Teraz jest So, 21 maja 2022, 20:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 9 gru 2019, 05:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Hunter a jak wyrażenia odnośnie hałasu z okolic uszczelki ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 gru 2019, 06:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 26.02.2019
Posty: 172
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Za mało jeździłem aby wyczuć różnicę. Może trochę ciszej. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 10:34 
Amator
Offline
Od: 05.10.2019
Posty: 99
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Też stoję przed dylematem co lepiej wybrać (wężyk, czy ten sznur), bo zastanawia mnie fakt, co się szybciej odkształci / straci swoje właściwości ;)
Druga sprawa taka, że kolega już potwierdził, że wężyk poprawia temat świstów, natomiast sznur - brak informacji :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 lut 2020, 13:52 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 368
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
I jak ten wężyk z mikrogumy się sprawdza?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lut 2020, 21:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.02.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Do wężyka z mikrogumy trzeba demontować uszczelki?
Plusem mikrogumy może być odporność na niższe temperatury. Wężyk silikonowy stwardnieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 mar 2020, 13:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
O wiele łatwiej wpuścić wężyk gdy jest zdjęta uszczelka, wtedy to 5 min roboty. Trzeba zaczynać jednak od zgrzewu w dolnej części uszczelki i przepychać do zgrzewu z drugiej strony.
Ja testowałem wężyk 4mm, był zdecydowanie za mały nic nie dawał, teraz spróbuję z 7-8mm.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 21:09 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 368
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
8 odpada, wsadziłem w uszczelkę w budzie przednich drzwi i jest problem z zamknięciem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 mar 2020, 22:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja wkładałem 2x4 i bez problemu poszło, wszystko było ok, sama 4 nic nie dawała dlatego spróbuję z 7-8mm. 2x4 się niestety skręca co kawałek między sobą.
Rozumiem że wpuszczasz w wewnętrzną uszczelkę drzwi, nie zewnętrzną?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2020, 12:18 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 368
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Tak w ta uszczelkę która jest w aucie. Drzwi odstają trochę i ciężko zamknąć. Spróbuję teraz wsadzić w uszczelkę w drzwiach.

-- 12 kwietnia 2020, o 13:18 --

Wsadziłem mikrogume w uszczelkę drzwi,zamykaja się i nie odstają. Przy otwieraniu delikatnie oskakuja, może się ułoży. Narazie nie testowałem szumów bo nie ma gdzie jechac :-P
Wydaje mi się żeby fajnie się zamykały i otwierały to jednak 6mm chyba będzie optymalny.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 kwi 2020, 21:55 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Zamowilem 6mm ten sznur z mikrogumy jak zaloze dam znac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 kwi 2020, 16:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tez mam zamowiona mikrogume 6mm i 7mm. Obawiam sie, ze bedzie sie blokowac. Jakis patent? Myslalem o drucie wiązalkowym dlugim zeby przeciagnac i zwiazac z mikrogumą

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 kwi 2020, 20:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zobacz mój post #36, bardzo łatwo idzie wkładanie w uszczelkę.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 kwi 2020, 22:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Maciekelga ok ja tez uszczelke zdemontowalem ale jej samej nieda sie przepchac.trzeba chyba kombinowac z jakims drutem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 kwi 2020, 22:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No tak odniosłem się do części wypowiedzi , wystarczy nawet kawałek przewodu, ja użyłem 2.5mm2 LGY.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 kwi 2020, 05:58 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 368
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Drut i woda z płynem do naczyń w opryskiwaczu. Ja moje powyciągałem, drzwi się jednak ciężko zamykały.Wsadziłm w uszczelki maski i na podszybiu tam pasują idealnie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 maja 2020, 08:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
to jeszcze zasadnicze pytanie: w którą uszczelkę najlepiej włożyć sznur z mikrogumy - tą na obrysie drzwi w pojeździe czy tą na samych drzwiach?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 maja 2020, 09:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tą na obrysie drzwi wewnętrz pojazdu, post Michała.

viewtopic.php?p=124122#p124122

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 12:30 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
chciałem się pochwalić, że zrobiłem.
Jeszcze nie wiem jaki efekt - nie jeździłem.
Kilka tipów:
  • uszczelke trzeba rozciąć, najlepiej na zgrzewie. Robimy to ostrożnie, żeby jej nie porwać, bo potem się brzydko spasowuje.
  • Bez drutu i np. oliwki sie nie obejdzie. Ja użyłem aluminiowego przewodu prądowego 4mm drut alu + oliwka dla dziecka.
  • Sznurek z mikrogumy fi 7 jest za duży, fi 6 to maksymalna średnica która pozwala na swobodne zamykanie drzwi. Przy fi7 trzeba nimi trzaskać.
  • Teoretycznie powinno się skleić potem łączenie na klej np. superglue, ja tego jeszcze nie robiłem

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 12:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
pyby daj znać jaki efekt.

Tak z ciekawości zapytam po co rozcinałeś uszczelke? Mi bez problemu poszło bez cięcia.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 13:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.02.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
przejechałem się chwile, nie było jakiejś odczuwalnej poprawy.
Zależało mi na zredukowaniu świstów przy szybie podczas jazdy, ale to nie ma wpływu na świst.

edit:
co do cięcia uszczelki - ja chyba zbyt ułomny manualnie jestem, musiałem rozciąc.
A teraz ja zapytam z ciekawości - jak wpuściłeś mikrogumę bez cięcia - zrobiłeś dodatkowy otwór?

_________________
domoticz arduino blog


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 13 maja 2020, 14:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
pyby
W okolicach zgrzewu są otwory - one powodują że powietrze wewnątrz uszczelki rozchodzi się równomiernie - i przez taki jeden otwór wpuściłem przewód 2.5 LGY z przyczepioną mikrogumą, przejechałem dookoła i wyciągnąłem z drugiej strony.
Ale fakt rozcięcie ułatwia i w niczym nie przeszkadza <spoko>

Słyszysz szum w okolicach szyby? Co prawda to jest w GH, Ty masz nowszy model ale może akurat coś Ci podpowie ;)

Zerknij tu:
viewtopic.php?p=342011#p342011

a później tu:
viewtopic.php?p=342299#p342299

U mnie jest bardzo duża różnica, jest zdecydowanie mniej świstów i szumów z tych okolic, teraz słyszę w zasadzie szum...lusterka ale przez szybę, niestety nie są klejone, podwójne.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2021, 11:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.04.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Michał Siema mógł byś podać link gdzie kupujesz materiały bo nigdzie ich na magazynie nie ma z góry dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 19:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 291
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Zamieszczam kilka zdjęć z wygłuszenia słupków A, B i C w sedanie. Dodatkowy opis w moim poście w fotorelacji wygłuszenia dachu i podłogi.

-- 8 stycznia 2022, o 19:55 --

Po dłuższej jeździe z prędkością powyżej 120 km/h stwierdziłem że czas na renowację uszczelek. Wciągnąłem mikrogumę EPDM o średnicy 6 mm w uszczelki otworów drzwiowych. Pozostały sznur wciągnąłem do uszczelki bagażnika (sedan) oraz do maski po dwa wężyki do każdej uszczelki. Zużyłem 20 metrów.

Poniżej zamieszczam zdjęcie z całego procesu. Polecam obejrzeć filmy Proste rozwiązanie na gwiżdżące uszczelki w samochodzie! #101_Napraw i używać dużo mydła. Wciskałem mydło przez główny otwór jak również po trochę w każdy mały otwór wzdłuż uszczelki oraz smarowałem samą mikrogumę. Dzięki temu rzadziej mi się urywała. A jak się urwie to można wciągną kolejny kawałek przez każdy z małych otworów. Ponadto najlepiej z jednej strony wyciągać przewód po około 15 cm a następnie wpychać mikrogumę z drugiej strony, tak aby zbytnio się nie naprężyła i nie urwała. Ewentualnie kupić mikrogumę ze sznurkiem wewnątrz jak w filmie Dudy.

Na razie nie słyszę różnicy po renowacji uszczelek, ale nie miałem okazji na dłuższą jazdę z wysoką prędkością w wietrzny dzień. W bagażniku możliwe że zrezygnuję z mikrogumy, ponieważ mocniej trzeba go zamykać. Natomiast uszczelki w drzwiach przed wymianą zgniatały się na płasko jak tylko lekko przycisnąłem je drzwiami. A teraz drzwi odstają na kilka milimetrów gdy oprę je o uszczelki - identycznie jak w moim drugim nowym 3-letnim aucie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 sty 2022, 21:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2130
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja przyznam szczerze że nie odczułem różnicy po takim zabiegu. Finalnie wyciągnąłem mikrogume, porzadnie wyczyściłem uszczelki i nasmarowałem preparatem do uszczelek co mam wrażenie że przywróciło ich sprężystość.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 10:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2151
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jakich preparatów do uszczelek używacie ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 10:59 
Amator
Offline
Od: 20.05.2021
Posty: 70
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja używam formy sonax, silikon do konserwacji uszczelek z aplikatorem. Fajnie się aplikuje, wszystkie 3 auta w domu przed zimą zabezpieczone :)
https://allegro.pl/oferta/sonax-silikon ... 8501868108


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 15:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2151
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ok dzięki wypróbuje :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 lut 2022, 10:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 291
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dodatkowe zdjęcia z instrukcją demontażu słupków A i B. Ponadto odsyłam do osobnego wątku demontaż półki za kanapą i słupków C w sedanie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.