Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 15:08 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Witam wczoraj naciągnąłem linkę hamulca ręcznego śrubką regulacji . ręczny działa lepiej łapie na 2-3 ząbku ale mam problem po tym zabiegu z hamulcem nożnym. problem wygląda tak jak silnik działa to pedał jest troszkę twardy i łapie po lekkim naciśnięciu,ale jak zaparkuje i wyłączę silnik , a potem parę razy wcisnę hamulec, robi się twardy jak skała i nie działa.Może ktoś mi powiedzieć jaka może być tego przyczyna i jak to naprawić??


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 15:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ale gdzie tu usterka panie kolego?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 15:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
wotek2521 napisał(a):
Witam wczoraj naciągnąłem linkę hamulca ręcznego śrubką regulacji . ręczny działa lepiej łapie na 2-3 ząbku ale mam problem po tym zabiegu z hamulcem nożnym. problem wygląda tak jak silnik działa to pedał jest troszkę twardy i łapie po lekkim naciśnięciu,ale jak zaparkuje i wyłączę silnik , a potem parę razy wcisnę hamulec, robi się twardy jak skała i nie działa.Może ktoś mi powiedzieć jaka może być tego przyczyna i jak to naprawić??


Wszystko co opisujesz jest normą. Nie ma żadnej usterki, tak ma być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 15:20 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
przed naciagnieciem recznego hamulec nozny dzialal bezwzgledu na to czy silnik byl wlaczony czy nie.jak wylaczam silnik i naciskam hamulec nozny to auto zjezdza.
sprawdzalem u znajomego u niego hamulec dziala caly czas.


Ostatnio edytowano Pn, 10 cze 2013, 15:39 przez wotek2521, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 15:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zawsze bedziesz mial twardy pedal hamulca noznego przy wyl. silniku bo servo nie pracuje no i samochod bedzie zjezdzal - dlatego jest reczny :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 15:41 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
tak z tym ze wczesniej siadalem do auta jak chcialem gdzies pojechac ,wciskalem hamulec , wbijalem bieg i ruszalem ,a teraz tak niemoge bo auto zjezdza ,musze ruszac z recznego

jak jeszcze naciskam pedal hamulca to slychac powietrz podobnie jak w pompce


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 16:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
, a czy rozumiesz , że podciągnięcie ( mechaniczna czynność ) nie mogła mieć wpływu na pompę itd ?
Hamulec pozbawiony WSPOMAGANIA ( podciśnieniem ) wymaga dużo większej siły nacisku ( nogą ) , żeby uzyskać ten sam efekt .
Syczące powietrze to zwykłe zjawisko i o niczym nie świadczy .
Po prostu jak zakończysz jazdę , to nie pedałuj po hamulcu , to ci na rano zostanie wspomaganie .
Dobrze , że podciągnąłeś ręczny , bo wybrałeś luzy i będziesz miał skuteczniejszy hamulec .
Jeżeli nie chcesz tak , to wróć do poprzednich ustawień i już ...po kłopocie .
Miłego papa

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 16:38 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
dzieki na pewno macie racje poprostu przed podciagnieciem recznego nigdy nie pompowalem tak noznego i niewiedzialem o tym wiec wydalo mi sie to dziwne.a czy przy zmianie klockow hamulcowych zawsze trzeba je odpowietrzac??chce to zrobic jutro...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 17:34 
Adept
Offline
Od: 28.10.2012
Posty: 132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
jak zmieniasz same klocki to nie trzeba, bo wyciagasz je tylko z zaciskow i nie odkrecasz zadnych przewodow od plynow itd. Dla ulatwienia tutaj masz filmik:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 cze 2013, 19:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Natomiast trzeba pamiętać o poziomie płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym pod maską .
Klocki się zużywają ...płynu "ubywa" zmniejsza się jego poziom- mam nadzieję ,że to zrozumiałe :)
Wtedy najczęściej po drodze uzupełnia się go .
Przy zakładaniu klocków nowych = grubych ... tłoczki w zaciskach cofają się wypychając płyn do zbiorniczka wyrównawczego .
Po prostu trzeba pamiętać , żeby nie rozlał się nadmiar płynu i za wczasu odciagnąć go ze zbiorniczka = trzeba go kontrolować ... uuffff... Tyle

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 cze 2013, 13:24 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
dzieki chlopaki bardzo mi pomogliscie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 23:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2012
Mam 6kę (poprzednią wersję) od marca, przejechane 35tys i już 2 raz trzeba wymienić klocki i tarcze!! O co chodzi?? Nie jeżdżę co prawda jak dziadek w kapeluszu (bez obrazy) ale żeby od przeglądu do przeglądu nie pociągnąć na jednym zestawie? W serwisie mówią że za ostra jazda itd. ale tak samo jeździłam Vectrą, Mondeo i nie działo się tak :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 23:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
a jestes pewien ze skonczyly sie czy serwis tak powiedzial i cie "naciagna"?
przod czy tyl?
ja mam pagidy na przodzie i sa w polowie zjechane, a zrobione jest na nich jakies 45-50tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 23:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Widziałaś swoje klocki po zdemontowaniu ? Bo jeśli nie, to może po prostu jest to zwykłe naciąganie klienta. Co do tarcz to może miały bicie ? Nie wiem jakie miałaś klocki, ale myślę że oryginały , a one aż tak szybko się nie zużywają.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2013, 23:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2012
Nie widziałam kloców i tarcz, tylko powiedzieli że są fioletowe i pogięte i że niby od zbyt dynamicznej jazdy. Pierwszy raz wywalczyłam że mi wymienili na gwarancji jak mi po 12tys zaczęły buczeć i walić przy hamowaniu a teraz już nie chcą a dzieje się to samo. Powiedziałam że do Mazdy napisze reklamację bo to jakiś dramat, może mam nie hamować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 09:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No niestety Mazda się z hamulcami nie popisała, szczególnie jeśli ktoś nie traktuje ich delikatnie. To samo było w CX'ach i zapowiada się, że w nowej 6 również.

Osobiście mogę Ci polecić operację zmiany zacisków na te z 6 MPS.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 14:24 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mojitoja, nie moge cos uwierzyc. Ja jezdze dosc ostro, a tarcze wymienialem po 80tys. Musialabys chyba z noga na hamulcu jezdzic, zeby klocki przez 12tys zuzyc.

Moze Ci stoja zaciski w jarzmach??

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 19:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2012
Stwierdzili tarcze fioletowe i powykrzywiane! Jak hamuje z powyżej 100km/h to czuć bicie i to już mam drugi raz, nie wiem o co chodzi ?? Pierwszą wymianę zrobili mi po ok 19tys a zaczęły bić po ok 12tys i teraz znów jak miałam ok 28tys przejechane a teraz mam 34 tys . (jeżdżę średnio ok 4,5 tys/miesiąc)Pierwszy raz zrobili mi na gwarancji ale teraz mi wciskają że za ostro jeżdżę ale no bez przesady!! Napisałam reklamację do Mazda Poland ale cisza :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2013, 23:05 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Z tym krzywieniem tarcz to jest trudna sprawa. Z tego co słyszałem, to wystarczy naprawdę ostro pohamować, mocno rozgrzać tarcze, a potem chwilę postać na hamulcu na światłach - tarcze będą się chłodzić nierównomiernie i się wykrzywią.
To samo dotyczy wpadnięciu w wodę po ostrzejszym hamowaniu. Kiedyś musiałem grubo depnąć, a potem wpadłem w wielką kałużę. Było ostre psssssssst, sporo pary i tarcze do toczenia...

Nie miałaś tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 02:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Mojitoja napisał(a):
Stwierdzili tarcze fioletowe i powykrzywiane! Jak hamuje z powyżej 100km/h to czuć bicie i to już mam drugi raz, nie wiem o co chodzi ?? Pierwszą wymianę zrobili mi po ok 19tys a zaczęły bić po ok 12tys i teraz znów jak miałam ok 28tys przejechane a teraz mam 34 tys . (jeżdżę średnio ok 4,5 tys/miesiąc)Pierwszy raz zrobili mi na gwarancji ale teraz mi wciskają że za ostro jeżdżę ale no bez przesady!! Napisałam reklamację do Mazda Poland ale cisza :(


Pierwsze tarcze już 40 k km przejechane, zero problemów
Bardzo dziwna sprawa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 20:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2012
Nie miałam takiego hamowania a jak już to tylko jak tir na autostradzie ma fantazję wyprzedzać kolegę i trzeba hamować ale to i tak nie do zera żeby się hamulce paliły , więc co robić ? Bo będą mnie tak zwodzić w tym serwisie że to moja wina i wiadomo jak baba przyjdzie to można każdy kit wcisnąć ale trochę już jeżdżę i nie tylko mazdą wcześniej i nie miałam takich problemów.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 20:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Upieraj sie bo wcale nie trzeba męczyć tych hamulców żeby te tarcze skrzywić o czym wiedzą użytkownicy jak i serwisy.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lis 2013, 20:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2012
To może jakaś rada żeby mi na gwarancji wymienili....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 gru 2013, 19:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2013
Posty: 6
Panowie jak wstawiacie film to postarajcie się cos porządnego wstawić bo jak laik to obejrzy to będzie w bledzie i będzie partolil jak ten tam amator.Po pierwsze powinien wyczyscic ze rdzy i co najważniejsze to przesmarować tłoczek specjalnym smarem aby zapobiedz w przyszłości rdzy tam a potem stanie tak jak ja bo rdza nie pozwalala cofnac się tloczkowi co doprowadzilo do przegrzania tarczy tez.To jest jeden ze słabych punktów naszych mazd.Wiecej nie będę pisal.POZDRAWIAM WSZYSTKICH papa


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 4 gru 2013, 21:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ale mówisz o tloczku czy o prowadnicy zaciku?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 gru 2013, 19:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2013
Posty: 6
Damianko o tloczku tam lubi się zrobić rdza już pare mazd spotkałem z ta bolaczka a prowadnica klocka tez.POZDRAWIAM :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 5 gru 2013, 19:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ale żeby czyścić tloczek ze rdzy? Pierwsse słyszę. Jesli tloczek jest zardzewiały tloczek nadaje sie tylko so wymiany wraz z uszczelniaczem.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 gru 2013, 22:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.01.2013
Posty: 6
Hej ja nie napisałem ze ten tłoczek czyscic bo to nadaje się na zlom ale przesmarować ten tłoczek pod gume wciskasz smar i wpychasz tłoczek proste jak je..nie hahaha.Ten smar zabezpiecza przed rdza i zapieczeniem się tloczka.To nara hej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 gru 2013, 17:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie posiadam bicia tarcz podczas hamowania ale mam inny problem.
Rano jak auto odsapnie po nocy i jak wyjade to hamulec jest tak ostry jak brzytwa... szkoda ze tylko do pierwszych hamowan. Później juz słaby jest w sposób wyraźnie odczuwalny, pedał jest tak jak zawsze, nie twardnieje, nie wpada w podłogę. Tylko jak zbliżam się do świateł i kilka razy moze 4-5 szybko przychamuje to pedał robi się twardy i krótki a skuteczność hamowania jest przerażająco slaba.
Slaby hamulec jest również po umyciu auta na myjce samoobsługowej, po kilku km jest ciut lepszy, jest tu jakiś zależny związek z jakaś usterką ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 3 sty 2014, 11:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Millerek napisał(a):
jak zbliżam się do świateł i kilka razy moze 4-5 szybko przychamuje

a ja sie zapytam dlaczego kolega w aucie z ABS-em stosuje hamowanie pulsacujne :idea:
Millerek napisał(a):
Slaby hamulec jest również po umyciu auta na myjce samoobsługowej

a myjesz samo wada czy z woskiem i srodkami myjacymi ?
Jak z woskiem i srodkami myjacymi to bierz poprawke na to, ze zostaja one na tarczy i przez te pierwsze km "zdzierasz" powstala warste z tarcz.

Sorki ale ja nie wiedze tu zadnych problemow.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.