Teraz jest Pt, 16 lis 2018, 10:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 22 cze 2015, 15:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 170
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Założyłem nowy temat aby dotyczył stacji aktualnie dostępnej na rynku, w tym temacie możemy się dzielić swoimi modyfikacjami tej stacji i jej osprzętu.

Obrazek

Modyfikacja głośności stacji w Mada 6 z BOSE.

Stacja w M6 z systemem BOSE podłączona na standardowych kablach załączonych przez chińczyka ma za głośne radio(FM). Na poziomie głośności „1” radio jest głośne, na poziomie „5” za głośne i ciężko rozmawiać w samochodzie z pasażerami, na poziomie „10” nie da się siedzieć w samochodzie radio wyje. Zakres kończy się na „40” :-P, próbowałem do 20 – brzuch mi zaczął boleć. Do tego dochodzi niski poziom głośności innych źrodełdźwięku jak mp3, cd, youtube, navigacji. Tak dla przykładu orientacyjnie podobny poziom głośności można uzyskać przy ustawieniu radia na „3” a reszty na „13”, po prostu przepaść.
Aby temu zaradzić, stacja w M6 z systemem BOSE musi być podłączona poprzez cinche a nie przez standardowe kable, które dostajemy od chińczyka, tak więc do roboty:
Potrzebne będzie:
- 0,5 metrowy dwużyłowy kabel zakończony z każdej strony końcówkami cinch męskimi (cztery koncówki),
- lutownica, cyna, kalafonia
- nożyk, cienki gwoździk lub igła, taśma izolacyjna, trochę czasu i chęci.

Obrazek

Do stacji multimedialnej od tyłu wchodzi czarna kostka zasilająca, umieszczone są w niej również kable odpowiadające za podłączenie głośników.

Obrazek
Obrazek

Z tej kostki musimy wyjąć 8 kabli, u mnie były to kolory: 2x purpurowe, 2x zielone, 2x białe i 2x szare.
Do zlokalizowania konkretnych kolorów kabli posłużymy się schematem naklejonym na obudowie stacji drugiej końcówki (u mnie czerwona wtyczka).

Obrazek

Gdy już wiemy jakie kable wyjąć, potrzeby nam jest np. cienki gwoździk. Kostka od strony wtyku ma trzy rzędy otworów, górny i dolny, gdzie wchodzą piny radia oraz środkowy, to własnie tam musimy odciągnąć mały plastikowy zatrzask, który blokuje wyjęcie kabla z kostki. Każdy kabel ma swój zatrzask, po jego delikatnym odciągnięciu do środka kabel wychodzi bez problemu.

Obrazek

Każda para kabli odpowiada za jeden głośnik. Pierwszy z nich ma kolor pełny np. cały purpurowy to jest (+), i drugi np. purpurowy z czarnym paskiem to jest (-).

Ja nie ucinałem przewodów a zrobiłem to w ten sposób, abym mógł zawsze wrócić do poprzedniej wersji. Za wtykiem każdego kabla nożykiem zdjąłem kawałek izolacji, to będzie miejsce lutowania.

Obrazek

Kabel, który kupiliśmy z cinchami rozcinamy an pół, w zupełności wystarczy po 25cm, końcówki bez zakończeń obrabiamy zdejmując izolację. Mamy oplot-zewnętrzny przewód (-) oraz środek-wewnętrzny przewód (+).
Lutujemy kable zwracając uwagę na odpowiednie łączenie tych samych biegunów, np. purpurowy z czarnym paskiem (-) łączymy z zewnętrznym przewodem cinchy (-) i izolujemy po czym przewód purpurowy pełny (+) lutujemy z wewnętrznym przewodem cinchy (+) i izolujemy, izolujemy całość, jeden przewód gotowy. Reszta leci identycznie.

Obrazek
Obrazek

Mamy więc 4 końcówki cinch odpowiadające za głośniki Front L i R, Rear L i R.

Obrazek

Podpinamy nasze dzieło do kabla z cinchami żeńskimi, który otrzymaliśmy od chińczyka.

Obrazek

Całość podpinamy do stacji kostką w odpowiednie miejsce zgodnie ze schematem załączonym z radiem.

Po włączeniu stacji radio na „1” jest ciche, na „5” jest wystarczający poziom głośności do słuchania a na „10” na upartego da się nawet rozmawiać przez telefon będąc w samochodzie. Aktywny wzmacniacz rozdziela sygnał na wszystkie głośniki, także na centralny i subwoofer. Dzięki tej modyfikacji poziom głośności radia, mp3, youtube jest w końcu zbliżony, choć radio delikatnie jest głośniejsze, ale tylko delikatnie, wcześniej była przepaść w poziomie głośności, teraz jest ok. Dodatkowo, moim zdaniem dźwięk zyskał na głębokości ale audiofilem nie jestem także nic więcej się w tym temacie nie wypowiem, może jak będzie okazja Kaczor sprawdzi jak będzie w Białymstoku to się wypowie.
Zarówno modyfikacja podłączenia audio, jak i druga dotycząca usb (zamieszczę niedługo) była realizowana wraz „Andrzejem”,któremu dziękuję, on również jest „ojcem” tych pomysłów i modyfikacji.
Tyle ze mnie, mam nadzieję, że komuś się to przyda.


Ostatnio edytowano Wt, 23 cze 2015, 10:04 przez Maaro78, łącznie edytowano 4 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 cze 2015, 18:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5488
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Super fotorelacja, dzięki że poświęciłeś swój dodatkowy czas aby to stworzyć, na pewno się przyda.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2015, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1362
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Mariusz, super fotorelacja.
Możesz jeszcze wrzucić filmik jak jest po zmianie, bo jestem ciekaw, jak się poprawiło.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2015, 23:18 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 28.10.2013
Posty: 51
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Fotorelacja super, wszystko jasno i czytelne. Widzę że będę miał zajęcie na weekend ;). Rozumiem że teraz słychać tak jak w radiu bez Bose?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 cze 2015, 20:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 170
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Wszystko działa tak jak poprzednio czyli w systemie Bose, podajesz te same źródła sygnału,wzmacniacz aktywny rozdziela sygnał na wszystkie kanały(głośniki).
Może do weekend uda mi się wrzucić jeszcze jedną modyfikację USB, którą warto zrobić za jednym zamachem, bo się przydaje :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2015, 15:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 170
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Modyfikacja wyjścia AUX IN na 4xUSB.

Ze stacji wychodzą 2 kable USB, jeden do podłączenia pamięci masowej np. pendriva a drugi do podłączenia WiFi. Oba kable po podpięciu do stacji nie wiadomo gdzie włożyć, co z tym potem robić, obijać się będzie i takie tam.
Wraz z "Andrzejem" wpadliśmy na pomysł, że trzeba to upchać w podłokietniku, tylko jak, a tak:
2 dodatkowe USB podpiąłem do zapalniczki poprzez podwójne łącze do ładowania.
Więcej opisu zamieszczę jak będę miał czas naskrobać, na razie zdjęcia.
Uprzedzając pytania wszystko działa od kilku miesięcy i jest super wygodne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 wrz 2015, 11:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Czy możesz podać jaką dokładnie kupiłeś stacje?

Ja właśnie szukam i czytając o wielu problemach z podpięciem do Bose, przycisków kierownicy i itp wolałbym mieć już sprawdzoną przez kogoś konfiguracje. Na aliexpress.com jest dużo z Androidem, które rzekomo wspierają Bose ale to chyba nie jest takie proste podpięcie.

pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 23:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 617
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Z wyglądu mam taką samą stację ale u mnie nie trzeba było nic zmieniać z okablowaniem. Radio grało za głośno do czasu kiedy ogarnołem temat z canbusem i teraz gra ciszej i działa sterowanie z kierownicy.
Obrazek
Musiałem zamienić te kabelki i w ustawieniach canbusa zmienić na M6
Zamieniłem kable na odwrót i teraz gra super :) pomarańczowy połączony z różowym
To stare zdjęcie i już wiem do czego jest ta kostka więc nie patrzcie na to


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 07:25 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 442
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
to je chyba do zasilania antenty
co do zmiany kabli to gdzie zmieniałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 mar 2017, 12:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 617
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zamieniłem po prostu te kabelki na odwrót
Obrazek
A ta wtyczka od anteny to do wersji po lifcie <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2017, 22:40 
Świeżak
Offline
Od: 02.06.2016
Posty: 17
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Zrobiłem dzisiaj ta przeróbkę, i jakość dźwięku jest fajna, nie szumi przy niskiej głośności, ale... Teraz jest kur.. za cicho. Nawet na max na 30. Nie wiem już co z tym zrobić. Wchodziłem w ukryte ustawienia, dałem wszędzie +20. Trochę pomogło, ale teraz jest na 30, tak jak wcześniej na 4... Jakieś pomysły? Mam ownice 300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 16:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Maaro78 możesz podać linka na to 4 portowe gniazdo USB? Trudno znaleźć na Allegro a nawet na Alliexpress. Najlepsze byłoby z 3 portami USB i minijack jak ktoś chciałby dalej korzystać z wejścia AUX...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 19:48 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Online
Od: 05.12.2013
Posty: 4394
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na oko widać,.ze.to są pojedyncze gniazda USB sklejome taśmą dwustronną.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 12:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.07.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: podkarpacki
W samochodach z Keyless i przyciskiem Start/Stop zasilanie ACC odłączane jest jednocześnie z wyłączeniem silnika właśnie tym przyciskiem. Radio też się wyłącza a często nie od razu wychodzi się z samochodu po zatrzymaniu.

Ma ktoś może sprawdzone rozwiązanie podtrzymujące zasilanie radia do momentu otwarcia drzwi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 wrz 2018, 07:36 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 150
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
9 września 2018, o 13:27 mircopolo napisał(a):
Ma ktoś może sprawdzone rozwiązanie podtrzymujące zasilanie radia do momentu otwarcia drzwi?


Za pomocą forscana z licencją rozszerzoną, należy zmienić tryb wyłączania zasilania na stopniowy. Po wyłączeniu silnika stacyjka przejdzie w tryb ACC. Przed opuszczeniem auta, należy przycisk start/stop raz nacisnąć - pedał sprzęgła w pozycji neutralnej. Jego wciśnięcie spowoduje uruchomienie silnika.

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.