Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 08:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2008 2.0 Diesel. Od dwóch dni pojawia mi się niepokojący problem. Przy odpuszczaniu pedału gazu pojawia się chmura jasnego dymu. Przy przyspieszaniu czy odpalaniu tego problemu nie ma. Silnik chodzi bardzo równo i żadnych innych objawów nie zauważyłem. W zdecydowanej większości jeżdżę po mieście. Może to być problem z osławionym DPF-em czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 09:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Może być uszczelka pod głowicą.
Jakiego koloru jest dym? Biały, a może niebieskawy?

Coś w ten deseń: https://www.youtube.com/watch?v=J3FX41tLcA0 ?

Jeśli dobrze trafiłem, możesz taki test zrobić, ale to będzie już chyba w zaawansowanym stadium:
https://www.youtube.com/watch?v=W74kfGe3NY8


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 09:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
zdecydowanie nie jest to taki kolor dymu. Dym jest bardzo jasny powiedziałbym, że biały.
Na postoju, czy podczas jazdy w trakcie dodawania gazu (nawet intensywnie) auto nie dymi wcale, dopiero w momencie odpuszczenia pedału gazu puszcza jasną chmurkę i zaraz znika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 14:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Często to zauważasz? od kiedy tak się dzieje?
Tzn od dwóch dni czy może od początku jak ją masz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 14:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
pierwszy raz zauważyłem to dwa dni po zakupie i kolejny raz wczoraj po około 3 tygodniach. Dziś również widziałem chmurkę jasnego dymu w lusterku wstecznym. Między jedną a drugą sytuacją przejechałem jakieś 500 km z czego zdecydowaną większość w mieście. Jedną ważną rzecz jeszcze zauważyłem, na zimnym silniku się tak nie dzieje, dopiero jak się trochę zagrzeje. Może to być wypalanie DPF-a? Nie jeździłem wcześniej autem z DPF-em i nie za bardzo się orientuje jak to wygląda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2015, 18:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słuchaj, ja kiedyś też tak miałem zaraz po kupnie. Krążyły słuchy ze to dlatego że auto długo stało i ze czasami było opalane na parkingu. Później takie dymienie widziałem podczas wypalania DPFu metodą na kabelek.

Słuchaj, jak płynu z ukl chłodzenia nie ubywa, oleju drastycznie nie przybywa powyżej poziomu X, to raczej tylko obserwuj, powinno być ok.

Aha, a spod korka wlewu oleju dymi bardzo spalinami?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 cze 2015, 21:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Mam wrażenie ze problem się rozwiązał. Po pracy jak odpaliłem Mazdę to włączył się proces wypalania DPF. Przegonilem jeszcze auto na trasie na wysokich obrotach. Wypalanie się skończyło i problem zniknął. Zresztą już podczas wypalania nie dymil. Mam nadzieje, ze to nie przypadek. Dziękuję za pomoc :)

-- Dodano: Cz, 18 cze 2015, 22:05 --

no i niestety problem z niebieskim dymem powraca :/ auto dymi bardzo nieregularnie, potrafi przez tydzień-dwa nie dymić wcale, żeby znów puścić niebieskiego bąka. na postoju nie dymi wcale, natomiast podczas jazdy dymi jedynie w momencie odpuszczenia gazu, zmiany biegu. czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
mam wrażenie również, że spalanie jest wysokie - w cyklu mieszanym ponad 9 litrów

-- Dodano: Pt, 19 cze 2015, 21:37 --

Panowie poniżej przesyłam filmik, z dymieniem, który dziś nagrałem :

https://www.youtube.com/watch?v=hH-7vvT17u4

zaznaczam, że działo się to na biegu jałowym
jakieś pomysły?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 17:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te trzaski to z silnika?
Dym o tej porze roku, to raczej nie jest para, mnie to nieładnie wygląda :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 21:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Nie. Te trzaski to klucz w drzwiach :) Oprócz tego dymienia nie ma kompletnie żadnych objawów. Spod wlewu oleju nie czuć ropa, żadnych płynów nie ubywa, silnik pracuje równo, odpala na dotyk, nie ma spadków mocy. Aha i dymi tylko na ciepłym silniku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 cze 2015, 16:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Wydaje mi się, że auto trochę postało zanim je kupiłeś i skondensowała się woda w tłumikach, skoro paruje (dla mnie wygląda to jak para wodna) tylko na ciepłym - widzisz ją po odpuszczeniu gazu lub na wolnych obrotach, gdy ciśnienie gazów wylotowych jest niewielkie - ot takie moje przypuszczenia.

Obym miał rację - może przegoń solidnie auto gdzieś na trasie, na niższych biegach pod czerwone pole, silnikowi raczej to nie zaszkodzi, a może wodę wydmucha :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 cze 2015, 21:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Obyś miał rację. Pojezdze trochę i zobaczę. Jak na razie zaufany mechanik i tak nie ma czasu żeby się tym zająć wiec dam sobie chwile na to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 16:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam dużo czytałem na temat mojego problemu, lecz nie znalazłem odpowiedzi, więc proszę was o jakąś podpowiedź co może być przyczyną dymienia z wydechu. Problem występuje dwa,trzy razy w tyg.tzn.sporadycznie i następuje najczęściej na ciepłym silniku po krótkim postoju. Po odpaleniu czasem wydobywa się ciemna chmura z rury wydechowej bardzo gęsta i naprawdę mocno widoczna, po ruszeniu tylko znika i jest ok. Dodam,że często po rozruchu czuje jakby przepalony olej w kabinie i nie zawsze wtedy też dymi. Niewiem szczerze czy dpf jest czy nie bo dużo jeżdże po mieście i nawet serwis olejowy,który powinien tą kontrolką sygnalizować nie zapaliła się choć już oleje zmieniłem bo była najwyższa pora na to. Stan oleju i innych płynów ok i niewiem co jest grane. Proszę o jakąś rade i sorki jeśli popełniłem błędy w poście bo jestem świeżak choć czytam forum od pół roku odkąd posiadam moją madzie:-) wiem, że tutaj jest kilku znawców dlatego postanowiłem napisać...aha gdy dpf wypala się wzrasta momentalne spalanie a ja u siebie tego wogóle nie zauważam, więc niewiem czy to wina dpf-u lub jego braku. Pozdrawiam!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 wrz 2016, 20:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czarna rura wydechu = brak DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 wrz 2016, 05:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Też tak podejrzewam choć dzowi mnie to, że tylko wtedy zakopci a nie podczas gazowania czy szybszej jeździe pozatym jestem 2 właścicielem w kraju i wiem, że nie mal na 100% pierwszy nic nie robił z dpfem a wątpliwe by w holandii skąd autko zostało sprowadzone ktoś się w takie rzeczy bawił. Mam tylko nadzieję, że to nic poważnego...przy wymianie oleju przeczyszczony smok a teraz wymienie podkładki pod wtryskami i zobaczymy może coś pomoże...


Ostatnio edytowano So, 18 lis 2017, 10:54 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 08:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam,

jestem świżo po wymianie DPF-a i mam podobne problem. Czy to może być problem pozostałego oleju w wydechu?
Aktualnie mam zaplanowaną wymianę oleju + filtr. Wiem że zapchany filtr miał swoje dno czy wymiana uszczelek pod wtryskiwaczami to dobry kierunek?

Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 09:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.08.2016
Posty: 13
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
U mnie po wymianie podkladek jest lepiej choc kopcenie w 100%nie ustalo ale jak mechanik powiedzial filtra nie ma i kat tez wyciety wiec nie ma co sie dziwic dlatego zostawilem to bo pozatym wszystko ok nie dolewam oleju a co druga wymiane sciagam miske i czyszcze smok.


Ostatnio edytowano So, 18 lis 2017, 10:55 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2017, 10:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
U mnie po wymianie podkladek jest lepiej choc kopcenie w 100%nie ustalo ale jak mechanik powiedzial filtra nie ma i kat tez wyciety wiec nie ma co sie dziwic dlatego zostawilem to bo pozatym wszystko ok nie dolewam oleju a co druga wymiane sciagam miske i czyszcze smok.[/quote]

Właśnie wróciłem od mechanika, jestem umówiony na wymianę oleju oraz diagnozę dymienia. Aktualna informacja: czuć spaliny - efekt braku dpf-a, biały dym - na zimnym prawdopodobnie para, dym lekki unosi się do góry, po rozgrzaniu brak. Diagnoza w piątek.


Ostatnio edytowano So, 18 lis 2017, 10:57 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Andrzej2010 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.