Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 10:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Mój mechanik odkrył wreszcie, że dziwne metalowe stuki w zawieszeniu to przekładnia kierownicza - maglownica. Teraz jedyne co mnie zastanawia, to czy kupić używkę, czy bawić się w naprawę (regenerację). Mechanik polecił mi znaleźć firmę jakąś która naprawa te maglownice. Ale wole spytać tutaj czy ktoś przerabiał temat, czy lepiej kupić używkę w której nie gmerał nikt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 14:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Czy coś poza stukami się dzieje?
Smarowałeś wielopust chyba jakos tak się to nazywa
Mnie coś tam stuka od czasu do czasu na wybojach, ale jeżdżę już prawie cztery lata i nic się nie dzieje poza tym stukaniem


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 22 maja 2014, 18:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
RobertM Zapraszam do lektury :wink: viewtopic.php?p=60399#p60399

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 maja 2014, 08:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
therion napisał(a):
Czy coś poza stukami się dzieje?
Smarowałeś wielopust chyba jakos tak się to nazywa
Mnie coś tam stuka od czasu do czasu na wybojach, ale jeżdżę już prawie cztery lata i nic się nie dzieje poza tym stukaniem


podczas skręcania słychać trzaski. Wielopustu nie smarowałem bo takiej wiedzy nie posiadałem.


TEDEW napisał(a):
RobertM Zapraszam do lektury :wink: viewtopic.php?p=60399#p60399


Dzięki za linka, dziś jadę do "mechanika" i powiem mu aby przesmarował tą "lunetę" :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 maja 2014, 08:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Po nasmarowaniu trzaski nie ustąpiły. Zdemontowali mi maglownice i teraz jestem na etapie szukania firmy która mi to naprawi.

Może ktoś polecić jakąś taką firmę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 wrz 2014, 20:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.08.2014
Posty: 101
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Ja przerabialem niedawno regeneracje, ale po wszystkiemu cos nadal stuka delikatnie... twierdza ze to nie przekladnia bo ja 2gi raz wyjeli i sprawdzali, musze przesmarowac ten wielowpust...czy jak mu tam :-P i zobacze co bedzie. Jak chcesz to pisz na PW to dam namiar na firme w Krk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2015, 08:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Czy dokonywaliście kiedyś naprawy/regeneracji maglownicy?? Chodzi mi właściwie o wymianę uszczelniaczy. Wiecie gdzie można je kupić, ewentualnie jakie mają wymiary??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2015, 11:40 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
http://www.maglownica.com/

U mnie w firmie tam wysyłamy maglownice do regeneracji. Na 20 sztuk może jedna wróciła na poprawkę.

Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić w takiej firmie zestaw naprawczy do maglownicy: http://www.fapolska.pl/

Lub na allegro: http://allegro.pl/zestaw-napr-przekladn ... 64616.html


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 sie 2015, 14:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Dzięki o taki zestaw mi chodziło, aczkolwiek szukałem go tam i nie znalazłem.


Wydaje mi się, że cieknie mi lekko z maglownicy. Płynu trochę ubywa, od początku lipca dolałem ok 200 ml. W na dniach chcę wjechać na kanał, odkręcić osłony silnika i zobaczyć co się tam dzieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 11:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.04.2016
Posty: 8
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Witam. Po zakupie autka na trzeci dzień też mi coś zaczęło pukać pod czas skręcania kierownicą. Na stacji diagnostycznej stwierdzili że luzy na przekładni kierowniczej. Inny mechanik też to samo stwierdził.
Już miałem autko odstawiać na zdjęcie maglownicy i robienie regeneracji, jak trafiłem na forum i post

viewtopic.php?p=60399#p60399

i co się okazało wystarczyło przesmarować smarem grafitowym i stuki ustały.

9 stówek w kieszeni.

Dzięki wam wielkie.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 14:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
:)
Warto czytać i pytać.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 16:23 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przy czym przeraża mnie fachowość i rzetelność ludzka. Na każdym kroku. Dwa warsztaty, dwie błędne opinie :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 16:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Mnie kiedyś mechanik pomylił stuki przegubu z przekładnią kierownicza, i zapłaciłem za regenerację 800 zł. Niby ten gość co regenerował twierdził że przekładnia tego wymagała...ale co miał powiedziec :lol:

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 kwi 2016, 16:55 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Najlepiej powiedzieć, że maglownica do wymiany a sami pewni by tylko przesmarowali i kasa leci :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 paź 2016, 19:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Już sprawdzałem ceny nagłośnić. Dzięki wam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 paź 2016, 08:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
U mnie na szczęście okazało się, że to nie maglownica, ale przewód powrotu płynu hydraulicznego. Po zdjęciu dolnej osłony silnika, wytarłem przewód w miejscu, gdzie było zabrudzone i odpaliłem auto. Po chwili pokazały się dwa miejsca z lekkim wyciekiem. Nie wiem od czego, nie miało tam raczej możliwości przetarcia. Może sól wyżarła. Wyciąłem ten kawałek przewodu, wstawiłem przewód gumowy hydrauliczny, dwie opaski zaciskowe i mam problem z głowy. Koszt ~ 7 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 paź 2016, 17:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
To chyba też jakaś wada w M6, bo ja tez miałem wyciek z przewodu od wspomagania i musiałem wstawiać kawałek gumy. Ja miałem przetarty po stronie kierowcy, jak ręką przy nadkolu przeciertałem ( taki aluminiowy kawałek rurki, który łączy się z gumowym)

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 sty 2017, 21:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam wszystkich. Mam maglownice do wymiany. Z powodu braku czasu regeneracja mojej odpada.
Zastanawiam sie nad kupnem nowej badz maglownicy po regeneracji.
http://allegro.pl/przekladnia-kierownic ... 33508.html

Co polecacie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2017, 20:48 
Świeżak
Offline
Od: 26.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Pozwolę sobie wrócić do tematu wymiany/regeneracji maglownicy. Czytałem już wątek o smarowaniu wielopustu, jeszcze tego nie zrobiłem, ale zainteresowałem się tematem, gdyż mechanik przedstawił mi kosztorys wymiany maglownicy na regenerowaną oscylujący w okolicach 2000 zł. I tu w mojej głowie pojawia się znak zapytania, gdyż miała być regenerowana, a z kosztorysu wynika, że chcą zamówić nową z Intercarsu za ok. 1500 zł. Na allegro można kupić nówkę za max 800 zł. Czy ta "droga" z Intercarsu jest po prostu w normalnej cenie, a te z allegro to nowe, ale jednak dziadostwo, czy po prostu IC ma wygórowane ceny, a mój warsztat chce mnie... hmmm... ogołocić z kasy?

Dzwoniłem dzisiaj do ASO w Warszawie, koszt smarowania ich ponoć najlepszym smarem to 150 zł, regeneracja maglownicy to 1500 zł z ustawieniem geometrii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 cze 2017, 05:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
IC to ma ceny z kosmosu i ja osobiście bym sobie darował takie zakupy. Porównanie nawet głupiego oleju Total Quartz 9000 0W30 4L, gdzie u sprawdzonego sprzewdawcy na Allegro kosztuje 105 - 108 zł, a w IC - 155 zł. Najpierw sobie przesmaruj wielowypust i zobaczysz czy coś się poprawi.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 paź 2017, 06:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.07.2016
Posty: 7
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witam mam do wymiany maglownice w mojej madzi :/ stuki, drgania kierownicy itp... zamowilem zregenerowana z czestochowy za 900 zl (300zl kaucja) okazalo sie ze jest gorzej niz w tej mojej starej musze ja odeslac i teraz pytanie bo zastanawiam sie nad kupnem nowej maglownicy http://allegro.pl/przekladnia-kierownic ... 33508.html za 850 zl z drazkami koncowkami i oslonkami gratis co mysliscie na ten temat?


Ostatnio edytowano Cz, 19 paź 2017, 08:58 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 kwi 2018, 11:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.03.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Objawy u mnie:
stuki przy skręcaniu i zmianie biegów
nieprawidłowo działające wspomaganie (czasem kierownica wraca normalnie, czasem w ogóle)
ściąganie w koleinach
bujanie kierownicą na boki przy jeździe po dziurach
przy ruszaniu kierownicą na postoju stuki przenoszące się na pedał hamulca
nierównomiernie zjechane opony

Osobiście z mechanikiem sprawdziliśmy zawieszenie, wszystko ok. Przy gwałtownym ruszaniu kołem na boki są luzy i stuki gdzieś w okolicach środka samochodu. Przy jednym i drugim kole tak samo.

W przyszłym tygodniu mechanik rozbiera auto i wysyła maglownicę do regeneracji. Kupuję nowe opony i ustawiam geometrię bo na starych nie ma to sensu. Dam znać jaki będzie efekt.

-- Dodano: 28 kwietnia 2018, o 12:28 --

Problem rozwiązany.
Po kolei:
Nasmarowałem wieloklin kierownicy.
Następnie zmiana opon na całkiem nowe i ustawienie geometrii która była rozjechana o 1 stopień.
Po tym wszystkim brak stuków, auto jedzie prosto, nie ściąga w koleinach, nie wyrywa kierownicy w dziurach, kierownica lepiej wraca do swojej pozycji. Nie jest idealnie bo luz na maglownicy jest ewidentny ale można jeździć komfortowo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 18:49 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja również miałem objaw stukania. Dzięki temu wątkowi zrobiłem jak napisano i nie mam już problemu ze stukaniem :-D.

A już niedługo wrzucę kilka zdjęć mojej Madzi :-D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 mar 2019, 04:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.01.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
No ja to robiłem regenerację maglownicy i z tego co już słyszałem to nie opłaca się bawić w wymianę na używane maglownice. Dwóch kolegów miało ten sam problem i stracili wiecej pieniędzy na wymianie, bo cały czas coś było nie tak, niż ja na regeneracji. Jeżeli jesteś z okolic Łodzi to mogę doradzić Serwis Beta, bo na pewno cie nie oskubią.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 kwi 2020, 16:17 
Świeżak
Offline
Od: 13.12.2019
Posty: 17
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Witam i podbijam temat maglownicy. Otóż zauważyłem lekkie "pocenie się" na gumowej osłonie drążka kierowniczego z lewej strony i podejrzewam, że puściło jakieś uszczelnienie w przekładni kierowniczej. Jest to jedyna oznaka, nie ma żadnych stuków, luzów i tym podobnych, płyn jest przy max. Ostatnio wymieniałem drążki i końcówki więc pewnie po wymianie zaczęło puszczać bo wcześniej nie zauważyłem.

I teraz pytanie, bo czytałem o specyfikach uszczelniających maglownicę typu Prestone, czy Liqui Moly, które w przypadku małych wycieków pomagają. Próbował ktoś tak sobie z tym poradzić? Myślę, czy nie spróbować najpierw uszczelnić bo regeneracja dość kosztowna...

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc!

Obrazek Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.