Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 18 sie 2014, 21:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja również zamontowałem krótszy drążek. Początkowo moja żona sceptycznie do tego podchodziła, ale po sprawdzeniu podzieliła moje pozytywne zdanie.
Mała rada dla potomnych, po demontażu plastików trzeba rozłączyć dwa cięgna. Najlepiej to zrobić płaskim kluczem (niestety nie pamiętam rozmiaru), który wkładamy między plastik, a ta blaszką/płytką i zdecydowanym ruchem demontujemy.Z drugim mniejszym cięgnem robimy tak samo, spokojnie nic nie połamiemy :-). Potem trzeba jeszcze wyjąć drążek, ale ta odnoga od jabłka jest pomiędzy sprężyną którą trzeba odgiąć (górną i dolną). Teraz już wystarczy poruszać na boki aby wyjąć drążek. Pin blokujący zabezpieczony jest blaszką, podkładką oraz kawałkiem gumy. Jest on nafrezowany i podczas montażu trzeba także użyć młotka.
Dzięki Tomasz oraz Kaczor!

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 paź 2014, 00:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
I u mnie wskoczył krótszy drążek w miejsce starego :) Zdecydowanie na plus, fajnie zmienia się biegi, wygodniej trzyma się rękę, no i wykonanie w porównaniu z ory. jest całkiem profesjonalne.
Dzięki Tomasz.

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lis 2014, 22:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Kaczor napisał(a):
Potwierdzam, jest to konieczne. Od wrzucania wstecznego skórę mam do wymiany :) Proponuję podciąć zawczasu :)

W którym dokładnie miejscu się to wyciera? Rozumiem, że przy wrzucaniu wstecznego. Ale czy przy samym wciskaniu drążka następuje u Was przecieranie tej skóry, czy też przy jego ruchu do przodu skóra ociera o ramkę z lewej strony? U mnie po wymianie drążka nie podcinałem tego plastiku. Obserwowałem, czy przy wrzucaniu któregoś z biegów coś nie ociera i przyznam, że nic niepokojącego nie zauważyłem. Nie chciałbym jednak przetrzeć skóry :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lis 2014, 23:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Andrzej napisał(a):
W którym dokładnie miejscu się to wyciera?


Obrazek

Andrzej napisał(a):
przy jego ruchu do przodu skóra ociera o ramkę z lewej strony?

Dokładnie przy jego ruchu. Jeśli nie ociera to tylko się cieszyć, a jeśli choć trochę to należy podciąć plastikowy pierścień pod gałką.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 5 lis 2014, 23:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
No to za późno przeczytałem :(

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lis 2014, 23:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Pisałem w poście #36. Ja wywaliłem ten oryginalny plastikowy i założyłem skórzany :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lis 2014, 23:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Dzięki Tomasz. Teraz wszystko jasne. <spoko> Przyjrzę się jeszcze dokładniej w tym miejscu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lis 2014, 00:13 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2014
Posty: 41
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Z ciekawości.. Jaka jest różnica pomiędzy drążkiem łamanym a prostym?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 lis 2014, 08:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Sprawdziłem dzisiaj przy wrzucaniu wstecznego. Między drążek a ramkę mogę włożyć palec (z oporem, ale jednak), więc nie powinno ocierać. Może, to kwestia tego, że w polifcie ta ramka jest nieco inna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sie 2015, 09:23 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.01.2015
Posty: 79
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: małopolski
a da sie to podmienic z M6 GY? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 wrz 2015, 20:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Panowie jest dostępny oryginał w aso krótszego drążka ?? czy to wasz wynalazek??? :). Bo pomysł mi się podoba <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 6 wrz 2015, 20:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wynalazek ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 wrz 2015, 07:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha bo znalazłem na ebay u cos takiego
http://m.ebay.it/itm/MAZDA-6-03-08-4CYL ... nav=SEARCH nie wiem czy drążek jest krótszy (mi wydaje się że tak)do tego skraca wrzucanie biegów o 30% fajna sprawa ale ta cena :mad:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 wrz 2015, 07:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ale to do GG...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 wrz 2015, 08:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Z shortshifterami w GH bym uwazal skoro pojawialaja sie problemy z synchronizatorami. Lepiej nie meczyc dodatkowo skrzyni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 wrz 2015, 15:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kuzwa racja do GG ale fajna sprawa :). Olek Myślisz ze by pogorszyło sprawę ??? To fakt lepiej nie kombinować, bo zawsze tak jest że chce się lepiej a wychodzi gorzej :-P

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 wrz 2015, 18:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Jak poczytasz o shortshifterach to generalnie synchronizatory sa bardziej obciazone po ich zastosowaniu. Druga sprawa biegi moga troche "ciezej" wchodzic ale do tego mozna sie przyzwyczaic. Ponoc nasze skrzynie nie sa jakies mega odporne pod tym wzgledem to chyba lepiej sobie odpuscic taki mod.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 wrz 2015, 20:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
a te krótkie drążki można jeszcze wyłapać ??? widziałem u kogoś w opisie że chce sprzedać ale nie pamietam u kogo ..... :mad:
ewentualnie Tomasz mógł byś mi załatwić jeden ?? moge troche przepłacić <witam> . Bo faktycznie, zmieniając biegi opierajac się na pod łokietniku, musze podnieść ją, bo drążek wysoki.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 sty 2020, 01:27 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Siemka czy można takie drążki jeszcze zamówić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 21:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: śląski
Witam. Jest możliwość jeszcze zamówić taki skrócony drążek?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 21:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja zadałem pytanie w 2015 roku i do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi <hahaha>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lut 2020, 22:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: śląski
Szkoda bo nowi użytkownicy Mazda też by chcieli zrobić sobie taką modyfikacje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lut 2020, 11:17 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 12.07.2018
Posty: 28
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Na facebooku w grupie Mazda 6GH Polska jest chłopak co takie drążki ogarnia. Cena to 100 zł ale nie wiem czy z wysyłką czy bez i chyba trzeba ori drążek odesłać :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2022, 13:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mam takie trochę głupie pytanie. Czy zamiast nowego krótszego drążka moge obciąć swój stary np. o 1,5cm?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2022, 15:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Krótsze drążki to tak naprawdę przeróbka OEM. Ucięte jest to w odpowiednim miejscu tak by drążek o nic nie haczył.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 wrz 2022, 15:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Bo tak się zastanawiałem czy zamiast montażu nowego krótszego, swojego starego nie upierdzielic. Chyba nic złego nie powinno się stać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2022, 06:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale gdzie go utniesz ?? Na górze jest gwint do gałki. Na dole ?? Da się??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2022, 07:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Generalnie zmiana jest pomiędzy tymi kolankami. Prostych prętów z tego co wiem to nie ruszasz.
Nowych nigdzie nie widziałem prócz tych, które były tutaj ogarniane na forum i nawet jeden udało mi się dostać i jestem z niego bardzo zadowolony.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2022, 07:43 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Lucasbadboy mój pierwszy zamysł był żeby u góry uciąć. Ale tak jak mówisz jest tam gwint. Ewentualnie bym dalej nagwintowal. Pytam, bo nie wiem czy jest sens w takie coś sie bawić, czy od razu kupić przerobiony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 wrz 2022, 09:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
A gdzie jest dostępny przerobiony?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.