Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 22 sty 2016, 23:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Cześć,

Przewałkowałem trochę tematów (ha, i to już nawet rok temu), ale chyba bez mojego przypadku:

Ostatnio wymieniłem tarcze na przodzie (Zimmermann + klocki ATE). Dziś zauważyłem, że auto na 1 lub dwójce z puszczonym sprzęgłem, bez gazu potrafi toczyć się tak zawrotnie, że silnik ma ~200-300RPM i nawet zgaśnie.

Pomyślałem, że benzyna albo woda albo jakieś siki zatankowane, jednak na wciśniętym sprzęgle spoko. Odpuściłem tankowanie superhiper98+denaturat*.
Potem pomysł padł na filtr powietrza który też ostatnio wymieniałem, ale jednak upewniłem się że lx936 współgra z benzyną :-D


No to tocząc się na luzie zauważyłem, że na równej drodze, a nawet nieco z górki auto za bardzo zwalnia.
Wyskakuję, sprawdzam paluszkiem temperaturę alu/tarcz no i wszystko jasne - lewe przednie koło znowu mi się gotuje i rok temu miałem podobny przypadek.
Pompowanie hamulca na postoju rozwiązuje na jakiś czas problem, ale nie będę przecież co kilka km zatrzymywał się i wciskał pedał w podłogę.

Rok temu mechan po prostu przeczyścił mi zacisk stwierdzając, że wszystko jest ok. Przy tej operacji zauważyłem, że poziom płynu z MAX nieco mi spadł.
Teraz mam podobną sytuację, płynu znowu mam na MAX... ma to może związek?

Rok temu mimo "rozwiązania problemu" bez jego wykrycia tak czy siak lewe przednie koło bardziej mi się grzało od pozostałych, ale już nie tak bardzo. No a dzisiaj to już przesada, bym się po 3 min postoju poparzył na dworze przy -10*C :/


Mam w planie do mechanika wrócić przynajmniej z wymianą płynu hamulcowego (ATE DOT4 SL6) - miał to zrobić przy tarczach. Gdzieś przeczytałem, że nawet wymiana połowy płynu w układnie może zdziałać cuda (ale czy da, bo płyn chyba mam ledwo rok, a hamulca niewiele używam - hamuję silnikiem).
Pytanie czy coś jeszcze mu zlecić? Bo nalanie "pod MAX" to już mnie zraziło, chociaż nie wiem czy to to. Wężyki zmienić?

____
*- chryste, przypomnijcie mi co się przeźroczystego lało, nie umiem przypomnieć za chiny

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 sty 2016, 15:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 123
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
U mnie też się grzała jedna felga, akurat tylna, powodem były zapieczone klocki z jarzmie, jarzmo wyczyszczone, nowe klocki założone i problem ustał. Może u Ciebie też jest problem z jarzmem?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 sty 2016, 17:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
OK, podrzucę pomysł mechanowi.

Jakaś opcja by wężyki sprawdzić? Skomplikowana/czasochłonna jest operacja wymiany? Nie trzeba nic nietypowego zamawiać? Bo czemu by nie, też bym się pokusił. Wtedy oczywiście wszystkie 4 koła?

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 sty 2016, 20:58 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Albo klocek w jarzmie zapieczony, albo zacisk plywajacy zapieczony albo tloczek zapieczony w zacisku. Calosc trzeba rozebrac i dokladnie sprawdzic gdzie jest klopot. Zlozyc smarujac wlasciwymi srodkami.
dexterxx napisał(a):
a hamulca niewiele używam - hamuję silnikiem
Niekiedy nalezy je konkretnie uzyc, zmniejsza ryzyko ze cos sie zastanie w hamulcach.
pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2016, 19:00 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
I pacjent po operacji. Kupiłem OE gumki do zacisku ale i tak się okazało, że tłoczek lekko przeżarty był i jeszcze to trzeba było zamówić. Ogólnie zacisk regeneracji poddany.

W dodatku płyn na DOT4 z ATE zmieniłam i wężyk tego zacisku.

Teraz mam zimne tarcze po jeżdżeniu :o Ale wszystko wydaje się spoko :)

PS. Jakby ktoś chciał to mam jeszcze druga parę gumek do sprzedania.

A jutro czyszczenie przepustnicy zrobię :-)

Taptalk@X2Xtreme

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


Ostatnio edytowano Pt, 5 lut 2016, 20:38 przez dexterxx, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2016, 19:59 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Zimne po jeżdżeniu z hamowaniem :> Jak dałeś pastę do tłoczków i nowe gumki to całość teraz dłuższy czas nie będzie sprawiać kłopotów. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lut 2016, 21:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Dwa dni temu przerabiałem to samo. Wrzery na tłoczku. Zestaw wszystkie gumki, tłoczek i odpowietrznik 64zł.

Wysłane z mojego LG L9II

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 02:16 
Świeżak
Offline
Od: 24.09.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Podepnę się pod temat, żeby nie zaśmiecać forum.

Mam chyba podobny problem z przednimi zaciskami. Nowe tarcze, nowe klocki, ale ciągle mam wrażenie, że auto dostaje czasem jakiegoś "muła" na niższych prędkościach. Dzisiaj chciałem obejrzeć te zaciski, zdjąłem koła, ale że jestem laikiem, to nie bardzo wiem jak mogę na postoju sprawdzić czy zacisk pracuje prawidłowo. Jakieś sugestie dla laika? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 02:59 
Offline
Na postoju tego raczej nie sprawdzisz. Jeżeli jedna felga jest cieplejsza niż pozostałe to świadczy o tarciu klocków i nieprawidłowym działaniu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 05:50 
Bywalec
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 262
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Poczekaj az tarcze beda zupelnie zimne i potem przejedz sie kawalek zupelnie bez hamowania, po zatrzymaniu sprawdz czy tarcze sa cieple. Metoda dokladna, ale nie w kazdych warunkach mozliwa do przeprowadzenia, za to dobrze widac gdzie sie cos grzeje. pozdr


Ostatnio edytowano Pn, 15 lut 2016, 08:56 przez schildkroete, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 08:26 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: śląski
Dopowiem na chęć regenerowania zacisków, że teraz mam lodowate tarcze po trasie + spalanie 0,5l mniejsze zapowiada się jak na tą porę roku :arrow: i auto bardziej żwawe/chętniej toczy się.


Jak koledzy mówią - ciepłe/gorące tarcze/felgi po jakimś dystansie najlepiej świadczą o tym, że coś opór robi...

_________________

│ :: dexterxx.pl ─ Kontakt ─ O mnie ─ Blog

───
Obrazek
───
dostałem warna za to, że linkowałem "dexterxx.pl", mimo, że nie zarabiam na reklamach ani seo.
Znowu linkowanie do motostat oblepionego reklamami jest całkowicie w porządku.... (-.-')


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 08:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 259
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ja u siebie po podniesieniu samochodu ledwo mogłem koło obrócić, jeśli jest coś nie tak na pewno tak sprawdzisz. Minimalne tarcie klocków może być słyszalne ale nie jakieś duże opory w obrocie koła.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 09:42 
Świeżak
Offline
Od: 24.09.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Jazda bez hamowania brzmi ciekawie, spróbuję i zobaczę czy się grzeją. Co do kręcenia kołem po podniesieniu auta, to czy wystarczy podnieść jedno koło czy muszę podnieść oba naraz, chodzi o przód. Jeśli trzeba oba, to nie mam takiej mozliwości. Auto ma być w tym czasie na luzie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 09:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.03.2015
Posty: 542
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: pomorski
Jedno.

Wysłane z mojego LG L9II

_________________
mazda, mazda co za jazda <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 10:31 
Świeżak
Offline
Od: 24.09.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Auto ma być na luzie czy może być na biegu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 11:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
redlight Musi być na luzie, jak chcesz zakręcić kołem na biegu ??

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 13:07 
Świeżak
Offline
Od: 24.09.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Jestem laikiem motoryzacyjnym, ale nie wiedziałem, że aż takim.. haha.. no przecież to logiczne, ale dlaczego zajarzyłem dopiero jak mi to napisałeś :lol: No nic.. dzięki za rozjaśnienie umysłu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 lut 2016, 19:56 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Powiem Ci szczerze, ze u mnie na tyle Zimmer i Zimmer i cyrki wyszły. Piszczało niemiłosiernie i się po zapiekały na końcu... Wymieniłem to dziadostwo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.