeczy piszesz o tym czujniku i fajnie jakby takie zabezpieczenie było, tylko jak on działa, skoro Michał kręcił silnikiem przez dłuższy czas bez problemu, a ropy nie było bo przecież nie odpalał?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 23:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W naszych dieslach pompa CR jest pompą podciśnieniową czyli zasysa paliwo z baku. Stąd przewody są zwykłe ze śmiesznymi opaskami sprężynujacymi a nie grube i wzmacniane.

Inne diesle posiadają pompe elektryczna wstępnego ciśnienia i faktycznie słychać ją .

Kolega Tadziol, w moim mniemaniu jako znający dogłębnie temat mazdowskich pomp CR, powinien wypowiedzieć się bardziej fachowo.

W skrócie wygląda to tak, że jak nie ma paliwa na czujniku, to wtryski nie pracują i nie dostają powietrza. W takim stanie również szyna i przewody CR są napełnione paliwem, w momencie w którym paliwo pojawi się są gotowe do pracy i normalnego samozaplonu, bez szarpań czkawki zadyszki etc jak to słychać przy zapowietrzonym układzie paliwiwowym diesla.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 00:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czyli wychodzi na to że na pompę i tak trzeba uważać. Co do samej wymiany filtra, to najlepszym rozwiązaniem jest korpus z pompką i po kłopocie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 09:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To ciekawe co piszecie i z ciekawości zadzwoniłem do mechanika który mi sugerował jak powinienem postępować przy wymianie filtra paliwa. Twierdzi on, że jest pompa elektryczna w baku nawet posłał mi zdjęcie manuala z Workshop gdzie jest faktycznie pompa. Problem w tym, że na owym zdjęciu nie jest napisane czy jest to diesel czy benzyna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Diesel nie ja elektrycznej pompki paliwa, jest tylko pompa wysokiego ciśnienia CR napędzana rozrządem.

Pompa elektryczna jest w benzynach, tzw nurnikowa zanurzona w benzynie.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 20:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Po otrzymaniu odgórnych poleceń i stosując sie do nich bezwzględnie spieszę z wyjaśnieniami :
ani Rf7j ani R2 czy to w nadwoziu GH czy tez innym nie posiada wstępnej elektrycznej pompy paliwa. Pompa CR łączy w sobie jednocześnie funkcje zaciągania paliwa ze zbiornika jak i sprężania go do wysokiego ciśnienia kontrolowanego przy pomocy SCV,PCM i FPS.
Znanym mi pojazdem mającym elektryczna pompę w baku i silnik diesla CR jest np. Suzuki Vitara 2.0 diesel (psa).

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 kwi 2016, 08:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
U mnie jak mechanik wymienia filtr, to zauważyłem ,że wpina się taką ręczną pompką w te rurki które idą z przodu silnika i wciąga paliwo .Po takim zabiegu odpala bez problemu. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 maja 2016, 22:32 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dacie jakiegos linka do wlasciwego filtra paliwa do GH ON 2.0 140 km w Anglii;p

Ani filtra kabinowego, powietrza ani paliwa "mechanik" nie wymienil, plynu hamulcowego rowniez....
Żaden ze mnie mechanik i dopiero 2 samochod, ale takie rzeczy zaczne robic sam bo polskim mechanikom w londynie.....szkoda pisac.


Ostatnio edytowano Cz, 12 maja 2016, 22:32 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 00:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Kolego jak mieszkasz w UK to podjedz bo byle motoryzacyjnego, Eurocarparts, GSF, i podaj numer rejestracyjny. Dostaniesz to co potrzebujesz. Pytaj tylko o Mann, Knecht i Mahle bo na tych filtrach nasze Mazdy jezdza najlepiej

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2016, 06:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Albo podjedz do ASO mazdy. Filtry nie są aż takie drogie...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 paź 2016, 12:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Panowie wlasnie wymieniam filtr, z odkręcaniem ok, ale nie mam pojęcia jak wy go przykrej liście :mad: przecież to niemożliwe zeby trzymać ten filtr i trafić w otwory i przykrecic śruby :/ jedną ręka masakra, nie wiem co dalej robic :| przyszło mi do głowy może najpierw przykręcę korpus, potem do niego filtr :idea: chyba jedyne rozwiązanie.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 paź 2016, 16:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Śmiało odkręcaj, ten filtr Ci tak nie opadnie bo zatrzyma się na kablach. Zresztą zawsze możesz coś pod niego podłożyć. A nakrętki są przyspawane, więc Ci nie wypadną.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 paź 2016, 19:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Michał ja nie mogłem go przykręcić, było niemożliwe przykrecic filtr z korpusem bo musiał bym jedna ręka go trzymać, a druga przykrecic śruby a to niemożliwe bo nie ma miejsca na drugą rękę :/ . Więc odkręciłem filtr od korpusu, przekręciłem korpus potem filtr, tak było łatwiej. Nie odbyło się bez zgrzytów, wypadł mi filtr z ręki :D masakra panowie nikomu nie życzę go wymieniać. Po zamontowaniu, auto uruchomiło się odrazu zgasło, przy ponownym uruchomieniu pokręcił troszkę i odpalił :oops: , zrobiłem już małą przejażdżkę dla świetego spokoju, wszystko ok. Następna wymiana myśle ze będzie u mechanika :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 paź 2016, 10:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Panowie gdzie mogę kupić filtr paliwa do mojej Madzi GY 2.0 benzyna 147?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lis 2016, 23:48 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Mam podobny problem co do wymiany filtra paliwa w benzynie. Dzwoniłem do serwisu Mazdy we Wrocławiu mówią że się nie wymienia, również dzwoniłem do Henpol Wrocław części do aut japońskich także usłyszałem że się nie wymienia jak i pisałem do mazparts.pl także odpisali że się nie wymienia. Instrukcja obsługi przestudiowana i znalazłem taką ciekawostkę że filtr paliwa ulega wymianie po 60 tyś km w silniku benzynowym a co 40tyś km w silniku diesla. Serwis we Wrocławiu nie odniósł się do tego w żaden sposób tylko sugerowali sie tym co wyświetlał im system, czyli że się nie wymienia. I kto teraz ma rację???????? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lis 2016, 23:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
viewtopic.php?p=118785#p118785

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lis 2016, 14:14 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 09.09.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak już widziałem wcześniej na tym forum te zdjęcia i dlatego zacząłem drążyć temat co Serwis ASO i Sklepy z częściami do Mazdy mi powiedzą co najlepsze to nawet nie maja w sprzedaży, nie wiem jak na iparts musze zadzwonić i zapytać. Ufam Producentowi i to co napisał w instrukcji obsługi niemieckiej nie wiem jak w innych instrukcjach czy też sa wzmianki o tej wymianie.

-- Dodano: Śr, 16 lis 2016, 14:14 --

Witam Koledzy. Dzwoniłem do iparts.pl w sprawie filtra paliwa do silnika benzynowego na stronie są wyświetlone a fizycznie ich nie mają nawet u dostawcy i znowu usłyszałem że się nie wymienia tych filtrów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lis 2016, 17:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Beauce, ale o co biega :)
TOMASZ wysłał Ci odnośnik gdzie umiejscowiony jest filtr paliwa.
Wymienić czy nie wymienić? Zrobisz jak zechcesz, wymienisz.... nie zaszkodzi :wink:
Oficjalnie "stanowisko" MMP jest takie:
..."Filtra paliwa w silniku benzynowym M6 GH nie wymienia się..."

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lis 2016, 21:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
maselek, myślę, że problem jest w tym, że nawet jeśli chce wymienić, to nie ma gdzie kupić :)

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 09:37 
Świeżak
Offline
Od: 07.11.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Panowie czy filtr paliwa do Mazdy 2.2 GH ON
Może być filtr Mazdy R2L1-13-ZA5B-9­A
Czy polecacie jakiś inny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lis 2016, 19:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Nie, to jest filtr do GG.

Do GH 2.2 to:
> R2N-13-ZA5
> R2N5-13-ZA5
> R2N5-13-ZA5 9A
> R2N5-13-ZA5A 9A

arecki napisał(a):
maselek, myślę, że problem jest w tym, że nawet jeśli chce wymienić, to nie ma gdzie kupić :)


Jak nie ma, jak ma :wink: Obrazek

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 maja 2017, 12:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy ktokolwiek czyścił sitko w pompie paliwa w wersji PB?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 maja 2017, 14:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Chyba Tomasz. Poszukaj na forum, cytując jego :wink:

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 maja 2017, 15:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Chyba jednak nie

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.