Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 30 sty 2014, 10:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2013
Posty: 7
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Witam,
Panowie jestem normalnie załamany..
W listopadzie kupiłem jak mi się wydawało "bezawaryjną" i ładniutką mazde 6 z 2008r. z sielnikiem 1.8 benzyna. Miesiąc pózniej zamontowałem instalacje lpg w dość chwalonym warsztacie vanos w Gdyni. W zeszłym tygodniu przestało mi grzać w kabinie, wobec tego zadzwoniłem do wartsztatu ,żeby wyeliminować potencjalną usterkę czyli wymiana termostatu.Na dzień przed wizytą zauważyłem ,że wskazówka od temperatury silnika zaczeła wzrastać i falować pomiędzy połową a 3/4 skali. Przejechałem tak może ze 4km. Do warsztatu dojechałem już na holu bo nie chciałem już go przegrzewać mimo ,że normalnie odpalał. Na miejscu okazało się że termostat rzeczywiście był walnięty ,ale bo jego wymianie objawy nadal nie ustąpiły. Pompa wody jest sprawna, nagrzewnica drożna ,termostat wymieniony i układ po odpowietrzeniu .Aha jeszcze jeden ważny szczegół.. Ponoć nie miałem płynu chłodzącego, choć wydawało mi się jak sprawdzałem przy chłodnicy ze jego poziom jest ok. Mechanior mówi ,że prawdopodobnie uszkodziła się uszczelka pod głowicą.. Co Wy PAnowie o tym myślicie, jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki, słyszałem że jest coś takiego jak analizator płynu chłodzącego żeby sprawdzić czy rzeczywiscie ta uszczelka jest walnięta.. Jade w poniedziałek do innego mechaniora -zobaczymy co on powie.. z góry dziękuje za wszelkie porady.. pozdrawiam
jeszcze jedno pytanko" czy ten model ma jakiś czujnik poziomu płynu chłodzącego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 30 sty 2014, 15:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Wszystko wskazuje na to, że kompresja idzie do układu chłodzenia więc albo uszczelka pod głowicą, albo sama głowica jest winna.

Żeby to zdiagnozować znajdź warsztat który ma zestaw do badania zawartości CO^2 w układzie chłodzenia. Poszukiwania dobrze zacząć w tych miejscach gdzie zajmują się obróbką głowic, wałów...

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 cze 2016, 18:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
jarogda82 rozwiązałeś swój problem ?? u mnie też temperatura zaczęła falować 3/4 potem wróciła do połowy a teraz nawet dochodzi do maxa i oczywiście mechanikowi najłatwiej powiedzieć uszczelka pod głowicą. Ale sam zastanawiam się czy to może nie jest czujnik albo coś innego bo żadnej mazi pod korkiem nie mam ani sam płyn chłodniczy jakoś znacząco nie spadł ani też nie bulgocze. Podzielcie się swoimi doświadczeniami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 08:24 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Rozumiem ze poziom plynu sprawdzales w chlodnicy i w zbiorniczku z ktorego jest zasysany. Wentylator dziala? Temperatura rosnie w czasie jazdy czy w korkach? Auto nie dymi? Jak z poziomem oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 16:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Poziom oleju w normie, wentylator działa, temperatura rośnie w każdym przypadku, auto nie dymi, poziom płynu w zbiorniczku był ok dopóki nie sprawdził mechanik który na rozgrzanym silniku odkręcił korek i sporo uciekło. Rano sprawdziłem było poniżej minimum a teraz jak dojechałem jest między min a max. a można sprawdzić poziom płynu w chłodnicy?
Dziś w czasie jazdy wskazówka doszła do maxa i zapaliły się kontrolki check i dsc, po czym temperatura spadła do min i znowu wzrosła do maxa :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 17:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
To jeździj tak dalej i uważnie obserwuj <nuta>
Może się samo naprawi...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 cze 2016, 18:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
chmooreck myślę że samo się nie naprawi, ale może ktoś miał podobne objawy i jakoś sobie z tym poradził.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2016, 08:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Chyba nie zrozumiales co kolega mial na mysli :)
Poziom w chlodnicy sprawdz czy jest pod korek (tylko na zimnym bo zrobisz sobie auka). Masz dwa korki, jeden od chlodnicy, drugi od zbiorniczka z ktorego jest zasysany plyn. NIe odpisales co z wentylatorem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2016, 08:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@Sebczenko jesteś na prostej drodze do przegrzania silnika. Skoro podejrzewasz, że to tylko czujnik, to należy go sprawdzić. Spadek temperatury do min wskazuje brak płynu/obiegu w układzie. Napęd pompy i sama pompa wody jest ok ? Jaki masz przebieg, kiedy była wymieniana pompa ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 cze 2016, 15:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
stało się. Uszczelka pod głowica. Byłem u dwóch mechaników żeby mieć pewność że jest to uszczelka pod głowicą. Przyłożyli ten magiczny specyfik zmieniający kolor płynu z niebieskiego na zielony i w oka mgnieniu kolor się zmienił. Kto wie może nawet głowica poszła ;(( Przebieg mam 159 tys w tym 1 tys na gazie. Koszt jest zróżnicowany bo od 1,5 do nawet 3 tyś. Pewnie ogromne znaczenie maja elementy które ewentualnie trzeba wymienić. co myślicie o kosztach naprawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.