Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 15:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Spróbuj wetknąć wężyk od Wurtha w odpływ od strony komory silnika. A nóż się uda...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 17:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Mi też ten środek nie wypływa jak go tam wpuszczam ,ale przecież jakby był zapchany to wyciekała by tamtędy woda po jeżdzie na klimatyzacji?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 19:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jakby był zapchany to jak miała by wyciekać ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 13:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
hubert0001 napisał(a):
Mi też ten środek nie wypływa jak go tam wpuszczam ,ale przecież jakby był zapchany to wyciekała by tamtędy woda po jeżdzie na klimatyzacji?.


Dawno temu psikałeś? Nic się nie stało? żadnego zwarcia?

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 15:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Tomek po jeżdzie na klimatyzacji z tej rurki w ścianie grodziowej normalnie kapie woda.,natomiast jak dozuje ten preparat wurtha to ni chu chu ani kropli. Nie wiem co jest grane natomiast stosuję go już 2 rok z rzędu i nie mam z tego powodu żadnych problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 15:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Napisałeś poprzedniego posta deko niezrozumiale i stąd te nieporozumienie.
Skoro skropliny z klimy wypływają, to pozostaje kwestia aplikacji preparatu. U mnie po aplikacji Wurtha, nadmiar wypływa tak jak na fotach, które zamieściłem w tym wątku.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 16:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Nie wiem może tam jest jakieś rozwidlenie kanałów i wchodzi do innego ,w każdym bądż razie rurka wchodzi jakieś 60 cm i wtedy aplikuję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 wrz 2016, 16:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzisiaj aplikowałem środek w sposób, który opisywałem wcześniej. Po chwili od aplikacji wycieka odpływem. Temperatura ustawiona na min. (15°), kierunek nawiewu na nogi (klapka max. w dół).

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 paź 2016, 21:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Parownik klimatyzacji znaleziony [WHITE SMILING FACE]

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 11:34 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 05.05.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam,

z którego miejsca, można dostać się do takiego widoku parownika jak na zdjęciu?

pozdrawiam Dawid


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 15:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Właśnie, Tomasz naprowadź nas.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 16:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Z tego co mi Tomasz mówił to trzeba wyciągnąć wentylator oraz rezystor wentylatora. Parownik chowa się na rezystorem.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 paź 2016, 19:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jak wyżej.

Zdjęcie zrobione jest przez otwór na rezystor.

Obrazek

Do wyczyszczenia parownika należy zdemontować wentylator i przez otwór wprowadzić dyszę do kanału. Wężyk z dyszą montujemy do drutu, aby łatwiej było manewrować.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 16:51 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Myślę, że warto odświeżyć temat. Wakacje blisko. Dziś wymieniłem filtr kabinowy ale poległem na czyszczeniu Wurthem parownika. Nie udało mi się znaleźć dobrego dojścia do niego.
Sama wymiana filtra i czyszczenie wentylatora to 15 minut zabawy.
Tomasz dałbyś radę odświeżyć linki do zdjęć, bądź też zamieścić swoje zdjęcia ponownie?
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 17:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Takie znalazłem ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 kwi 2017, 18:18 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.08.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wielkie dzięki Tomasz, jutro zrobię drugie podejście :idea:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 maja 2017, 14:46 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A ja stosuję do czyszczenia (odgrzybiania) parownika alkohol izopropylowy. Kiedyś podpowiedział mi to serwisant klimatyzacji. Natomiast o piankach mówił żeby unikać jak ognia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 lip 2017, 09:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Udi1 , wurth też jest na bazie izopropanolu, pany jak dostać się do tego zjebanego parownika bo już ten smród mnie dobija.

Wysłane z mojego HTC M8 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lip 2017, 01:46 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Osobiscie korzystam ze sposobu czyszczenia poprzez biale kolanko nawiewu. Musze jednak przyznac, ze pryskanie tamtedy jest dosyc karkolomne. Zeby dobrze wyszlo uzywam kamery inspekcyjnej, do ktorek przytwierdzam preparat Wurtha. Na czuja nie jesl latwo opryskac caly parownik a i z kamera jest troche gimnastyki. Od strony wyplywu tez da sie wcisnac wezyk, ale sadze, ze to jest tylko imitacja czyszczenia. Dla tych, ktorzy bardzo chca wlozyc od strony odplywu podpowiem, ze aby to zrobic nalezy koncowke wezyka przegiac w jedna strone i odpowiednio kierowac. Rurka odplywu, stojac od przodu, najpierw zakreca w prawo a potem w lewo. Trzeba tak manewrowac tym zagietym koncem aby ulatwic pokonanie zalamania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lip 2017, 19:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
od strony odpływu nic nie daje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 10:40 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Czy ta instrukcja pasuje także do samochodu Mazda 6 GH 2010r. 2.2 163KM ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 15:12 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Niedawno kupiłem swoją 6-tkę. Przy pierwszym odpaleniu klimy, masakrycznie śmierdziało zgniłym jajem ... <slabo> Pomogło czyszczenie i odgrzybianie w zaprzyjaźnionym serwisie. Koszt 8dyszek :) + wymiana filtra kabinowego, który był po prostu zapchany brudem. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że nic z nią nie robił od dłuższego czasu. Po czyszczeniu i przekręceniu nawiewu na MAX z kratek wyleciały dwa kawałki czegoś na wzór "węgla"? Od miesiąca wszystko działa jak należy :)

Obrazek

-- Dodano: 15 września 2018, o 16:12 --

30 marca 2014, o 22:58 TOMASZ napisał(a):
Preparat Wurth jest zmywaczem i przeznaczony jest do stosowania bezpośrednio na parownik klimatyzacji (instrukcja wyraźnie na to wskazuje), aczkolwiek napisane jest aby rurkę wprowadzić od strony odpływu - nie wykonalne ( wchodzi kilka cm i koniec). W kratki nawiewu nie polecam stosowania czegokolwiek, bo można sobie narobić problemów (w poprzednim aucie o mało nie uszkodziłem panelu klimatyzacji i radia - efekt wypływającej pianki z kanałów).

Przed zastosowaniem preparatu należy zgasić auto na załączonej klimatyzacji z ustawioną max niską temp. Chodzi o to, aby klapka która znajduje się nad parownikiem podniosła się do góry, wtedy będziemy mieli możliwość swobodnego wprowadzenia rurki z dyszą, najgłębiej jak się da.

Preparat Wurth stosuję w następujący sposób:
1. demontuję schowek pasażera, wyciągam stary filtr kabinowy i zamykam klapkę,

Obrazek

Obrazek

2. demontuje białe kolanko od kanału nadmuchu na nogi (po lewej stronie za schowkiem, na trzy wypustki),

Obrazek

3. wprowadzam rurkę z dyszą najgłębiej jak się da, podczas wciśniętego spustu na puszce poruszam rurką we wszystkie możliwe strony tak aby jak najwięcej i najdokładniej popryskać parownik (to taka robota trochę na ślepo i na czuja), zużywam całą puszkę (mimo, że wystarczy pół w/g instrukcji),

Obrazek

4. czekam aż preparat wypłynie odpływem, wietrzę auto, zakładam "białe kolanko", włączam nawiewy aby reszta preparatu odparowała z układu,

Obrazek

Obrazek

5. dodatkowo stosuję jeszcze tzw. granat do odświeżenia nawiewów (w/g instrukcji danego środka). Zastosowałem PLAK, następnym razem zastosuję Wurth :)

Obrazek

6. ponownie wietrzę auto, wkładam nowy filtr kabinowy, zakładam schowek


Dodam, że ja to robię profilaktycznie. Nie miałem żadnego smrodka w aucie, więc nie wiem jaki będzie efekt po tym zabiegu u kogoś, gdzie zaczyna się pojawiać nie miły zapach.
Zapewne ozonowanie dobrym sprzętem nie zaszkodzi :)


Dzięki TOMASZ za instrukcję. 2 miesiące po czyszczeniu i odgrzybianiu klimatyzacji pojawił się smrodek :/ Nie wiem czy to te warsztaty robią to tak nie dokładnie czy ten typ tak po prostu ma. Kupiłem polecany przez Ciebie środek WURTHa i zaaplikowałem zgodnie z instrukcją. Od strony odpływu weszło mi ponad połowa wężyka czyli jakieś 50cm, a od kabiny wszedł mi prawie cały. Aplikowałem ruszając tak jak sugerowałeś. Dla pewności ustawiłem telefon z nagrywaniem, żeby być pewnym że preparat odpływa. Odpływał :) Liczę, że teraz smrodek zniknie <spoko>
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 20:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Uri bardzo dobry post poradnik, proszę administracje o przeniesienie go do działu zrób to sam

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 wrz 2018, 20:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Miło mi, że mogłem chociaż w małym stopniu pomóc

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 kwi 2019, 09:22 
Amator
Offline
Od: 28.08.2018
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Woecie moze czy w gj tez tak dostaniemy sie do parownika


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 kwi 2019, 13:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ma ktoś na zbyciu ten wężyk od preparatu Wurth? Można go wysłać w zwykłym liście jak coś.
Mój się gdzieś zawieruszył.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 18:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Michał, zerknę w garażu, może leży, choć gdybyś się kilka dni wcześniej przypomniał byłby na pewno.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 19:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A właśnie naszła mnie myśl, że Ty możesz mieć ten wężyk. Ale po chwili stwierdziłem, że za blisko mieszkasz i pewnie nie masz :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 21:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Poszła do kosza, za późno się odezwałeś

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2019, 22:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 21.12.2013
Posty: 38
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
@Tomasz czy zdjęcie kolanka jest konieczne do przeczyszczenia parownika? Rurka od odgrzybiacza jest dość długa...
Pytam, bo mam problem z odpięciem kolanka kanału nadmuchowego - nie mogę znaleźć trzeciego mocowania :( Ewentualnie u mnie może być ono inaczej zamocowane - innej wersji, bo jest czarne a nie białe jak na Twoich zdjęciach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.