Teraz jest Cz, 18 lip 2024, 08:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 20:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Mając za sobą już małe doświadczenie w wyklejaniu, postanowiłem wygłuszyć również podszybie. Do tego celu potrzebne nam jest:
- mata, jakieś 3-4 sztuki AB-2 AB2 2mm 25x50cm https://www.bitmat.pl/pl/p/Mata-butylow ... 5x50cm/278
- pianka kauczukowa, 1-2 sztuki K9s 9mm https://www.bitmat.pl/pl/p/Pianka-wyglu ... gumowa/177
- klucze 10, 12, 14, 16 mm, któreś z tych :wink:
- wałek, płaski śrubokręt oraz krzyżak.
- APC i ściereczki.
Całość zajęła mi jakieś 3 godziny. Z efektu jestem bardzo zadowolony, bo teraz jeszcze mniej słychać silnik.

Demontujemy spinki po jednej i drugiej stronie oraz zdejmujemy te dwa małe plastiki.

Obrazek

Obrazek

Ściągamy dwie spinki oraz zaślepki (delikatnie do góry) mocowań wycieraczek, które potem odkręcamy (chyba 14stka) i zdejmujemy ich ramiona.


Obrazek

Wyjmujemy cztery spinki zaznaczone białym kółkiem, jedna jest umieszczona pod uszczelką. Plastik ten składa się z dwóch części, więc możemy go złożyć i położyć go na silniku

Obrazek

Strzałkami zaznaczyłem niewidoczne na zdjęciu trzy spinki, które trzymają osłonę dolotu powietrza do kabiny. Jego również można wykleić.


Obrazek

Następnie ściągamy osłonę mechanizmu, a dokładniej silniczka wycieraczek. Trzyma się on na trzech mocowaniach, uważajcie przy ciągnięciu do góry, bo jeden połamałem. Ale, że na pozostałych dwóch trzyma się świetnie to nie szukałem zamiennika.


Obrazek

Teraz odkręcamy dwie śruby , odpinamy kostkę i wyjmujemy mechanizm wycieraczek.

Obrazek

Jak widać konstruktorzy mazdy postanowili umieścić dziurę przez którą do kabiny przedostaje się spora część hałasu.
Wszystkie elementy oczyszczamy, ja użyłem roztwór 1:10 Nielsena.


Obrazek

Ja zdecydowałem się ją wykleić, a następnie zakleić (wszystko matą i pianką).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Resztę podszybia również wyklejamy matami, nie zapominając o zostawieniu dolotu do kabiny :wink:
Na poziome elementy, tam gdzie jest miejsce przykleiłem jeszcze piankę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 21:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
No po prostu mistrz.
Czy jest jeszcze jakiś element, który będziesz chciał wyciszyć?

Przecież teraz będziesz jeździł jak samochodem elektrycznym. ;)

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 21:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
:drunk: teraz podstawiam swoja :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 21:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
arecki napisał(a):
Czy jest jeszcze jakiś element, który będziesz chciał wyciszyć?


Już to zrobiłem, zdjęcia z wygłuszenia przednich nadkoli (plastiki) wrzucę w innym wątku.

arecki napisał(a):
Przecież teraz będziesz jeździł jak samochodem elektrycznym.


Teraz jeździłem około 160km/h z boxem i mogłem rozmawiać spokojnie przez telefon i z żoną na tylnym siedzeniu.

Tomasz, wrzuć link z youtube jak koleś pokazuje podszybie w GG

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 22:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Michał zostały Ci już chyba tylko opony do wygłuszenia ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sie 2016, 07:56 
Offline
Michał u mnie sam butyl odciął, moim subiektywnym zdaniem, takie wycie przy wysokich obrotach benzyniaka. A jak u ciebie? Jest jakaś różnica?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 sie 2016, 18:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Tak dokładnie, silnik jest już mocno wytłumiony i przy wysokich prędkościach obrotowych mało go słychać. Na to składa się też oczywiście wygłuszenie maski silnika.
A tak poza tym to panowie z innych modeli róbcie fotorelacje aby zachęcić innych.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 kwi 2017, 19:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2016
Posty: 246
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
ZBANOWANY!
Moje pytanie,czy duży efekt dało wygłuszenie tego podszybia?Dźwięk z silnika nie przedostaje się ż tak do kabiny?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 3 maja 2017, 13:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Zdecydowanie warto to wygłuszyć ten element, zwłaszcza że nie zajmuje dużo czasu i materiałów. Jest mniejszy hałas od silnika i podmuchu wiatru,

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 08:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2016
Posty: 246
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
ZBANOWANY!
Michał napisał(a):
A tak poza tym to panowie z innych modeli róbcie fotorelacje aby zachęcić innych.

Zgadzam się tylko żeby nie było tyle ceregieli z wrzucanie tutaj fotek.To miałbym do wrzucenia chyba ze 300 szt ,jeszcze ze starego GG gdzie zdejmowałem całą przednia półkę żeby wygłuszyć ścianę grodziową.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 gru 2021, 18:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 456
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Zdecydowałem się w końcu na wygłuszenie całego samochodu. Wg mojej opinii, wygłuszenie podszybia jest obowiązkowe i daje ogromną różnicę w redukcji hałasu silnika.

Subiektywnie hałas przy 3500 obrotach po wygłuszeniu jest porównywalny do 2200 przed wygłuszeniem.

Załączam kilka zdjęć po wyklejeniu podszybia i górnej części grodzi silnika matami butylowymi AB-25. Ponadto okleiłem pianką 6 mm ścianę od strony kabiny oraz od spodu plastikową osłonę wlotu powietrza do kabiny. Zakleiłem również otwór po stronie kierowcy, który ze pewne istnieje dla wersji z kierownicą po prawej stronie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 02:23 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Panowie, a czy nie zbiera się tam woda w podszybiu po wygłuszeniu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 08:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 456
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Przed wyklejeniem miałem takie same wątpliwości. Ale przetestowałem kubkiem wody jak woda spływa. Po bokach są otwory do odpływu wody.

Ponadto aby uniknąć zatrzymania wody lub wpływania pod matę, wykleiłem spód rynny 3 kawałkami - najpierw po bokach a na to na środku. Oczywiście zachodziły one też trochę na ścianki boczne.

Następnie ścianki boczne okleiłem tak aby maty zachodziły na te fragmenty mat na spodzie które są na ściankach.

Pianką wykleiłem tylko ścianę przy kabinie oraz od spodu plastik osłaniający wlot powietrza do kabiny.

Pianka nie chłonie wody, więc można by pewnie wykleić trzy-milimetrową w jednym kawałku też spoód, ale uznałem że wystarczy sama ściana grodziowa. Efekt wyciszenia silnika jest bardzo dobry


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 12:19 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Ok, rozumiem. Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 wrz 2023, 09:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 456
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dodatkowe zdjęcia odnośnie demontażu podszybia

-- 11 września 2023, o 09:44 --

Dodatkowe zdjęcia z pianką


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.