Teraz jest Cz, 29 cze 2017, 11:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 15:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam wszystkich,
Mamy problem z naszą Mazda 6 2.0d. Nagle jest problem z hamulcami. Za pierwszym razem jest ok, po kolejnym wciśnięciu pedału hamulca nie hamuje. Hamulec twardy. Juz wymieniliśmy wszelkie przewody, zawory, pompę waku i serwo i dalej brak hamulca. Pomocy!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 06:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1100
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Jest dobrze odpowietrzone? Sprzeglo odpowietrzone?

Sent from my D5503 using Tapatalk

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 cze 2016, 11:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Tak. Parę razy. W serwisie Mazdy nie wiedzą co to może być. Błagam pomóżcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 17:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
A korektory sily chamowania,pompa abs


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 15:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Podłączę się pod temat bo też potrzebuję pomocy a nie ma sensu chyba zaczynać nowego wątku
Trochę ponad tydzień temu wymieniony komplet hamulców z tyłu (tarcze zimmerman, klocki textar), praktycznie od wyjazdu z warsztatu z tyłu samochodu zaczęło nieźle buczeć przy hamowaniu - przy lekkim naciskaniu na pedał hamulca, np. dojeżdżając do świateł... Buczenie/rezonowanie coś jak w starym Ikarusie, lub coś takiego jak pociąg hamuje dojeżdżając do stacji - tylko głośniej). Hałas znikał przy mocniejszym wciśnięciu, lub przy puszczeniu pedału.
Dzisiaj podjechałem ponownie do mechanika, przejechał się ze mną i stwierdził chu*owe klocki :D
Trochę mnie to zaskoczyło bo textary to często polecane na forum klocki no ale coś tam zaczął przebąkiwać, że ostatnio się popsuły. Mówię no dobra zdejmijmy je i zobaczymy
Po zdjęciu pokazało się takie coś:
Obrazek
To nie jest chyba normalne zużycie klocków po 500 km, nie sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 16:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1100
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
A mechanior wyczyscil i przesmarowal blaszki? Czy wyjal prowadnice i tez je wysmarowal. Czy na klocki zalozyl ta gorna "sprezynke"?

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 17:24 
Offline
Ch..owy mechanik. Tylko klocki wymienił, nic nie czyścićł o smarowaniau nawet nie pomyślał pewnie. Nie daj sobie wmówić że to klocków wina. Nawet śladu smaru nie ma.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 17:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dokladnie, przy mynianie klockow trzeba nasmarowac prowadnice zeby lekko chodzily.

Wyczyscic i przesmarowac smarem z miedzia blaszki i prowadzenia klockow, inaczej klocki beda w poprzek stawaly i bedzie tylko polowa klocka hamowala


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 20:30 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 146
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Mariusz, tak jak odpisałem Ci w privie - jeżeli tarcze zakładałeś zimmermany z powłoką lakierowaną - to na klockach ja tam widzę startą tę powłokę, a nie jakieś zużycie samych klocków;)
Kup i załóż blaszki z zestawu oryginalnego: GJYA-26-49ZA ewentualnie (jak nie dostaniesz nigdzie) spróbuj przesmarować tylne ścianki klocków wurthem do klocków, ewentualnie pastą miedziową...
A to że blaszki/prowadnice (pomiędzy klockiem i jarzmem) oraz śruby/prowadnice zacisku muszą być czyste i nasmarowane to oczywista sprawa (i akurat chyba z buczeniem w tym przypadku nie związana).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 20:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi, tym razem smar poszedł i na razie nic nie buczy. Na razie poobserwuję jak teraz się zachowuje zestaw i jak będzie nadal problem to wezmę się za to samemu, chociaż do takich spraw nie ma specjalnych zdolności to wydaje mi się, że tak dobrze jak sobie nikt inny mi nie zrobi :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 20:44 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 146
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Nie zdążyłem edytować posta;)
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 11:11 
Offline
Ty kolego te posty telegrafem wysyłasz? Twoich odpowiedzi nie da się czytać.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 17:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 750
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Na forum jesteśmy wszyscy na TY. A Twoje posty naprawdę ciężko się czyta.

Nakrykloł żech ze mobilnioka

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 17:26 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 146
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Brodam6 napisał(a):
To tez ma znaczenie twardowc klockow i tarcz ,to klocki piszcza nie blaszki na nich panie pawle a dodatkowobczujn8i z blaszki piszczy jak klocka nie ma nie blaszki obudowy klocka :>

Nie rozumiem, co napisałeś, ale ja mam ten sam zestaw hamulców, oraz miałem ten sam problem - założenie blaszek ze starych oryginalnych klocków mazdy zlikwidowało problem. A miedzianym można smarować hamulce, nic im nie będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 22:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Blaszki które zaznaczyłeś na zdjęciu na zielono, mają się nijak do piszczenia klocków ,na każdym wewnętrznym klocku są zamontowane blaszki ala czujnik i one piszczą przy danym zużyciu, mogą też piszczeć nowe nie ułożone.....są tarcze twardsze i miększe które ścierają się szybciej lub wolniej tak samo klocki.
Pisze z tel i czasami cuda mi wychodzą poprawie się.


Ostatnio edytowano N, 31 lip 2016, 22:41 przez TEDEW, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4). Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 07:01 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 146
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Brodam6 to jeszcze raz Ci napiszę, że właśnie te blaszki mają za zadanie likwidację pisków/buczenia! Jeżeli twierdzisz inaczej, to napisz, po jaką cholerę one niby tam są, jakie mają zadanie??
Blaszki/czujniki zużycia są tylko na przednich klockach i nie mają tu nic do rzeczy.
Ten zestaw blaszek, o którym wyżej wspomniałem znalazłem w necie tylko w jednym miejscu w PL (w tym fox rzeszów), ale też na kilku rosyjskich stronach i tam te blaszki się nazywają: "przeciwskrzypieniowe, przeciwpiskowe itd"
Комплект задних противоскрипных пластин Mazda 6 - GJYA-26-49ZA
U siebie przełożyłem ze starych klocków i zniknęły piski/buczenie.
ps. mowa jest o piszczeniu/buczeniu hamulców tak jak to opisał Mariusz w swoim poście, a ja w swoim temacie z wymianą tarcz i klocków. O takich objawach tu mówimy;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 10:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Zabawne jeszcze kupione w nejdrozszym sklepie ,ja za kazdym razem je czyszcze i nic mi nie piszczy ,mnie sie wydaje ze sa to ala podkladki i prowadniczki ,widac wiesz lepiej ,a cz6li co.powiedz lepiej jak to usuwa pisk i buczenie bo za cholere nie moge tego rozgrysc ba zmienialem klocki z 5 razy i mam stare blaszki w fox rzeszow przeplywomiezrz no neme kosztuje 250 zl a wystarczy kupic od diza za 60 o tym na ruskim forum tez pisza

Znalezione na szybko w google czytaj i sie ucz .Podczas hamowania klocki się nagrzewają,blaszki mają za zadanie odseparować klocek od tłoczka coby płyn hamulcowy się nie gotował.
Generalnie da się bez nich żyć a i większość klocków mają naklejone takie plastiko/gumowe niewiadomoco podkładki które spełniają tą rolę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 13:17 
Adept
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 146
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Hehe nie chcę się wykłócać przecież, nie jestem mechanikiem, jedynie miłośnikiem amatorem;) Skąd wiem? A bo zmieniałem ostatnio tarcze i klocki (takie same założył Mariusz) i miałem ten sam problem. Klocki Textara nie miały żadnych blaszek/podkładek na tylnej ściance. Założyłem bez przekładania z klocków oryginalnych - buczało przy hamowaniu (to raczej nie był pisk, tylko takie rezonowanie). Rozebrałem, przeczyściłem, znowu przejechałem z kilkadziesiąt - do stu kilometrów - ponownie zaczęło hałasować. Rozebrałem kolejny raz i założyłem blaszki... problem ustąpił (przejechałem od tego czasu już chyba ponad 3500km). Podejrzewam, że te blaszki i podkładki (które są pokryte jakimś gumowato-plastikowym tworzywem) wytłumiają drgania klocków. To tyle z mojej strony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 15:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.08.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
ZBANOWANY!
Tez mechanikiem nie jestem. W necie jest wszystko wystarczy chec i co nieco umiemc .pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2016, 14:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
PanPawel napisał(a):
Ten zestaw blaszek, o którym wyżej wspomniałem znalazłem w necie tylko w jednym miejscu w PL (w tym fox rzeszów), ale też na kilku rosyjskich stronach i tam te blaszki się nazywają: "przeciwskrzypieniowe, przeciwpiskowe itd"
Комплект задних противоскрипных пластин Mazda 6 - GJYA-26-49ZA

W uzupełnieniu wypowiedzi kolegi, który mi bardzo pomógł, napiszę że taki zestaw można również nabyć u naszego forumowego kolegi Rikiego z mazdparts.pl :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.