Teraz jest N, 16 cze 2024, 01:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 17:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ostatnim etapem wygłuszenia w moim aucie była podłoga. Aby rozłożyć czas pracy najpierw wyciszyłem podłogę pod tylną kanapą, a następnie w garażu gdzie miałem dogodne warunki i mogłem unieruchomić auto na kilka dni zająłem się resztą podłogi. Jak zobaczycie później na zdjęciach w drugim etapie odciągnąłem wykładzinę i położyłem ją na tylnej kanapie. Czas jaki na to poświęciłem to jakieś 3 godziny na tylną kanapę oraz 10 godzin (robione z doskoku) na resztę. Zużyłem 10 mat STP iSilver oraz około 5m2 pianki GMS 3mm.

Potrzebne nam będą:
- maty,
- pianki,
- nasadki 12 i 14mm,
- płaski i krzyżakowy śrubokręt,
- rolka do mat,
- środek do czyszczenia blachy,
- ściągacze do spinek.

Najpierw wyjmujemy wszystkie dywaniki, zagłówki, foteliki i maty pod nimi.

1. Osłony progów i słupków - na początku zdejmujemy osłony od kabli które biegną na przednim jak i tylnym progu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

- aby zdemontować osłonę słupka wyjmujemy uszczelkę drzwi wzdłuż całego słupka (przód i tył)
Panel ten posiada takie dziwne zaczepy coś ala haczyki, które to wchodzą pod uszczelkę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

- zdejmując uszczelkę ułatwiamy sobie całą operację plus minimalizujemy straty :) a tych przecież nie chcemy...

Postępujemy zgodnie z kolejnością

1 - delikatne szarpniecie na dole, gdzie jest jeden wczep i nieco wyżej po przeciwnej stronie dwa kolejne
2 - po zdjęciu uszczelki jest nam o wiele łatwiej uwolnić "haczyki"
3 - w tym miejscu są dwa bolce wchodzące w jasny panel powyżej.

Obrazek

2. Fotele - aby wyjąć fotele trzeba najpierw ściągnąć po cztery plastikowe osłony, a następnie odkręcić znajdujące się pod nimi śruby 14mm. Każdy fotel ma po dwie kostki do odpięcia.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. Spinki - tutaj przydadzą się ściągacze.

- po jednej pod fotelami

Obrazek

- po trzy wzdłuż progów.

Obrazek

- po dwie przy przedniej części tunelu podłokietnika.

Obrazek

4. Mocowania pasów bezpieczeństwa - zdejmujemy plastikową osłonę i odkręcamy śrubę nasadką 14mm

Obrazek

5. Uchwyt gaśnicy - okręcamy dwa wkręty.


6. Dźwigienka klapki wlewu paliwa
- odkręcamy jedną śrubkę która znajduje się pod dźwigienką i demontujemy osłonę,

Obrazek

7. Tylna kanapa - odkręcamy cztery śruby 12mm i podnosimy siedziska do góry. Taśmą klejącą zabezpieczamy, aby nam one nie opadły. Odkręcamy mocowania pasów bezpieczeństwa. Wyjmujemy dwie spinki, których nie widać na zdjęciu. Ja nie domontowałem oparć i poszedłem na skróty, przecinając w dwóch miejscach cienkie paski wykładziny. Dzięki temu o wiele szybciej ją zdemontowałem.

Obrazek

8. Osłona kolumny kierowniczej - przymocowana jest za pomocą dwóch nakrętek.

Obrazek

Obrazek

9. Osłony bezpieczników i kabli
- po obu stronach odkręcamy plastikową nakrętkę, zdejmujemy uszczelkę przy elemencie, a następnie ciągnąc do siebie ściągamy osłony.

Obrazek

10. Podłokietnik
- zaczynamy od zdemontowania uchwytu na kubki. Pokrywa otworzona i łapiemy od strony pokazanej na zdjęciu, energicznie do góry. Nie ma tego na zdjęciach, ale wykleiłem jeszcze podłokietnik matami i pianką.

Obrazek

Obrazek

Potem mieszek lewarka skrzyni biegów, wcześniej odkręcamy gałkę.

Obrazek

Obrazek

- następnie boczne listwy ozdobne, z lewej i prawej strony.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

- teraz wyciągamy ramkę, także do góry.

Obrazek

Obrazek

- wyjmujemy 5 wtyczek (dwie od podgrzewania foteli, jedna od zapalniczki, podświetlenia popielniczki i lampki od wyłączenia poduszki od pasażera).

Obrazek

- teraz możemy odkręcić sześć śrubek oraz dwie w podłokietniku. Następnie lekko ciągnąc do tyłu wyjmujemy cały podłokietnik, który trzyma się na dwóch spinkach znajdujących się z przodu.

Obrazek

Obrazek

11. Wzmacniacz - dla tych co mają system BOSE trzeba odkręcić trzy śrubki nasadką 12mm, a potem odpiąć trzy kostki,

Obrazek

Obrazek

12. Przewody nawiewu - na koniec, po ściągnięciu wykładziny demontujemy dwa przewody nawiewu po obu stronach, które trzymają się na jednej spince

Obrazek

Obrazek

Tak jak we wcześniejszych etapach całą powierzchnię odkurzamy, a potem czyścimy. Ja do tego celu użyłem sprawdzonego już Nielsen Cyclone w proporcji 1:10. Jeżeli będziecie wyklejać to pamiętajcie aby ominąć miejsca: mocowania foteli, pasa bezpieczeństwa, uchwytu gaśnicy oraz dźwigienki klapki wlewu paliwa. Ja niestety dałem w te miejsca matę i piankę, a potem przy montażu miałem problem z przykręceniem i nasunięciem plastikowych osłon.
Tak wygląda podłoga po demontażu wykładziny, a następnie wyklejeniu matami i pianką.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 17:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Michał dobra robota <brawo> :)
Masz najlepiej wyciszoną ''6'' na forum i pewnie w Polsce :> <spoko>

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 19:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Super robota. Gratuluję

KOVAL napisał(a):
Masz najlepiej wyciszoną ''6'' na forum

Która została pokazana


klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 21:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dzięki za pochwały. Sławek i Bezan mają podobnie wyciszone szóstki. Tomasz, jeżeli to Twoja nie została pokazana to mam nadzieję że to zrobisz :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 21:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Kawał dobrej roboty Michał. Tylko pogratulować.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 23:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
No Michał, super robota i oczywiście konkretna fotorelacja.

Brakuje mi jednak jednego kroku - odsłonięcie VIN na podłodze przed pasażerem.
Na zdjęciach widać, że VIN zakleiłeś matą. Wyciąłeś okienko później, czy masz zasłonięty? :)

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 sty 2016, 10:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1128
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Kawał dobrej roboty Michał <spoko>

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 sty 2016, 12:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Świetna robota <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 2 sty 2016, 13:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dziękuję :) arecki oczywiście wyciąłem ten kawałek maty i pianki juz po zamontowaniu wykładziny.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 sty 2016, 14:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
michal piekna robota THE BEST <brawo> <brawo> <brawo> ps:mi zostalo do zrobienia dach i podloga przod


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 maja 2017, 19:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
ZBANOWANY!
Hej.Ja też już jestem po wygłuszeniu podłogi w swoim sedanie z wyciągnięciem na grodź silnika...Dodatkowo mam też wygłuszony bagażnik z nadkolami od strony kabiny,oraz wszystkie drzwi.Wczoraj po zrobieniu pomiarów wyszło mi średnio między 64-66 czyli 65 dB przy 140 km/h. Uszczelki też przeszły swoje zabiegi.Jak dla mnie to rewelacyjny wynik.Przede mną tylko zrobienie przednich nadkoli oraz podszybia..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 maja 2018, 05:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czy w podłodze znajdę jakieś otwory technologiczne, do ktorych dostęp jest od spodu?
Potrzebuje wodę wylać po ulewnych opadach.
Pytanie głównie do osób które wygluszaly podłogę, Michał pomożesz?

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 maja 2018, 07:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Niestety nic takiego nie ma, niedawno miałem ściągniętą całą wykładzinę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 10:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 453
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Zamieszczam kilka zdjęć z wygłuszenia podłogi w moje Mazdzie 6 sedan. Całość wykleiłem matami butylowymi AB-25, elementy poziome podłogi pianką 9 mm (polecam jednak 6 mm), a elementy pionowe pianką 3 mm.

Zgodnie z sugestią Michała pominąłem mocowania foteli oraz uchwyt do otwierania wlewu paliwa. Była to bardzo dobra rada. Natomiast miałem problemy z założeniem plastikowych osłon mocowania foteli od tyłu przy tunelu środkowym, ponieważ miałem za dużo pianki od spodu, pod szynami foteli.

Ponadto pianką 9 mm wykleiłem
  • plastikowe osłony z przodu przed drzwiami,
  • plastikowe osłony słupków A (polecam jednak 6 mm),
  • plastikowe osłony słupków B do samego sufitu,
  • blachę pod mechanizmem regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa,
  • nadkola z tyłu,
  • słupki C i półkę za kanapą.

Pominąłem również wyklejanie matami bagażnika i ograniczyłem się jedynie do nadkoli w bagażniku. W sedanie lepiej skupić się na nadkolach i półce za kanapą, aby odizolować bagażnik od kabiny. Efekt jest bardzo dobry.

Również nie naklejałem pianki pod siedziskiem kanapy, gdyż ona sama przylega do mat i jest wykonana z gęstej pianki.

Nie oklejałem też plastikowych osłon progów a jedynie same progi matą butylową.

Natomiast dodatkowo odkręciłem 4 śruby 10 mm mocujące drążek zmiany biegów, podniosłem go do góry razem z plastikową konstrukcją i wykleiłem matą oraz pianką 9 mm cały tunel środkowy aż do samej grodzi silnika. Pominąłem jedynie miejsca do przykręcania śrub i nakrętek.

Zamierzałem zdemontować całą deskę rozdzielczą, aby wygłuszyć grodź silnika jak już rozbierałem całą kabinę. Niestety nie udało mi się zlokalizować wszystkich mocowań mimo że zdjąłem wszystkie plastiki po stronie kierowcy, zegary, uchwyt do otwierania maski, nawiewy środkowe, radio, panel klimatyzacji, schowek, plastik po prawej stronie od schowka. Coś jeszcze mocno się trzymało. Na pewno trzeba zdemontować osobno deskę po stronie pasażera nad poduszką powietrzną, ale tego mi się nie udało.

Osobom zainteresowanym wygłuszenie Mazdy nie polecam wygłuszania podłogi. Moim subiektywnym zdaniem efekt jest nieznaczny. Natomiast zdecydowanie warto skupić się na słupkach i nadkolach opisanych w powyższej fotorelacji. Pominął bym tym razem demontaż foteli i dywanu. W mojej Mazdzie, pod dywanem znajduje się sporo oryginalnego wygłuszenia.

-- 27 grudnia 2021, o 20:37 --

Załączam kilka dodatkowych zdjęć

-- 10 lutego 2022, o 11:30 --

Dodatkowe zdjęcia

-- 10 lutego 2022, o 11:31 --

Dodatkowe zdjęcia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.