Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 4 sie 2017, 09:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Witajcie mobilki, mam pewien problem z czujnikiem absu prawego przedniego koła. Otóż kilka dni temu podczas jazdy autostradą przy prędkości około 100km/h zapaliły mi sie wszystkie 3 kontrolki tj. ABS, kontrola trakcji i dsc i w tej chwili wyłączył mi się tempomat. Zjechałem na mopa zgasiłem silnik właczyłem i znikły. I tak sytuacja miała miejsce przez tydzień, raz się zapalały raz od razu gasły więc sprawdziłem na komputerze i bład C1145. Szybka diagnoza, walnięty czujnik. Wymieniłem czujnik pocieszyłem się dzień.... na drugi dzień znów to samo z nowym czujnikiem.

Przepraszam za zdjęcie ale podpinany był pod nie mój komputer 
Obrazek

Wtyczka gdzie wpinamy czujnik, wyczyszczona, styki papierem sciernym wyczyszczone, odtłuszczone, czujnik podpięty i całość zawinięta taśmą izolacyjną coby sie nie zabrudziła. Błąd usunięty i dziś cały dzień jeżdziłem i błąd nie wyskoczył.

Wyczyszczenie kostki pomogło na mniej więcej tydzień czasu, dalej problem występuje. NIe jeżdziałem nawet pod deszczu czy jakimś pyle. Cały czas miasto + autostrada, więc kwestia jakiegoś intensywnego zabrudzenia odpada. Poza tym wydawało mi się że zabezpieczyłem go dobrze bo czyszczeniu. Co ciekawe zauważyłem że jak jest ciepło to bład znika, jednak po nocy na parkingu podziemnym z rana bład od razu wyskakuje. Sprawia to wrazenie że jak się wychłodzi to przestaje działać. Dokąd idzie ten przewód do którego wpinamy czujnik absu przy nadkolu?

Jakieś pomysły ktoś coś ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 wrz 2017, 12:26 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.08.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Witam
Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego

Problem dotyczy świecących się kontrolek ABS, kontroli trakcji, ręcznego i DSC

Świecenie to wystąpiło po zmianie klocków hamulcowych na tylnej osi, wcześniej było wszystko ok.
Wszystko posprawdzane, płyn hamulcowy jest, pojeździłem trochę, resetowałem kompa i nadal się świecą, fizycznie brak ABS - przy ostrym hamowaniu blokuje koła

Koledzy, co mogło się zadziać, przecież to tylko wymiana klocków, bez żadnych komplikacji, byłem przy tym u mechanika.
Bardzo proszę o pomoc


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 wrz 2017, 12:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Suraj problem raczej czysto elektryczny. Szukałbym przetartej izolacji na przewodzie.
Ale jak idą przewody od czujników to nie mam pojęcia.

Piobotras w Twoim przypadku sprawdziłbym zbiorniczek płynu hamulcowego.
Mechanik dolewał płynu hamulcowego ? Może gdzieś czujnik lub złączka od płynu hamulcowego jest uszkodzony/a.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 wrz 2017, 09:25 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.08.2017
Posty: 11
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: łódzki
Witam

W sobotę pojechałem na kompa i jest diagnoza.
Na kompie wyszło: uszkodzony czujnik prawe tylne koło, przerwa w obwodzie

Brak możliwości skasowania błędu, natychmiast powraca

Ta przerwa w obwodzie dała mi do myślenia, bo przy wymianie klocków mechanikowi omknął się klucz i uderzył w przewód od czujnika. Oglądaliśmy go, ale nic nie wskazywało na jakieś uszkodzenie. Teraz tak sobie myślę, że może w środku jednak gdzieś się przerwał.

Pan mechanik elektryk/elektronik u którego byłem na diagnostyce komp. twierdzi, że jeszcze przy wymianie klocków mogła otrząsnąć się cewka w samym czujniku (jeśli było coś uderzane - a było) a jeśli to przerwany, to może mi to naprawić - przeciąć, polutować, nałożyć izolację termokurczliwą...
Ja raczej nie chcę nic łatać i chce kupić nowy czujnik, ale mam dylemat który/jakiej firmy? różnice cenowe niewielkie, a droższy czy "bardziej firmowy" wcale nie znaczy, że lepszy
Będę kupował w 4cars-ie, proszę o podpowiedź który, czy raczej nie ma jakiegoś większego znaczenia, byle by był nowy
https://4cars.pl/samochodowe/MAZDA,6_,6 ... ,0.php#top

... no chyba, że ktoś ma sprawdzone części na allegro, to poproszę o podesłanie linku

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 17:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.01.2015
Posty: 98
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
witam pali mi się abs. i man błąd c 1096
jakieś sugestie Mazda 6 gg 1.8


Ostatnio edytowano Pn, 26 lis 2018, 20:45 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lis 2018, 20:44 
Świeżak
Offline
Od: 03.09.2016
Posty: 33
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam, mam problem z M6.
zapaliły się 3 kontrolki:
- hamulec ręczny,
- abs,
- kontrola trakcji.
Kontrolki zapaliły się podczas gwałtownego ruszania, po zgaszeniu i zapaleniu na nowo zgasły, a następnego dnia się zapaliły i są do teraz.

Podłączyłem kompa błąd C1186 - Otwarty obwód sygnału wyjściowego przekaźnika zasilania ABS
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem)

Sprawdziłem 4 czujniki abs z kół i komputer pokazuje dane z nich prawidłowo. Bezpiecznik 60A oraz 15A też cały, do wymiany pompa ABS czy raczej szukać gdzieś winy na przewodzie? Gdzie znajduje się w ogóle pompa ABS, bo jestem w tym zielony.

Dodam jeszcze że 3 miesiące temu miałem wymieniane tarcze + klocki przód i klocki tył oraz wymieniony płyn hamulcowy.

Dziękuję za pomoc i z góry dziękuję.


Ostatnio edytowano Pn, 26 lis 2018, 20:44 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lis 2018, 20:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: wielkopolski
Witam mam podobny problem z moja Mazda. Gdy przekroczę 90km/h zapalają mi się wszystkie te kontrolki (dsc abs i poślizgu ). Pojechałem na kompa koleś mi podłączył i wyświetliło 2 błędy :
- Czujnik prędkości kola lewego przedniego - sygnał niestabilny kod c1158
-Sygnał prędkości kola lewego przedniego - sygnał zanik kod c1233

Zamówiłem czujnik wymieniłem go i teraz jest jeszcze gorzej bo już pojawiają się kontrolki przy 50km/h . Podjechałem na kompa znowu (gdzie indziej) i wyświetliło ze przerwa w obwodzie. Ten mechanik kazał mi jechać kawałek razem z nim i patrzył w laptopa i twierdził ze czujnik jest dobry bo nie przekłamuje . Wiec moje pytanie co może być tego przyczyna ? miał ktoś tak kiedyś ? help :(


Ostatnio edytowano Pn, 26 lis 2018, 20:47 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 cze 2019, 20:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Może ktoś pomoże. Zapaliła mi się kontrolka kontrola trakcji i silnika. Torque program do diagnostyki nie pokazuje błędu ale kasuje. Po pierwszym odpaleniu i przejechaniu nawet set kilometrów kontrolki nie zapalają się. Jednak gdy zgaszę silnik i odpalę po raz kolejny czy to zimny czy ciepły i po wrzuceniu biegu nr 2 zapalają się te kontrolki. Pomożecie.


Ostatnio edytowano Wt, 25 cze 2019, 20:57 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 cze 2019, 08:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Torque na androidzie nie pokaże wszystkich błędów.
Użyj Forscana i podaj co tam za błędy masz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 10:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
A jesteś w stanie pomóc mi w kupnie ELM ponieważ mam ale chyba jakąś taniochę i nie chce łączyć się z Forscanem. Pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 17:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja kupiłem dokładnie z tego ogłoszenia.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-obd ... witemShare


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 09:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Po przeskanowaniu forscanem wyszły takie błędy. Pomoże mi ktos rozszyfrować.

==FFH DTC B1318-FF===
Kod: B1318 - Niskie napięcie akumulatora
Moduł: Modul zasilanego paliwem ukladu ogrzewania plynu chlodzacego
===END FFH===
==PCM DTC P0401-FF===
Kod: P0401 - W układzie EGR wykryto niedostateczny przepływ.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM===
===PCM DTC P0404-FF===
Kod: P0404 - Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek

Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa w obwodzie

Zwarcie z masą lub z akumulatorem.

Przewód podciśnieniowy zużyty lub uszkodzony.

Zespół zaworu EGR.

Niedrożność przewodów / filtru / zaworów

Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END PCM===

===PCM DTC P2009-FF===
Kod: P2009 - Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM===

===OBDII DTC P0401-P===
Kod: P0401 - W układzie EGR wykryto niedostateczny przepływ.

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII===

===IC DTC U1900-FF===
Kod: U1900 - Brak komunikatu CAN z PCM

Moduł: Tablica przyrządów
===END IC===

===RCM DTC B1871===
Kod: B1871 - Usterka deaktywacji modułu poduszki powietrznej pasażera

Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM===

===ABS DTC C1119===
Kod: C1119 - Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS===
===ABS DTC B1318===
Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS===
===ABS DTC U2516===
Kod: U2516 - Wykryte usterki CAN zestawu wskaźników.
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS===


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 18 maja 2021, 19:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Pojawił się u mnie błąd C1186 - Wyjście przekaźnika zasilania ABS - przerwa w obwodzie


Znalazłem takie info:
Obrazek
Obrazek
źródło: http://www.mazda6info.net/dtc_c1186_c1266-988.html

Bezpiecznik OK, napięcie na gnieździe bezpiecznika też jest.
Zamawiam pompę ABS-u.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.