Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 13:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jednym w GH odpowiada poziom wyciszenia kabiny, inny nie. W moich odczuciach w samochodzie nigdy nie było jakoś szczególnie głośno a poniższą fotorelację jak i samo wygłuszenie zrobiłem dla sportu ;)

Do wygłuszenia użyłem mat akustycznych firmy GMS:
- podkład GMS-04 ok.1m2
- pianka akustyczna 3mm GMS-012 ok. 2m2

Niezbędne narzędzia:

- śrubokręt płaski,
- śrubokręt Phillips (krzyżak),
- klucz nasadowy 10,
- wałeczek do tapet (przydatny przy dociskaniu podkładu),
- suszarka,

Inne niezbędne:
- środek myjący (przed wyklejaniem należy umyć wszystkie blachy), ja użyłem APC 1:10,
- środek odtłuszczający powierzchnię np. IPA 1:1, zmywacz silikonowy itp.
- ściereczka czy też inna mikrofibra,

Przygotowanie:
Przed rozpoczęciem wygłuszenia zachęcam wszystkich do wygospodarowania odpowiedniej ilości czasu. 2dni unieruchomienia samochodu to moim zdaniem minimum wykonania tej pracy porządnie. Mam na myśli kompleksowy demontaż plastików trzymających półkę bagażnika, progu załadunkowego, boczków z tapicerki oraz innych drobnych elementów. Wszelkiej maści spinki i śrubki trzymajmy w jakimś pudełeczku. Konieczne jest umycie blachy z zalegającego tam kurzu, osadu itp. Dobrze umyta i odtłuszczona powierzchnia będzie stanowiła dobre podłoże dla naszych mat podkładowych.

Wyklejanie GMS-04:

Maty podkładowe docinamy indywidualnie starając się wyklejać powierzchnie możliwie dużymi fragmentami bez nienaturalnych marszczeń czy wzniosów (powietrze pod matami jest również niedopuszczalne). Przykładamy kawałek do blachy a następnie nagrzewamy go od góry suszarką dzięki czemu następuje aktywacja kleju i samo-wulkanizacja. Brzegi dociskamy wałeczkiem do tapet.

Wyklejanie pianką GMS-012:
Z pianką pracuje się super. Jest miękka, sprężysta i łatwa w obróbce. Od spodu posiada warstwę kleju. Wystarczy jedynie odklejać papier i umieszczać fragment na danej części elementu pamiętając aby nie zostawić pod spodem powietrza, które jest największym wrogiem operacji. Warto pamiętać, że miękkość i sprężystość jest okupiona tutaj delikatną strukturą przez co pianka łatwo się drze i uszkadza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


[Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych relacja jest własnością intelektualną autora. Zabrania się kopiowania oraz umieszczania jej poza forum http://www.mazda6forum.pl]


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 14:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
a wykleiłeś nadkola Tomku bo zasadniczo to jest najbardziej newralgiczny punkt w aucie?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 14:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tak, wykleiłem je podkładem, ale nie mam z tego zdjęć, bo miałem już zwyczajnie dość ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 15:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Super fotorelacja, myślę że skorzystam.
I jak, o wiele ciszej?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 15:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Szczerze mówiąc to od wygłuszenia auta używałem go tylko raz i to na krótkim odcinku także na taką większą ocenę przyjdzie jeszcze czas, ale wstępnie wydaje mi się, że osłabł odgłos tłumienia nierówności na jakiś drogach dojazdowych, torach kolejowych itp. Polatam trochę po trasach to dam znać jak to się ma do wyższych prędkości ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 28 paź 2012, 22:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
fajno, dzieki za relacje ! moze kiedys i ja sie za to zabiore :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 30 paź 2012, 21:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Myślę, że mogę się już konkretniej wypowiedzieć ;) Polatałem dzisiaj trochę po trasach, m.in. przy większych prędkościach i z tyłu jest ciszej. Wcześniej ewentualne dźwięki słyszalne były zewsząd, w miarę równomiernie. Teraz źródłem są głównie przednie drzwi i nadkola. Operacja warta wysiłku, ale fajnie byłoby wypruć całe wnętrze i zrobić wszystko kompleksowo z tym, że to już gruba sprawa...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 8 lis 2012, 22:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Na zlocie wparujemy w 8 osób w auto i przebadamy sonometrem wszystko ;)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2013, 10:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja mój bagażnik wykleiłem matą Dynamax Xtreme plus jedno nadkole i jakby ciszej. Na wiosne zabiore sie za prawe nadkole... jak znajde fotkę to wstawie jak to wygląda u mnie :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2014, 04:23 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Tomek, po raz kolejny spoko relacja. Może też się kiedyś skuszę. Ale że jesteś takim perfekcjonistą to się przypierd... czepię. Philips to philips a krzyżak może być PH lub PZ zależy do czego, wiec albo PH/PZ albo Philips :-).
Poza tym docinkiem to suszarka daje radę bo jak dotąd sądziłem i w necie widziałem to do mat (dynamat też) używa

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 11 sty 2014, 06:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
czacha83 napisał(a):
(...)
Philips to philips a krzyżak może być PH lub PZ zależy do czego, wiec albo PH/PZ albo Philips :-).
(...)


Wiec jak widać to się nie potrzebnie przy...czepiasz ;)
Bo właśnie PH to oznaczenie Philips i nie jest on tzw. "krzyżakiem"
PZ nazywa się Pozi Driv i błędnie jest nazywany "krzyżakiem". Zresztą na oba potocznie ludzie mówią "krzyżak", ale żaden nim nie jest.
źródło

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _cross.svg "krzyżak".
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... illips.svg Philips.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... idrive.svg Pozi Driv.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 sty 2014, 07:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Ależ o to mi właśnie kolego chodzilo :)

Teraz przeczytałem swój wcześniejszy wpis i... rzeczywiście źle ująłem temat. :-p
Widzę też, że nie cały poszedł. Pytanie było czy suszarka daje radę czy lepiej opalarki używać?

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 11 sty 2014, 08:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Opalarka za 60 radzi sobie lepiej od suszarki za 280 jeśli chodzi o moje doświadczenia

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 07:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
To i ja zamieszczę w tym dziale, ostatnią już trzecią część z trylogii wygłuszenie mazdy, dla zainteresowanych pierwsze dwie części to wygłuszenie drzwi przód oraz wygłuszenie drzwi tył, teraz przyszła kolej na wygłuszenie bagażnika oraz tylnych nadkolii.

Do wygłuszenia zastosowałem:
Matę STP Silver
Piankę wygłuszeniową GMS 02, 3mm

Więc pracę rozpocząłem od wyciągnięcia wszystkich plastików z tyłu i dokładnego oczyszczenia metalowych powierzchni, dokładnie tak w przypadku wygłuszenia drzwi, zastosowałem alkohol IPA.

Części metalowe były stosounkowo czyste, ale odtłuszczenia nigdy za wiele, a przy tym mamy pewność, że maty będą się lepiej trzymać.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcie wszystkich plastików, przy odrobinie szczęścia zajęło mi ok. 30 - 40 minut, jak widzicie bagażnik jest golutki i gotowy do rozpoczęcia wyklejania matami STP. W pierwszej kolejności wykleiłem całą wnękę koła oraz bagażnik, bo tu szły duże fragmenty mat i postęp pracy był istotnie zauważalny :)

Obrazek

Wyklejenie widocznej na zdjęciu wnęki oraz bagażnika to ok. 2 godzin czystej pracy, mierzenie, wycinanie, dopasowywanie oraz przyklejanie, pamiętajcie to jest cały czas ta łatwiejsza część pracy :D

Po wnęce bagażnika chwila przerwy, spokojna kawka i dalej do pracy, tym razem z nadkolami. Ty niestety nie jest już tak różowo, jest więcej sztukowania i zabawy, aaa i więcej dziur, o których należy pamiętać, żeby ich czasem nie zakleić, bo potem będzie problem ze złożeniem plastików oraz tapicerki.

Efekt końcowy, oklejenia wszystkiego matami:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po oklejeniu wszystkiego jak na zdjęciach powyżej, przyszła kolej na piankę GMS, tu już zdjęć nie robiłem, bo wyglądało to tak samo jak u tomka, generalnie praca z pianką jest łatwiejsza i naprawdę szybciej idzie, mnie brakło odrobinę ok. 0,5 m pianki, na dokończenie i obklejenie wszystkiego, ale tak na szybko jedno poglądowe zdjęcie po wszystkim:

Obrazek

Generalnie całość pracy zajęła praktycznie cały dzień, pracowałem ja z jednym pomocnikiem, apropo, podziękowania dla chrześniaka mojej żony, chłopak się napracował <spoko> <spoko> <spoko>
Po wszystkim powiedział, że nie czuje rąk :lol: Generalnie ja tez już mam dosyć i pewnie długo już nic nie będę robił przy aucie :) :) :)

Ns koniec zdjołem jeszcze osłonę plastikową z tylnej klapy i dodatkowo nakleiłem matę STP na tylnej klapie, żeby dodatkowo wzmocnić odbicie basu, a tym samym polepszyć właściwości audio, niestety byłem już padnięty i zdjęć nie zrobiłem.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 10:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Piękna robota! A jak efekt?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 10:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Świetna robota kupis! Czy po wyklejeniu wnęki na koło pianka wchodzi teraz baaaardzo ciasno? U mnie tak właśnie jest stąd pytam z ciekawości ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 11:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
wiesz co, pianka na pewno wchodzi ciaśniej niż przed wyklejeniem, ale nie zauważyłem jakiś drastycznych problemów z jej włożeniem.

ZibiX, na efekty przyjdzie jeszcze czas, wczoraj wykleiłem, teraz pojeżdżę i dam znać za jakiś czas :wink: jak bym już napisał, że wszystko pięknie i cicho to powiedzielibyście że efekt placebo <hahaha>

Jedno jest pewne, tak jak pisał Tomek, po całym dniu zmagań z plastikami, matami, piankami, człowiek ma już serdecznie wszystkiego dość :lol: , aaa najgorsze jest, że jak już złożyłem wszystko to się okazało, że zapomniałem wyciągnąć tego mechanizmu zwalniającego oparcia tylnych kanap :sad: musiałem od nowa wszystko rozłożyć, a następnie złożyć, ale wiecie jak to deprymuje jak już widać efekt końcowy a tu taki zonk <suicide>

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 12:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 27.03.2013
Posty: 1046
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Gratulacje, kawał dobrej roboty, ja też się zabieram, ale ciągle albo brak czasu albo na coś innego $ :/

_________________
Odeszła na żyletki :( Moja GG
teraz jest.Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 12:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Dzięki, noooo roboty jest od pyty, szczególnie, jesli weźmiemy pod uwagę całość pracy (drzwi przód, drzwi tył, bagażnik), przy tym detailing, czas poświęcony na drobną korektę i jakiś wosk to pikuś.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 13:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Proces jest mega czasochłonny... Fajnie, że miałeś pomocnika. Ja robiłem wszystko sam i w połowie nie miałem już siły :lol: Wniosek jest jeden - moim następnym samochodem będzie Infiniti. W kabinie będzie cichutko bez jakiegokolwiek wyciszania a lakier naprawiał będzie się sam! Tyle mam do powiedzenia :cygaro:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 mar 2014, 13:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
Eeee napewno i w Infiniti znajdzie się coś co można poprawić ... :lol:

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 kwi 2014, 17:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wykleilem tak samo w zeszlym roku matami dynamatextreme i roznicy jakiejs kolosalnej nie zauwazylem:/ Moze pozostaje jeszcze kwestia doboru mniej halasujacych opon. Na wiekszy plus moge zaliczyc lepsza prace suba:)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 14:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ile mat 50x70cm potrzeba na wygłuszenia nadkoli i bagażnika?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 18:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Ja poszlem o krok dalej i wygluszylem podloge tyl oraz bagaznik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 23:57 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witajcie mam szybkie pytanie(mam Sedana ,nie wiedziałem gdzie szukać) czy używał ktoś do wyciszenia auta Matę wygłuszającą GMS-DX3 lub DX2. Bo nie ukrywam że mnie to trochę zainteresowało. <zadzwon> <zadzwon> <zadzwon>


Ostatnio edytowano Cz, 12 lip 2018, 23:57 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie powielaj tych samych postów w kilku tematach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.